Auteur Topic: [Aflevering 11] - 10 november  (gelezen 12574 keer)

Offline slin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #40 Gepost op: 10-11-2019, 21:57:41 »
Leuke aflevering weer, met een toffe proef! Tim liet nogmaals zien dat hij - wat mij betreft - één van de drie sterkste spelers die er nog inzit is. En het zou mij niet verbazen als Hugo tot de halve finale op winnaarseiland blijft.

Verder heel fijn dat het bondje van Fien eindelijk is doorbroken. Ik vond haar als persoon al verre van sympathiek, maar daarnaast zou de rest van het seizoen waarschijnlijk wel erg voorspelbaar zijn geworden. Nu ligt het toch nog redelijk open.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #41 Gepost op: 10-11-2019, 21:58:08 »
Volgens mij kwamen die stemmen inderdaad van Tim en Mariana.

Lijkt mij ook, en de rest 1 stem op Mariana.

We hebben nu 3 duo's - waarvan er een sws geen extra stemmen meer heeft (Tim-Mariana). Als Tim volgende week niet wint is ie alsnog gezien vrees ik.

Meest interessante zou zijn als óf Shary-An met al haar stemmen, of Hugo weer terug in het spel kwam. Maar Hugo zie ik voorlopig niet uitgedaagd worden, dit zit al met één been in de halve finale.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #42 Gepost op: 10-11-2019, 21:58:56 »
Ook na de proef bleef de emmer staan!

Dat zag ik inderdaad ook
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #43 Gepost op: 10-11-2019, 22:34:48 »
Ik snap niet dat Tim en Marianne samen voor Fien zijn gegaan. Akwasi was degene met nog 2 extra stemmen op zak, en dus een veel grotere bedreiging.
Nu hebben Akwasi en Yvette alsnog een voorsprong op Tim/Marianne.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #44 Gepost op: 10-11-2019, 22:43:22 »
Ik snap niet dat Tim en Marianne samen voor Fien zijn gegaan. Akwasi was degene met nog 2 extra stemmen op zak, en dus een veel grotere bedreiging.
Nu hebben Akwasi en Yvette alsnog een voorsprong op Tim/Marianne.

Omdat het duidelijk was dat zij de leider was van dat clubje. Die wilden ze eruit hebben.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #45 Gepost op: 10-11-2019, 23:14:37 »
Ik snap dat ze Fien weg wilden hebben, maar Akwasi weg was nog veel slimmer geweest ja  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #46 Gepost op: 10-11-2019, 23:33:52 »
Hoe moet dat nou met Akwasi en Yvette? Die moeten nu opeens zelf na gaan denken.  ::rofl::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #47 Gepost op: 10-11-2019, 23:48:56 »
Tim (2) en Mariana (3) hadden toch samen 5 stemmen? Heeft er een Eva meegestemd op Fien?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #48 Gepost op: 11-11-2019, 01:10:46 »
Ik snap niet dat Tim en Marianne samen voor Fien zijn gegaan. Akwasi was degene met nog 2 extra stemmen op zak, en dus een veel grotere bedreiging.
Nu hebben Akwasi en Yvette alsnog een voorsprong op Tim/Marianne.

Ik denk omdat in het geval van een gelijke stand dan de stemmen van voorgaande eilandraden gaan tellen. En dan was Fien ook exit.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #49 Gepost op: 11-11-2019, 01:17:37 »
Leuke aflevering.
Heerlijk als afspraken mislukken.
Maar heb me wel de hele tijd afgevraagd waarom Eva en Eva zo dom zijn.
Waarom ga je mee in het bondje van Fien en co.
Dan verdien je de finale helemaal niet.

Nu zijn het in het basiskamp 3 bondjes van 2.
Wordt interessant wie dan de immuniteitsproef wint en wie dan op finalisteneiland achter blijft.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #50 Gepost op: 11-11-2019, 07:17:53 »
Tim (2) en Mariana (3) hadden toch samen 5 stemmen? Heeft er een Eva meegestemd op Fien?

Mariana had twee extra stemmen, naast de reguliere stem. Dus drie in totaal. Tim zal ook twee extra stemmen hebben ingezet.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #51 Gepost op: 11-11-2019, 09:03:52 »
Tim (2) en Mariana (3) hadden toch samen 5 stemmen? Heeft er een Eva meegestemd op Fien?
Weet je zeker dat Tim maar een extra stem had?

