Auteur Topic: [Aflevering 7] - 13 oktober  (gelezen 4573 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #20 Gepost op: 13-10-2019, 22:16:04 »
Ik was toch even bang deze aflevering omdat twee van mijn favorieten (Fien en Mariana) al snel op de schopstoel zaten. Wel ook jammer van Akwasi tho.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #21 Gepost op: 13-10-2019, 23:24:29 »
Ik ben vooral bang dat Rijk volgende week de balkproef niet wint  ::niet-ok:: Hij was de vorige keer nogal gammel
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #22 Gepost op: 14-10-2019, 10:26:36 »
Ik voelde de spanning deze aflevering totaal niet. Het was vrij duidelijk dat Mariana met Tim en Kelvin wilde meedoen, en dat ze meer stemmen hadden. Om het toch een beetje spannend te maken, hebben ze de namen van Kelvin en Akwasi nauwelijks genoemd als stemoptie. Daardoor vraag ik me nu af waarom Akwasi weg moest in plaats van Fien of Yvette. Daar is geen aandacht naar toe gegaan en dit voelt dan ook als een nutteloze exit.

De proef was overigens wel echt een goede ::ok::

Offline slin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #23 Gepost op: 14-10-2019, 11:10:13 »
Toch wel één van de minste afleveringen tot nu toe. Heel erg jammer dat Frank heeft opgegeven en de proef vond ik ook maar zo zo eerlijk gezegd. Kijk wel heel erg uit naar volgende week!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #24 Gepost op: 14-10-2019, 11:52:02 »
De proef was inderdaad nice. Hebben ze al heel vaak gedaan bij Survivor maar ER gaf er toch een eigen twist aan met de muurtjes en half water/half land speelveld.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #25 Gepost op: 14-10-2019, 13:05:50 »
Van de proeven die ik dit jaar heb gezien vond ik deze toch echt de beste/leukste!
Ich bin ein Bärliner!

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #26 Gepost op: 14-10-2019, 13:31:56 »
Ik vond het een mooie aflevering en zeker niet een van de slechtste van het seizoen. Wat ik onder andere mooi vond:
- de hereniging van Kim en Rijk was heel mooi om te zien. Mooi ook hoe Kim Rijk er weer bovenop wil helpen. Ze komt heel sympathiek en echt over.
- de proef was simpel, maar loodzwaar. Dat vind ik meestal de mooiste proeven. Van mij hoeven al die megastellages niet als er ook proeven als deze mogelijk zijn. Super om te zien hoe Eva Cleven samenwerkt met Shary-Ann en de andere Eva.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #27 Gepost op: 14-10-2019, 16:21:20 »
Ik denk overigens dat Fien, Yvette (en Akwasi) hier wel een misstap hebben gedaan en eigenlijk Kelvin en Tim ook een beetje. Het andere kamp zag je in de vooruitblik al een afspraak maken om niet op elkaar te stemmen. Als hun kamp sterk blijft na de samensmelting dan is kamp zuid done. Beste wat ze hadden kunnen doen is met Tim en Kelvin samenwerken om Mariana eruit te krijgen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #28 Gepost op: 14-10-2019, 19:27:33 »
Ik denk overigens dat Fien, Yvette (en Akwasi) hier wel een misstap hebben gedaan en eigenlijk Kelvin en Tim ook een beetje. Het andere kamp zag je in de vooruitblik al een afspraak maken om niet op elkaar te stemmen. Als hun kamp sterk blijft na de samensmelting dan is kamp zuid done. Beste wat ze hadden kunnen doen is met Tim en Kelvin samenwerken om Mariana eruit te krijgen.


Dat zei Shifty hier thuis ook op de bank: 'waarom gaan ze niet met z'n allen op Mariana dan?'
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #29 Gepost op: 14-10-2019, 19:39:16 »

Dat zei Shifty hier thuis ook op de bank: 'waarom gaan ze niet met z'n allen op Mariana dan?'
Vooral ook met de samensmelting op komst. Nu gaan ze daar straks in als twee fracties die niet met elkaar willen samenwerken, terwijl kamp noord een meerderheid zou kunnen pakken.

