Auteur Topic: Aflevering 23 (14 november)  (gelezen 2456 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #20 Gepost op: 14-11-2021, 21:23:36 »
Dit is dus waarom ik winnaarseiland in huidige vorm gewoon kut vind.

Geef je de winnaar immuniteit als ze terugkomen krijg je ze niet weg.
Komen ze terug met de proef zijn ze eruit als ze de proef niet winnen.

Geef mij maar gewoon de standaard versie terug waarbij iedereen stemt.

Also Nicolette liet Halve Finale vallen?  ???
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #21 Gepost op: 14-11-2021, 21:27:45 »
Jan laten liegen is wel next level achterbaks..
Maar hij neemt het zeer sportief op (itt Jasmine destijds), heel knap!
« Laatst bewerkt op: 14-11-2021, 21:31:31 door Martje »

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #22 Gepost op: 14-11-2021, 21:32:55 »
Eén van de sterkste spelers (en tevens een favoriet van mij) die een week of 3/4 na de samensmelting direct wordt weggestemd als het kan. Zo typisch Robinson weer. Zelfs een zwarte stem wordt compleet genegeerd, op deze manier is dat ook amper een factor.

Donderdag JayJay eruit en dan straks weer naar een (halve) finale kijken waar amper serieuze kandidaten inzitten. Meh.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #23 Gepost op: 14-11-2021, 21:35:58 »
Ook dit hoort gewoon bij Robinson Slin. Jan had twee wapens om zich hier tegen te verweren: zijn immuniteitsring, en zijn stemmenmeerderheid.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #24 Gepost op: 14-11-2021, 21:36:51 »
Eén van de sterkste spelers (en tevens een favoriet van mij) die een week of 3/4 na de samensmelting direct wordt weggestemd als het kan. Zo typisch Robinson weer. Zelfs een zwarte stem wordt compleet genegeerd, op deze manier is dat ook amper een factor.

Donderdag JayJay eruit en dan straks weer naar een (halve) finale kijken waar amper serieuze kandidaten inzitten. Meh.

Ik ben er ook bang voor. Het is echt raar dat Jan en Jasmine geen immuniteit hebben nadat ze dagenlang van de groep af zijn geweest. Dan weet je toch dat er gekonkeld is en dat 1 van de 2 eruit wordt gestemd? 1x extra immuniteit voor diegenen die terug komen zou dit soort onterechte exists voorkomen.
When life knocks you down, fight back!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #25 Gepost op: 14-11-2021, 21:38:00 »
Ze hebben al het voordeel dat ze meer stemmen hebben, moeten ze dan ook nog immuniteit hebben? Ze moeten gewoon tactischer denken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #26 Gepost op: 14-11-2021, 21:41:17 »
Wat nou als je zou doen dat hoe goed je de proef speelt bepaalt hoeveel stemmen je voor de komende eilandraad krijgt? (die dus alleen die eilandraad in te zetten zijn). Bijvoorbeeld dat de winnaar dus immuniteit heeft en naar winnaarseiland gaat, dat de nummers 2 en 3 bijvoorbeeld 2 stemmen krijgen, dat nummer 4 dan 1 stem krijgt, de nummer 5 geen stem en de laatste geen stem én een zwarte stem ofzo. Dan kunnen sterke spelers zich misschien beter wapenen zonder dat ze té veel in het voordeel zijn. Maar goed, is maar een hersenspinsel zonder helemaal uit te hebben gedacht.

