Auteur Topic: [Aflevering 3] - 15 september  (gelezen 3859 keer)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 15 september
« Reactie #20 Gepost op: 16-09-2019, 10:34:06 »
Dat ze in deze proef zo faalde zegt natuurlijk helemaal niets over de volgende proeven. Ze had een cruciale rol, niet omdat ze dat zelf claimde maar omdat de groep dat zo bepaalde. Om haar daarmee dan zo volledig af te schrijven... Ik vind dat je veel te sterke woorden gebruikt.

Zelf had ik overigens wel Dyonne weggestemd, iemand als Jaap is heel belangrijk voor de sfeer en de groepsdynamiek.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 15 september
« Reactie #21 Gepost op: 16-09-2019, 10:34:54 »
Dionne is er met tactische redenen ingehouden en omdat ze waarschijnlijk meer in zich heeft.
Huilen is heel normaal en menselijk, en de beslissing om Dionne de proef te laten doen dom, maar iedereen stond daar achter dus moet ook iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen. Er is niet goed overlegd.
Jaap heb ik ook nog niks zien presteren in een proef hoor. Ze zijn beiden niet op hun sterkst geweest.
Ik ben heel benieuwd of Dionne zich kan bewijzen in de volgende proef.
« Laatst bewerkt op: 16-09-2019, 10:37:36 door Mollenmania »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 3] - 15 september
« Reactie #22 Gepost op: 16-09-2019, 10:59:47 »
En vergeet niet dat als Jaap op de plek van Dionne had gezeten, hij het geenszins beter had gedaan, hé... Om het even in perspectief te zetten. :-X Niet om vervelend te doen, maar het kwam bijna op mij over alsof Hugo/Frank haar bewust daar wilden hebben om haar eruit te kunnen stemmen als het mis zou gaan.
Jaap is absoluut een sfeermaker en meer dan waardevol, maar op de lange termijn zou hij alsnog kwetsbaar blijven/worden/zijn. Bij de eerstvolgende meer actieve/zware proef hadden ze hem weer als last gezien, nu had hij geluk met zijn positie in het spel. Denk daarnaast dat Dionne nu nog zoveel meer gebrand is op het winnen van proeven, dat we een hele sterke kant van haar te zien gaan krijgen de komende proeven. Dit was ongetwijfeld haar wake-up-call! ::ok::

Vind het echt erg jammer voor Jaap en het liefst had ik niemand eruit zien gaan, maar het lijkt me de enige juiste keuze om Dionne nog een kans te geven. Alleen al vanuit zelfreflectie over hoe de keuze tot stand kwam om haar in de touwen te plaatsen. ;) Hier leert kamp Zuid van, komt vast wel goed met hen in de proeven! ::jaja::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 15 september
« Reactie #23 Gepost op: 16-09-2019, 11:28:47 »
Ik kom even langs om te zeggen dat ik erg van dit seizoen geniet ten opzichte van vorig seizoen ::bravo::

Wat een doorzetters! Leuke kandidaten, er is er eigenlijk geen waar ik me écht aan irriteer.

We zien nogal weinig van Berdien, wellicht een voorbode dat zij volgende week de proef wint? Meer haar in beeld kan nog komen, vandaar. Eva is al wel meer in beeld.

En verder ben ik altijd een beetje voor de underdog/niet-haantjes. Dus ik hoop dat het groepje Shary-An/Mariana/Eva K. en eigenlijk heel kamp zuid (vooral Fien, toffe vrouw!) ver komt.

Wat zou de 1-tegen-1 proef van Berdien en Eva C. worden? Ik was al na aan het denken over een eetproef, maar wie weet. Dan zouden alle kansen redelijk openliggen. Als het op een krachtmeting aankomt kan Eva makkelijk winnen denk ik.

Hopelijk wint volgende week dus kamp zuid. Zo nee, krijgen we de week erop waarschijnlijk een herverdeling. Interessant want dit kan het hele spel op zijn kop gooien ::bravo::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 3] - 15 september
« Reactie #24 Gepost op: 16-09-2019, 12:17:52 »
Ik kom even langs om te zeggen dat ik erg van dit seizoen geniet ten opzichte van vorig seizoen ::bravo::

Wat een doorzetters! Leuke kandidaten, er is er eigenlijk geen waar ik me écht aan irriteer.

We zien nogal weinig van Berdien, wellicht een voorbode dat zij volgende week de proef wint? Meer haar in beeld kan nog komen, vandaar. Eva is al wel meer in beeld.

En verder ben ik altijd een beetje voor de underdog/niet-haantjes. Dus ik hoop dat het groepje Shary-An/Mariana/Eva K. en eigenlijk heel kamp zuid (vooral Fien, toffe vrouw!) ver komt.

