Auteur Topic: Aflevering 10 - 9 november  (gelezen 7649 keer)

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #20 Gepost op: 10-11-2017, 11:24:47 »
De proef was geweldig. Een soort twister maar dan aan een hangbord gecombineerd.

Wel vind ik het maar een vreemde opstelling het finalisteneiland. Een derde moet een van de overige twee uitdagen voor een plekje op het eiland. Maar die mag dus niet genieten van het eiland. En daarbij: gaan ze week in, week uit dezelfde puzzel moeten oplossen? Dan is Kaj toch onverslaanbaar en zelfs Niels heeft gewoon gekeken hoe het moest. Dus dan sta je inderdaad zoals Shelly zei met 2-0 achter bij aankomst. Zo bezien levert de proef winnen je alleen als voordeel immuniteit bij de eilandraad op.

Speaking of which. Stel nu dat Danny de proef wint, richting Kaj gaat en een reunie krijgt. Dan kunnen ze toch het op een akkoordje gooien? Danny wint van Kaj omdat Kaj opzettelijk treuzelt zoals Richard had willen doen voor Joëlle. Kaj moet terug naar de eilandraad maar krijgt immuniteit. Toch moet ie meestemmen. Met 7 stemmen kegelt TeamKajDanny dan een voor een Roeland, Soundos en co eruit. Volgende proef: rinse and repeat. Laat Kaj winnen, laat hem verliezen van Danny > Danny zet zijn stemmen in en kegelt hetzij Soundos of Roeland eruit tot ze allebei weg zijn.

Zo kun je toch een voor een zonder veel risico je opponenten eruit werken en als oorspronkelijk kamp zuid de finale in gaan?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #21 Gepost op: 10-11-2017, 11:37:00 »
Hoe leuk Kaj Danny ook vind, ik zie hem zichzelf nog niet slachtofferen voor Danny. Waarom zou hij?
Als Danny komt denk ik dat hij Niels uit gaat dagen. Het lijkt mij dat het elke week een nieuwe proef wordt.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #22 Gepost op: 10-11-2017, 11:48:17 »
Hoe leuk Kaj Danny ook vind, ik zie hem zichzelf nog niet slachtofferen voor Danny. Waarom zou hij?
Als Danny komt denk ik dat hij Niels uit gaat dagen. Het lijkt mij dat het elke week een nieuwe proef wordt.

Om zo min mogelijk opponenten over te houden? Je kunt wel denken: mij overkomt niks, ik blijf op dit eiland tot de finale. Of je kunt het tactisch slim spelen.
Daarbij is het nu toch Soundos/Roeland/Shelly vs de rest op het andere eiland. Carlos/Imke staan los, Herold is aangeschoten wild, Danny na de biecht van volgende week ook.
Ik kijk ER nu voor het eerst dus ik weet niet met hoeveel mensen de finale gespeeld zal worden. Maar je bent beter af met het vinden van een bondje/team, in je uppie krijg je sowieso niks gedaan. Het lijkt mij dat Kaj er alle belang bij heeft om indirect alle sterke concurrenten te kunnen lozen op Niels na (want die zie ik idd nooit uitgedaagd worden dan wel een proef verliezen) Mocht de finale met 3 mensen gespeeld gaan worden dan heeft Kaj er meer aan dat Danny die finale ook bereikt. Kunnen ze gezamenlijk Niels van de winst afhouden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #23 Gepost op: 10-11-2017, 12:04:27 »
De finale wordt meestal met 3 man gespeeld. Kaj en Niels moeten er alles aan doen om daar te blijven zitten. Als ze dat doen halen ze waarschijnlijk de finale.
Ik zie Kaj zijn plekje echt niet weggooien voor Danny. Zolang je daar zit doet het er weinig toe wat er op het eiland gebeurt. Als Kaj vrijwillig terug gaat naar het eiland ligt hij er het eerste uit als hij geen immuniteit wint. Dat zou super dom zijn. Sorry ik probeer je logica te snappen maar het lukt me niet. Bovendien betwijfel ik of Kaj zover vooruit kan denken.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2017, 12:13:00 door Rogue »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #24 Gepost op: 10-11-2017, 12:22:10 »
De finale wordt meestal met 3 man gespeeld. Kaj en Niels moeten er alles aan doen om daar te blijven zitten. Als ze dat doen halen ze waarschijnlijk de finale.
Ik zie Kaj zijn plekje echt niet weggooien voor Danny. Zolang je daar zit doet het er weinig toe wat er op het eiland gebeurt. Als Kaj vrijwillig terug gaat naar het eiland ligt hij er het eerste uit als hij geen immuniteit wint. Dat zou super dom zijn. Sorry ik probeer je logica te snappen maar het lukt me niet. Bovendien betwijfel ik of Kaj zover vooruit kan denken.