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #27 Gepost op: 14-11-2021, 21:42:28 »
Tsja je hebt ergens gelijk hoor Swifty. Maar het irriteert mij enorm hoe weinig het winnen van proeven beloond wordt deze Expeditie. Afvallerseiland waar 1 (!!) iemand niet de samensmelting haalt, een bandana bij de samensmelting die je letterlijk niks oplevert en nu dus dat je volop in de gevarenzone zit zodra je van winnaarseiland afkomt. Waar de kans dan ook maar 1 op 3 is dat je er blijft.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2021, 21:44:08 door slin »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #28 Gepost op: 14-11-2021, 21:45:44 »
De enigen die van de acht nog over zijn: Robbert, Sandra, Rene en Britte  ::oink::. Inmiddels al gehalveerd.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #29 Gepost op: 14-11-2021, 21:50:02 »
Ik ben er ook bang voor. Het is echt raar dat Jan en Jasmine geen immuniteit hebben nadat ze dagenlang van de groep af zijn geweest. Dan weet je toch dat er gekonkeld is en dat 1 van de 2 eruit wordt gestemd? 1x extra immuniteit voor diegenen die terug komen zou dit soort onterechte exists voorkomen.

Desondanks dat ik toentertijd ook geen fan was van die opzet snap ik wel het voordeel dat erbij kwam kijken. (Dit was namelijk de opzet voordat ze het dit seizoen omgooide, tenzij ik 2019 niet goed meer kan herinneren.)

Om helemaal van al het gezeik af te zijn moeten ze gewoon een verliezerseiland doen ipv winnaarseiland.

Ik wil de magische beelden terug van kandidaten die een nacht in een resort mogen blijven. ::hypocriet:: (Met huidige wereldomstandigheden snap ik waarom dit niet mogelijk is.)
« Laatst bewerkt op: 14-11-2021, 21:53:03 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #30 Gepost op: 14-11-2021, 21:52:14 »
Ik vind een winnaarseiland wel leuk, maar dan zoals ze het in een normaal seizoen doen, dat de winnaar 1 of 2 anderen mee mag nemen naar winnaarseiland. Dat beïnvloedt het konkelen voor de Eilandraad enorm en maakt de Eilandraden vaak verrassend.
Keep calm and eat chocolates!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #31 Gepost op: 14-11-2021, 21:55:50 »
Ik vind een winnaarseiland wel leuk, maar dan zoals ze het in een normaal seizoen doen, dat de winnaar 1 of 2 anderen mee mag nemen naar winnaarseiland. Dat beïnvloedt het konkelen voor de Eilandraad enorm en maakt de Eilandraden vaak verrassend.

Helemaal mee eens.

Jasmine weet nu in ieder geval wel dat zij niemand kan vertrouwen. Voor de 2e keer hebben ze tegen haar gelogen.
Mocht zij niet winnen volgende week dan zal ze all in gaat met haar stemmen.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #32 Gepost op: 14-11-2021, 21:56:29 »
Wel ook mooi dat Jasmine zich realiseert dat Jan op haar gestemd heeft. Dubbel verraad 🙈 Wat zal ze weer gaan zeiken..

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #33 Gepost op: 14-11-2021, 21:57:50 »
Ik vind een winnaarseiland wel leuk, maar dan zoals ze het in een normaal seizoen doen, dat de winnaar 1 of 2 anderen mee mag nemen naar winnaarseiland. Dat beïnvloedt het konkelen voor de Eilandraad enorm en maakt de Eilandraden vaak verrassend.

Normaal seizoen... Dit is de huidige normaal helaas.
De laatste keer dat ze dit deden was volgens mij in het seizoen met Raven (Ryanne) En dat was '16(?)
« Laatst bewerkt op: 14-11-2021, 22:01:09 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #34 Gepost op: 14-11-2021, 22:00:32 »
De laatste keer dat ze dit deden was volgens mij in het seizoen met Raven (Rianne) En dat was '16

Klopt, sinds 2017 doen ze tijdens elke expeditie de huidige vorm van het winnaarseiland

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #35 Gepost op: 14-11-2021, 22:14:04 »
Ik vind een winnaarseiland wel leuk, maar dan zoals ze het in een normaal seizoen doen, dat de winnaar 1 of 2 anderen mee mag nemen naar winnaarseiland. Dat beïnvloedt het konkelen voor de Eilandraad enorm en maakt de Eilandraden vaak verrassend.

