Auteur Topic: Expeditie Robinson 2018  (gelezen 75744 keer)

Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #220 Gepost op: 31-08-2018, 18:15:06 »

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #221 Gepost op: 6-09-2018, 06:54:20 »
Ik ken er een paar dit jaar.

Toine van Peperstraten ( van studio sport ). Lijkt me interessant, vind hem op TV altijd wat nietszeggend, dus hoop een andere kant van hem te zien.
Donny Roelvink, zie ik wel eens voorbij komen op TV samen met Dave.
Loiza, van HNTM, daar vond ik haar erg leuk.
Jody Bernal natuurlijk, ik was een tiener toen zijn liedje uit kwam.  ::rofl::
Johnny Kraaijkamp jr, van het zonnetje in huis.
Nienke Plas ken ik van naam maar geen idee wie het is.
Corry Konings ( grotendeels van naam ).
Steven Brunswijk, paar weken terug bij VI voorbij zien komen. Maar kende hem daarvoor ook niet.

Er doen wel veel mensen mee dit jaar, zullen er vast veel dubbele eliminaties komen anders duurt het wel erg lang.
Ik heb er in elk geval weer super veel zin in.
 
« Laatst bewerkt op: 6-09-2018, 06:56:00 door Rogue »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #222 Gepost op: 11-11-2018, 10:51:29 »
Ik ben deze week begonnen met het teruglezen van de verslagen hier op de site over oude ER-seizoenen. Wat mij opvalt aan die oude seizoenen, met onbekende Nederlanders nog, en met EP als presentator, is dat complotten toen vies waren, gemeen, en eigenlijk not done (maar ergens in een seizoen altijd wel voorkwamen).

Er werd toen nog gedacht dat de beste spelers, de echte Robinsons, whatever that may be, in de finale moesten staan. Eigenlijk wat Ozzie dit jaar ook uitdroeg 'ik wel met de sterksten door'. Waarbij mannen als Frank en Richard uit de eerste reeksen en de Strijd der Titanen al bij voorbaat een streepje voor hadden. Waarschijnlijk vanwege hun uiterlijk en survivalkennis? Bjorrn werd dan weer wel, ondanks zijn survivalkennis, afgerekend op zijn gebrek aan sociale vaardigheden. In de proeven kwamen vaak de sportieve sterke mannen goed uit de bus: Marnix, Vinnie en Lenny waren vrijwel onverslaanbaar en werden dus ook finalist.

Regelmatig kwamen er geliefden langs, dat hebben we nu al jaren niet meer gezien. En natuurlijk waren er 2 proeven, 1 voor luxe en 1 voor immuniteit. Met name de prijzen voor de luxe proeven verbazen mij nu ik het weer teruglees: terug naar de bewoonde wereld om dingen te kunnen kopen, een verblijf in een resort, contact met een geliefde. Ik ben wel blij dat dat er nu niet meer bij zit, dat doet toch wel af aan de bubbel waar de kandidaten in zitten, alleen met elkaar op een eiland, geen interactie met andere mensen.

Het spel is enorm veranderd in de loop der jaren. Met name het tactische element is belangrijker geworden en dat vind ik zelf een vooruitgang. Overigens waren er ook toen genoeg opgevers, in 2006 waren het er 5. Alleen onbekende Nederlanders laten deelnemen geeft dus geen garantie op geen opgevers. Overigens was 2006 in Panama, en daar was het wel erg nat. Het was het jaar van 'en vergeet je gitaar niet!' ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #223 Gepost op: 11-11-2018, 12:24:38 »
Regelmatig kwamen er geliefden langs, dat hebben we nu al jaren niet meer gezien. En natuurlijk waren er 2 proeven, 1 voor luxe en 1 voor immuniteit. Met name de prijzen voor de luxe proeven verbazen mij nu ik het weer teruglees: terug naar de bewoonde wereld om dingen te kunnen kopen, een verblijf in een resort, contact met een geliefde. Ik ben wel blij dat dat er nu niet meer bij zit, dat doet toch wel af aan de bubbel waar de kandidaten in zitten, alleen met elkaar op een eiland, geen interactie met andere mensen.

