Auteur Topic: [Kandidaat] Jody Bernal  (gelezen 6798 keer)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #20 Gepost op: 8-11-2018, 22:11:11 »
Eens met de posters voor me. Ik vond het een veel leukere kandidaat dan ik vooraf had gedacht, maar de timing was gewoon beroerd voor hem.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #21 Gepost op: 8-11-2018, 22:23:44 »
Op de een of andere manier kan ik deze exit wel ''plaatsen'', afgezet tegen de eerdere vrijwillige exits.

Tegelijkertijd snap ik ook dat er kijkers zijn, die zullen zeggen: had nou 1 seizoen gewacht. Maar dat is dan ook weer dubbel. Want wie zegt dat ER volgend jaar nog bestaat? Als je gevraagd wordt: gewoon aangrijpen, die kans.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #22 Gepost op: 9-11-2018, 03:03:13 »
Gewoon vertrouwen hebben in je vrouw. Die heeft toch ook toestemming gegeven? Vind dit echt een slappe reden. Dag Jody, ik zal je niet missen  ::zwaai::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #23 Gepost op: 9-11-2018, 08:28:29 »
Ik had het niet erg of slap gevonden als hij de eerste of de tweede opgever was (lees: er hebben er maar één of twee opgegeven). Nu is hij nummer zes en dan vind ik het moeilijk om respect voor hem te hebben.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #24 Gepost op: 9-11-2018, 08:48:07 »
Wat ik werkelijk waar niet begrijp is dat Jody meedoet aan Robinson als zijn vrouw zo ver is in haar zwangerschap. Niet alleen is Robinson een aanslag op je gezondheid (onhandig als je gebroken nachten krijgt met een kleine), ook heb je kans dat je de geboorte van je kind mist. Natuurlijk is ER een 'once in a lifetime experience', maar dat het volgend jaar ook nog. Als de productie je dit jaar wil, dan valt er best te overleggen of je misschien het jaar erop mee kan gaan. (Zo niet, dan moet je je afvragen hoe gewild je bent als deelnemer.)

Dat Jody opgeeft is te begrijpen, maar toch is het jammer. Je hebt er zelf voor gekozen om mee te doen. Je vrouw heeft je toestemming gegeven. Dan moet je ook (zoals Steven zegt) doorgaan tot het einde.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #25 Gepost op: 9-11-2018, 09:31:45 »
Dat is ook het "dubbele", wat ik bedoelde: een exit "a la Aisha": alleen omdat je klaarblijkelijk je zin niet krijgt, vind ik toch heel wat anders als wat Jody nu deed.

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #26 Gepost op: 9-11-2018, 10:12:51 »
Je mag toch aannemen dat dit zielige mannetje wist dat zijn vrouw hoogzwanger is, of is zijn geheugen net zo omvangrijk als zijn IQ?

Als je je vrouw wilt ondersteunen tijdens haar zwangerschap, wat heel normaal en begrijpelijk is, blijft dan thuis. Er zijn meer dan genoeg deelnemers die nu thuis zitten die graag tot het einde hadden willen blijven.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #27 Gepost op: 9-11-2018, 10:34:53 »
Je mag toch aannemen dat dit zielige mannetje wist dat zijn vrouw hoogzwanger is, of is zijn geheugen net zo omvangrijk als zijn IQ?

Als je je vrouw wilt ondersteunen tijdens haar zwangerschap, wat heel normaal en begrijpelijk is, blijft dan thuis. Er zijn meer dan genoeg deelnemers die nu thuis zitten die graag tot het einde hadden willen blijven.

