Auteur Topic: Expeditie Robinson 2017  (gelezen 55578 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #120 Gepost op: 30-08-2017, 21:02:40 »
Eilandpraat?

Het enige originele aan de naam is dat er voor een Nederlandse naam is gekozen. Ben benieuwd hoe vaak het uitzenden van de commercials ervoor onderbroken wordt....

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #121 Gepost op: 30-08-2017, 21:11:47 »
Een artikel in de Volkskrant vandaag (door Gidi Heesakkers) waarin de makers van Ik vertrek, Expeditie Robinson en Geer en Goor aan het woord komen. Het gedeelte over Expeditie Robinson:

Expeditie Robinson (RTL5)

Verslaggever Lizelot Prumper (43) en gedelegeerd producent Geraldine Smink (44) zijn vanuit productiemaatschappij Strix Television verantwoordelijk voor de casting van Expeditie Robinson (RTL5). Aan het survivalprogramma met bekende Nederlanders doen dit jaar ook vier onbekende Nederlanders mee. Vorig jaar zagen 1,6 miljoen mensen hoe Boer zoekt vrouw-boerin Bertie Steur de finale won.

Geraldine Smink: 'Vrouwen zijn moeilijker te strikken dan mannen.'

Lizelot Prumper: 'Mannen zien vaker een Robinson in zichzelf. Vrouwen denken al snel: ai, moet ik in mijn bikini op het strand, zonder make-up. Maar eenmaal op het eiland zijn die vrouwen enorme bikkels. Het is niet voor niets dat zo vaak een vrouw wint.'

GS: 'We spreken meer mensen dan we kunnen meenemen, ongeveer vijftig, zestig per seizoen.'

LP: 'Dit jaar hebben we vijftien bekende deelnemers en vier onbekende. In ons Excel-schema staan vijfhonderd mannen en vierhonderd vrouwen, met achter iedere naam de status. Wat was de conclusie van het laatste gesprek? Is iemand potentieel geïnteresseerd? Misschien volgend jaar? Het is zoeken naar het juiste moment: kandidaten moeten in de zomer vijf weken beschikbaar zijn.'

GS: 'Achter sommige namen staat 'nooit meer vragen'. Als mensen zeggen dat ze geen interesse hebben, vragen we weleens: 'Moeten we 'nooit meer vragen' achter je naam zetten?' Dat vinden ze vaak toch te definitief. Er zijn ook BN'ers die in de media blijven roepen dat ze best willen meedoen aan Expeditie Robinson, terwijl wij 200 procent zeker weten dat ze nooit meegaan: Frans Bauer, Jeroen van der Boom.'

LP: 'We bellen er altijd achteraan. 'Joh', zeg ik, 'Wat lees ik nu, ga je met ons mee?' Nee joh, hoor ik dan, het is gewoon bon ton om dat te zeggen.'

GS: 'De zender komt elk jaar met een wensenlijst. Daar staan veel grote namen op. Hoe groter de naam, hoe meer kijkers je trekt vanaf de eerste aflevering. Voor de opvallende, grappige, iets minder beroemde types moeten we echt een beetje vechten bij de zender.'

LP: 'Als Paul de Leeuw vandaag belt, kunnen we hem meteen bevestigen. Beau van Erven-Dorens. Javier Guzman. Als Halina Reijn wil, geef ik haar direct een contract. En mezelf een medaille. Ik benader kandidaten met een creatieve brief die niet onder op de stapel belandt. Ik probeer tijdens het schrijven te bedenken wat diegene op het eiland te zoeken zou kunnen hebben. Wat zou hem of haar kunnen triggeren? Ik zorg ook altijd dat er een paar goede grappen in staan. Ik heb weleens een bekende presentatrice proberen te strikken, een wens van de zender, met zelfgeknutselde flessenpost. Nooit iets op gehoord.'

GS: 'Managers bellen ons ook. 'Het is vorig jaar zo goed geweest voor die en die', zeggen ze dan, 'nu heb ik weer iemand in de aanbieding.''

