Ik fiets mijn team er nog even snel tussendoor...
De Vélociraptors
Kopmannen:
Pogacar, ik zag zijn cijfers in ProCyclingStats en dacht: "Hé, die neem ik"
Vingegaard, zoals meerderen hier wel getwijfeld of Evenepoel meer puntenpotentieel had, na de tijdrit vandaag is die twijfel over Jonas wel toegenomen, maar mss is hij in de bergen juist top.
Beschermd:
Almeida, rijdt al het hele jaar ijzersterk, podium moet kunnen.
Lipowitz, geldt ook voor Lipo...
Milan, koos voor de sprinttrein van Lidl-Trek: was wellicht de verkeerde keuze, maar mazzel ik nu met Philipsen's exit: wens je een goed herstel Japser, see you in the Vuelta...
Gall, bergen/trui onzekere factor maar klom heel sterk in de Tour de Suisse.
Ik had hier b.v. graag Jorgensen gehad, maar vond ik uiteindelijk te duur en daarom Gall gekozen.
Helpers:
Berckmoes, goedkope snelle sprinter op lastige aankomsten: bewees dat ook met plek 10 van de week in een lastige etappe net achter wereldtoppers.
Castrillo, bergen, goeie renner en verraste mij vandaag positief door een 10e plaats in de tijdrit.
Storer, reed ijzersterke Parijs-Nice en Tour o/t Alps, gaat beetje tegenvallende Giro goedmaken mer de bergtrui.
Schmid, sterke renner in heuvels, pakte veel poolpunten in de Vuelta dus waarom in de Tour niet.
Healey, rijdt heel sterk voorjaar: valt eerste etappes wat tegen, maar zijn moment komt nog wel.
Fredheim, goedkope sprinter Uno-X: nu mag jij ipv Waerenskjold!
Vauqelin, Onley was ik mee begonnen als helpers, maar die werden in veel lijstjes genoemd en heb daarom toch anders gekozen om wat meer renners te hebben die misschien door wat minder pooldeelnemers gekozen zouden worden.
Reserves:
k: Van der Poel, mijn eerste idee was: valt bij mij in als groene trui-drager.
b: Buitrago, valt in op het moment dat hij punten pakt in de bergen.
b: Meeus, wint in Parijs als 2e invaller.
h: Verstrynge, bairgain talentvolle Alpecin-renner.
h: Delettre, bairgain talent dat ik ook moest hebben volgens?? even vergeten welke site.