Auteur Topic: Expeditie Robinson 2020 België 4TV  (gelezen 10661 keer)

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #20 Gepost op: 19-01-2020, 20:13:23 »
Oei Daisy, sorry, 2e keer, geen erg in gehad.
Ik bedoelde maw. dat ik het zonde vind dat niet meer ER fanaten, mensen die net als ik steeds op hun honger moeten blijven zitten omdat ze geen BN-er of BV-er zijn, geen afwijkend beroep hebben dus geen kans maken op deelname, dat die ook mits betaling dit avontuur zouden moeten kunnen beleven, hoeft niet op TV te komen, enkel het avontuur telt, de locaties zijn er en de proeven ook. Hoeveel mensen zouden de reis, het avontuur, droom van hun leven kunnen gaan beleven. Als je kijkt hoeveel inschrijvingen er elk seizoen zijn, voor België alleen zouden dat er rond de 5000 zijn, bij de Nederlanders zouden dat er nog veel meer moeten zijn, dit delen door +/- max. 20 deelnemers per seizoen en dan kom je aan bijna 0%. Zonde toch dat bijna niemand zijn ER-droom kan waarmaken en daar gaat het in't leven toch om "dromen waarmaken".
Grtn. Wekke
 

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2020, 22:15:56 »
De proeven worden nu vaak gedeeld met andere internationale edities van Expeditie Robinson, dus er wordt sowieso goed gebruik van gemaakt. Of reisorganisaties voor onbekende mensen die het avontuur willen aangaan hier ook gebruik van maken weten wij uiteraard niet, dat zou je bij de desbetreffende organisaties moeten vragen. Wij zijn slechts een fanforum ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2020, 23:42:04 »
Oei Daisy, sorry, 2e keer, geen erg in gehad.
Ik bedoelde maw. dat ik het zonde vind dat niet meer ER fanaten, mensen die net als ik steeds op hun honger moeten blijven zitten omdat ze geen BN-er of BV-er zijn, geen afwijkend beroep hebben dus geen kans maken op deelname, dat die ook mits betaling dit avontuur zouden moeten kunnen beleven, hoeft niet op TV te komen, enkel het avontuur telt, de locaties zijn er en de proeven ook. Hoeveel mensen zouden de reis, het avontuur, droom van hun leven kunnen gaan beleven. Als je kijkt hoeveel inschrijvingen er elk seizoen zijn, voor België alleen zouden dat er rond de 5000 zijn, bij de Nederlanders zouden dat er nog veel meer moeten zijn, dit delen door +/- max. 20 deelnemers per seizoen en dan kom je aan bijna 0%. Zonde toch dat bijna niemand zijn ER-droom kan waarmaken en daar gaat het in't leven toch om "dromen waarmaken".
Grtn. Wekke

Ik denk dat elk beroep wel een kans maakt hoor, afhankelijk hoe interessant men zichzelf kan maken in de aanmeldingen...

Als je uitgenodigd wordt voor de selectierondes...  gemiddeld een 100 kandidaten per sexe en waarvan je dan ook in andere verdelingen  zit.    leeftijd / geaardheid / karakter / afkomst /... om zo mogelijk diversiteit te hebben.

BE editie2018 waren er 2500 inschrijvingen op 2-3 weken tijd (zo lang waren de inschrijvingen open) daarvan werden een 100-120 mensen uitgenodigd dus ongeveer een 50-60 personen om 8 plaatsen in te vullen dan worden de kansen wel vrij reel...

 2019-2020 was de aanmeldtijd meer dan 5 maand (in Belgie) geen idee van de aanmeldingen.
maar van 8 plaatsen per sexe (BE only) naar 4 (BE vs NL) verkleint ook de kans op deelname..

het is dan ook afwachten of dit een eenmalig format gaat worden van de 2 landen samen (na 10 jaar) om af te toetsen hoeveel animo er is om ditzelfde concept door te trekken of terug te gaan naar een editie per land met onbekenden.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 23:49:49 door reaver »

