Auteur Topic: [Aflevering 12] - 17 november  (gelezen 10077 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #20 Gepost op: 17-11-2019, 21:42:31 »
Voor het eerst (iig sinds de samensmelting) dat er stemmen waren op meer dan 2 personen. Best wel eens leuk.
Keep calm and eat chocolates!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #21 Gepost op: 17-11-2019, 22:28:40 »
Was toch een tactische fout vorige week. Ze hadden Akwasi ipv Fien eruit moeten stemmen
Fien zou het gevaar van alle extra stemmen bij Eva, Eva en Shary An ingezien hebben.

Jammer dat Tim eruit is. Hij was een leuke en goede kandidaat.

En extra oneerlijk dat hij vorige week verloor van Shary An die haar benen op de grond had liggen. En nu van Eva C die de som niet volgens de rekenregels oploste.

Mijn ergst denkbare finale:
Shary An, Eva k en Yvette.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #22 Gepost op: 17-11-2019, 23:13:51 »
Akwasi en Yvette bezegelen hun afspraak met Tim met een handdruk en komen het dan niet na. Judas 1 en Judas 2.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #23 Gepost op: 17-11-2019, 23:38:01 »
Heel jammer dat Tim eruit is! Ik dacht nog even dat hij met Akwasi en Yvette een tactische move had ingezet, maar het heeft niet zo mogen zijn. Tim mag trots zijn op wat hij bereikt heeft, knap gedaan!

Dan de rest van de aflevering. Goed dat Hugo nu ook heeft moeten strijden voor zijn plek en dat het geen uitgemaakte zaak was dat hij sowieso op het eiland zou mogen blijven. Wel weer een hele rotte proef. Eva mag van geluk spreken dat zij die niet heeft hoeven doen.

Het verbranden van de brieven vond ik ook heel erg gemeen. Tactisch gezien was stemmen het beste, want niet stemmen is bijna automatisch een doodvonnis in dit spel, maar hoe Yvette brak vond ik wel heel erg sneu. Ik ben benieuwd of ze in de volgende aflevering op de een of andere manier nog gecompenseerd worden (dat gebeurde in het verleden wel vaak na zo’n soort beproeving).

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #24 Gepost op: 17-11-2019, 23:48:32 »
Ik heb het nog niet gezien, maar gezien de uitslag ben ik heel erg geneigd om niet meer te kijken. Wat mij betreft is Tim de enige overgebleven Robinson die ik het gun om dit te winnen.

Of misschien toch Mariana.  ;D Niet omdat ze altijd aardig overkomt  ;), maar omdat de rest alleen maar bezig lijkt te zijn met gekonkel en bondjes.

Heeft voor mij weinig met 'overleven op een eiland' te maken, meer met een schoolplein, vind ik...  :(
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #25 Gepost op: 18-11-2019, 06:28:55 »
Ik heb het nog niet gezien, maar gezien de uitslag ben ik heel erg geneigd om niet meer te kijken. Wat mij betreft is Tim de enige overgebleven Robinson die ik het gun om dit te winnen.

Of misschien toch Mariana.  ;D Niet omdat ze altijd aardig overkomt  ;), maar omdat de rest alleen maar bezig lijkt te zijn met gekonkel en bondjes.

Heeft voor mij weinig met 'overleven op een eiland' te maken, meer met een schoolplein, vind ik...  :(

Grotendeels mee eens. Frustrerend verloop van dit seizoen helaas. En dat met zo’n leuke en sterke groep mensen van tevoren. Ik blijf wel kijken maar het is niet meer met zoveel plezier als in September.
When life knocks you down, fight back!

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #26 Gepost op: 18-11-2019, 06:44:08 »
Het is de laatste jaren vooral the winner of the weakest geworden. Slecht presteren in de proeven is eerder een voordeel dan een nadeel tegenwoordig. Fysiek niet teveel doen, een beetje meehobbelen en glashard liegen, dan heb je de meeste kans om in de finale te komen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #27 Gepost op: 18-11-2019, 17:59:14 »
Het is de laatste jaren vooral the winner of the weakest geworden. Slecht presteren in de proeven is eerder een voordeel dan een nadeel tegenwoordig. Fysiek niet teveel doen, een beetje meehobbelen en glashard liegen, dan heb je de meeste kans om in de finale te komen.
Daar kan ik alleen maar mee instemmen. Je lijkt alleen nog maar te horen: ik heb op die en die gestemd, omdat hij/zij de sterkste is. Jammer...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #28 Gepost op: 18-11-2019, 21:22:37 »
Grotendeels mee eens. Frustrerend verloop van dit seizoen helaas. En dat met zo’n leuke en sterke groep mensen van tevoren. Ik blijf wel kijken maar het is niet meer met zoveel plezier als in September.

