Auteur Topic: Aflevering 16 (10 december)  (gelezen 379 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 16 (10 december)
« Gepost op: 10-12-2023, 23:19:47 »
Sorry sorry sorry, ik kijk dit zelf niet en ik was niet thuis en ik ben het weer vergeten  :\'(

Hier alsnog een topic voor de nabespreking  ::sorry::
I will follow my inner gold

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 16 (10 december)
« Reactie #1 Gepost op: 11-12-2023, 11:20:38 »
Mooie halve finale met gevarieerde proeven! Ik had zelf Mark de finale enorm gegund, maar de drie finalisten hebben het verder stuk voor stuk verdiend. Er komt hoe dan ook een finale vol met sterke mensen en dat is sowieso heel erg goed om te zien.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 16 (10 december)
« Reactie #2 Gepost op: 11-12-2023, 13:40:55 »
Zeer tevreden met de finalisten, al had ik het inderdaad Mark ook wel gegund op basis van afvallerseiland en zijn doorzettingsvermogen. Prima halve finale ook en sluit me aan bij de woorden van slin hierboven.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 16 (10 december)
« Reactie #3 Gepost op: 11-12-2023, 13:51:12 »
Alle 5 de halve finalisten hebben het goed gedaan deze expeditie. Ze hadden stuk voor stuk een plek in de finale verdiend. Allemaal proeven gewonnen, allemaal tactisch goed gespeeld (behalve Guido dan, die heeft eigenlijk de gehele expeditie alleen maar hoeven meestemmen met zijn groepje). Allemaal sociaal sterk en sympatiek (hoewel Mark wel wat mindere momenten had rond de eilandraad met Krista).

Ik had een lichte voorkeur voor Willem in de finale, dus was blij met zijn winst van de eerste proef. Daarna maakte me het eindelijk niet uit wie er won, maar achteraf wel blij met een vrouw in de finale. Anders hadden we net als vorige keer weer een mannenfinale gehad.

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: Aflevering 16 (10 december)
« Reactie #4 Gepost op: 11-12-2023, 21:20:38 »
Bij de laatste van de 3 proeven had ik een beetje het gevoel alsof er was gerommeld met de editing. De shots van het katapult schieten lieten niet heel veel zien en de opmerking dat 3 keer raken ook telde als omschieten vond ik best vreemd. Hadden meer mensen dat gevoel?

Voor de duidelijkheid: ik vind het niet erg hoor. Als bleek dat de proef onmogelijk was (voor Ilse) lijkt mij dit een prima oplossing. Daarbij vraag ik me dan wel af of ze eigenlijk al verder waren en weer opnieuw zijn begonnen toen ze de nieuwe regel invoerden.

Ik ben benieuwd of er hier tv-kenners zijn die daar iets zinnigs over kunnen zeggen.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 16 (10 december)
« Reactie #5 Gepost op: 11-12-2023, 22:15:45 »
Heel blij met de finalisten. Ik heb een lichte voorkeur voor Willem, maar die andere twee zou ik ook prima winnaars vinden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 16 (10 december)
« Reactie #6 Gepost op: 11-12-2023, 22:39:03 »
Bij de laatste van de 3 proeven had ik een beetje het gevoel alsof er was gerommeld met de editing. De shots van het katapult schieten lieten niet heel veel zien en de opmerking dat 3 keer raken ook telde als omschieten vond ik best vreemd. Hadden meer mensen dat gevoel?
Ja dat vond ik ook een beetje raar... sowieso die regelwijziging snapte ik eerst niet helemaal.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 16 (10 december)
« Reactie #7 Gepost op: 11-12-2023, 23:47:57 »
Bij de laatste van de 3 proeven had ik een beetje het gevoel alsof er was gerommeld met de editing. De shots van het katapult schieten lieten niet heel veel zien en de opmerking dat 3 keer raken ook telde als omschieten vond ik best vreemd. Hadden meer mensen dat gevoel?

Voor de duidelijkheid: ik vind het niet erg hoor. Als bleek dat de proef onmogelijk was (voor Ilse) lijkt mij dit een prima oplossing. Daarbij vraag ik me dan wel af of ze eigenlijk al verder waren en weer opnieuw zijn begonnen toen ze de nieuwe regel invoerden.

Ik ben benieuwd of er hier tv-kenners zijn die daar iets zinnigs over kunnen zeggen.
Voor mij had één keer raak schieten ook al mogen tellen. Een kwestie van hoe makkelijk de bordjes om gaan als je erop schiet. Ik kan me voorstellen dat niet elk bordje even makkelijk om gaat. Ik vraag me bij meer proeven wel vaker af hoe het zit met de spreiding die altijd aanwezig is in zo'n opstelling. Zeker met dingen van (ruw)hout, touw etc. is niet elke opstelling identiek volgens mij. Het is niet bepaald een laboratorium opstelling...