Ehm Shelly lag er ook meteen uit op het finalisteneiland en kreeg wel gewoon immuniteit? Dus waarom zou dat niet gelden mochten Kaj en Niels datzelfde overkomen? (betwijfel het maar oké) Tegelijkertijd verwacht ik inderdaad niet dat Danny of Kaj zover vooruit zullen denken maar het is wel een mogelijkheid. Het is ook niet meer dan een theoretisch hersenspinsel van mijn kant uit, lijkt me stug dat kandidaten het zo gaan inzetten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #25 Gepost op: 10-11-2017, 12:33:29 »
Ik hoorde gister zeggen dat eenmaal richting finalisteneilend al je extra stemmen niets meer waard zijn.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #26 Gepost op: 10-11-2017, 12:50:24 »
Dat leek mij ook ja, anders zou het helemaal scheef zijn. Dan kan je met 7 stemmen zo iemand weg kegelen terwijl de rest al bijna niks meer heeft.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #27 Gepost op: 10-11-2017, 13:06:25 »
Bovendien betwijfel ik of Kaj zover vooruit kan denken.

;D


het klinkt als een leuk plan maar ik verwacht ook echt niet dat Kaj zijn plekje zomaar afstaat aan een ander, wat wint hij bij het wegspelen van anderen bij de Eilandraad als hij ook zo zijn finaleplaats kan behalen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #28 Gepost op: 10-11-2017, 13:06:58 »
Ik hoorde gister zeggen dat eenmaal richting finalisteneilend al je extra stemmen niets meer waard zijn.

Waar hoorde je dat zeggen? Lijkt me heel sterk, ze kunnen je niet zomaar stemmen afnemen toch?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #29 Gepost op: 10-11-2017, 13:33:12 »
;D


het klinkt als een leuk plan maar ik verwacht ook echt niet dat Kaj zijn plekje zomaar afstaat aan een ander, wat wint hij bij het wegspelen van anderen bij de Eilandraad als hij ook zo zijn finaleplaats kan behalen?

Ja niks dus. Hij moet er alles aan doen om gewoon lekker te blijven zitten daar met Niels, en eventueel te hopen dat iemand Niels kiest en hem weg weet te krijgen. Als Niels terug op het eiland komt stemmen ze hem zo weg, mits hij weer immuniteit wint en zo weer terug is ( grote kans op ). Ik zie niemand hem weg krijgen daar.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #30 Gepost op: 10-11-2017, 14:19:55 »
Waar hoorde je dat zeggen? Lijkt me heel sterk, ze kunnen je niet zomaar stemmen afnemen toch?
Lijkt mij ook oneerlijk. Anderen kunnen wel gewoon hun extra stemmen bewaren, en degenen op winnaarseiland zouden ze kwijt zijn? Dan wordt je dus gestraft terwijl je daar hebt gezeten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #31 Gepost op: 10-11-2017, 15:19:04 »
Vind de proeven nu toch wel echt een te grote rol gaan spelen. Ik hou meer van ER/Survivor als sociaal experiment i.p.v. fysieke uitdaging omdat dan iedereen kan winnen mits ze goed spelen en de winnaar bepaald wordt door vaardigheden binnen het spel. In fysieke proeven zijn ze vaak toch afhankelijk van atletische bouw of vaardigheden die ze van tevoren al hadden. Er is natuurlijk wel ruimte voor verbetering binnen het spel, maar als je weinig eet en slaapt zullen je fysieke vaardigheden niet snel vooruitgaan, hooguit minder snel achteruitgaan dan bij de rest.
Daarom hou ik meer van de finale-eilandraad ipv finaleproef en ben ik niet zo van de landings- en samensmeltingsproeven. Nu met dit finalisteneiland kan een Niels door het winnen van één proef in theorie de hele tijd op finalisteneiland zitten zonder uitgedaagd te worden door iemand en zo geen stemmen verspillen of weggestemd worden. Allemaal enkel en alleen door zijn fysieke kwaliteiten. Andersom hebben de fysiek sterke mensen die niet op finalisteneiland zitten het nu heel zwaar om zich er sociaal nog uit te redden omdat het fysieke aspect zo'n grote rol speelt dat iedereen die daar goed in is dus direct een target wordt.

