Auteur Topic: Aflevering 12 (14 november)  (gelezen 1885 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 12 (14 november)
« Gepost op: 14-11-2022, 20:12:21 »
Vincent treft niemand aan op afvallerseiland en moet het op eigen houtje doen. Niek zit in een benarde positie maar vindt wellicht steun van enkele kampleden. En wat gaan Harry en Dennis doen, nu een voor een hun bondgenoten worden weggestemd?

De twaalfde aflevering staat te trappelen om te verschijnen op de beeldbuis. ::hyper::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #1 Gepost op: 14-11-2022, 22:36:29 »
Jammer dat Niels opgaf, zeer sympathieke speler die ik de overwinning wel gunde. ::ok::

Ferry ontspringt de dans hierdoor en komt zo langzamerhand in een betere uitgangspositie. Ben benieuwd naar volgende week. Gaat hij met Niek een coup plegen tegen de zelfverklaarde leider Thijs? Zou dat niet eens zo heel vervelend vinden, begin me namelijk steeds meer te ergeren aan zijn soms wat arrogante houding.
🜃

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #2 Gepost op: 14-11-2022, 23:28:19 »
Wat leren we nu jaar in jaar uit van ER? Geen bondjes van groter dan 3 misschien 4 vormen... Dat gaat altijd geheid mis als je in de meerderheid komt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #3 Gepost op: 15-11-2022, 19:22:03 »
Vond het een mooie aflevering! Juist omdat er veel ruimte was voor emoties. Het voelde wel lekker ontspannen vond ik, wat ook wel eens fijn was! Niels was ik de laatste afleveringen steeds meer gaan waarderen, dus jammer dat hij weg is, maar hij heeft groot gelijk dat thuis voor gaat. Vond het ook fijn dat de groep (en dan bedoel ik nu vooral Thijs en Niek) tóch op hem is gegaan in plaats van het tactische spel te blijven spelen.

Thijs vind ik steeds vervelender worden in het spel, kan niet goed uitleggen waarom. Eerlijk gezegd hoop ik dat er inderdaad een coup komt van Ferry en Niek tegen Thijs. Eventueel samen met Harry en Dennis zou het dan 4-4 kunnen worden. Stel dat April ook meestemt zou het zelfs een meerderheid worden. Het breekt in ieder geval wel mooi het spel open dat er nu ook andere allianties beginnen te ontstaan.

Wat ik alleen niet begreep: waarom werd vóór de eilandraad niet gevraagd of iemand een plunder in wou zetten? Misschien is het er ook wel uitgeknipt, omdat vrij duidelijk was dat London die toch niet in zou zetten.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #4 Gepost op: 15-11-2022, 19:23:28 »
En het plunderalarm was niet afgegaan
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #5 Gepost op: 15-11-2022, 20:59:45 »
Jammer, ik vond Niels een sympathieke speler, maar hij omschreef wel heel mooi waarom hij deze stap zette.

Ferry is tactisch heel erg slecht. Hij kon niet weten dat Niels er zo in stond, hij had eigenlijk zijn munt in moeten zetten. Hij komt er goed mee weg.
En ook Dennis is tactisch slecht. Nog steeds hopen dat Ferry wel met hem mee zal stemmen. En ook tactisch gezien een verkeerde keuze maken om mee te nemen naar winnaarseiland. Ik snap wel dat hij Harry meeneemt, zijn maatje, maar eigenlijk had hij bijv Niek en/of April mee moeten nemen, twee kandidaten die waarschijnlijk wel open staan voor een coup tegen Thijs. Hij moet weer een sterker bondje krijgen, en Ferry had zich al 2x onbetrouwbaar getoond.

Ik ben wel benieuwd naar volgende week. Mooi dat Niek wat gaat doen. En wat fijn voor Vincent dat hij nog een paar dagen alleen op zijn eiland mag blijven.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #6 Gepost op: 15-11-2022, 21:26:45 »
En het plunderalarm was niet afgegaan

O ja, natuurlijk. Dat is wel de allerbeste reden!

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #7 Gepost op: 16-11-2022, 13:55:01 »
Jammer, ik vond Niels een sympathieke speler, maar hij omschreef wel heel mooi waarom hij deze stap zette.

Ferry is tactisch heel erg slecht. Hij kon niet weten dat Niels er zo in stond, hij had eigenlijk zijn munt in moeten zetten. Hij komt er goed mee weg.
En ook Dennis is tactisch slecht. Nog steeds hopen dat Ferry wel met hem mee zal stemmen. En ook tactisch gezien een verkeerde keuze maken om mee te nemen naar winnaarseiland. Ik snap wel dat hij Harry meeneemt, zijn maatje, maar eigenlijk had hij bijv Niek en/of April mee moeten nemen, twee kandidaten die waarschijnlijk wel open staan voor een coup tegen Thijs. Hij moet weer een sterker bondje krijgen, en Ferry had zich al 2x onbetrouwbaar getoond.

Ik ben wel benieuwd naar volgende week. Mooi dat Niek wat gaat doen. En wat fijn voor Vincent dat hij nog een paar dagen alleen op zijn eiland mag blijven.

