Auteur Topic: [Aflevering 14] - 1 december  (gelezen 8330 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #20 Gepost op: 1-12-2019, 21:46:28 »
Wtf wie zit Eilandpraat te saboteren  ::rofl::
De mol van WIDM20 ;D

Maar even alle gekheid op een stokkie: het was wel bloedirritant die 'Groundhog Day'-beleving.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #21 Gepost op: 1-12-2019, 21:56:26 »
Nou vind ik het vals spelen van Marianna minder erg dan Shary-Ann. Er zijn bepaalde grenzen waar je gewoon niet overheen gaat. Het doorsnuffelen van andermans spul is gewoon respectloos. Het feit dat ze er informatie uit had gekregen is des te erger. Marianna probeerde creatief met de regels om te gaan. Er is nooit gezegd dat hetgeen wat ze deed niet mag. Ik vind zelf dat als er nauw met de regeltjes wordt omgegaan op het eiland dat schooljuf Nicolette hier ook wat meer tussen de vingers mag kijken.  Daarnaast is Shary-Ann al vaker bevoordeeld. Ik vertrouw het hele gebeuren rondom het duel met Tim niet. Als Shary wint is het voor mij het slechtste seizoen ever.

Ik hoop echt oprecht dat de makers nu eens kijken naar hoe ze robinson terug in de expeditie kunnen krijgen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #22 Gepost op: 2-12-2019, 09:40:18 »
Huh Mariana speelde helemaal niet vals ::) Ze probeerde iets wat niet werd goedgekeurd. Daarna ging ze weer rustig door met waar ze mee bezig was.

Ik vond het echt weer een toffe aflevering, met twee leuke proeven. Hugo en Eva C die weer op finalisteneiland blijven zitten. Hugo is bij geen enkele eilandraad geweest na de samensmelting, omdat hij letterlijk alles kan :P
De uitslag van de eilandraad vond ik verrassend. Natuurlijk lieten ze niet zien was er echt ging gebeuren, maar het voelde toch logisch voor Eva K om met Akwasi mee te gaan op Mariana. Akwasi had het ook niet verwacht!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #23 Gepost op: 2-12-2019, 10:18:05 »
Ik vond het een mooie aflevering. Twee mooie proeven waarbij gelukkig niet bij voorbaat vaststond wie er zou gaan winnen: dat Eva haar winst zo uit de vingers zou laten glippen had ik niet verwacht. Eigenlijk had ik het Akwasi wel gegund om de proef te winnen, maar wat was hij weer slecht in de proef! Heel raar, want je zou van zo'n grote sterke man meer verwachten. Ik snap goed dat Eva ervoor heeft gekozen om hem eruit te stemmen, omdat Mariana echt tot weinig in staat is in proeven maar toch vind ik het jammer dat een onsympathieke speler door mag gaan terwijl een van de aardigste deelnemers de halve finale niet gegund wordt.

En dan winnaarseiland, hoe aardig en leuk ik Hugo en Eva C. ook vind, ik heb toch het idee dat de expeditie hen een beetje in de schoot geworpen wordt. Ze zitten op een mooi eiland met voldoende (en divers) eten, kunnen uitrusten in een heerlijke hangmat (heel wat beter voor je rug dan zo'n bamboe bed) en hoeven nauwelijks fysieke proeven te doen. Hierdoor is hun fysieke conditie zoveel beter dan die van de kandidaten die niet op winnaarseiland hebben gezeten en hebben ze veel meer kans om straks de halve en hele finale te winnen. Is dit wel eerlijk ten opzichte van de andere kandidaten? Daarbij komt ook nog dat ze geen enkel moment kans hadden weggestemd te worden, terwijl de wegstemkans voor de anderen alleen maar groter werd (bij de laatste eilandraad kon er maar op 3 deelnemers gestemd worden!).

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #24 Gepost op: 2-12-2019, 10:48:28 »
Dit is dus mijn hele probleem met finalisten eiland. Dezelfde "sterke" spelers blijven daar uit rouleren waardoor de mindere spelers nooit een kans krijgen, hierdoor gaan die juist konkelen tegen de sterkere.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline slin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #25 Gepost op: 2-12-2019, 11:29:26 »
Leuke aflevering, met twee toffe proeven! Ik vond Akwasi een sympathieke speler, maar niet geheel onterecht dat hij alsnog is weggestemd als je kijkt naar zijn prestaties in de proeven. Ik verwacht dat de drie spelers die op winnaarseiland zaten ook de finalisten gaan worden.

Over winnaarseiland gesproken: ik ben het niet helemaal eens met het feit dat Hugo het in zijn schoot geworpen krijgt. Hij heeft zijn plek daar zelf weten te bemachtigen en heeft nu al drie keer op rij de proef gewonnen. Dan is het wat mij betreft niet onterecht dat je daar mag blijven zitten. Ik ben juist wel een voorstander van het iets meer beschermen van sterkere spelers, al is het inderdaad wel gek dat hij niet één eilandraad na de samensmelting heeft meegemaakt.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #26 Gepost op: 2-12-2019, 12:14:17 »
Akwasi viel me erg tegen als speler. Niet alleen in de proeven. Liet zich erg beïnvloeden door mentaal sterke spelers als Fien en Kim. Heb alleen eigen initiatief gezien toen hij Tim eruit speelde. Liep voor de rest alleen vrouwen achterna ...zijn "angels".  :-X

Nou, zie toch liever een man met meer visie. Relaxte gast verder, maar dan gun ik het zelfs Mariana meer ...die ook beter was in de laatste proef trouwens.

Volgende week Mariana en Eva C. exit, denk ik. Het seizoen gaat een beetje als een nachtkaars uit, mede door dat finalisteneiland. Het was slimmer geweest om Eva K. naar huis te sturen dan Akwasi of Mariana die toch geen proef kunnen winnen. Met deze opzet was dat lastig.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #27 Gepost op: 2-12-2019, 13:34:04 »
Concept: De winnaar van de proef gaat naar finalisteneiland, speelt een duel met de winnaar van de samensmeltingsproef, en de verliezer gaat pas terug met de volgende proef.

Wat krijg je hieruit:
1. dat spelers die immuniteit winnen niet kunnen stemmen en dus geen invloed hebben op het spel.
2. Het tactisch spel kan pas gespeeld worden na de proef.
3. de kans dat sterkere spelers in het spel blijven is groter.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #28 Gepost op: 2-12-2019, 18:34:55 »
Counter concept: Haal gewoon de finale eilandraad terug. Wanneer je het te gemeen speelt dan wordt je aan het einde keihard afgestraft. Daarnaast zijn fysiek sterke kandidaten opeens niet meer het enige waar je op moet letten voor de winst want de sociale en tactische spelers kunnen een stemming ook winnen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #29 Gepost op: 3-12-2019, 12:02:41 »
Ik begrijp uit de nieuwste video van Eva K. en Frank dat er veel meer werd gespiekt in de stemkokers van iedereen. Het schijnt dat de 'Fien familie' nog voor de eilandraad van Fien had gecheckt hoeveel stemmen ze dachten dat Mariana had. Maar die slimme Mariana wist dat dit gebeurde in de groep en had 1 extra stem verstopt, waardoor er was misgerekend... ::oink::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #30 Gepost op: 3-12-2019, 12:17:53 »
Geniale speler, die Mariana ::bravo::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #31 Gepost op: 3-12-2019, 21:12:47 »
Briljant  ::rofl::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 14] - 1 december
« Reactie #32 Gepost op: 4-12-2019, 10:09:20 »
Wauw, ik hou echt van Mariana  ::rofl:: ::bravo::