Auteur Topic: Aflevering 10 (30 september)  (gelezen 2378 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 10 (30 september)
« Reactie #20 Gepost op: 1-10-2021, 00:18:33 »
Wat een stom spel. Nu moeten Sieneke en Jasmine tegen elkaar en blijven Rob en John.

Ik begin te denken dat dit de productie tv technisch gewoon goed uitkwam. Eerlijk is het niet.
Ik had het inderdaad leuker gevonden als ze hun plekken op het eiland zouden moeten verdedigen met bijvoorbeeld John vs Jasmin en Rob vs Sieneke. 

Verder hoop ik dat Sterrin zich bij de mannenbondje voegt en niet wordt ingepalmd door de dames. De proef vond ik wel erg leuk  ::ok::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 (30 september)
« Reactie #21 Gepost op: 1-10-2021, 00:29:29 »
Samensmelting met 20 deelnemers lijkt me niet aannemelijk

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 (30 september)
« Reactie #22 Gepost op: 1-10-2021, 12:35:02 »
Samensmelting met 20 deelnemers lijkt me niet aannemelijk

Je hebt gelijk. Meer waarschijnlijk dat er 2 nieuwe kampen komen met maar 1 afvaller op afvallerseiland.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (30 september)
« Reactie #23 Gepost op: 1-10-2021, 15:23:40 »
Ja ben er ook bang voor.
De afvaller van Noord/Zuid en de afvaller van herkansingseiland gaan naar afvallerseiland.
Daar zit na duel vorige week nog 1 persoon.
Deze 3 strijden tegen elkaar en 1 mag blijven.
Dat een paar keer achter elkaar en dan bij nog 10 of 11 mensen over de samensmelting.

Offline wouterv

  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (30 september)
« Reactie #24 Gepost op: 1-10-2021, 21:57:08 »
In de vooruitblik kan je zien dat in de brief staat dat er enkel Jasmine en Sieneke moeten duelleren, omdat er voor hen maar 1 plaats is.

John en Rob zijn dus veilig
klaar voor de strijd

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 (30 september)
« Reactie #25 Gepost op: 2-10-2021, 09:19:16 »
Of hebben misschien een eigen brief?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (30 september)
« Reactie #26 Gepost op: 2-10-2021, 10:15:31 »
In de vooruitblik kan je zien dat in de brief staat dat er enkel Jasmine en Sieneke moeten duelleren, omdat er voor hen maar 1 plaats is.

John en Rob zijn dus veilig

Dit ja. Ze zeiden ook: Sieneke en Jasmine jullie gaan een duel aan omdat er voor jullie maar 1 plek is op dit eiland. Dat ging dus alleen over Sieneke en Jasmine, anders hadden ze Rob en John er ook wel bij gezet.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 (30 september)
« Reactie #27 Gepost op: 2-10-2021, 10:18:06 »
En over de puzzel: Ik denk dat ze wat anders moeten gaan verzinnen voor die blokpuzzel die 15 moet worden. Is te bekend geworden.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Aflevering 10 (30 september)
« Reactie #28 Gepost op: 2-10-2021, 14:53:56 »
Dit ja. Ze zeiden ook: Sieneke en Jasmine jullie gaan een duel aan omdat er voor jullie maar 1 plek is op dit eiland. Dat ging dus alleen over Sieneke en Jasmine, anders hadden ze Rob en John er ook wel bij gezet.

dus dan heb je er 3 op afvallerseiland, volgende keer weer zo'n duel, krijg je er 4


mijn theorie onmiddelijk eigenlijk, dat dit een nieuw kamp wordt? maar ik weet het ook niet, het is maar beetje ingewikkeld
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 10 (30 september)
« Reactie #29 Gepost op: 2-10-2021, 17:42:42 »
En over de puzzel: Ik denk dat ze wat anders moeten gaan verzinnen voor die blokpuzzel die 15 moet worden. Is te bekend geworden.

Er zijn varianten met hogere getallen en meer vakjes volgens mij, dus beetje vreemd dat ze daar al niet mee gesleuteld hebben.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 (30 september)
« Reactie #30 Gepost op: 2-10-2021, 23:59:39 »
Was ook wat ik dacht; alweer die puzzel...?
Iedereen weet toch ondertussen wel hoe je die moet oplossen?
De 5 in het midden, en dan de 9 en de 1 om het middelste rijtje te maken. Dan komt de rest vanzelf.
Niet echt origineel meer.

Maar goed, het heeft wel Sterrin een aflevering verder gebracht dus voor dit keer zie ik het door de vingers  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 (30 september)
« Reactie #31 Gepost op: 3-10-2021, 19:34:20 »
Die puzzel is inderdaad heel makkelijk te beredeneren.
Als het getal in het midden boven het gemiddelde (5) ligt, dan moeten de 4 hoekpunten onder het gemiddelde liggen, want de 2 diagonalen bij elkaar zijn het gemiddelde. De overgebleven 4 zouden dan boven het gemiddelde moeten liggen. Maar dit kan niet omdat ze samen met het middelste getal twee rijtjes van 15 zijn. Dus moet het middelste getal wel het gemiddelde = 5 zijn.

Stel dat het getal 1 in een hoek staat, bijvoorbeeld linksboven. Dan staat rechtsonder dus 9. Zowel de 2 overgebleven getallen in de bovenste rij en de linker kolom moeten dan samen 14 zijn. Gemiddeld dus 7. Met 8 en 6 lukt dit maar een tweede combinatie die samen 14 oplevert kun je niet meer maken, want 9 is al weg. Dat betekent dat het getal 1 dus midden op een zijde moet staan. Het maakt niet uit waar je begint. Op de hoekpunten van die zijde kan dan alleen 6 en 8 staan, want dit is de enige kombinatie waar je nog 14 mee kan maken. Dan is de puzzel opgelost want nu is het gewoon een kwestie van elke rij / diagonaal aanvullen tot 15.
6 1 8      6 1 8         6 1 8
? 5 ? --> ? 5 ?  -->  7 5 3
? 9 ?       2 9 4        2 9 4