Los van of Ferry tactisch sterk is of niet; Ferry wist dit wel hoor van Niels, daarom heeft hij ook op hem gestemd net als alle anderen behalve Harry en Dennis die het als enige twee niet wisten. Dat Niels dacht om naar huis te gaan kwam niet uit de lucht vallen, zelfs toen ik nog in het spel zat, wat een week eerder was, had hij het er wel eens over. Dus Ferry is gewoon ruim op tijd ingelicht en heeft netjes meegestemd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #8 Gepost op: 16-11-2022, 14:04:48 »
Los van of Ferry tactisch sterk is of niet; Ferry wist dit wel hoor van Niels, daarom heeft hij ook op hem gestemd net als alle anderen behalve Harry en Dennis die het als enige twee niet wisten. Dat Niels dacht om naar huis te gaan kwam niet uit de lucht vallen, zelfs toen ik nog in het spel zat, wat een week eerder was, had hij het er wel eens over. Dus Ferry is gewoon ruim op tijd ingelicht en heeft netjes meegestemd.

Dankjewel voor je uitleg, want ik snapte al niet hoe Ferry wist dat ze op Niels gingen stemmen als hij op een ander eiland zat. Dat April bij het meerderheidsbondje hoorde werd ook nu pas duidelijk in deze aflevering. Ik vond dat echt een bizarre montage keuze. In de vorige twee afleveringen werd de indruk gewekt alsof April daar niet bij hoorde.

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #9 Gepost op: 16-11-2022, 15:07:48 »
Dankjewel voor je uitleg, want ik snapte al niet hoe Ferry wist dat ze op Niels gingen stemmen als hij op een ander eiland zat. Dat April bij het meerderheidsbondje hoorde werd ook nu pas duidelijk in deze aflevering. Ik vond dat echt een bizarre montage keuze. In de vorige twee afleveringen werd de indruk gewekt alsof April daar niet bij hoorde.

Geen dank! Nou ja dat van April snap ik wel van de makers, maakt het toch nog wat spannender én het is wel zo dat April in de vorige aflevering als enige van het bondje niet op Vincent heeft gestemd (omdat hij haar natuurlijk de overwinning had gegund de week dáárvoor). Maar in principe waren de bondjes vanaf het begin van de samensmelting gewoon het 'nieuwe' Oranje (Dennis, Chatilla, Vincent, Harry) tegen de rest. 

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #10 Gepost op: 16-11-2022, 19:06:18 »
Wie stemde er op Niek dan?

(Tof die toelichting Devrim!)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #11 Gepost op: 16-11-2022, 19:13:44 »
Ik ging er ook vanuit dat de stem van Ferry op Niek was inderdaad
You'll never walk alone

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #12 Gepost op: 16-11-2022, 21:41:41 »
Stemde Niels niet gewoon op Niek?
🜃

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #13 Gepost op: 16-11-2022, 21:48:12 »
Niels stemde inderdaad op Niek. Die twee kennen elkaar al behoorlijk lang en Niels wist dat Niek nu toch wel veilig was, vandaar zijn stem.

Het grote bondje stemde allemaal op Niels behalve Niels zelf natuurlijk en Harry & Dennis op London.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #14 Gepost op: 24-11-2022, 19:27:20 »
Pfff ik ben zo klaar met opgevers, waarom casten ze van die slappe hap? Ongelofelijk, ieder jaar hetzelfde. Je zit er een maand, kom op zeg. Mezelf leren kennen, mn gezinnetje, dit dat. Doe dan niet mee. Bij Survivor (amerikaanse robinson) geeft er NOOIT iemand op, enkel om medische redenen. Daar zijn de jankerdjes van 43 seizoenen op 1 hand te tellen.

‘Voor mezelf heb ik gewonnen’, wat een onzin, echt schaamteloos.

Ik ben echt geïrriteerd, dit slaat echt nergens op. Demotiveert me echt om verder te kijken. Gelukkig zijn de overblijvers ogenschijnlijk fanatiek.

Nicolette en Rick zouden eigenlijk kritisch en sassy moeten reageren op opgevers, dat zou ze sieren.

“Wanna go? Go.”- Jeff Probst

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #15 Gepost op: 24-11-2022, 19:29:32 »


Nicolette en Rick zouden eigenlijk kritisch en sassy moeten reageren op opgevers, dat zou ze sieren.


Soms missen we Ernst-Paul nog echt enorm he. "En vergeet je gitaar niet!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #16 Gepost op: 24-11-2022, 22:01:41 »
Wat mij aan het gebeuren rondom opgevers nog het meest stoort, is dat ze vragen om op hen te stemmen op de eilandraad in plaats van er gewoon de brui aan te geven. Vervolgens geven de presentatoren bij het afscheid van de persoon in kwestie aan dat het duidelijk was dat het een wens was dat diegene weggestemd zou worden. Waarom dan niet gewoon meteen laten vertrekken en daarna stemmen voor bijvoorbeeld een zwarte stem? Waarom een nep-eilandraad houden? Houdt het voor zowel de kandidaten als de kijkers veel interessanter. Daarin mis ook ik Ernst-Paul die daarin veel harder was.

Ik heb hier op het forum volgens mij wel eens gelezen dat kandidaten een vergoeding krijgen per aflevering dat ze erin zitten en dat ze geen vergoeding krijgen als ze zelf opgeven. Geen idee of het echt waar is of een gerucht, maar als dat een reden zou zijn om gewoon ze laten stemmen in plaats van meteen te laten vertrekken, zou ik dat best een trieste vertoning vinden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 12 (14 november)
« Reactie #17 Gepost op: 24-11-2022, 22:53:45 »
Ik vond dit jaar het aantal opgevers juist wel oké. Dat is weleens erger geweest
You'll never walk alone