Haha, ik was ook wel een beetje chagrijnig gisteren als ik mijn reactie zo teruglees. Ik vond het echt vreselijk stom (nog steeds eigenlijk, maar ja). Misschien dat ik nog wel met een scheef oog blijf kijken, maar het blijft inderdaad frustrerend als het op zo'n manier moet gaan. Inderdaad: meer 'de winnaar of the weakest' dan een echte Robinson.

Ik hoop dat de makers hier wel een oplossing voor vinden voor de volgende editie(s). Het is ook dat ik bondjes vervelend vind, bij WIDM ben ik daar ook niet zo'n fan van trouwens. Dus als er een manier is om dat gedrag te kunnen doorbreken (misschien door mensen te laten vertrekken die een proef het slechtst doen ipv door een groep te laten stemmen), dan vind ik dat prima.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #29 Gepost op: 18-11-2019, 21:33:08 »
Na er nog eens een dagje over nagedacht te hebben vind ik het wel heel logisch dat Tim eruit gestemd is. Hij was fysiek echt megasterk, alleen Eva Cleven kwam een beetje in de buurt bij alle proeven. En de finale proef is altijd in ieder geval ook een fysieke proef.
Ik vind het wel heel jammer, zeker omdat hij een echte Robinson was.

De rol van Shary An is nu cruciaal.
Want Eva K is haar vriendin, het lijkt me raar als ze daar op zou stemmen.
Akwasi en Yvette hebben een bondje met haar, dat heeft ze tenminste met hun afgesproken voordat ze naar finalisteneiland ging.
Zijzelf wil graag Eva Cleven eruit hebben, want die vindt ze ook sterk. Maar die heeft immuniteit. Of Hugo maar ook die heeft immuniteit.

Dan blijft over Mariana, maar die is fysiek niet sterk.
Als die het goed speelt (en dat kan ze) dan speelt ze de 2 groepjes tegen elkaar uit.
Leuk zou zijn als Mariana de proef wint, maar die kans is wel heel erg klein. Misschien als iedereen een brain-freeze heeft. Waarschijnlijk verliest ze dan de proef op finalisteneiland en moet ze weer terug. Maar dan wel met immuniteit.

Waarschijnlijk gaan dan dus alle stemmen er vol in. Zeker omdat ik vermoed dat het toch wel zo ongeveer de laatste eilandraad wordt volgende week.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #30 Gepost op: 19-11-2019, 08:44:29 »
Na er nog eens een dagje over nagedacht te hebben vind ik het wel heel logisch dat Tim eruit gestemd is. Hij was fysiek echt megasterk, alleen Eva Cleven kwam een beetje in de buurt bij alle proeven. En de finale proef is altijd in ieder geval ook een fysieke proef.
Ik vind het wel heel jammer, zeker omdat hij een echte Robinson was.
Fysiek: inderdaad, maar toch ook zeker niet helemaal. De laatste jaren is het toch ook dat men met een brandende pijl op een doel moet schieten in de finale, en daar is in mijn ogen toch helemaal niks fysieks aan.
Maar oplossingen? Die zijn er denk ik genoeg te verzinnen. Een zwarte stem bij de eilandraad voor de verliezer, of waarom niet ook een keer in de samensmelting proeven in duo's of trio's laten uitvoeren? Wat me ook leuk lijkt: een keer na de proef iedereen op een eigen eilandje zetten zodat er niet gekonkeld kan worden. Maar goed, dit lijkt me verder wat voor de evaluatie.
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #31 Gepost op: 19-11-2019, 10:01:47 »
Die zwarte stem mis ik inderdaad wel. Nu heeft het geen enkel gevolg als je de proeven slecht doet, waardoor de zwakkeren ongestoord door kunnen. Dat ligt anders als je een of twee zwarte stemmen hebt, dan kan het opeens heel slim zijn om die persoon eruit te stemmen (je hebt immers minder stemmen nodig). Het afnemen van privileges voor de zwakste in de proef (bijvoorbeeld niet mee mogen naar winnaarseiland) kan ook een stimulans zijn om meer je best te doen tijdens proeven.

