Auteur Topic: Aflevering 15 - 14 december  (gelezen 11206 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #20 Gepost op: 15-12-2017, 04:27:57 »
Stop er een puzzel in en Soundos wint meteen  ::rofl::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #21 Gepost op: 15-12-2017, 07:42:43 »
Inderdaad een erg leuk seizoen, misschien nog wel leuker dan het vorige. En Soundos gaat hem nu ook echt winnen, ik voel het  ::bravo::

Serieus? Ik vond het echt het zwakste seizoen in jaren. Heb me amper vermaakt met de kandidaten.
Vond er weinig leuks bij zitten dit jaar. Ja Kaj en Niels maar die waren amper in beeld toen ze op finalisten eiland kwamen.

Ben tijdens heel veel afleveringen gaan appen of wat anders gaan doen omdat er zo weinig gebeurde. Viel af en toe bijna in slaap. Gelukkig hadden we nog een heftig ruzietje maar voor mij was het kalf toen al verdronken. 

Dat Soundos in de finale zit en Niels niet is wel het absolute dieptepunt van deze expeditie. Niet dat ik haar niet mag maar ik vind haar geen finalist en helemaal geen Robinson en Niels wel. Als hij normaal had gegeten en niet zo zwak was had hij die puzzel eerder gezien.
Niels had zijn dag niet, maar als je niets gegeten heb zijn drie proeven op een dag ook teveel van het goede. Toen hij die 2e verloor wist ik dat hij de derde nooit zou gaan winnen.
Denk dat ze ze expres wat minder eten gegeven hebben op finalisten eiland om de overige kandidaten nog een kans te geven bij de halve finale, en dat heeft gewerkt. Wat zag Niels er eng uit zeg, hij leek meer een spook dan een mens.

Denk dat Kaj baalde als een stekker dat Carlos er nog bij kwam, die had liever alleen tegen Soundos gestreden natuurlijk. Desondanks vond ik dat hij erg lief was voor haar en er goed op reageerde. Ik had het Shelly meer gegund dan Soundos trouwens. Ze heeft het prima gedaan na de samensmelting maar ik gun haar de winst gewoon niet.
Ze is geen Robinson. Kaj en Carlos komen er meer voor in aanmerking. Niels was het qua overleven het meest, maar die wordt het helaas niet. Dat is voor mij bijna net zo teleurstellend als dat JayJay de finale misliep dankzij Thomas Dekker vorig jaar. Dat vond ik ook zo oneerlijk.

Denk dat Kaj of Carlos gaat winnen maar dit seizoen kennende zal het wel Soundos worden. Ik hoop op Kaj, want ik gun het Carlos met zijn zure kop eigenlijk ook niet. Vind dat zo geen leuke gozer.  ::ohno::






Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #22 Gepost op: 15-12-2017, 08:23:46 »
Denk dat ze ze expres wat minder eten gegeven hebben op finalisten eiland om de overige kandidaten nog een kans te geven bij de halve finale, en dat heeft gewerkt. Wat zag Niels er eng uit zeg, hij leek meer een spook dan een mens.

Eten geven? Het gaat toch om het zoeken van eten?
You'll never walk alone

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #23 Gepost op: 15-12-2017, 08:37:15 »
Ja logisch, maar je maakt mij niet wijs dat Niels niet elke boom daar uit gepluisd heeft naar eten. Er was blijkbaar niet veel anders had hij het wel gevonden. Vind een redelijke hoeveelheid rijst en meel die ze aan de overkant wel hebben toch wel een vereiste. Ja ze kregen eten mee van degene die die kant op kwam maar van een paar stroopwafels raak je ook niet vol.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #24 Gepost op: 15-12-2017, 09:17:19 »
Wat een gave aflevering was dit! Drie mooie opdrachten die laten zien dat Robinson meer is dan alleen kracht. Soundos piekte op het juiste moment, knap van haar! Ik vind het leuk dat de underdog ook kan winnen en dat heeft ze eerlijk verdiend gedaan. Niels is gewoon veel te verzwakt om nog iets te presteren; hij heeft echt te weinig eten gehad (inderdaad ook veel minder dan de leden van het andere kamp).

