Auteur Topic: Aflevering 11 - 16 november  (gelezen 9810 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #20 Gepost op: 16-11-2017, 21:58:50 »
Toppertje hoor, ik vond 'r erg leuk! ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #21 Gepost op: 16-11-2017, 22:04:29 »
En alweer denkt Shelly dat ze maatjes heeft, en vertellen die maatjes niet aan haar wat ze van plan zijn...
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #22 Gepost op: 16-11-2017, 22:05:00 »
Inderdaad. En goede proeven ook. Heel leuk seizoen. ::ok::
Ja zeker, vooral voor die proeven verdienen de makers toch echt wel de credits  ::ok:: (ook van de simpelheid van de finalisten-eiland proef kan ik genieten).

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #23 Gepost op: 16-11-2017, 22:05:52 »
Imke had/heeft de gunfactor. Jammer dat ze er uit is gestemd :(
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #24 Gepost op: 16-11-2017, 22:08:49 »
ik ben volgens mij de enige die het niet zo erg vind dat Imke eruit is.  Expeditie robinson is al sinds het begin een tactisch spel. Ik snap gewoon niet zo goed waarom je mee zou doen als je daar zoveel problemen mee hebt.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #25 Gepost op: 16-11-2017, 22:17:41 »
Ik vind het heel jammer dat ze eruit is, maar ik snap inderdaad niet dat ze zoveel moeite had met het tactische spel.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tannie85

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #26 Gepost op: 16-11-2017, 22:20:25 »
Die lach van Soundos tijdens het gesprek van Herold en Imke. Als ik die lach de hele dag hoorde zette ik al mijn stemmen in op haar en als het dan niet lukte zwom ik naar een ander eiland.  :o

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #27 Gepost op: 16-11-2017, 22:21:08 »
Heeft gewoon te maken met hoe je bent. Imke houdt van eerlijkheid en wilt gewoon dat de beste mag winnen. Ik snap het heel goed!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #28 Gepost op: 16-11-2017, 22:27:32 »
Maar ER gaat sinds het begin  al vooral om wie het beste sociale spelletje speelt en sinds het wangedrocht van de eindproef is ingevoerd vooral om wie het meest tactisch speelt. Daar stel je je dan toch op in als je mee gaat doen? Dan kun je wel in je eentje idealistisch gaan zijn dat is prima, maar als het goed is weet je dat de rest niet zo idealistisch is. En dat je met idealisme alleen niet gaat winnen.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #29 Gepost op: 16-11-2017, 22:27:43 »
Soundos en Roeland  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Ik vind het niet erg dat Imke er uit ligt. Heel goed gespeeld van Soundos en Roeland.
Frankje Lapi

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #30 Gepost op: 16-11-2017, 22:43:00 »
Alweer een geweldige speelster weg... ::oink::
Imke had de winst verdiend ::ok::

En Roeland mag van mij de eerste vlucht terug naar dat eiland nemen, opgeruimd staat netjes. ::hypocriet:: Hij is er niet echt mijn favoriet op geworden om dat zo maar te verwoorden. ::ohno:: ::kots::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #31 Gepost op: 16-11-2017, 22:53:53 »
Ik kijk nu al uit naar volgende week! Dit wordt hoe dan ook vuurwerk tussen Carlos, Niels, Roeland en Soundos. Danny, Herold en Shelly zijn de lachende underdogs.
🜃

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #32 Gepost op: 16-11-2017, 22:57:47 »
Heeft gewoon te maken met hoe je bent. Imke houdt van eerlijkheid en wilt gewoon dat de beste mag winnen. Ik snap het heel goed!

Dit  ::jaja::

Maar ER gaat sinds het begin  al vooral om wie het beste sociale spelletje speelt en sinds het wangedrocht van de eindproef is ingevoerd vooral om wie het meest tactisch speelt. Daar stel je je dan toch op in als je mee gaat doen? Dan kun je wel in je eentje idealistisch gaan zijn dat is prima, maar als het goed is weet je dat de rest niet zo idealistisch is. En dat je met idealisme alleen niet gaat winnen.

