Auteur Topic: Aflevering 9 (24 oktober)  (gelezen 1658 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 9 (24 oktober)
« Gepost op: 24-10-2022, 08:59:17 »
Daar ging onze forummer!  ::zwaaisip::
Vanavond nog een laatste reguliere ronde van de groepsfase of toch al samensmelting?
We gaan ons bewegen naar aflevering 9.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #1 Gepost op: 24-10-2022, 15:18:13 »
Spoiler: preview (klik om te tonen/verbergen)

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #2 Gepost op: 24-10-2022, 20:56:10 »
Stom begin, Iliass  ::ohno::
Er is geen Mol meer...

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #3 Gepost op: 24-10-2022, 21:11:33 »
Ik vind het dus echt heel raar dat er geen dokter bij gehaald is. Je weet niet wat er met die naald is gebeurd en dat kan gewoon heel gevaarlijk zijn.

Overigens probeerden ze die proef heel spannend te maken maar je zag al van verre aankomen dat vincent die ging winnen. Ik vind het wel jammer dat hij gewonnen heeft. Niet om vincent zelf maar Chatilla en Dennis vind ik de minst leuke van de hele groep.
« Laatst bewerkt op: 24-10-2022, 21:13:12 door Feodora »

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #4 Gepost op: 24-10-2022, 21:14:43 »
Ik geef Iliass groot gelijk dat hij eruit is gestapt! Fijn dat de crew ervoor gekozen heeft de werkelijke reden te verwerken in de aflevering en er niet omheen te draaien. Is ook een signaal naar de crew om dit soort dingen serieus te nemen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #5 Gepost op: 24-10-2022, 21:19:03 »
Hij was ter plekke behandeld en heeft de naald meegegeven voor nader onderzoek. Ik zou denken dat het dan allemaal ok is, als er geen arts meer nodig is. Ik vind zijn opgave zo te horen wel een beetje overdreven. Ik denk zomaar dat het vertrek van Devrim en het zwijgen van Niels over zijn plan ook een rol heeft gespeeld.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #6 Gepost op: 24-10-2022, 21:36:35 »
Maar er was wel een arts beloofd op de eilandraad, die er uiteindelijk niet kwam. Dat de crew zich daarmee niet aan zijn woord heeft gehouden, vind ik niet helemaal oké.

Begrijpelijk dat de winnaar van de samensmeltingsproef iets krijgt, maar wel raar dat Harry, Dennis en Chatilla nu geen kans hebben gehad op het winnen van een immuniteitsmunt (Vincent heeft al iets gewonnen door de captains battle te winnen). Wel heel blij dat er een keer geen winnaarseiland lijkt te zijn!!! Al is dat nog even afwachten.

Edit: er lijkt wel een afvallerseiland te komen als ik de preview zie.
« Laatst bewerkt op: 24-10-2022, 21:40:19 door Joey94 »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #7 Gepost op: 24-10-2022, 21:41:16 »
Natuurlijk is er een afvallerseiland. En ik verwacht ook wel een winnaarseiland. Want dat maakt de eilandraden veel spannender en onvoorspelbaarder. Ik hou er wel van.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #8 Gepost op: 24-10-2022, 21:44:29 »
Natuurlijk is er een afvallerseiland.

Dat is de laatste seizoenen niet zo vanzelfsprekend hoor. Na de samensmelting is er sinds 2017 al geen afvallerseiland geweest naar mijn weten. Wel altijd een winnaarseiland sinds dat jaar, dus daarom hoop ik zelf dat ze het een keer anders doen.

Het allerliefste hoop ik dat er inderdaad een afvallerseiland is, dat de afvallers mee mogen doen aan de immuniteitsproef om terug in de expeditie te komen, en dat als de afvaller wint, dat dan de laatste in de proef naar afvallerseiland gaat. Dat maakt de proeven extra spannend.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #9 Gepost op: 24-10-2022, 21:48:09 »
Ik vind de twists dit jaar goed en het seizoen sterk. Ik heb dus alle vertrouwen dat er geen (of een ander) winnaarseiland gaat zijn
You'll never walk alone

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #10 Gepost op: 24-10-2022, 21:52:59 »
Weer even een nieuw overzicht van de tactische wapens onder de kandidaten:

Niek: extra stem/immuniteitsmunt/plunder (onbekend welke)
London: plunder
Thijs: plunder
Vincent: plunder en nog een extra stem/immuniteitsmunt/plunder (onbekend welke)
Ferry: immuniteitsmunt

---------------------------

Ik heb overigens een soort voorgevoel dat er dit jaar na de samensmelting geen immuniteitsamuletten te verdienen zijn, maar alleen immuniteitsmunten, dit vanwege alle plunders die in het spel zijn. Dan moeten er ook voldoende andere tactische wapens zijn. Er zou dan niemand vanzelfsprekend immuniteit hebben bij een eilandraad, wat ik wel vind passen bij dit seizoen.
« Laatst bewerkt op: 24-10-2022, 21:58:11 door Joey94 »

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #11 Gepost op: 24-10-2022, 22:11:17 »
Niet m'n favoriete aflevering van het seizoen tot nu toe  ::ohno::
Er is geen Mol meer...