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #23 Gepost op: 20-01-2020, 09:56:36 »
Hoi, ik ben en blijf ER-fan en dat zal altijd zo zijn, wat een avontuur, de meeste deelnemers dragen deze levenservaring toch hun ganse verdere leven met zich mee.
Over mijn idee om andere al dan niet betalende organisaties de proeven te laten gebruiken wil ik effe duidelijk maken: ik heb geen enkele connectie met de reisorganisatie die ik vernoemde maar het is de enige die ik ken die deze reis aanbied en voor mensen als ik een prima alternatief om ook iets soortgelijks als ER te kunnen/mogen beleven.
Bij de introductiefilmpjes v/d kandidaten hoor je steevast: "Er is het avontuur dat ik altijd wilde beleven" wel dat is bij mij evenzo, ben eerste uurs fan, heb mij verschillende keren aangemeld als kandidaat, ben iedere keer tot in de laatste selectie geraakt, (zelfs enkele keer voor Ernst Paul Hasselbach gestaan) maar het laatste telefoontje was steeds negatief. Wat er daarna psychisch met je gebeurd daar moet je toch effe van bekomen.
Verleden seizoen werden er mensen gevraagd om de proeven uit te testen voor de echte Expedities begonnen. Is dit elk seizoen zo en komen daar ook Belgen voor in aanmerking??
Grtn. Wekke.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #24 Gepost op: 20-01-2020, 19:09:00 »
Ik geloof niet dat ik dat behoudens van de zomer eerder voorbij heb zien komen. Was geloof ik ook omdat het de 20e editie in NL was. Waarschijnlijk hebben ze daar wel een clubje voor. Maar wie weet, ook voor mij gissen dit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2020, 09:50:48 »
Dit seizoen is samen opgenomen met de BNR-editie. Is al heel lang bekend, dus als je dit niet weet let je gewoon niet op.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #26 Gepost op: 21-01-2020, 10:19:23 »
Volgens mij was dat niet de vraag die gesteld werd, en daarnaast, al was het wel zo, niet iedereen heeft tijd om alles te volgen, dus graag de volgende keer iets anders verwoorden.

Nu weer verder on topic. ::ok::

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2020, 19:24:20 »
Iets anders, wat we volgens mij in België nog niet gezien hebben is een editie zoals in Nederland 2018 waarin BN-ers en onbekenden het tegen elkaar opnamen. Heb ik gevolgd en vond ik een dijk v/e seizoen. Volgens mij zou een serie waarin BVs het opnemen tegen onbekende Vlamingen ook wel een kans maken op kijkcijfers. Niet dat ik iets heb tegen Nederlanders, integendeel heb al vermeld dat ik dikwijls het gevoel heb dat ze mij aan de verkeerde kant v/d grens gedropt hebben.
Grtn. Wekke.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2020, 19:26:16 door Wekke57 »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2020, 17:50:10 »
Iets anders, wat we volgens mij in België nog niet gezien hebben is een editie zoals in Nederland 2018 waarin BN-ers en onbekenden het tegen elkaar opnamen. Heb ik gevolgd en vond ik een dijk v/e seizoen. Volgens mij zou een serie waarin BVs het opnemen tegen onbekende Vlamingen ook wel een kans maken op kijkcijfers. Niet dat ik iets heb tegen Nederlanders, integendeel heb al vermeld dat ik dikwijls het gevoel heb dat ze mij aan de verkeerde kant v/d grens gedropt hebben.
Grtn. Wekke.

Op een editie tussen bekende en onbekende Vlamingen zit ik persoonlijk niet te wachten... de edities met onbekend in de mix met bekenden gingen niet helemaal gelijk op ((qua aantal alsook werd er vaak met verschillende maten en gewichten gewogen...) de meeste bekende mensen krijgen een startbedrag en dan een vergoeding per eilandraad ze overleven terwijl het bij onbekende enkel de winnaar is dat er iets aan heeft.
Ook wil dat zeggen dat ze de eindstemming niet gaan doortrekken zodat ze in 2018 terug  in BE hebben gedaan.   Waarom?  Bij de bekende mensen was het na de stemming misschien nog paar dagen recupereren maar niet na de samensmelting dat deze tot het einde op een locatie samenbleven tot de eindstemming. Ze waren al vroeger thuis en waren al actief op social media.   Ik heb een NDA contract eens mogen inlezen van de onbekenden en die hun regels betreft gebruik van deze platformen was opmerkelijk streng.