Uiteraard denk ik wel dat er nog weer extra stemmen ingegooid gaan worden bij de samensmelting dus waarschijnlijk kan er nog van alles gebeuren, maar dan nog ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #30 Gepost op: 14-10-2019, 20:25:58 »
Vooral ook met de samensmelting op komst. Nu gaan ze daar straks in als twee fracties die niet met elkaar willen samenwerken, terwijl kamp noord een meerderheid zou kunnen pakken.

Uiteraard denk ik wel dat er nog weer extra stemmen ingegooid gaan worden bij de samensmelting dus waarschijnlijk kan er nog van alles gebeuren, maar dan nog ;D.

Fien en Yvette (en eventueel Akwasi als ie de balkproef wint) zijn echt de sjaak bij een samensmelting. Als Noord idd niet op elkaar stemt, zullen ze (Eva K, Shari An en hun oud kampgenoten Tim en Kelvin nog wel even willen sparen) en is dat trio als eerste aan de beurt. Daarna kan het nog alle kanten op, want dat Noord verbond gaat geen stand houden. 'Meestertacticus' Hugo moet immers er ook nog weggespeeld worden.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #31 Gepost op: 14-10-2019, 21:27:10 »
Ik vind het echt een heel tof seizoen tot nu toe, ik begon met kijken in 2012, voorlopig is dit samen met 2016 m'n favoriete seizoen :D

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - 13 oktober
« Reactie #32 Gepost op: 20-10-2019, 15:17:10 »
ik vond het een leuke aflevering.
Maar vooral door de spanning van wat er volgende week (vandaag dus) gaat gebeuren.

De verontwaardiging van Fien en Akwasi snap ik niet helemaal. Dat ze teleurgesteld zijn snap ik wel maar om nr 4 van je bondje nu te verwijten dat zij niet meer in je bondje zit. Laten we eerlijk zijn, als ze met zijn 4-en overblijven dan ligt Mariana eruit.
Ze moesten gewoon tevreden zijn dat niet de vorige aflevering Akwasi moest vertrekken en deze week Fien.

Ik vroeg me ook af waarom er geen duel tussen Rijk en Kim was. Dat zou logisch geweest zijn en dan deze week een duel tussen de winnaar en Akwasi. Misschien doordat Frank heeft opgegeven waardoor er een extra plek vrij is.
Ik hoop dat de winnaar naar de samensmelting gaat. En de nr 2 naar Duivelseiland en de verliezer naar huis. Ik hoop alleen voor Rijk dat hij dan niet naar Duivelseiland moet. Hij verdient het in mijn ogen wel het meest. Maar Kim vond ik deze aflevering voor het eerst echt sympathiek en Akwasi is 1 van mijn favorieten.

Nu zijn de kampen 5 en 5, ik verwacht een teamproef of een algemene proef waarbij 1 afvalt, resteert 9 mensen aangevuld door de winnaar van Duivelseiland.
Voor de spanning zou het het leukst zijn als Kim terug komt, dan is Mariana haar bondje met Tim en Calvijn kwijt en moet ze zich ergens anders aansluiten. (Eva en SharyAnn?).

SharyAnn heeft het gevoel dat zij heel slim is, doordat ze Hugo doorheeft. Volgens mij heeft iedereen Hugo door. Haar bondje met Thomas is een bondje van niks, want die stapt zo weer over naar Tim en Calvijn evt aangevuld met Kim.
Als Akwasi terugkomt dan is er weer het bondje Fien, Yvette en Akwasi. Die zouden dan steun kunnen zoeken bij Hugo. Want die beseft ook wel dat zijn bondje met team zuid erg zwak is. Wordt interessant.

Ik merk ook dat ik enigszins aan het doordraven ben.
Maar ik verheug me op vanavond.