Auteur Topic: [Aflevering 5] - 29 september  (gelezen 4754 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 29 september
« Reactie #20 Gepost op: 30-09-2019, 17:23:52 »
Ja, Shary-An heeft in ieder geval heel veel geluk gehad. Ik denk dat Shary-An en Hugo het meeste geluk hebben door deze wissel (in ieder geval tijdelijk). Fien (en Yvette) voelen de bui al hangen en hebben in deze, samen met Thomas de meeste pech bij de herindeling naar mijn mening.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 29 september
« Reactie #21 Gepost op: 30-09-2019, 18:17:17 »
Ik vind het opvallend dat de productie een enorme bepaler is bij de samenstelling van de kampen dit jaar. De groepjes van vier waren vooraf ingedeeld, en daar zitten ze dus, voor zover ze er niet uit gestemd worden, tot aan de samensmelting 'mee opgescheept'.
Keep calm and eat chocolates!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - 29 september
« Reactie #22 Gepost op: 30-09-2019, 18:19:20 »
Wat ik wel grappig vind, is het aantal extra stemmen dat over is in Kamp Noord en Zuid.
In Noord hebben Frank, Eva K, Thomas en Shary-An nog een extra stem: totaal 4.
In Zuid hebben Yvette, Akwasi en Fien allemaal 1 stem, en Tim, Kim, Mariana en Kelvin allemaal 2: dus een totaal van 11.

In Kamp Zuid kan er nog een heleboel gebeuren. Het gaat er maar net om wie een extra stem meer of minder inzet. In Kamp Noord daarentegen, ligt het er echt aan wie het target wordt van Hugo en Frank, aan wie Shary-An loyaal is (Eva K of Thomas?), net als Eva K (Shary-An of Frank?) en met wie Eva C het best bevriend raakt.

En daarom hoop ik enorm dat beide kampen nog minimaal 1 proef verliezen >:D

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 29 september
« Reactie #23 Gepost op: 30-09-2019, 19:51:22 »
Heeft Frank niet ook "zeker voor onzeker" al zijn stemmen ingezet vorige week? Of herinner ik me dat verkeerd?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - 29 september
« Reactie #24 Gepost op: 30-09-2019, 20:59:21 »
Heeft Frank niet ook "zeker voor onzeker" al zijn stemmen ingezet vorige week? Of herinner ik me dat verkeerd?
Er waren 4 extra stemmen ingezet, 1 van Dionne, 2 van Hugo en 1 van Frank
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Aflevering 5] - 29 september
« Reactie #25 Gepost op: 1-10-2019, 08:34:22 »
Ik snap het wel als Shady Ann met Thomas wil samenwerken.
Eva c heeft immunteit. Frank en Hugo zijn zeer close en andere Eva was al vriendjes met Frank. Dan gaat het bij een evt volgende eilandraad tussen haar of Thomas. En dan de keus zomaar op haar kunnen vallen mochten ze weer verliezen. Anders zeker de keer daarop. Ik weet niet hoeveel extra stemmen zij hebben
Maar Thomas kan haar gewenste actie ook doorvertellen, waardoor ze alsnog meteen de klos is.

Thomas heeft haar nu wel nodig. De nieuwe drie zijn toch gevaarlijk. Op Eva kan hij al niet stemmen en Hugo en Frank zijn super hecht. Dus moet je een van hen eruit wippen nu het nog kan. Roy heeft zijn positie zeker verzwakt. Ik zie geen reden waarom hij zich tegen Shary zou keren eigenlijk? Hugo en Frank zijn ook nog sterke mannen en de samensmelting komt eraan. Die zou ik er lekker uitwippen. Shary kan je altijd nog wegstemmen erna.
Oud kamp Noord is in de meerderheid en ik vermoed zomaar dat ze dat zeker willen behouden.
Als Zuid volgende week verliest zitten Fien, Akwasi en Yvette ook zeker in de gevarenzone.

