Auteur Topic: [kandidaat] Devrim Aslan  (gelezen 4399 keer)

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Devrim Aslan
« Reactie #40 Gepost op: 22-10-2022, 18:45:17 »
Jammer, Devrim! Jouw spel was inderdaad een heel aangename afwisseling met dat van de overige spelers. Ben benieuwd naar je plannen na de samensmelting en hoe ver je het dan zou hebben geschopt. Ook wel interessant dat je in kamp Oranje met April juist een bondje had en nu tegenover haar stond, en dat je in het andere topic Ferry noemt als een van je drie kandidaten. Van wat we van Ferry zien, lijkt zijn speelstijl (focus op fysieke proeven) niet per se de jouwe.

Wat ik ook zou willen weten: hoe lang duurt een eilandraad? We zien nu op tv soms maar één of twee vraagjes en dan direct hup stemmen. Hoe is dat in het echt?

Ik had gewoon mijn mond moeten houden, want m'n tactiek werkte dus blijkbaar wel. Ach ja. Dat weinig eten en slecht slapen doet toch wat met je. Een moment waarop je niet zo scherp bent en dan verpest je het voor jezelf. Denk dat als ik was blijven meeliften met Ferry en April en niet was geswitcht ik vanaf de samensmelting waarschijnlijk niet snel was weggestemd omdat ik fysiek toch geen gevaar vormde.

Met April was ik zeker goed in team Oranje en tot dag 17 ook gewoon in Paars, we hebben ons rot gelachen en kunnen het nog altijd goed met elkaar vinden. Alleen is het voor tv natuurlijk veel leuker om de irritaties te laten zien. Maar 99% van de tijd is het gewoon schoolkampvibes, totdat je naar de eilandraad moet.

Maar ik was geswitched naar het oude Paars omdat ik eerst dacht dat Iliass een plunder had en daardoor ook wel moest. Op het moment dat ik er achter kwam dat het een munt was had ik eigenlijk terug gemoeten naar April & Ferry. Al helemaal toen Juultje was gestopt. Ach ja. Te weinig met ze over het spel gepraat in het nieuwe team en dan kan je zo weggestemd worden.

Mijn plannen waren onder andere om in ieder geval in de tassen van Niek & Vincent te kijken om te zien wat zij in hun kokers hadden. Beetje onrust zaaien. Bondjes tegen elkaar opzetten. Gewoon zo veel mogelijk zonder mensen echt te kwetsen. In een seizoen met meer types als Fajah, Mariana, Soundos etc. had het een andere Expeditie kunnen worden. Veel spelers die het netjes en lief spelen, wat prima is natuurlijk. Super veel kandidaten die zich al op meerdere vlakken hebben bewezen.

Eilandraad duurt niet zo lang! Je wacht eerst een tijdje voordat je er heen kan, zendertje om en gaan. Het stemmen en lezen van de stemmen gaat ook vrij snel. Het zijn inderdaad maar een paar vragen en dan hup schrijven.

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Devrim Aslan
« Reactie #41 Gepost op: 22-10-2022, 18:54:49 »
Net de aflevering pas kunnen zien en dit was wel een spectaculaire exit. Echt een gevalletje 'Bond Villain Stupidity' (inclusief 'evil gloating'): het gesprek met April en Ferry op het strand deed me denken aan de klassieke Bond-schurken die hun hele plan uit de doeken doen terwijl ze Bond gewoon kunnen afknallen. En daarmee ongewild hun eigen graf graven.

Leuk dat je het spel op een interessante, eigengereide manier speelde. Jammer dat je daarbij vergat dat sympathiek gevonden worden óók deel uitmaakt van een goede strategie. Het wordt bijzonder moeilijk te winnen als je te veel mensen tegen je in het harnas jaagt.

Hopelijk krijg je inderdaad eens een herkansing bij een ander spel en kun je dan wat dichter bij jezelf blijven. Ik denk dat het prima mogelijk moet zijn een spel strategisch heel slim te spelen, zonder daarbij echt een ander personage neer te zetten.
Sterker nog: ik denk dat het je dan beter af zal gaan, want de hele tijd een ander personage spelen moet dodelijk vermoeiend zijn.

Hahaha dat is een schitterende vergelijking, stupidity was het zeker. Inderdaad mijn eigen graf gegraven, maar van wat ik later heb gehoord had Niels April & Ferry al eerder voor zich gewonnen. Ze wilden zelfs eerst op mij stemmen als Juultje er nog in had gezeten.