Fien dacht dat Mariana en Tim er samen 5 hadden en wist niet dat Mariana er nog een extra had.

Dus ik denk dat Swifty gelijk heeft.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #52 Gepost op: 11-11-2019, 09:20:39 »
Eindelijk gebeurt er iets onverwachts! Daar was ik wel aan toe na al deze eilandraden waarbij de uitslag al min of meer vaststond. Mariana, of je vindt haar geweldig of je hebt een hekel aan haar, maar ze speelt het spel wel echt. Ze doet alles wat binnen de mogelijkheden van het spel ligt om verder te komen. Al vanaf het begin van de expeditie staat ze zwak in de groep. Haar teamleden hebben echt een hekel aan haar en toch zit ze er nog steeds in, knap gedaan! Datzelfde zou je kunnen zeggen van Fien, ware het niet dat zij vanaf het begin in een heel sterk bondje heeft gezeten. Zij zat er nog in doordat ze gesteund / gered werd door haar teamgenoten. Ook een manier van spelen, maar ik merkte dat het constante gekonkel en het idee dat zij met z'n drieën konden uitmaken wie er naar huis ging mij begon te irriteren.

In eerdere jaren hebben we wel vaker deelnemers gezien die als makke schapen meegingen in een bondje, waar ze overduidelijk als vierde / vijfde wiel aan de wagen hingen. Ik vraag me altijd af waarom je dat als deelnemer zou doen. Natuurlijk verzekert het je van een ronde verder komen (en misschien wil je ook niet verder kijken dan 1 ronde), maar het verzekert je allerminst van de winst. Aan de ene kant is het loffelijk dat beide Eva's gewoon willen genieten en minder bezig zijn met het spel, aan de andere kant vraag ik me af waarom je dan meedoet aan Robinson. Dat ze hun tegenstanders vertellen hoeveel extra stemmen ze nog hebben, wat hebben die daarmee te maken (echt dom in dit spel)? Dat ze meegaan in een plan om Mariana weg te stemmen, waarom, want Mariana gaat overduidelijk geen immuniteitsproef winnen? Echt jammer, want beide Eva's waren tot nu toe mijn favorieten!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #53 Gepost op: 11-11-2019, 11:51:31 »
Weet je zeker dat Tim maar een extra stem had?

Fien dacht dat Mariana en Tim er samen 5 hadden en wist niet dat Mariana er nog een extra had.

Dus ik denk dat Swifty gelijk heeft.

Nee weet ik niet zeker. Ik dacht dat Tim er 1 extra had ja. Het wordt niet meer in beeld gebracht. Vorige seizoenen had je nog wel eens dat het aantal extra stemmen bij de kandidaat in beeld kwam als hij/zij aan het biechten was.

Maar bij een gelijkspel zou alsnog Fien er uit gaan dus hadden ze ook niet genoeg gehad. Dan hebben ze zich toch 2 stemmen verteld?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #54 Gepost op: 11-11-2019, 13:09:22 »
Nee weet ik niet zeker. Ik dacht dat Tim er 1 extra had ja. Het wordt niet meer in beeld gebracht. Vorige seizoenen had je nog wel eens dat het aantal extra stemmen bij de kandidaat in beeld kwam als hij/zij aan het biechten was.

Maar bij een gelijkspel zou alsnog Fien er uit gaan dus hadden ze ook niet genoeg gehad. Dan hebben ze zich toch 2 stemmen verteld?
Volgens mij maar 1 omdat ze dachten dat ze een extra stem nodig hadden om safe te zijn en die niet hebben ingezet (discussie met Eva K die eerst een extra stem zou inzetten).

Ze dachten ook dat Tim niet al zijn stemmen in zou zetten.


Offline Marieke2013

  • Forumlid
Re: [Aflevering 11] - 10 november
« Reactie #55 Gepost op: 11-11-2019, 17:08:15 »
In eilandpraat kwam naar voren dat Tim 2 extra stemmen heeft ingezet en Mariana ook 2 extra (en dat de 'Fien-familie' dacht dat Mariana er maar 1 extra had).