Beetje saaie aflevering weer. Maar net als vorige week wil ik toch weer zeggen dat ik het ergens ook wel fijn vind dat ze niet zo veel ruzie hebben dit jaar.
Ik ben wel benieuwd naar de eilandraad van volgende week:
- Nouchka of winnaar proef: immuniteit
- Timor: immuniteitsmunt
- Marijn: immuniteitsmunt + peluang
- Ramon: misschien wel een munt van Timor gekregen
Dan blijven er weinig opties over...
Maar als Timor de proef niet wint, denk ik dat hij geen munt gaat weggeven. Met nog 2 eilandraden te gaan tot de halve finale, zit hij dan sowieso veilig.
Het lijkt me niet slim om zowel de immuniteitsmunt als peluang tegelijkertijd in te zetten.
Als ik het goed heb dan moet degene die de peluang inzet, als hij de meeste stemmen heeft, duelleren met degene die op één na de meeste stemmen heeft. Maar als diegene met de op één na meeste stemmen een immuniteitsmunt heeft ingezet, wat dan? Valt degene met peluang dan af, of moet hij dan duelleren met de op twee na meeste stemmen? Als die er dan niet is, valt er dan niemand af of moet de peluang dan alsnog naar huis? Of wordt er dan toch geduelleerd ondanks de immuniteitsmunt. Ik denk dat laatste, temeer omdat er over de peluang gezegd is dat dit een machtig wapen is. Zo machtig dan misschien dat het een immuniteitsmunt ongedaan kan maken?
Ik vraag me ook af wat er gebeurt als degene die de peluang inzet zelf niet de meeste stemmen heeft. Moet degene met de meeste stemmen dan alsnog duelleren met degene met het op één na meeste stemmen?
En wat als degene die de peluang inzet de op één na meeste stemmen heeft. Moet die dan alsnog duelleren en kan de peluang dan tegen hem werken. Maar zou je zo wel een kandidaat eruit kunnen krijgen die een immuniteitsmunt heeft ingezet, gesteld dat er alleen wordt gekeken naar het aantal stemmen.
Kortom een hoop vragen.