Auteur Topic: Aflevering 14 (26 november)  (gelezen 710 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 14 (26 november)
« Gepost op: 26-11-2023, 21:40:35 »
Gelukkig zijn ze allemaal weer terug naar de realiteit.

Ik vond het wel jammer dat ze voor de stemming zeiden dat niemand weg moet

Het belooft wat voor volgende week
Willem die zijn munt aan iemand anders (Ilse?) Geeft. Mark die een munt heeft waar niemand van weet.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #1 Gepost op: 26-11-2023, 21:44:12 »
Vind het altijd lullig en best oneerlijk voor degene die immuniteit heeft, dat er niemand naar huis hoeft. Dan wordt zo'n groot voordeel (niet naar huis) opeens een veel kleiner voordeel (geen zwarte stem).

Mark een zwarte stem, maakt dus niets uit want die heeft nog een munt. Deze hele aflevering maakte achteraf dus geen enkel verschil.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #2 Gepost op: 26-11-2023, 21:48:49 »
Ik vond het nogal een tamme aflevering. Dat kwam natuurlijk ook doordat er sowieso niemand naar huis ging.

Ik vind wel dat het voorstukje van volgende week al te veel verklapt.


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 26-11-2023, 22:39:42 door Feodora »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #3 Gepost op: 26-11-2023, 21:52:22 »
Poeh...

De meeste logische conclusie is dat als Mark zijn munt weer terugvindt (Dit is niet voor niks in beeld gebracht, gaat nog iets mee gebeuren... )
Is als volgt:

Mark -> veilig
Willem -> veilig
Persoon die proef wint -> veilig

Aangezien iedereen weet dat Willem die munt heeft, gaan ze niet op hem stemmen. Maar juist op Ilse/Jochen. Omgekeerd weet dat 'kamp' niet dat Mark een munt heeft, en vervallen al zijn stemmen.

In het onwaarschijnlijke scenario dat Mark zijn munt verliest ligt hij er, mits hij de proef niet wint, hoe dan ook uit. Dit scenario lijkt me wel het meest hillarisch, zijn eigen zorgvuldigheid doet hem dan de das om... Helemaal als Ilse/Jochen hem vindt en de ander de proef wint.


Mark een zwarte stem, maakt dus niets uit want die heeft nog een munt. Deze hele aflevering maakte achteraf dus geen enkel verschil.

Omdat Mark technisch gezien zijn munt niet heeft gebruikt bij deze raad, blijft deze extra stem dan als nog staan als ie hem wel inzet...? (Zou ook een bijzondere situatie kunnen opleveren waarbij een kandidaat als nog naar huis moet met het inzetten van een munt.)

Maar wat een goeie proef was dit!
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #4 Gepost op: 26-11-2023, 21:55:24 »
Gelukkig dat ze ook hebben ingezien dat actie reactie niks oplost. Iig gaar iedereen weer respectvol met elkaar om.

Ow ja dat mag ook, je munt weggeven. Dat kan t nog wel spannend maken. Mark gaat zijn munt niet weggeven. Hopelijk voor hem raakt de munt niet zoek, zoals met die pan destijds.

Respect voor Mark en Ilse, anderhalf uur pffff .....

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #5 Gepost op: 26-11-2023, 22:00:55 »
Ow ja dat mag ook, je munt weggeven. Dat kan t nog wel spannend maken. Mark gaat zijn munt niet weggeven. Hopelijk voor hem raakt de munt niet zoek, zoals met die pan destijds.