Klopt, dit was veel leuker en dynamischer.

Toch heeft Jan veel te naïef gespeeld.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #36 Gepost op: 15-11-2021, 07:52:47 »
Natuurlijk heeft de opzet van dit seizoen zijn voor- en nadelen. Eerlijk/ oneerlijk vind ik niet echt een argument, het spel wordt gespeeld soms wordt tactiek beloond, soms hard afgestraft. Het is maar een spelletje… Dat levert leuke televisie op :)

Ik vind het wel heel leuk dat het weer eens totaal anders is. En 2 gescheiden kampen die alleen via winnaarseiland iets over elkaar te weten komen (ze zien elkaar verder natuurlijk niet). De mindfuck van de 2.0’ers.. niet “eerlijk” misschien en heel demotiverend als je denkt dat je halverwege bent, maar de reactie van René was toch top TV!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #37 Gepost op: 15-11-2021, 08:41:23 »
Wat betreft de zwarte stemmen is er tot nu toe een zwarte stem geweest als de winnaar het korst bezig is. Misschien is dit om te zorgen dat duidelijk is wat de ranking is? Bij de proeven waar de winnaar het langst bleef staan was dat automatisch bekend. De logica waarom ze niet altijd zwart doen ontbreekt dan weer bij mij..

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #38 Gepost op: 15-11-2021, 09:22:47 »
Het gaat idd al jaren zo. Je Robinson-waardigheid is geen pluspunt meer maar is juist een minpunt. Het feit dat dat je een proef gigantisch verliest is ook totaal niet belangrijk meer. Het enige wat nog belangrijk is is dat je een rat bent en keihard gaat zitten liegen in iemands gezicht. De zwakken spannen samen om de sterken eruit te stemmen. En inderdaad, die zwarte stem maakt geen zak meer uit. Vroeger waren de eilandraden ook spannend, tegenwoordig niet meer, zelden gebeurt het nog dat er een totale verrassing uit de hoge hoed komt rollen. Ik snap ook niet dat al die BN'ers bereid zijn zo laag te gaan. En ze zijn stuk voor stuk ook allemaal zo hypocriet als de neten. Yuki bijvoorbeeld, was een vorige keer nog zo verbolgen dat hem een kunstje werd geflikt en nu was hij zelf de grootste leugenaar. "Ik ga wel met Jan bonden!". En Britte, die zich voordoet als een leuke frisse meid die om je geeft, maar is ondertussen, een leugenaar, een bedrieger, een slang, is bereid om mensen die ze het gevoel heeft gegeven dat ze haar kunnen vertrouwen een mes in de rug te steken. Zou zo iemand nou echt trots zijn op zichzelf als ze zichzelf zo terug ziet?

Op zich heb ik er vrede mee dat Jan nu weg ging hoor, want hij zelf was ook bereid Jasmine voor de trein te gooien, terwijl hij haar de indruk gaf dat ze een eenheid vormden. Hij kon natuurlijk ook niet anders reageren dan dat hij nu deed want hij is zelf net zo'n rat.

En Wietze, tja, slappe zak. Als je toch niet tot het eind wil blijven, waarom doe je dan überhaupt mee?

Offline ZicoDuco

  • Forumlid
Re: Aflevering 23 (14 november)
« Reactie #39 Gepost op: 15-11-2021, 11:35:26 »
Jeetje zeg, deze presentatoren mogen niet eens de veters strikken van Ernst Paul Hasselbach.
Deze twee (vooral Nicolette) komen continu over Sociaal Pedagogisch Hulpverleners, alles wordt gezegd met een betuttelende lach, ze staan als twee cheerleaders de deelnemers aan te moedigen tijdens proeven, delen taarten uit  ??? ??? ???, tergend langzaam tempo met de stemmen omdraaien. Haalt voor mij continu het survival sfeer uit het programma. Waar Ernst Paul overkwam als een survival onderdeel van het Eiland. Jammer!