Ik denk persoonlijk dat elk land een eigen editie moeten behouden elk met 16 onbekenden... nu komt dat gezeur over nationaliteit weer veel te hard boven bij de eerste weggestemden. Elk ander land heeft een eigen editie ::vergroot:: waarom men nu terug samen moet klitten.  ik vond de onbekende BE versie van 2018 een van de betere dan tegenover de recentere jaren met de bn'ers en mixed edities.  de kijkcijfers waren zelfs beter dan toen ze geëindigd waren in de mixed bekende edities.  ::vergroot::

Persoonlijk ook niets tegen de Noorderburen,  kan ze iig beter tolereren dan de zuidelijke landgenoten die ik vaak niet eens begrijp  >:D
« Laatst bewerkt op: 22-01-2020, 18:13:00 door reaver »

Offline Wekke57

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • liefde, begrip, aanvaarding voor een betere wereld
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2020, 18:56:08 »
Hey Reaver, blijkbaar weet jij meer dan ik, van die bedragen uitgekeerd aan BVs heb ik nog nooit gehoord. Als dat zo is, dan moet ik ER herzien. Ik vond de 2018 oer-editie met onbekenden ook super en juist daarom heb ik me terug ingeschreven. Ik heb ook al wel eens opgevangen dat de BNers of BVs het wat gemakkelijker word gemaakt tijdens hun expeditie maar als ze daar echt geld voor krijgen dan is dat nog een ander verhaal!! Een mens gaat er vanuit dat alles gelijk en eerlijk verloopt!! Maar voor en op TV en vooral achter de schermen word dan blijkbaar wel onderscheid gemaakt. Als dat echt zo is laat ze dan maar thuis!! Persoonlijk ga ik dan ook voor elk land zijn eigen editie met liefst allemaal onbekenden, dat zijn inderdaad altijd de beste reeksen geweest.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2020, 19:04:58 door Wekke57 »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #30 Gepost op: 22-01-2020, 19:41:41 »
Hey Reaver, blijkbaar weet jij meer dan ik, van die bedragen uitgekeerd aan BVs heb ik nog nooit gehoord. Als dat zo is, dan moet ik ER herzien. Ik vond de 2018 oer-editie met onbekenden ook super en juist daarom heb ik me terug ingeschreven. Ik heb ook al wel eens opgevangen dat de BNers of BVs het wat gemakkelijker word gemaakt tijdens hun expeditie maar als ze daar echt geld voor krijgen dan is dat nog een ander verhaal!! Een mens gaat er vanuit dat alles gelijk en eerlijk verloopt!! Maar voor en op TV en vooral achter de schermen word dan blijkbaar wel onderscheid gemaakt. Als dat echt zo is laat ze dan maar thuis!! Persoonlijk ga ik dan ook voor elk land zijn eigen editie met liefst allemaal onbekenden, dat zijn inderdaad altijd de beste reeksen geweest.

of dat nu nog is weet ik niet maar hier een artikel van 2013

"onze Vlaamse sterren zijn nog beter af met een deelname aan het survivalprogramma Expeditie Robinson, wat goed is voor tussen de 10.000 en 25.000 euro. Elke week dat deelnemers de eilandraad overleefden, kwam daar nog eens 2.000 euro bij."



« Laatst bewerkt op: 22-01-2020, 19:49:38 door reaver »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #31 Gepost op: 5-03-2020, 16:19:36 »
Ik heb het misschien ergens gemist maar is dit seizoen terug te kijken als je geen videoland hebt?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #32 Gepost op: 5-03-2020, 16:41:03 »
Ik heb het misschien ergens gemist maar is dit seizoen terug te kijken als je geen videoland hebt?
In België op VIER, in Nederland alleen op Videoland
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #33 Gepost op: 5-03-2020, 16:47:26 »
Ik wilde nog stiekem downloadlinkjes plaatsen, maar denk dat ik daar nu toch maar vanaf zie.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2020 België 4TV
« Reactie #34 Gepost op: 6-03-2020, 01:12:59 »
Echt heel gek om op de NPO reclames langs te zien komen voor deze editie! En zo ontzettend jammer dat het seizoen achter de decoder zit. Ik ga echt geen Videoland-abonnement nemen om deze serie te zien. (Ik denk trouwens dat hierdoor het seizoen ook veel minder gaat leven dan als ze het gewoon op RTL 5 zouden uitzenden.)

Ja, dat laatste denk ik ook. En ik snap ook niet goed waarom dit alleen op Videoland is, ik vind het meer ‘uitzendwaardig’ dan de laatste editie(s) met BN-ers...

Je zou tegen het eind van het seizoen (maar vóór de finale ivm spoilers) de twee weken gratis Videoland kunnen nemen, dan kun je het tóch kijken. ;)