Auteur Topic: [Aflevering 16] - 20 december FINALE  (gelezen 7195 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #20 Gepost op: 20-12-2018, 22:15:50 »
Aan het begin van de expeditie had niemand dit verwacht, denk ik. Hij zou wel eens de oudste winnaar kunnen zijn.

Leuke en sympathieke winnaar.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #21 Gepost op: 20-12-2018, 22:20:39 »
Jan is een sympathieke winnaar. Weet net als Bertie 2 proeven te winnen, op het juiste moment: de halve finale en de finale.
En net als Bertie was hij ongeveer de enige ouderwetse survivor van het seizoen, met het bouwen van de kampen en het zoeken van voedsel (ok, naast Corry dan). Niet al te tactisch gespeeld, precies genoeg. Een beetje mazzel hier en daar, dat ze liever anderen wegstemden dan hem. Van alle kandidaten dit seizoen een terechte winnaar.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #22 Gepost op: 20-12-2018, 22:21:56 »
Heel de expeditie op de achtergrond blijven en dan ineens pieken. Goed bezig  ::bravo::

Vindt het ergens wel jammer dat ze niet iets voor Dennis hebben gedaan qua afscheid.
Had ie wel verdiend.

Maar zo live hoeft voor mij niet meer. Al snap ik wel dat dit financieel slimmer is

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #23 Gepost op: 20-12-2018, 22:24:48 »
Echt dit is de beste uitkomst!

Het hele seizoen alleen maar misère, met afvallers en ondoordringbare complotten.
En dan wint de meest nuchtere kandidaat. Die in het tweede deel van de expeditie heel veel voor het kamp gedaan heeft.

Hiermee zet hij niet alleen een trend door dat echte robinsons nog steeds kunnen winnen, maar ook gelijk het hele seizoen te kakken.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #24 Gepost op: 20-12-2018, 22:30:48 »
Blij dat Jan won, maar wat een k*tfinale. Wat deden de andere kandidaten daar? Zaalvulling? Een uur en een kwartier nietszeggend gezwets en reclame en vervolgens de ontknoping afraffelen. Waarom zagen we Jan het vuur niet ontsteken? Dat hoort er toch bij? Blijkbaar hadden ze al zoveel tijd verprutst dat dat niet meer kon.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #25 Gepost op: 20-12-2018, 23:10:31 »
Heel blij dat Jan en daarmee voor de derde keer op rij een gewone Nederlander won. Ik hoop echt van harte dat dit het allerlaatste seizoen met bekende types was en we volgend jaar gewoon weer back to basic gaan met 16 onbekenden.

*begint alvast met duimen*
🜃

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #26 Gepost op: 20-12-2018, 23:13:57 »
Ik ga dezelfde slechte woordgrap maken als bij Wie is de Mol?: JANtastich! ::bravo::
Zeer verdiende winnaar, echte Robinson en gewoon een heel sympathieke kerel ::ok:: Jan gefeliciteerd ::bravo::
...óf niet!

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #27 Gepost op: 20-12-2018, 23:25:01 »
Wat een hoop rotzooi zeg. Die roast van Steven was gewoon erg slecht. En op optredens van Aisha, Josylvio en Corrie Konings zat ik al helemaal niet te wachten. Grootste deel van de finale op mute gezet...

Maar wel tevreden met de uitslag, ik hoopte dat Jan zou winnen! ::bravo::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #28 Gepost op: 20-12-2018, 23:25:24 »
Zo te lezen heb ik (weer) weinig gemist, met het niet kijken naar de finale?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #29 Gepost op: 20-12-2018, 23:33:08 »
Zo te lezen heb ik (weer) weinig gemist, met het niet kijken naar de finale?
Degenen die het volhielden in de Ziggodome krijgen een gratis overnachting aangeboden.


Gesponsord door de sauzen...…..

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #30 Gepost op: 20-12-2018, 23:35:17 »
Het was 1 grote rotzooi. De finaleproef werd in 3 delen uitgezonden en steeds meer afgeraffeld. Echt niet meer leuk om naar te kijken. Als je het niet hebt gezien dan heb je niks gemist.  ::niet-ok::

Het enige positieve is dat jan gewonnen heeft ::bravo::
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #31 Gepost op: 20-12-2018, 23:42:33 »
Ik vond de Ziggodome onzin, maar niet meer dan dat. Het is gewoon raar als je na 15 weken naar een onbewoond eiland te hebben gekeken, ineens in zo'n massa-evenement terecht komt. Maar uiteindelijk kon ik gewoon zien wat ik wilde zien: de finaleproef en een verdiende winnaar. Ik heb me vermaakt, tot volgend jaar ::zwaai::
...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #32 Gepost op: 21-12-2018, 10:03:15 »
Wat was ik blij dat ik de aflevering had opgenomen. Ik heb alle Ziggodome-stukjes gewoon doorgespoeld en alleen gekeken naar de eindproef. Jammer dat die proef zo werd afgeraffeld. Ook miste ik het hele Robinson-gevoel door die Ziggodome-sfeer, erg jammer! Ik had graag meer willen zien en horen over de belevenissen van de deelnemers. Vergeleken met deze finale waren de Eilandpraat-afleveringen fantastische televisie (dat ik dat nog ooit zou kunnen zeggen!).