Maar kan mijn beredenering weer eens kloppen, want als Willem zijn munt aan Ilse geeft, wat misschien niet eens zo'n heel gekke zet is, dan vervallen alle stemmen en wordt het Mark gezien de extra stem...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #6 Gepost op: 26-11-2023, 22:03:56 »
Als alle stemmen vervallen bij een immuniteitsmynt dan vervalt natuurlijk ook de de zwarte stem.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #7 Gepost op: 26-11-2023, 22:14:44 »
Sorry allemaal, ik ben helemaal vergeten een topic aan te maken voor deze aflevering  ::sorry:: ::sorry::

Bij deze wel nog even gepind
I will follow my inner gold

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #8 Gepost op: 26-11-2023, 22:33:23 »
Ik vind dit echt zo'n tragisch seizoen. Zit totaal geen pit in.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #9 Gepost op: 26-11-2023, 22:59:58 »
Als alle stemmen vervallen bij een immuniteitsmynt dan vervalt natuurlijk ook de de zwarte stem.

Zou ik wel een beetje jammer vinden... je kiest er immers vanaf dat punt pas voor om stemmen te laten vervallen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #10 Gepost op: 26-11-2023, 23:50:05 »
Ik vind dit echt zo'n tragisch seizoen. Zit totaal geen pit in.

Het is ook een beetje de stijl van Robinson geworden. Imo niet per se tragisch, maar wel traag. Maar dat hoort een beetje bij de Robinson-vibe waar de productie voor gaat.

Vorige afleveringen was het drama, maar werd het vaak ook zo persoonlijk, dat het een beetje ongemakkelijk keek. Deze aflevering is weer veel feelgood. Wel even fijn

Ik ben Ilse's stabiliteit wel erg gaan waarderen. Ik hoop dat zij met Mark en Willem in de finale komt. De anderen zijn prima, maar wel een beetje saai oeps

Ik vind het een chill seizoen maar imo mist het wel humor. Ik mis toch wel mensen als Soundos of Mariana, iedereen neemt alles erg serieus. En ze kunnen voortaan per seizoen misschien wel minstens twee opgevers incalculeren in de spelopzet. Deze aflevering was mooi gemaakt maar was uiteindelijk voor één zwarte stem wel erg langdradig.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #11 Gepost op: 27-11-2023, 07:41:35 »
Vond het jammer dat er alleen voor een zwarte stem werd gestemd! Eigenlijk zou de immuniteit van Willem volgende week ook nog moeten gelden.
Beter was het wat mij betreft geweest als Mark volgende week had moeten duelleren tegen wie er dan uitgestemd zou worden.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #12 Gepost op: 28-11-2023, 09:39:09 »
Vond het jammer dat er alleen voor een zwarte stem werd gestemd! Eigenlijk zou de immuniteit van Willem volgende week ook nog moeten gelden.
Beter was het wat mij betreft geweest als Mark volgende week had moeten duelleren tegen wie er dan uitgestemd zou worden.

Willem heeft sowieso goede kansen om die laatste eilandraad te overleven, ik bedoel hij heeft ook nog een immuniteitsmunt, of wil ie die soms mee naar huis nemen lol


en als Mark komende proef immuniteit wint, kan hij zijn immuniteitsmunt aan iemand anders geven (Floris bv)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #13 Gepost op: 28-11-2023, 17:33:44 »
Willem heeft sowieso goede kansen om die laatste eilandraad te overleven, ik bedoel hij heeft ook nog een immuniteitsmunt, of wil ie die soms mee naar huis nemen lol

Uiteraard overleeft hij die waarschijnlijk wel, maar gaat om het idee. Als iemand die heel erg onder vuur ligt immuniteit had gewonnen en niet nuttig kunnen besteden, was dat wel lullig geweest vind ik.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 (26 november)
« Reactie #14 Gepost op: 28-11-2023, 18:41:41 »
Als volgende keer de laatste eilandraad voor de finale is dan zijn 3 man toch gewoon veilig.
Degene met immuniteit en de 2 man met een munt. Heeft 1 van de mannen met munt al immuniteit, dan kan hij de munt aan iemand anders geven.
Gezien de voorbeschouwing is Willem bang dat hij misschien weggestemd wordt, dat klinkt dan alsof hij de proef niet gewonnen heeft en de munt aan iemand anders heeft gegeven.