Lekker overtrokken reactie. Jody kreeg niet de bevestiging dat er volgend jaar weer een Robinson met BNers zou zijn, dit was once in a lifetime voor hem. Hij zei het zelf bij Eilandpraat, als Wie is de Mol of Robinson je vraagt dat is een eer voor de meeste en dan zeg je ja. Wat ik wel met je eens ben is dat hij misschien beter thuis had kunnen blijven met een zwangere vrouw, maar om hem nou een zielig mannetje te noemen omdat ie het toch geprobeerd heeft vind ik echt beneden alle peil.
When life knocks you down, fight back!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #28 Gepost op: 9-11-2018, 11:37:06 »
IDK ben het wel met spiegelbeeld eens. Ik heb ook altijd maar zoiets als je ergens aan meedoet moet je er vol voor gaan en dat kon hij duidelijk niet. Net zo slap als alle andere opgevers ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #29 Gepost op: 9-11-2018, 12:48:03 »
IDK ben het wel met spiegelbeeld eens. Ik heb ook altijd maar zoiets als je ergens aan meedoet moet je er vol voor gaan en dat kon hij duidelijk niet. Net zo slap als alle andere opgevers ::zwaai::

Totaal niet vergelijkbaar met een I Am Aisha, Josylvio en Tony Junior. Hij heeft iemand thuis zitten die binnen een paar weken kan bevallen dan zit je toch niet lekker op zo'n eiland. Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat ie mee heeft gedaan in zijn situatie maar volkomen begrijpelijk dat ie er na 3 weken zelf mee stopte. Ik vind jullie te hard en zakelijk in jullie conclusies. Ik denk dat niemand anders zo'n situatie kan voorstellen.
When life knocks you down, fight back!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #30 Gepost op: 9-11-2018, 12:55:57 »
Misschien dat sommigen nu harder oordelen over Jody omdat er vóór hem al zoveel kandidaten opgaven. Ik kan me de frustratie bij de kijker wel een beetje voorstellen. Maar ik ben het met je eens dat Jody's opgave van een andere orde is dan die van zijn voorgangers. Neemt niet weg dat de eilandraad daardoor wel weer een grote anticlimax was.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #31 Gepost op: 9-11-2018, 13:07:38 »
Misschien dat sommigen nu harder oordelen over Jody omdat er vóór hem al zoveel kandidaten opgaven. Ik kan me de frustratie bij de kijker wel een beetje voorstellen. Maar ik ben het met je eens dat Jody's opgave van een andere orde is dan die van zijn voorgangers. Neemt niet weg dat de eilandraad daardoor wel weer een grote anticlimax was.

Dat denk ik ook. Aan de andere kant heeft Jody vrij weinig met de rest te maken. Zij gaven op om redenen die terecht werden bekritiseerd. Dus waarom hij nu ook als een slapjanus wordt gezien snap ik niet. Elk mens is anders en dus moet je zoiets individueel bekijken. Nogmaals, de enige kritiek waar ik het wél mee eens ben is dat hij gewoon niet mee had moeten doen als hij dit vantevoren wist. Dat is wat mij betreft het enige wat je hem kunt verwijten.
When life knocks you down, fight back!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #32 Gepost op: 9-11-2018, 14:20:28 »
Totaal niet vergelijkbaar met een I Am Aisha, Josylvio en Tony Junior. Hij heeft iemand thuis zitten die binnen een paar weken kan bevallen dan zit je toch niet lekker op zo'n eiland. Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat ie mee heeft gedaan in zijn situatie maar volkomen begrijpelijk dat ie er na 3 weken zelf mee stopte. Ik vind jullie te hard en zakelijk in jullie conclusies. Ik denk dat niemand anders zo'n situatie kan voorstellen.
Hij heeft zeker een iets betere reden, maar dan nog, die reden had ie voor de expeditie ook al. Had dan gewoon niet meegedaan ::). Juist daarom vind ik het even stom als al die andere opgevers.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #33 Gepost op: 9-11-2018, 14:29:06 »
Hij heeft zeker een iets betere reden, maar dan nog, die reden had ie voor de expeditie ook al. Had dan gewoon niet meegedaan ::). Juist daarom vind ik het even stom als al die andere opgevers.

Had dan gewoon niet meegedaan, met je eens. Maar daarna zeg je weer iets wat nergens op slaat vind ik.  Waarom even stom als ie een betere reden heeft? Zoiets kan toch tijdens zo'n expeditie groeien? Dat gevoel van hoe zal het met haar zijn en heb ik er wel goed aan gedaan om mee te doen?