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #25 Gepost op: 15-12-2017, 11:29:40 »
Topaflevering ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #26 Gepost op: 15-12-2017, 12:28:55 »
Ik vond het fantastisch ::bravo:: ::bravo:: Soundos in de finale had ik natuurlijk ook nóóit verwacht, maar wel enorm gehoopt! ::jaja:
Heerlijk dit, al had ik het Niels en Shelly ook echt heel erg gegund om de finale te spelen: 2 hele sterke spelers, zoals Nicolette al zei.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #27 Gepost op: 15-12-2017, 13:59:45 »
Ik kan me niet voorstellen dat ze op finalisteneiland in verhouding veel minder eten hebben gekregen dan in het gewone kamp. Denk eigenlijk dat het dictatorschap van Shelly ervoor gezorgd heeft dat ze daar nog steeds eten hadden, ook al had Carlos wat meegejat.
Overigens, Niels dacht dat hij ongeveer 6 kilo was afgevallen, Herold was er 11 of 12 kwijt. In minder tijd.

Overigens zegt veel of weinig eten niet alles. In de Strijd der Titanen had Ryan ongeveer niks te eten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline eldemoledo

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #28 Gepost op: 15-12-2017, 14:03:22 »
Overigens zegt veel of weinig eten niet alles. In de Strijd der Titanen had Ryan ongeveer niks te eten.

Ik denk dat het heel erg per persoon verschil, hoe hij of zij reageert op weinig eten. Zelf kan ik vrij goed zonder eten, waardoor ik denk dat ik fysiek minder slijtage zou ondervinden dan een ander. Niels kon er duidelijk niet zo goed tegen. Als hij de drie proeven van gisterenavond net na de samensmelting had gedaan, dan had hij er minstens 1 gewonnen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #29 Gepost op: 15-12-2017, 20:28:42 »
Serieus? Ik vond het echt het zwakste seizoen in jaren. Heb me amper vermaakt met de kandidaten.
Vond er weinig leuks bij zitten dit jaar.
Zo zie je dat het bij iedereen anders is. Ik was afgelopen jaren bijna afgehaakt, heb zelfs enkele afleveringen van afgelopen seizoenen niet gezien. Maar dit seizoen vond ik echt erg goed en ik ben weer helemaal into de Expeditie ::jaja::. Voor mij red dit seizoen ER en ik kijk al uit naar wat ze het volgende seizoen gaan doen ::jaja::.

Citaat
Dat Soundos in de finale zit en Niels niet is wel het absolute dieptepunt van deze expeditie.
You are watching it wrong ;D ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #30 Gepost op: 15-12-2017, 22:26:38 »
Voor mij was vorig jaar het keerpunt, fantastische proeven (net als dit jaar) en interessante groep, er gebeurde wat. Dit jaar ook, in het begin was Soundos zo irritant en na de samensmelting was ze zo anders. En Roeland was eerst zo ok, het was erg tof dat Niels hem redde, en vervolgens werd hij vreselijk. Boeiende ontwikkelingen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #31 Gepost op: 16-12-2017, 04:10:50 »
Echt? Zelden zulke saaie proeven gezien als dit jaar. Die hamsterballen vond ik wel geinig maar verder kan ik me geen een proef meer herinneren van de overige afleveringen.

Dat Roeland vreselijk zou worden had ik wel aan zien komen. Na de samensmelting gebeurde er nog minder dan ervoor. De sterkste werden eruit gewipt net als elk jaar, goh wat spannend. Gelukkig waren dat voornamelijk toch geen leuke kandidaten ( Anouk, Marieke en Imke ). Als Kaj en Niels eruit waren gestemd had ik het niet eens afgekeken.