Hoewel het op tv zo lijkt, is het niet zo dat niemand me sympathiek vond hoor. Met Liza, Laura, Ferry, Iliass, Mike, April en Niels kon ik het goed vinden. In Oranje ging het perfect, daar had ik een sterk bondje met de vrouwen en een afspraak met Ferry. Dennis en ik hadden niet zo veel aan elkaar op het eiland maar kunnen het nu goed met elkaar vinden. Juultje sprak ik wat minder op het eiland omdat zij vooral met Ferry was. Dus eigenlijk was het alleen maar gezellig alleen heeft dat ene moment het kwaad geschied. Maar je hebt gelijk hoor, als ik door was gegaan in de lijn met de manier waarop ik het in team Oranje had gedaan, zou ik een prima kans hebben om aanzienlijk langer in spel te zitten.

Het was niet dat ik een compleet ander persoon heb neergezet, alleen het geniepige en het onrust zaaien was anders dan normaal. Alleen sloeg ik daarin een beetje door omdat ik genoot van de onrust. Sommige mensen namen het zó serieus, terwijl het aan het einde van de dag maar een spelletje is.
Maar aangezien dat vooral is laten zien op tv, wat ik uiteraard begrijp, lijkt het heel anders. Ach ja.

De rest van de tijd was ik continu slechte grappen aan het maken en nutteloze feitjes aan het delen. Ferry zei achteraf nog tegen me dat het zo fijn was om een soort van Wikipedia op het eiland te hebben omdat je daardoor dingen kon opzoeken en dat dat enorm hielp tegen de verveling.  ::rofl::

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Devrim Aslan
« Reactie #42 Gepost op: 22-10-2022, 19:00:58 »
Ik schrik trouwens wel een beetje van hóe boos mensen om een spelletje kunnen worden. Dat ik denk van 'als April Ferry Niels en ik het goed met elkaar kunnen vinden, waarom zijn jullie thuis zó boos?'.

Er is op de facebookpagina van Expeditie een filmpje geplaatst dat ik mijn vrienden bel na mijn exit. 55 seconde gewoon een gesprek dat ik blij ben om ze te zien en zij in shock zijn door mijn vermagerde kop. Zeg ik op een gegeven moment 'zo ik ben goed gepakt op de eilandraad, dit gaat waarschijnlijk een van de hoogtepunten van het seizoen worden'. Dat bedoelde ik voor de kijkers thuis, omdat sommigen het waarschijnlijk niet zouden zien aankomen en er eindelijk een beetje sensatie was, niet omdat ik zelf iets geweldigs had gedaan. En ik wist dat de kijkers erg blij zouden zijn met mijn exit.

Nou de mensen zijn woedend; arrogante kwal, vuile hond, noem het maar op. Waar men zich wel niet druk om kan maken.  ::)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Devrim Aslan
« Reactie #43 Gepost op: 22-10-2022, 20:59:03 »
Hoewel het op tv zo lijkt, is het niet zo dat niemand me sympathiek vond hoor. [...]

Het was niet dat ik een compleet ander persoon heb neergezet, alleen het geniepige en het onrust zaaien was anders dan normaal.

Leuk dat je zo reflecteert op hoe je het spel hebt gespeeld en daarbij ook de zelfkritiek niet schuwt. En fijn om te horen dat je verder wel gewoon goed in de groep lag. Anders had je het waarschijnlijk ook geen 19 dagen uitgehouden, of in ieder geval niet zo naar je zin gehad.

Als kijker had ik eigenlijk tót de laatste aflevering ook het idee dat je het geniepig maar slim speelde, maar de laatste aflevering in een mustache-twirling villain veranderde en daarin dus wat doorsloeg.

Wat de reacties van de online reaguurders betreft: ja, dat is in z'n algemeenheid schokkend, vooral als ze anoniem zijn of op een 'publiek' figuur reageren. Dit forum is over het algemeen een prettige uitzondering.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Devrim Aslan
« Reactie #44 Gepost op: 22-10-2022, 22:11:59 »
De Vlaamse versie van de Verraders heb ik nog niet gezien. Aanrader?

Wat mij betreft wel! Qua opdrachten lijkt het redelijk op het Nederlandse tweede seizoen, maar het wordt heel anders gespeeld. Het is op Videoland te vinden en op VTM Go als je een gratis account aanmaakt.