Het liefste zou ik hebben dat het in principe gewoon gaat om de eilandraden en dat je die kunt overleven op verschillende manieren: door sociaal goed in de groep te liggen, je waarde in het kamp te bewijzen, strategische plannen uit te voeren met bondgenoten, of als je daarin niet slaagt door de immuniteitsproef voor die ronde te winnen. Als er nog maar twee over zijn kan er dan niemand meer weggestemd worden en bepaalt dus de jury, tegenover wie jij jouw manier van het halen van de finale moet verdedigen, wie er wint.

Ik snap dat dat nou eenmaal niet is wat ER (nu) is, maar ik hoop echt dat ze in de toekomst nog wat elementen daarvan terugbrengen in het spel.

Ik vind het dit seizoen op zich een prima tv-product, maar de opzet van het spel is toch echt niet (meer) mijn ding :(
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #32 Gepost op: 11-11-2017, 02:42:08 »
Ik vind het een leuke groep, er wordt tactisch (niet altijd even slim, maar toch) gespeeld, ze schuwen geen messen in de rug en zo. Boeiend dit jaar!

Mwa ik denk dat dat een logisch gevolg is van de opzet qua kandidaten. Oud noord oud zuid oud obner én finalisteneiland plus de extra stemmen maakt het allemaal veel dynamischer dan de traditionele opzet met alleen Noord en Zuid.

Ik ben zo trots op Kaj. Het wegstemmen van Joelle ipv Imke is de bodem geweest voor een erg vruchtbare expeditie  ::bravo::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #33 Gepost op: 12-11-2017, 12:39:49 »
Zo, eindelijk ben ik bij.

Goed gespeeld van Carlos en Imke, jammer dat er toch nog een beetje een BN vs OBN sfeertje hing. Wat dat betreft: Klasse-actie van Danny, kan ik wel waarderen. Snap het vanuit zijn positie alleen niet helemaal. Hij zat vrij safe in die BN'ner groep. Waar volgens mij Soundos en Anouk altijd eerdere targets zouden zijn.

Finalisteneiland: Leuk nieuw idee, maar iets te voordelig omdat ze al hun stemmen houden als ze terugkomen. Was beter geweest als ze per eilandraad dat ze daar zitten ook 1 stem in mindering zouden krijgen van hun totale aantal.

En een hele toffe proef, met een leuke winnares.
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #34 Gepost op: 12-11-2017, 13:06:59 »
stel nu dat Shelly had gewonnen van Kaj.
Dan moet Kaj terug naar de eilandraad.
Hij heeft echter niet de immuniteitsketting (die had Shelly inmiddels)
Dan kan hij er toch gewoon uitgestemd worden?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #35 Gepost op: 12-11-2017, 14:21:32 »
Volgens mij heeft degene die van Finalisteneiland naar de Eilandraad gaat, sowieso immuniteit.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #36 Gepost op: 12-11-2017, 15:08:25 »
Proef van deze week kwam trouwens uit Australian Survivor, als ze daar meer van overnemen gaan we de goede kant op :D

Nog even en ze moeten dierencharades spelen ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #37 Gepost op: 12-11-2017, 15:16:31 »
Proef van deze week kwam trouwens uit Australian Survivor, als ze daar meer van overnemen gaan we de goede kant op :D

Inderdaad   ::bravo::

Nog even en ze moeten dierencharades spelen ;D

Yes please  ::rofl::  ::rofl::
I will follow my inner gold

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #38 Gepost op: 12-11-2017, 16:36:10 »
Nog even en ze moeten dierencharades spelen ;D
Voor de leek: wat is 'dierencharades' voor spel?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - 9 november
« Reactie #39 Gepost op: 12-11-2017, 17:21:49 »
charades is hints
dus dieren na doen gok ik :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.