Auteur Topic: Aflevering 33 (19 december)  (gelezen 2736 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 33 (19 december)
« Reactie #20 Gepost op: 19-12-2021, 23:10:08 »
Zeer teleurstellende finale! Niet de winnaar, want het is Robbert van harte gegund. Maar wel de manier waarop. De exit van Do kreeg drie keer zoveel aandacht als Robberts winst. Erg jammer dat ze hiervoor hebben gekozen. De proef was mooi en bracht veel van de expeditie bij elkaar. Jammer dat dat eerste onderdeel zorgde voor een niet meer in te halen voorsprong. Dit zorgde niet voor veel spanning. Ook de andere kandidaten zaten er voor spek en bonen bij.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 33 (19 december)
« Reactie #21 Gepost op: 19-12-2021, 23:14:52 »
Op de Facebook-pagina van RTL staat een filmpje van een iets uitgebreidere reactie van de finalisten op Robberts winst op het eiland. Het is in ieder geval iets.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 33 (19 december)
« Reactie #22 Gepost op: 19-12-2021, 23:41:44 »
De winnaar heeft gepiekt op het juist moment, deze lag Bijlenver voor. (wat slecht, ik weet het).

Heel knap gespeeld in ieder geval  ::ok::

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 33 (19 december)
« Reactie #23 Gepost op: 20-12-2021, 08:39:18 »
Weet iemand wat tegenwoordig de prijzenpot is? In het begin was het €50.000,-. Op een gegeven moment werd het €25.000,-. Als ik me goed herinner werd het op den duur €20.000,-. De laatste jaren wordt er volgens mij geen woord meer gerept over het bedrag.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 33 (19 december)
« Reactie #24 Gepost op: 20-12-2021, 12:57:15 »
Wat mij betreft een teleurstellend seizoen met een zeer teleurstellende finale. Eindeloos gewauwel en de teleurstellende finaleproef wordt even afgeraffeld. Ook een proef waar de vrouwen zelfs tegen een man als Robbert weinig kans hadden. Als Jay Jay in de finale had gestaan hadden ze de proef niet eens hoeven spelen. Ook gezien zijn (non)prestaties gedurende het hele seizoen een onterechte winnaar wat mij betreft. Volgend jaar hopelijk weer beter.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 33 (19 december)
« Reactie #25 Gepost op: 20-12-2021, 19:07:22 »
Opbouw van de aflevering was dramatisch. Toen om 21:15 het reclameblok begon kon het niet anders dan dat Robbert zou winnen omdat het volgende programma al om 21:30 geprogrammeerd was. Erg jammer zoals ze altijd meteen weggaan nadat de winnaar bekend is gemaakt.
Ook vraag ik me af waarom ze de andere kandidaten hebben gevraagd om te komen. Enkele zoals Jan en Sandra kregen nog een vraag, maar er waren erbij die totaal genegeerd werden. Hadden ze beter het kunnen beperken tot de finalisten (ook om discussie over de maatregelen te voorkomen). Zie dan graag een wat uitgebreidere feedback of een terugblik in een soort van finale eilandpraat.

De proef zelf vond ik wel prima, Robbert was de beste bij de proef. Het seizoen vond ik erg leuk met al die onverwachte wendingen. Ben benieuwd naar volgend seizoen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 33 (19 december)
« Reactie #26 Gepost op: 24-12-2021, 20:55:47 »
Een tergend langzaam seizoen die ze ironisch genoeg afraffelen.
Met als winnaar de enige die sinds de 'samensmelting' een beetje de good guy hoek ingeduwd werd door de productie.

Het experiment met twee eilanden na de samensmelting is uitgedraaid in een volledig fiasco, te weinig gebeurtenissen om 2 uitzendingen per week vol te maken, 1 eiland waarop je wel echt op je strepen moest letten, en de ander waarbij ze oh zo lastig elke week iemand eruit moesten stemmen.

Winnaarseiland heeft voor mij qua potentie zijn beste tijd wel gehad. Leuk dat er iemand niet meer met het spel mee hoeft te doen, maar dan hoef je daar niet 10+ minuten van de uitzending aan te besteden.

Dit seizoen hadden de kandidaten eigenlijk al een beetje voorspeld hoe wij ons thuis zouden voelen: "We hebben zo honger." Ja wij ook, naar een beetje inhoud.

De halve finale was een schandalige misvertoning van het hoogste kaliber, alleen de een na laatste "proef" voelde als een onderdeel van een halve finale proef.

Je positie in de proef moet een doorslaggevende factor kunnen zijn bij de eilandraad, dat is mijns inziens de enige manier waarop je een balans creëert tussen de echte proefwinnende robinsons en de Britte's en Fiens van deze wereld.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 33 (19 december)
« Reactie #27 Gepost op: 26-12-2021, 00:17:50 »
Je positie in de proef moet een doorslaggevende factor kunnen zijn bij de eilandraad, dat is mijns inziens de enige manier waarop je een balans creëert tussen de echte proefwinnende robinsons en de Britte's en Fiens van deze wereld.

Misschien iets als dit? Hoe beter je de proef speelt hoe meer stemmen je tijdens de eilandraad kan inzetten? En dat die stemmen alleen voor de komende eilandraad geldig zijn? En wie laatste wordt krijgt geen stem?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 33 (19 december)
« Reactie #28 Gepost op: 27-12-2021, 12:52:39 »
Ja of juist omgekeerd, weg met de zwarte stem. Als je 2de wordt krijg je X aantal witte stemmen, (by lack of a better term ofcourse) waarbij X aantal stemmen op je vervallen tijdens de eilandraad.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 33 (19 december)
« Reactie #29 Gepost op: 27-12-2021, 14:36:29 »
Ja of juist omgekeerd, weg met de zwarte stem. Als je 2de wordt krijg je X aantal witte stemmen, (by lack of a better term ofcourse) waarbij X aantal stemmen op je vervallen tijdens de eilandraad.

Zoiets zou ook kunnen inderdaad, al wordt dat een behoorlijke rekensom bij elke eilandraad. Witte stem is trouwens ook de officiële naam hiervoor, maar wordt al heel wat jaren niet meer gebruikt doordat immuniteitsmunten/-ringen dat vervangen hebben.