LP: 'De ideale kandidaat is een kandidaat van wie je meteen denkt: wat gaat dit brengen, hoe gaat die persoon zich redden met niets, in deze groep?'

GS: 'In het eerste gesprek raden we iedereen eigenlijk af om mee te doen. We vertellen over de ellende, de muggen, de honger, de ontberingen, het verliezen van alle controle.'

LP: 'Als iemand ondanks alles tóch wil, vragen we naar een persoonlijke motivatie. De expeditie is te zwaar voor iemand die alleen maar op de cover van de Veronica Gids wil staan. Wil je diep gaan? Wil je zen worden? Wil je spelletjes winnen? Wil je zien wat er van je overblijft als je niets hebt? Ben je benieuwd hoe je in een groep opereert?'

GS: 'De laatste jaren vinden mensen het aantrekkelijker om mee te doen: waar in de wereld vind je nog een plek waar je even niet bereikbaar bent?

LP: 'Fikkie stoken, visjes vangen. We horen vaker de motivatie om een natuurmens te worden.'

GS: 'Voor ons is het belangrijk dat iedereen op de bank zich in een kandidaat kan herkennen.'

LP: 'We proberen van tevoren over de dynamiek na te denken: hoe zou die samengaan met die, hoe ver kan hij of zij komen...'

GS: '... en we zitten er heel vaak naast. Kees van der Spek was een droomkandidaat...'

LP: '...opgegroeid in de tropen, houdt van de hitte, weet veel over de natuur. Drie jaar zijn we bezig geweest om hem mee te krijgen. In 2015 liep hij dan eindelijk over het eiland, supersenang, en wat gebeurt er? Eerste eilandraad, meteen weggestemd. Dan ben je dus een kandidaat kwijt van wie je veel verwacht.'
« Laatst bewerkt op: 30-08-2017, 21:13:22 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #122 Gepost op: 30-08-2017, 21:12:04 »
GS: 'Dan balen wij verschrikkelijk. Het mooist is als je een ontwikkeling kunt laten zien. De naam van dé kandidaat van het jaar is nog niet bekend, maar over hem zei ik tegen Lizelot: 'Moeten we dit wel doen, waar beginnen we aan?' Maar ik zat pas 10 minuten met hem te praten en zag al een kant van hem die ik nooit eerder had gezien. Als hij op het eiland weet te blijven en iets van die kant kan laten zien, is onze missie geslaagd.'

LP: 'Het is niet tof om er binnen een dag uit te vliegen als je vijf weken niet kunt optreden. We vragen elke kandidaat om goed over die mogelijkheid na te denken. Is het je dat waard?'

GS: 'Er hangt veel van de cast af. Ik geloof dat wij veel mensen uiteindelijk tóch kunnen krijgen, omdat wij dit werk al jaren met zijn tweeën doen. We kunnen lang in onze contacten investeren.'

LP: 'Wij zijn zelf op locatie, dat helpt ook. Ik kan potentiële kandidaten precies vertellen wat ze te wachten staat. We zitten met zijn allen in het avontuur. De programmamakers krijgen weliswaar te eten, maar wij zweten ons ook de klere, wij zitten ook onder de zandvlooien, wij hebben ook cameramannen die in rode mierennesten trappen, wij poepen ook in de bosjes. En als we diarree hebben, rennen wij ook de zee in.

'Elke vip die meegaat, is wat mij betreft een held. Ze hebben het echt zwaar. We hebben weleens kandidaten huilend in de biecht omdat ze zo trots zijn op hun veerkracht. Dan zit ik soms mee te huilen. We zouden als programmamakers natuurlijk niet zo emotioneel betrokken moeten zijn, maar ja, dat lukt niet. We bieden ze de hel aan, maar de hemel begint op het moment dat ze van het eiland komen en terugkijken: mijn god, wat heb ik daar allemaal gedáán? Expeditie Robinson doet écht wat met ze. Niet wij, maar die bizarre ervaring.'

Expeditie Robinson, vanaf donderdag 7/9, 20.30 uur, RTL 5.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #123 Gepost op: 30-08-2017, 21:18:32 »
Eilandpraat?