Knap dat Jan heeft gewonnen. Zeer verdiend als je ziet hoe hij zich in deze proef heeft teruggeknokt na de enorme achterstand bij het begin. Ook leuk om het contrast te zien tussen de nuchtere Jan en die hele heisa eromheen.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #33 Gepost op: 21-12-2018, 10:03:36 »
hee, we moeten knopen leggen.... Waar is Corry als je haar nodig hebt  ::hypocriet::


precies ook mijn gedachte, als Corry in de finale had gestaan dan had zij toch ook nog wel een goede kans gemaakt
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #34 Gepost op: 21-12-2018, 11:09:45 »
Wat LEUK dat Jan heeft gewonnen, maakte mij niks meer uit. Jammer dat ze het vuur ontvlammen hadden weggewerkt, want dat hoort er toch wel bij... sowieso was dat hele ziggo gedoe overbodig, bij de 'interviews' met finalisten werd hetzelfde gezegd als bij de finale op het eiland.. jammer, maar desondanks een super winnaar! De halve finale proef van Do was ook wel een goed deel van de finale proef geweest, mja.  ::zwaai::

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #35 Gepost op: 21-12-2018, 12:41:06 »
Wat LEUK dat Jan heeft gewonnen, maakte mij niks meer uit. Jammer dat ze het vuur ontvlammen hadden weggewerkt, want dat hoort er toch wel bij... sowieso was dat hele ziggo gedoe overbodig, bij de 'interviews' met finalisten werd hetzelfde gezegd als bij de finale op het eiland.. jammer, maar desondanks een super winnaar! De halve finale proef van Do was ook wel een goed deel van de finale proef geweest, mja.  ::zwaai::


ja superleuk dat Jan heeft gewonnen, tweede boer na Bertie


met het hek dat was gewoon pech voor gregory en Do en heel veel geluk voor Jan dat dat snel lukte met die haak om het hek open te krijgen



Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline slin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #36 Gepost op: 21-12-2018, 13:55:30 »
Als iemand die zelf in de Ziggo Dome is geweest heb ik mij eigenlijk prima vermaakt met deze opzet, maar ik begrijp heel goed dat het voor de mensen thuis een stuk minder was. Ben benieuwd of het eenmalig was of dat ze dit doorzetten.

Enfin, Jan is in ieder geval een erg leuke winnaar, die misschien wel past bij dit seizoen: niet zo spectaculair en uitgesproken, maar wel iemand die er ontzettend van heeft genoten. Maar ondanks een iets minder seizoen blijft de formule van Robinson wel echt magisch! Kijk nu al weer erg uit naar de selecties rondom de onbekenden komend seizoen, want de mix tussen BNers en onbekenden is wat mij betreft iets om mee door te gaan. Zeker als ze vanaf het begin al samen gevoegd zouden worden
« Laatst bewerkt op: 21-12-2018, 13:58:07 door slin »

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #37 Gepost op: 21-12-2018, 14:49:47 »
Dat was het seizoen 2018 dan weer, verassende winnaar, Jan is prima winnaar, maar de andere 2 waren dat ook. Alledrie sterke kandidaten en (beroemde kreet) Robinson waardig.

Finale is altijd beetje raar, van mij hoeft al dat geschreeuw in zo'n grote zaal niet, sluit nooit goed aan op de "normale" uitzendingen qua sfeer. Opeens zie je te net geklede kandidaten die je eigenlijk alleen maar in bikini/zwembroek kende. Deel van de proef is dan ook het leukste van de finale.

Seizoen begon slecht, kandidaten die graag wilde werden heel snel naar huis gestuurd zoals Toine, en die sneue rappers die stoer beginnen gaan allemaal met een k*t smoes huilend naar huis op weg naar hun optredens om verder te cashen.
Toen we dat spul allemaal kwijt waren kreeg ER toch een leuk tweede deel.

Misschien een idee om volgens jaar een voorronde te organiseren waar rappers en DJ's uit de B, C en D categorie hun ding kunnen doen en daarna verder te gaan met deelnemers die wel oprecht aan ER willen deelnemen.

Tot slot wat een zegen dat Dennis weg is, blijft een enorme aanfluiting dat deze aansteller überhaupt ooit tot presentator is gebombardeerd na zijn eigen enorme afgang. De dansmariekes van die dansshows zullen vast ontzag hebben voor zijn tattoos, wij weten wel beter.
 

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #38 Gepost op: 21-12-2018, 16:08:31 »
Verschrikkelijk.
De meesten zijn nog blij met de winnaar maar ik vond het echt niet leuk ofzo. Bertie had al gewonnen door 30 dagen op een eiland te liggen, en nu heb je Jan. Ik had het Gregory en Dominique meer gegund omdat Jan qua tactiek niets heeft gedaan en omdat er al een boer heeft gewonnen.
De finale was echt heel irritant. Dan zag je een stukje van het eiland, schakelen ze over naar de ziggo dome, wordt er weer herhaald wat ze een minuut geleden ook zeiden. Constant. Dat er de hele tijd doorheen geschreeuwd werd was ook irritant. Ik denk dan altijd: kijk gewoon naar het filmpje en hou verder je mond. Maar dat ligt aan mij ::rofl::
De roast was niet grappig. Flauw dat ze uberhaupt de opgevers hadden uitgenodigd en die nog eens extra aandacht gaven.
En dat Nicolette er nog zo mee moest pronken dat er zo veel opgevers waren. Het jaar van de opgevers! Alsof ze daar trots op zijn als productie?
Dat hele ziggo-ding was puur en alleen om geld natuurlijk.
En ze hadden toch eilandpraat? Waarom nu dan nog eens vragen aan Famke Louise of ze nog eens mee wilde doen? Dat heeft ze toch al 20 keer kunnen vertellen?

Ik vond het echt niks.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Aflevering 16] - 20 december FINALE
« Reactie #39 Gepost op: 22-12-2018, 19:52:28 »
Ik vond deze laatste aflevering ook niet echt Robinsonwaardig, om het zo maar te zeggen. :P

Seizoen 2016 (Bertie) vond ik geweldig, 2017 (Carlos) wel prima, maar 2018 vrij zwak. :-\\ Hopelijk volgend jaar weer een stijgende lijn :)