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #32 Gepost op: 19-11-2019, 10:20:27 »
Seizoen wordt met de week saaier, alleen maar gezeur en gekonkel over bondjes enzo. Lijkt met het jaar erger te worden.
Jammer!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #33 Gepost op: 19-11-2019, 11:13:06 »
Het was mij een eer om deze aflevering 3x genoemd te worden, aangezien Gupp toch wel handig bleek in het ezelsbruggetje van Eva K. ::rofl:: ::rofl::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #34 Gepost op: 19-11-2019, 13:06:20 »
Het was mij een eer om deze aflevering 3x genoemd te worden, aangezien Gupp toch wel handig bleek in het ezelsbruggetje van Eva K. ::rofl:: ::rofl::


En dan in Eilandpraat ook nog een paar keer :D iedere keer als Tim het over zijn kinderen had ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #35 Gepost op: 19-11-2019, 21:23:53 »
Heeft voor mij weinig met 'overleven op een eiland' te maken, meer met een schoolplein, vind ik...  :(
Mwah het is toch niet dat de rest niet aan het overleven is op een eiland of falen in dit aspect? Je ziet meerdere kandidaten eten binnenhalen, het vuur aanmaken etc. Dat neemt niet weg dat Tim uiteraard hier duidelijk beter in was en hier een grotere bijdrage in had, maar dat maakt de rest niet gelijk slecht.

Ik hoop dat de makers hier wel een oplossing voor vinden voor de volgende editie(s). Het is ook dat ik bondjes vervelend vind, bij WIDM ben ik daar ook niet zo'n fan van trouwens. Dus als er een manier is om dat gedrag te kunnen doorbreken (misschien door mensen te laten vertrekken die een proef het slechtst doen ipv door een groep te laten stemmen), dan vind ik dat prima.  :)

Persoonlijk zou ik dat heel jammer vinden. Als mensen er alleen op basis van proeven uitgaan dan wordt het een voorspelbaar spelletje. Juist fijner als iedereen die meedoet er met een tactisch brein ingaat en er meer gekonkeld wordt zodat het een gelijke strijd word.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #36 Gepost op: 20-11-2019, 08:41:40 »
Persoonlijk zou ik dat heel jammer vinden. Als mensen er alleen op basis van proeven uitgaan dan wordt het een voorspelbaar spelletje. Juist fijner als iedereen die meedoet er met een tactisch brein ingaat en er meer gekonkeld wordt zodat het een gelijke strijd word.
Een gelijke strijd wil ik het niet noemen. Dit hele seizoen (eigenlijk al de laatste seizoenen) zijn de konkelaars in het voordeel. Als het echt alleen maar om het gekonkel gaat kunnen ze net zo goed de proeven laten vallen... Er is überhaupt veel te weinig aandacht voor de proeven in de afleveringen... Als iedereen alleen maar tactisch gaat denken wordt het nog saaier...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #37 Gepost op: 20-11-2019, 08:59:18 »
Ik vind het gekonkel juist leuk! De opzet zoals nu is wat mij betreft helemaal prima! Alleen dan met finale-eilandraad
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #38 Gepost op: 20-11-2019, 09:05:29 »
Gekonkel mag gerust, maar ik krijg al tijden de indruk dat dat het enige is waar het nog om draait. De spellen en het 'echte' overleven zijn tot bijzaak gedegradeerd. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn van dit spel, lijkt mij.
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 12] - 17 november
« Reactie #39 Gepost op: 20-11-2019, 14:15:58 »
Een gelijke strijd wil ik het niet noemen. Dit hele seizoen (eigenlijk al de laatste seizoenen) zijn de konkelaars in het voordeel. Als het echt alleen maar om het gekonkel gaat kunnen ze net zo goed de proeven laten vallen... Er is überhaupt veel te weinig aandacht voor de proeven in de afleveringen... Als iedereen alleen maar tactisch gaat denken wordt het nog saaier...
Als er tactisch wordt gedacht zijn er vaak meerdere opties, als je gaat kijken naar de zwakste dan is het vaak maar één keuze en dus een stuk saaier ???

De proeven doen er zeker ook wel toe, anders waren bepaalde mensen niet zover gekomen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human