Het enige originele aan de naam is dat er voor een Nederlandse naam is gekozen.
En het is een woordgrapje: eilandraad/eilandpraat
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #124 Gepost op: 31-08-2017, 08:42:37 »
Joëlle Witschge & Richard Witschge doen mee, dochter en vader  ::oink:: #BloodVSWater
Ik vind het wel een interessant idee. Juist omdat het vader en dochter zijn zouden ze ook compleet tegen elkaar kunnen gaan spelen. Familieband is sterk, maar juist bij familie wil je toch koste wat kost van de ander winnen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #125 Gepost op: 31-08-2017, 12:51:58 »
Bedankt voor het plaatsen van dit interview, Heinz, vond het erg mooi om te lezen met hoeveel liefde en aandacht ze het programma maken.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #126 Gepost op: 31-08-2017, 22:01:26 »
Wat een leuk inkijkje in de kandidatenselectie, dank voor het plaatsen Heinz!

Die Eilandpraat, mwah, weet niet of ik dat nou zo leuk vind, napraten op tv. Kom dat gewoon gezellig hier doen :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #127 Gepost op: 1-09-2017, 10:05:50 »
Familie en speldynamiek kan ook interessant zijn. Want wat doe je bijvoorbeeld als je weet dat iedereen op je vader gaat stemmen. Blijf je dan nog solidair aan de familieband of denk je aan het spel en stem je mee om niemand op de tenen te trappen?
Dat gebeurde in ieder geval in Survivor BvW. Tot groot genoegen van de presentator (SHE VOTED OUT HER MOM!!!).

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #128 Gepost op: 4-09-2017, 18:33:04 »
Inmiddels is ook Lil'Kleine officieel bevestigd. We zijn nu compleet en kunnen dus gaan beginnen ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #129 Gepost op: 4-09-2017, 18:33:12 »
Iedereen bekend! Vandaag was de persdag dus we zuullen wel allerlei filmpjes vinden van RTL Boulevard, Shownieuws etc.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline sylvana81

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #130 Gepost op: 5-09-2017, 07:22:53 »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #131 Gepost op: 6-09-2017, 19:24:33 »
Gisteravond waren Joëlle en Richard te gast bij RTL Late Night en toen werd al bekendgemaakt dat ze
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Frankje Lapi

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #132 Gepost op: 7-09-2017, 10:06:22 »
Wordt vanavond natuurlijk weer zo'n langdradige voorstelronde uitzending. Maar goed, ga toch weer kijken. Kan het niet laten  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #133 Gepost op: 7-09-2017, 12:51:41 »
Brace mag van mij z'n shirt aanhouden, maar die B-cup van hem zal veel in beeld zijn, vrees ik.. ::kots:: ::ohno::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #134 Gepost op: 7-09-2017, 16:25:19 »
Dankjewel voor het plaatsen van het interview, Heinz!

Ik heb er zin in vanavond. :D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #135 Gepost op: 7-09-2017, 16:33:24 »
Ja super interessant interview! Ik hoop stiekem een beetje dat ze te weinig BN'ers weten te strikken en dus weer meer onbekende Nederlanders zullen moeten gebruiken ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #136 Gepost op: 7-09-2017, 19:17:23 »
Voor vanavond staat Eilandpraat niet in de tv-gids.. weet iemand wanneer dat begint?
Frankje Lapi

Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #137 Gepost op: 7-09-2017, 19:24:13 »
In de promo op rtlpressroom.nl zeiden ze na de samensmelting

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #138 Gepost op: 12-09-2017, 07:36:59 »
Een interessant filmpje op de website expeditierobinson.nl. De ON'ers aan het woord en Carlos zou als programmamaker 10 - 10 on - bn er verdeling doen. Ik vrees echt dat ze er als minderheid uitgestemd gaan worden.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2017
« Reactie #139 Gepost op: 19-09-2017, 14:04:16 »
Ik wil graag een oud seizoen van Expeditie (terug)kijken, welke raden jullie mij aan?  ::hypocriet::