Auteur Topic: Aflevering 15 (3 december)  (gelezen 805 keer)

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 15 (3 december)
« Gepost op: 3-12-2023, 14:24:26 »
Bespreek hier alles over aflevering 15!
I will follow my inner gold

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #1 Gepost op: 3-12-2023, 21:40:52 »
Ik was de eerste helft van het seizoen een beetje aan het mopperen bij gebrek aan dingen die nou echt gebeurde, tactiek, het was allemaal maar een theekransje, maar dat is vanavond wederom goedgemaakt. Een paar spannende eilandraden op rij met vanavond als hoogtepunt. Mooi schaakspel en tof om te zien hoe er zo tactisch gespeeld is, daar gaat mijn spelhart van bloeien! Jammer dat Floris eruit ligt, maar ik vond het een fijne aflevering om te kijken!  ::jaja::
Er is geen Mol meer...

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #2 Gepost op: 3-12-2023, 21:46:32 »
Ik denk er hetzelfde over whatthefrank. Ik ben denk 1 van de weinige maar ik was meer voor team Floris/Guido/Mark maar ik moet team Willem/Jochen/Ilse wel complimenten maken hoe goed ze dit tactisch hebben gespeeld. Willem is echt heel intelligent en verdient misschien wel de winst, al had ik Floris heel graag door zien gaan.
When life knocks you down, fight back!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #3 Gepost op: 3-12-2023, 22:00:34 »
Inderdaad goed uitgedacht bij kamp Willem. Ik ben voor dat kamp, dus ik ben er wel blij mee. Heel slim van Willem.  Wat ik mij wel afvraag. Hadden ze bij Kamp Mark niet ook genoeg stemmen om te splitten tussen twee mensen?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #4 Gepost op: 3-12-2023, 22:12:55 »
Ik had Jochen eruit gestemd als ik Ilse was, want Jochen is veel sterker dan Floris. Het is de halve finale en dan telt eigenlijk alleen maar kracht mee. De bondjes zijn dan toch over.

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #5 Gepost op: 3-12-2023, 22:13:58 »
Inderdaad goed uitgedacht bij kamp Willem. Ik ben voor dat kamp, dus ik ben er wel blij mee. Heel slim van Willem.  Wat ik mij wel afvraag. Hadden ze bij Kamp Mark niet ook genoeg stemmen om te splitten tussen twee mensen?

Van wat ik uit de aflevering begreep hadden alledrie de heren 3 stemmen dus zij hadden een verdeling kunnen maken van 6-3. Nu was dat tevergeefs geweest tegen de stemmen die Floris heeft gekregen maar ik verbaas me eigenlijk wel dat ze die poging niet eens gedaan hebben
Er is geen Mol meer...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #6 Gepost op: 3-12-2023, 22:54:15 »
Van wat ik uit de aflevering begreep hadden alledrie de heren 3 stemmen dus zij hadden een verdeling kunnen maken van 6-3. Nu was dat tevergeefs geweest tegen de stemmen die Floris heeft gekregen maar ik verbaas me eigenlijk wel dat ze die poging niet eens gedaan hebben

Daar ben ook verbaasd over. En juist daarom is het zo terecht dat het andere team won, zij (met name dus Willem) zijn tactisch duidelijk slimmer geweest. Ik ben benieuwd waarom ze dachten dat de heren op Ilse zouden gaan. Inderdaad de gedachte die op winnaarseiland werd uitgesproken 'Willem wil vooral graag met Jochen naar de finale'?
Keep calm and eat chocolates!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #7 Gepost op: 4-12-2023, 10:21:43 »
Inderdaad de gedachte die op winnaarseiland werd uitgesproken 'Willem wil vooral graag met Jochen naar de finale'?
Door deze beredenering ligt Ilse eigenlijk voor open doel, maar je kunt er ergens vergif op innemen dat Willem iets probeert. Dus ik had gewoon het risico genomen op Willem zelf te stemmen. >:D

En heel nobel van Floris om zich niet aan die munt te wagen. Zou wel heel grappig zijn geweest, dat juist wel die ene extra stem van vorige week de doorslag had gegeven. En daarbij mijn hersenspinsel uit was gekomen.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #8 Gepost op: 4-12-2023, 19:04:21 »
Duidelijk is vooral dat team Mark, Guido en Floris niet zo tactisch heeft gestemd. Door alles op Ilse te zetten hebben ze een groot risico genomen. Knap dat Willem het aangedurfd heeft zijn munt weg te geven, al was het wel een risico voor hemzelf. Floris nam zijn verlies erg sportief op, Top van hem. (Extra slim trouwens dat Mark eruit had gelegen als hij zijn munt had weggegeven, daar heeft Willem goed over nagedacht.)

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #9 Gepost op: 5-12-2023, 10:56:12 »
Ik moet zeggen dat ik normaal gesproken de interesse rond het einde een beetje verlies, maar dat is nu zeker niet het geval! Al een paar eilandraden op rij wordt er zeer interessant gespeeld. En ook de proeven gaan gelijk op met verschillende winnaars. En ondanks het stemmen heb ik ook wel het idee dat er nu enkel nog sterke spelers inzitten.

En gelukkig krijgen we volgende week alsnog een eetproef! Ik was al bang dat ze die een jaar zouden overslaan.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #10 Gepost op: 10-12-2023, 21:47:56 »
Mooie aflevering! Mooie proeven die lekker gevarieerd waren, waardoor iedereen kans had. Ik ben ook heel blij met de finalisten. Ik gun het hen alledrie.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #11 Gepost op: 10-12-2023, 22:33:21 »
Wat een mooie finalisten! Maar heel eerlijk, ook de 2 afvallers zouden waardige finalisten zijn geweest. Het was echt een seizoen waarin de sterkste spelers overbleven.
Jammer dat de eetproef in de halve finale wordt gespeeld, vind ik toch maar een matige proef. Maar ja, het is natuurlijk wel meer een survivalskill dan aan een kantelende plaat blijven hangen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #12 Gepost op: 10-12-2023, 22:39:29 »
Maar ja, het is natuurlijk wel meer een survivalskill dan aan een kantelende plaat blijven hangen.

En dan heb je het sjoelen geen eens genoemd.  ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 15 (3 december)
« Reactie #13 Gepost op: 11-12-2023, 23:53:36 »
Jammer dat de eetproef in de halve finale wordt gespeeld, vind ik toch maar een matige proef. Maar ja, het is natuurlijk wel meer een survivalskill dan aan een kantelende plaat blijven hangen.
Ik vind dat de proeven weinig te maken (hoeven) hebben met survivalskills. Om 35 dagen op zo'n eiland uit te kunnen houden heb je "survivalskills" nodig. Voor de proeven heb je kracht, uithoudingsvermogen, soms intelligentie en dat soort dingen nodig.