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #12 Gepost op: 24-10-2022, 23:37:36 »
Dat plunderalarm snap ik nog niet goed, net als de plunder zelf trouwens, maar daar ben ik vast niet de enige in. Als je met het alarm aangeeft dat een plunder ingezet gaat worden, dan geef je toch nog tijd/ruimte aan iemand met een tactisch wapen om een alternatief plan uit te werken en kan je dus niet meer iemand zomaar blindsiden op de eilandraad? Of zou iemand met een plunder op de eilandraad een specifiek iemand moeten aanwijzen die zijn of haar tactische wapen verliest, en is dus nog onzekerheid wie z'n voordeel kwijt raakt, waardoor een blindside toch nog mogelijk is? Zal wel afwachten worden totdat de plunder voor het eerst ingezet gaat worden, maar ik mis toch nog een beetje context in de montage hoe de plunder werkt. Nicolette zei in aflevering 1: "met die plunder kun je iemands immuniteitsmunt of stem afpakken". Ze bedoelde waarschijnlijk extra stem, of zou je kunnen zorgen dat iemand überhaupt niet kan stemmen?

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #13 Gepost op: 25-10-2022, 12:16:29 »
Bizar dat zo'n roddelkanaal weer goed zat, in dit geval over de exit van Ilias. Er moet dan toch een lek zitten bij 1 van de crewleden.

Verder erg jammer voor Mike dit, ik had het hem wel echt gegund en hij ligt ook erg goed in de groep blijkt. Ik ben bang dat ie op gaat geven op afvallerseiland en zijn gezin teveel gaat missen.
When life knocks you down, fight back!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #14 Gepost op: 25-10-2022, 12:19:21 »
Of zou iemand met een plunder op de eilandraad een specifiek iemand moeten aanwijzen die zijn of haar tactische wapen verliest, en is dus nog onzekerheid wie z'n voordeel kwijt raakt, waardoor een blindside toch nog mogelijk is?
Dat lijkt mij inderdaad ook logisch. Ik vraag me alleen af wat er gebeurt als London zijn plunder inzet en Vincent kiest als slachtoffer. Kan hij dan kiezen tussen de plunder die Vincent in aflevering 8 heeft gewonnen en de inhoud van de andere koker die hij in aflevering 9 heeft gewonnen? Mag hij misschien beide plunderen?
Op zijn minst is het plunderen van iemand anders plunder gratis. Je levert er eentje in en krijgt er weer eentje terug. Maar die ander is wel zijn of haar plunder kwijt.

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #15 Gepost op: 25-10-2022, 19:32:07 »
Ik kan wel wat uitleggen over de plunder en het vertrek van Iliass.

Met een plunder mag je iemands immuniteitsmunt of stem afpakken. Dat kan een extra stem zijn of een reguliere stem, zo kan het dus dat iemand straks niet mag stemmen op een eilandraad.
Met een plunder kan je geen plunder plunderen.
Met een plunder moet je inderdaad aangeven op de eilandraad wie je gaat plunderen, waardoor een blindside nog altijd mogelijk is, daarom moet je je plunder ook inzetten voordat een munt wordt ingezet.

Iliass stapte in een naald waar ik bij was, toen we aan elkaar gingen vertellen dat we onze munten niet gingen inzetten op de eilandraad. Vervolgens zou er na de eilandraad iemand komen, maar dat was volgens mij niet het geval. Maar het fijne weet ik er niet van, want ik was in het hotel.  ::rofl::
Zag hem de volgende dag nog in het dorpje en hij wilde gewoon zsm naar Nederland om het te laten controleren. Dus geen sprake van een overdreven reactie zou ik zeggen.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (24 oktober)
« Reactie #16 Gepost op: 25-10-2022, 20:22:49 »
Met een plunder mag je iemands immuniteitsmunt of stem afpakken. Dat kan een extra stem zijn of een reguliere stem, zo kan het dus dat iemand straks niet mag stemmen op een eilandraad.
Met een plunder kan je geen plunder plunderen.
Met een plunder moet je inderdaad aangeven op de eilandraad wie je gaat plunderen, waardoor een blindside nog altijd mogelijk is, daarom moet je je plunder ook inzetten voordat een munt wordt ingezet.

Betekent afpakken dat wat je van een andere persoon wegneemt, dat jij dat als extra erbij krijgt, of vervalt datgene wat je hebt weggenomen? Dus stel dat je een immuniteitsmunt plundert, krijgt degene met de plunder dan de immuniteitsmunt van die ander (als in afpakken) of vervalt daarmee enkel de munt van die persoon? En dan hetzelfde voor een extra stem en reguliere stem.