We worden het niet echt eens, geeft niks ieder zijn mening.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2018, 14:47:53 door Maarten20 »
When life knocks you down, fight back!

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #34 Gepost op: 9-11-2018, 15:03:10 »
De exit van Jody zorgde voor een zoveelste keer dat het tactische spel niet uit de verf komt.

Maar; de beste man heeft meer dan twee weken gevochten tegen zijn  'donkere wolk' tot hij echt niet meer kon. Dat noem ik geen opgeven, hij is wel degelijk het gevecht met zichzelf aangegaan tot het uiterste. 

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #35 Gepost op: 9-11-2018, 15:10:00 »
Jody gaf in Eilandpraat aan dat hij geen individuele proeven wilde winnen omdat hij anders naar het winnaarseiland moest en dat mentaal niet zou trekken, omdat hij een groepsdier is (terwijl je daar ook niet helemaal alleen zit natuurlijk...) 

Ik denk niet dat dat alleen met z'n thuissituatie te maken had.

Hij gaf ook aan dat hij niet nog een keer met ER mee wilde doen en was daar op z'n zachtst gezegd nogal stellig over.

Dus ik weet niet of hij anders echt die killersmentaliteit had gehad.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #36 Gepost op: 9-11-2018, 15:25:47 »
Had dan gewoon niet meegedaan, met je eens. Maar daarna zeg je weer iets wat nergens op slaat vind ik.  Waarom even stom als ie een betere reden heeft?

Dat zeg ik in mijn originele post ook al, omdat het een reden is die ook voor de deelname er al was. Voor Aisha geldt hetzelfde, die wist wsl ook wel dat ze het niet ging volhouden, maar ging toch meedoen en kon het inderdaad niet volhouden. Jody mag dan een beter smoesje hebben maar dat betekent zeker niet dat ik nu ga doen alsof het een geoorloofde opgever is...

Citaat
Zoiets kan toch tijdens zo'n expeditie groeien? Dat gevoel van hoe zal het met haar zijn en heb ik er wel goed aan gedaan om mee te doen?
Hij heeft sowieso niet goed nagedacht. Wie gaat er aan zo'n programma meedoen met een hoogzwangere vrouw thuis? ::)

Citaat
We worden het niet echt eens, geeft niks ieder zijn mening.
Vrees het niet nee
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #37 Gepost op: 9-11-2018, 15:30:43 »
Lekker overtrokken reactie. Jody kreeg niet de bevestiging dat er volgend jaar weer een Robinson met BNers zou zijn, dit was once in a lifetime voor hem.
Als je er als BN’er er vanuit gaat dat het programma volgend jaar niet meer bestaat lijkt het me al helemaal raar om mee te doen? Er was geen enkel probleem geweest als Jody een jaar later had meegedaan.
Nogmaals, de enige kritiek waar ik het wél mee eens ben is dat hij gewoon niet mee had moeten doen als hij dit vantevoren wist. Dat is wat mij betreft het enige wat je hem kunt verwijten.
Natuurlijk wist hij dat van tevoren. Zijn vrouw was 8 maanden zwanger zei hij? Hij zat een kleine maand op het eiland dus toen hij vertrok was zijn vrouw 7 maanden zwanger. Hoe kan je zeggen dat Jody niet van tevoren wist dat er een kind aan zou komen in die periode?

Als er dan van wordt gemaakt dat Jody zijn vrouw gewoon heel erg miste en bij haar wilde zijn, dan is dat toch hetzelfde als elke andere ‘slappe opgever’ met heimwee? Als je je tijdens de expeditie afvraagt of je wel mee had moeten doen zorgt er echt niet voor dat je ineens een legit reden hebt om op te geven en in geen enkel opzicht slap doet. Als je het op die manier bekijkt, dan krijgt hij voor mij al helemaal niet meer sympathie dan iemand als Tony.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #38 Gepost op: 9-11-2018, 22:15:40 »
Ook van de patatgeneratie
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Jody Bernal
« Reactie #39 Gepost op: 9-11-2018, 22:20:41 »
Ook van de patatgeneratie
::rofl:: ??? Wat?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human