Het spel is enorm veranderd in de loop der jaren. Met name het tactische element is belangrijker geworden en dat vind ik zelf een vooruitgang. Overigens waren er ook toen genoeg opgevers, in 2006 waren het er 5. Alleen onbekende Nederlanders laten deelnemen geeft dus geen garantie op geen opgevers.

Vergeet niet dat het spel toen bijna dubbel zo lang duurde, 50 dagen i.p.v. 30. Ik vond al die luxe proeven juist wel leuk, juist ook om te zien hoe de kandidaten verwilderd waren geraakt in die tijd. Ik vond het ook beter dat er twee proeven waren: 1 voor immuniteit en 1 voor luxe. Zo kregen ook andere deelnemers de kans om ooit iets te winnen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #224 Gepost op: 11-11-2018, 14:32:28 »
Ik ben het ermee eens dat de evolutie van het tactische spel goed is. Ik denk ook juist dat het leuk is om ER te vergelijken met het echte leven en "survival of the best" maar dat daarbij, net als in het echte leven, zo is dat er meerdere kwaliteiten zijn die je "the best" kunnen maken. Zo kan iemand die fysiek minder sterk is, wat in eerste instantie vaak als belangrijkste eigenschap wordt gegeven van een Robinson, toch de beste worden omdat die persoon sociaal en tactisch sterker is (slimmer dus).

Over de luxeproeven ben ik het niet eens, ook voor het kijkplezier. Twee proeven om naar te kijken is veel leuker. Daarnaast heb je vaak dat je een luxe item wint en dan andere mensen moet kiezen om het mee te delen, waar ook interessante beelden van komen ;D. Om nog maar te zwijgen over één van mijn favoriete luxe proeven: de veiling. Geliefden die langs komen hoeft van mij ook niet zo btw. Dat mogen ze wel weglaten.

Over de opgevers: Ja die waren er bij onbekenden ook, maar als je dat seizoen kijkt dan zie je ook dat onder die mensen vaak echte blessures waren. Vooral het seizoen wat je benoemd (Panama) was een verrekt zwaar seizoen met de oneindige regenbuien. Ik denk dat je met onbekenden wel degelijk minder opgevers gaat krijgen, als er een beetje goed gecast wordt ::jaja::.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #225 Gepost op: 11-11-2018, 16:46:21 »
Ik denk dat de volgende dingen 'het probleem' zijn.

- Het format raakt een beetje uitgewerkt. Het is teveel van hetzelfde. Weer een winnaarseiland, weer maximaal 6 stemmen na de samensmelting. Wat dat betreft begon het seizoen hoopvol met de kapiteinsduels, maar door alle opgevers was dat uiteindelijk niet belangrijk. Behalve voor Toine en Famke.

- De opgevers, hier is genoeg over gezegd. In alle eerlijkheid, bij het zien van de kandidaten verwacht je al dat types als Josylvio, Aisha (en met alle respect, want ze deed het knap) en Corry gaan opgeven. Als de vrouw van Jody zwanger is, is dat voor hem ook niet raar. Als productie weet je dit toch ook???

- Ik ben ook fan van het tactische spel, maar het komt te weinig van de grond vanwege de opgevers, maar ook vanwege fouten van de productie. Wat mij betreft mogen er meer gouden munten in het spel komen. Het liefst niet openbaar zoals met de kapiteins, maar meer zoals bij survivor met geheime idols. Dit verhoogt het tactische element. Ik vind het voor dit seizoen een blunder dat bekend en onbekend niet zijn gemixt voor de samensmelting. Hierdoor hou je na de samensmelting toch een beetje het bekend vs onbekend gevoel.