Rijk is natuurlijk helemaal de sjaak als hij ooit van duivelseiland afkomt en ineens bij de groep van de samensmelting komt, die kent dan helemaal niemand op Eva na.
Die ligt er dan vast snel uit. Als hij het uberhaubt haalt. Ik vrees dat nu Roy niet komt hij wel eens op zal geven.

Ik vond de proef echt belachelijk trouwens. Veeeel te gevaarlijk.
Jammer dat Roy opgaf, hij begon net echt interessant te worden. Viel mij alles mee.
Heel leuk dat Zuid nu eens won.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - 29 september
« Reactie #26 Gepost op: 1-10-2019, 10:04:28 »
Hugo en Frank zijn ook nog sterke mannen en de samensmelting komt eraan. Die zou ik er lekker uitwippen. Shary kan je altijd nog wegstemmen erna.


Waarom denk jij altijd dat sterke mannen de grootste kanshebbers zijn in de individuele fase? Er won 10x een vrouw, en vorig jaar won de oudste man, en bijv Soundos en Anna Speller waren gewoon finalisten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Aflevering 5] - 29 september
« Reactie #27 Gepost op: 1-10-2019, 11:58:42 »
Dat denk ik niet hoor, maar de kandidaten wellicht wel.

Ik onderschat de vrouwen niet, maar bepaalde kandidaten vaak wel. Fien vind ik er nou echt zo een die zomaar eens halve finalist kan worden. Zijn van die dames die er doorheen glippen zonder eigenlijk een proef te winnen maar toch ver komen omdat iedereen ze onderschat.
Maar in het verleden hebben we toch aardig wat proevenkoningen gehad met Lenny en Vinny. Die wonnen zowat alles.

Feit blijft dat Frank en Hugo vreemdelingen zijn en daarom dus meer gevaar lopen, zeker gezien er niet op Eva gestemd kan worden. Ik vrees dus voor ze als ze nog een keer verliezen. Al zal ik Hugo niet missen.
« Laatst bewerkt op: 1-10-2019, 12:00:58 door Rogue »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - 29 september
« Reactie #28 Gepost op: 1-10-2019, 12:57:20 »
Zimra en Fajah bleven er lang in hoewel ze ook al heel vroeg buiten de groep lagen en met de samensmelting pas terugkwamen. Dus dat zegt niet dat je er snel uit ligt, wat betreft Rijk. Hij kan bv. ook juist een belangrijke swinging vote zijn, samen met Eva C., tussen oud kamp Noord en oud kamp Zuid.
« Laatst bewerkt op: 1-10-2019, 13:00:46 door Mollenmania »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - 29 september
« Reactie #29 Gepost op: 1-10-2019, 15:53:54 »
Denk ik ook. Iemand als Rijk is juist helemaal geen super grote bedreiging voor ze omdat hij maar in z'n eentje is en andere mensen al allemaal groepjes hebben.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 5] - 29 september
« Reactie #30 Gepost op: 3-10-2019, 18:15:34 »
Leuk seizoen tot nu toe! Ook al kan ER me pas rond het einde echt boeien, vind ik het so far echt niet verkeerd. Jammer dat Roy op heeft gegeven, ik was in eerste instantie echt blij dat hij zo positief was over de expeditie. Toch kan ik niet begrijpen dat je niet een maandje (één maandje!) zonder familie kan. Doe dan niet mee.

Mijn favo's zijn Eva C, Kim en Rijk. Ik ben altijd wel voor de underdogs, en Kim vind ik wel sympathiek. Ik vind Hugo echt bleuh, speelt zichzelf veel te veel in de picture en wil er veel te graag toe doen. Vind zichzelf te leuk. Ook dat hij toen zo graag Dionne eruit wilde i.p.v. Jaap... hij wilde veel te graag de scepter zwaaien bij de eilandraad. Ik durf te wedden dat als de hele groep had aangegeven op Dionne te gaan stemmen, had hij alles uit de kast getrokken om Jaap naar huis te laten gaan. Zo'n typ. Hij heeft overigens een shirt aan dat echt volledig de verkeerde maat is. Maarrr we hebben gezien hoe iemand tijdens de expeditie kan veranderen (like JayJay), dus wie weet!