Je zal wel gelijk hebben D*N, ik zal het wel verkeerd kijken.  ;)
Ik vind Soundos in de finale echt typerend voor deze expeditie.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #32 Gepost op: 16-12-2017, 09:18:25 »
Ik kan me niet voorstellen dat ze op finalisteneiland in verhouding veel minder eten hebben gekregen dan in het gewone kamp. Denk eigenlijk dat het dictatorschap van Shelly ervoor gezorgd heeft dat ze daar nog steeds eten hadden, ook al had Carlos wat meegejat.
Overigens, Niels dacht dat hij ongeveer 6 kilo was afgevallen, Herold was er 11 of 12 kwijt. In minder tijd.

Overigens zegt veel of weinig eten niet alles. In de Strijd der Titanen had Ryan ongeveer niks te eten.

Er was daar gewoon veel minder eten te scoren volgens mij. Een klein strand omgeven door rotswanden lijkt me nou niet ideaal om te overleven.


Niels was overigens echt wel meer kwijt dan 6kg. vreemde inschatting van hem.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #33 Gepost op: 16-12-2017, 09:21:27 »
Eilandpraat gezien? Klaas heeft uit dat water, op dat eiland dus, heel veel vis gehaald.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #34 Gepost op: 16-12-2017, 10:14:58 »
overbevissing is een probleem in de wereld ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #35 Gepost op: 17-12-2017, 16:03:46 »
brrr die Klaas de huilebalk...
Dit seizoen, op die Lill Kleine na, gelukkig geen gezeur.

Leuk seizoen met 2 potentiele winnaars en een heuse joker.
Die joker Soundos is natuurlijk een stunt van jewelste, wat een figuur, vooral haar opmerking: "Ik kan eigenlijk niets" is hilarisch.

Carlos en Kaj zouden beide een terechte winnaar zijn, Kaj is leuker en die gun ik het net wat meer, maar Carlos zou ook prima zijn, een heuse OBN-er als winnaar?

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #36 Gepost op: 18-12-2017, 14:20:05 »
Lol, elk seizoen wordt er gezeurd over de omstandigheden (je moet toch je minuten aflevering vullen).
Verder was de opzet van dit seizoen dramatisch (vier OBNers en Carolina meteen apart van de rest, finalisten-eiland waar continu 2/3 man op zaten), en waren de proeven wel erg veel fysieke uithouding, wat ervoor zorgde dat er maar een beperkt clubje op het winnaarseiland rouleerde.
Ook die extra stemmen ben ik niet zo van, het levert kamikaze acties op waar je je bijna niet tegen kunt verdedigen (iedereen in de meerderheid wil zo lang mogelijk stemmen sparen). En het zorgt ervoor dat er aan het eind maar hele beperkte spelmogelijkheden overblijven (er zijn er altijd een paar die meerdere stemmen overhouden tegenover 0), tenzij je natuurlijk Anna Nooshin heet en je je immuniteit en stemmen opgeeft omdat je Thomas Dekker gehoorzaamt.

Het werd nog de moeite waard door Soundos, Roeland en Niels, maar ook dat was nou niet echt prettig om te kijken.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #37 Gepost op: 20-12-2017, 21:42:30 »
De oude opzet met 8 belgen en 8 nederlanders vond ik leuker. Ik denk ook dat er met onbekende nederlanders veel meer kleurrijke personen te selecteren zijn. Die BN'ers die al die programma's aflopen, dat heeft zijn langste tijd hopelijk gehad.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 15 - 14 december
« Reactie #38 Gepost op: 20-12-2017, 23:40:56 »
Viel mij op dat ze dat dit jaar met onbekende Nederlanders niet zo hebben gedaan, kleurrijke persoonlijkheden uitzoeken. Naar mijn idee hebben ze juist hele sterke nuchtere onbekenden genomen in de hoop dat het verschil tussen BN'ers en OBN'ers zo groot zou zijn dat er conflicten zouden ontstaan daardoor, maar dat viel dan weer mee.

Sowieso zou je zeggen dat het BN'er vijvertje straks te klein wordt om nog genoeg kandidaten uit te vissen. Volgend seizoen gewoon bekend vs onbekend 50-50 ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human