- Luxeproeven mogen van mij terug, eventueel afgewisseld met proeven om info over de verborgen gouden munt te vinden

- Die interviews en het napraten op de eilandpraat dat moet echt anders......

- Afleveringen zijn langdradig en bevatten ontzettend veel reclames. Voor mijn gevoel meer dan andere programma's. Ik kom geen moment in een aflevering....

- Nadruk ligt teveel op fysieke kracht in de proeven. Misschien terecht, want door het tactische spel wordt je als sterkere speler ook sneller een doelwit. Op deze manier wordt dit gecompenseerd, maar zeker met de finaleproef vind ik de nadruk hier teveel op liggen. Ik ben toch voorstander van een finalejury, zodat sociale en tactische elementen ook meer terug gaan komen.

Ik ben wel ban dat er niet veel gaat veranderen in de komende jaren. Ze durven het denk ik niet aan om volledig zonder BN'ners te gaan spelen. Onder mijn leerlingen hoor ik juist ontzettend veel positieve verhalen en reacties vanwege deelnemers als Tony, Famke, Josylvio, Loiza, Steven, etc. etc.  Ik hoor op vrijdagochtend niemand over boer Jan praten..... De kijkcijfers bevestigen dit denk ik helaas. ER is sinds er BNners inzitten alleen maar populairder geworden, terwijl 'wij' juist vinden dat de seizoenen vaak slechter zijn geworden.
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #226 Gepost op: 15-11-2018, 00:49:45 »

Themanummer dat Expeditie Robison 2018 samenvat ;D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #227 Gepost op: 15-11-2018, 09:33:49 »
 ::rofl::

Luuk Ikink tweette van de week dat vanavond wel spectaculair zou worden!
Let's hope so.
Wie weet kijk ik het morgen dan terug :)
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #228 Gepost op: 15-11-2018, 10:52:39 »
Met spectaculair bedoelt ie: er geeft niemand op?  ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #229 Gepost op: 15-11-2018, 21:45:58 »
Van mij mag Loïza het van Dennis overnemen. Waarom niet een keer een presentatieduo met 2 vrouwen? Loïza en Nicolette!
Frankje Lapi

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #230 Gepost op: 15-11-2018, 21:53:10 »
Van mij mag Loïza het van Dennis overnemen. Waarom niet een keer een presentatieduo met 2 vrouwen? Loïza en Nicolette!

Zou wel een cool duo zijn.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #231 Gepost op: 15-11-2018, 22:18:11 »
Loïza en Ryanne.  ;D
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #232 Gepost op: 15-11-2018, 22:55:39 »
2 proeven in een aflevering zou ik inderdaad wel fijn vinden
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #233 Gepost op: 16-11-2018, 06:54:50 »
Hadden we nu toch ook?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #234 Gepost op: 18-11-2018, 00:01:25 »
Kunnen meer mensen de laatste aflevering van ER op Vier niet zien?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #235 Gepost op: 18-11-2018, 00:23:16 »
Kunnen meer mensen de laatste aflevering van ER op Vier niet zien?
Jup, hier zelfde probleem! Gisteren stond er op de pagina van aflevering 11 nog iets van: "vernieuw de pagina en probeer het opnieuw". Maar nu staat de laatste aflevering überhaupt niet op de site en kun je enkel de eerste 10 terugkijken.
Ik wil weten hoe het verder gaat. :(

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #236 Gepost op: 18-11-2018, 00:50:59 »
Ja dat heb ik dus ook.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #237 Gepost op: 18-11-2018, 08:48:19 »
was daar niet een eigen topic voor ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #238 Gepost op: 18-11-2018, 09:41:31 »
Waarom zou ik kans lopen op spoilers?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Expeditie Robinson 2018
« Reactie #239 Gepost op: 19-11-2018, 23:44:53 »
Hij doet het weer, Mollenmania! De aflevering is gewoon te bekijken op de website :)