Maar ook wel dit. Bedoel als je als onbekende meedoet heb je neem ik aan elk seizoen wel gezien? Dan weet je inmiddels dat het gaat om het sociale aspect en al die proeven niet boeien. Kijk naar een Soundos, meteen buiten de boot vallen > naar onbekenden eiland toe en via een omweg toch bij de samensmelting mogen toekijken hoe de rest hun plekje moeten verdienen. Of kijk naar Roeland. Die met dank aan Niels er nog in zit en het verder prima er vanaf brengt. Heeft niks met het survivallen te maken, naja survival of the social eerder. Wie het meest mensenmens is en met iedereen kan aanpappen wint. En daarin ben ik het eens met Carlos/Imke en anderen die zeggen dat het programma de titel ER dan niet waard is. Luuk zei op het antwoord: zet 10 man op een eiland zonder proeven en zonder eten en kijk wie het langst overleeft is een ander format. Ehm ja, overduidelijk tov wat we nu zien. Maar het is meer ER dan wat we nu zien.

Verder gaf de sneakpreview geen spoiler? Carlos reageerde op de komst van een nieuw iemand: hoe kun je al je stemmen inzetten? Er is maar een persoon die al zijn stemmen heeft ingezet en op 0 staat ::joehoe::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #33 Gepost op: 16-11-2017, 23:00:42 »
Ik dacht Carlos gewoon Kay aan het bijpraten was in de preview. Waaruit concludeer jij dat hij reageert op de komst van een nieuw persoon?
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #34 Gepost op: 16-11-2017, 23:01:24 »
Hoeft niet zo te zijn dat die persoon bij finalisteneiland aankomt toch? Kan ook zijn dat de winnaar van de proef aan Kaj en Carlos vertelt dat het gebeurd is....
Wit is ook een kleur!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #35 Gepost op: 16-11-2017, 23:03:12 »
Hoeft niet zo te zijn dat die persoon bij finalisteneiland aankomt toch? Kan ook zijn dat de winnaar van de proef aan Kaj en Carlos vertelt dat het gebeurd is....

Ik dacht Carlos gewoon Kay aan het bijpraten was in de preview. Waaruit concludeer jij dat hij reageert op de komst van een nieuw persoon?

Omdat ie zo verontwaardigt reageert dat het op mij overkwam als oprechte verbazing aan de persoon die het vertelt aan diens adres. Maar kan ook dat Carlos in het algemeen zo reageert.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #36 Gepost op: 16-11-2017, 23:14:10 »
Volgens mij had hij het over Soundos die bijna al haar stemmen op Imke heeft ingezet. Gezien zijn reactie zal Roeland of Soundos zelf geen immuniteit winnen, wat natuurlijk weinig verrassend is.
🜃

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #37 Gepost op: 17-11-2017, 00:13:11 »
Ik vind het niet echt heel slim van Soundos en Roeland. Ze zetten nu bijna al hun stemmen in, terwijl ze ook veilig 1 stem op Herold hadden kunnen inzetten. Nu hebben ze (bijna) geen stemmen meer over voor de volgende eindlandraden en kunnen ze niets meer.


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #38 Gepost op: 17-11-2017, 01:41:35 »
Klopt, nu kan Niels mooi Roeland weg stemmen volgende ronde ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: Aflevering 11 - 16 november
« Reactie #39 Gepost op: 17-11-2017, 02:12:02 »
Tja, die Roeland. Zelf zou ik het spel niet zo kunnen spelen, maar het maakt wel leuke televisie. Of het tactisch zo slim is vraag ik me af. Herold, toch ook een sterke concurrent, had er veel "goedkoper" uitgestemd kunnen worden.

Vind de positie van Soundos wel opvallend. Voor de samensmelting door iedereen uitgekotst, daarna lijkt iedereen andere prioriteiten te hebben. Kan me best voorstellen dat dat de volgende ronden ook nog zo blijft, de focus zal wel op Niels, Roeland en Herold komen te liggen.