Wat zou de 1-tegen-1 proef van Berdien en Eva C. worden? Ik was al na aan het denken over een eetproef, maar wie weet. Dan zouden alle kansen redelijk openliggen. Als het op een krachtmeting aankomt kan Eva makkelijk winnen denk ik.

Hopelijk wint volgende week dus kamp zuid. Zo nee, krijgen we de week erop waarschijnlijk een herverdeling. Interessant want dit kan het hele spel op zijn kop gooien ::bravo::

Totaal niet mee eens, sorry.

Ik vind de eerste 3 afleveringen echt heel erg saai.
Allereerst irriteer ik me aan die voice over. Ik vind dat echt een hele rare en onnodige beslissing.
Eerder deed Dennis dat gewoon (waar het nodig was want voice over is amper nodig aangezien we zelf ogen hebben en zien wat er gebeurd)
En wat bedoel je met doorzetters?
Ze zitten amper op dag 4... en ze hebben een mega dikke lunch + taart gehad op dag 1.
Er zijn mega veel bananen, de voorraden zijn nog goed dus ik vind nog niet dat we echt hebben kunnen zien of mensen het zwaar hebben.
Dat komt uiteraard nog maar ik vind het wat tam. Mensen gaan amper op expeditie, omdat er gewoon nog eten is.

Nog een minpunt. Duivelseiland.
We hebben allerlei soorten duivelseilanden gekend in de robinson seizoenen maar dit lijkt wel een oord?
Het is een prachtig eiland, en ja er zal vast minder eten te halen vallen maar ik vind dat we duivelseiland niet echt op een goede manier te zien krijgen. Vind het ook raar dat de winnaar van de proef daar meteen in de samensmelting zit.

De muziek... ze willen de televizierring winnen en dat zie je aan alles. De muziek is totaal omgeswitcht en ik vind het geen goede verbetering. Het voelt niet robinson -achtig.

Verder vind ik de kandidaten allemaal vrij tam. Ze stemmen gewoon de oudste eruit. De proeven zijn wel leuk maar duren vrij kort en dus zien we best veel op en neer geswitch tussen eilanden waar niet heel veel bijzonders gebeurd eigenlijk.

Ten slotte vind ik Kaj echt heel weinig toevoegen tot nu toe. Ik heb hem 3 afleveringen gegeven maar ik voel hem niet. Nicolette heeft meer uitstraling. Kaj zegt alles op dezelfde toon en is te grappig voor iemand die Robinson hoort te presenteren.


Positief puntje om mee te eindigen. De eilanden zijn prachtig waar ze dit jaar zitten. De beelden zijn mooi en ik denk dat de groep potentie heeft voor na de samensmelting als dingen zwaarder worden maar voor nu : Te tam..

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Aflevering 3] - 15 september
« Reactie #25 Gepost op: 16-09-2019, 14:01:53 »
Ik kom ook weer even inbreken, zoals elk jaar rond september.  ::zwaai::
Leuk seizoen tot nu toe. Ik vind het nu al leuker dan vorig jaar. Fijn ook dat er geen ON'ers mee doen, ik werd erg moe van die hele BN'ers tegen ON'ers strijd. Leek teveel op die Nederland-Belgie hetze van de laatste jaren.
Leuke proeven tot nu toe, al baal ik wel dat zuid al twee keer verloor. Ik had het wel leuk gevonden als ze het in 5 teams van 4 hadden gehouden eigenlijk. Op 5 eilanden.
Team Noord vind ik weinig mensen leuk van. Kalvijn ging wel gisteren en Tomas draaide positief bij maar Kim vind ik maar een vervelend type.

Jammer dat Jaap eruit moest maar ik had denk ik hetzelfde gedaan, je weet nooit wat voor proef je volgende keer weer krijgt. Hij gaat gewoon weer een keer door de mand vallen.
De hitte valt wel erg op dit jaar en mogen ze wel meenemen in de proeven vind ik.

Hugo, tja ik weet nog niet wat ik daarvan vind. Soms leuk, soms erger ik me kapot.
Frank en Akwasi vind ik lief. Fien ook. Ik hoop wel echt dat Noord nu eens verliest, puur met het oog op de samensmelting ook, het is niet leuk als zuid met 4 man aankomt tegen 7 van noord.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Aflevering 3] - 15 september
« Reactie #26 Gepost op: 17-09-2019, 22:24:10 »
Goeie aflevering weer hoor, het bleef spannend tot het einde wie eruit zou gaan!
Jammer wel van Jaap, toffe kerel om erbij te hebben :)
De nieuwe muziek heb ik me nog helemaal niet aan gestoord, ik vond het wel leuk.
Jammer dat iemand van Duivelseiland straks direct naar huis gaat, puur door enkele proeven, zonder naar een eilandraad te zijn geweest. :(