Auteur Topic: Aflevering 14 (1 december)  (gelezen 214 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 14 (1 december)
« Gepost op: 1-12-2024, 17:21:38 »
Bespreek hier alles over aflevering 14!
I will follow my inner gold

Offline Supermol1994

• Forumlid
Re: Aflevering 14 (1 december)
« Reactie #1 Gepost op: 1-12-2024, 22:44:36 »
Beetje saaie aflevering weer. Maar net als vorige week wil ik toch weer zeggen dat ik het ergens ook wel fijn vind dat ze niet zo veel ruzie hebben dit jaar.

Ik ben wel benieuwd naar de eilandraad van volgende week:
- Nouchka of winnaar proef: immuniteit
- Timor: immuniteitsmunt
- Marijn: immuniteitsmunt + peluang
- Ramon: misschien wel een munt van Timor gekregen

Dan blijven er weinig opties over...
Maar als Timor de proef niet wint, denk ik dat hij geen munt gaat weggeven. Met nog 2 eilandraden te gaan tot de halve finale, zit hij dan sowieso veilig.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 09:22:37 »
Ik zou het wel grappig vinden als volgende week alle stemmen op Timor en Marijn gaan en beide hun immuniteitsmunt hebben ingezet.

Maar als bijna iedereen immuniteit heeft, dan is Kiran natuurlijk de target. Ook omdat hij fysiek heel sterk is. Kwam de stem tegen Kiran van Jaimie of Ramon?

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 11:14:25 »
Beetje saaie aflevering weer. Maar net als vorige week wil ik toch weer zeggen dat ik het ergens ook wel fijn vind dat ze niet zo veel ruzie hebben dit jaar.

Ik ben wel benieuwd naar de eilandraad van volgende week:
- Nouchka of winnaar proef: immuniteit
- Timor: immuniteitsmunt
- Marijn: immuniteitsmunt + peluang
- Ramon: misschien wel een munt van Timor gekregen

Dan blijven er weinig opties over...
Maar als Timor de proef niet wint, denk ik dat hij geen munt gaat weggeven. Met nog 2 eilandraden te gaan tot de halve finale, zit hij dan sowieso veilig.
Het lijkt me niet slim om zowel de immuniteitsmunt als peluang tegelijkertijd in te zetten.
Als ik het goed heb dan moet degene die de peluang inzet, als hij de meeste stemmen heeft, duelleren met degene die op één na de meeste stemmen heeft. Maar als diegene met de op één na meeste stemmen een immuniteitsmunt heeft ingezet, wat dan? Valt degene met peluang dan af, of moet hij dan duelleren met de op twee na meeste stemmen? Als die er dan niet is, valt er dan niemand af of moet de peluang dan alsnog naar huis? Of wordt er dan toch geduelleerd ondanks de immuniteitsmunt. Ik denk dat laatste, temeer omdat er over de peluang gezegd is dat dit een machtig wapen is. Zo machtig dan misschien dat het een immuniteitsmunt ongedaan kan maken?

Ik vraag me ook af wat er gebeurt als degene die de peluang inzet zelf niet de meeste stemmen heeft. Moet degene met de meeste stemmen dan alsnog duelleren met degene met het op één na meeste stemmen?
En wat als degene die de peluang inzet de op één na meeste stemmen heeft. Moet die dan alsnog duelleren en kan de peluang dan tegen hem werken. Maar zou je zo wel een kandidaat eruit kunnen krijgen die een immuniteitsmunt heeft ingezet, gesteld dat er alleen wordt gekeken naar het aantal stemmen.
Kortom een hoop vragen.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 13:52:51 »
Een hele hoop vragen waar we waarschijnlijk nooit een antwoord op krijgen.

Ik vermoed dat Ramon er volgende week alsnog uitgaat.

Offline Ralph21

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 16:37:59 »
Als Marijn de munt inzet, hoeft ze de Peluang toch niet te gebruiken? Ze heeft dan immers 0 stemmen tegen.

Als ze de munt niet inzet en toch de meeste stemmen krijgt (bv omdat iemand anders een munt inzet) kan ze de Peluang alsnog gebruiken.

Hoe dan ook, er zitten dit seizoen veel te veel troeven in het spel. Ik zou wel weer een seizoen willen zien zonder munten en extra stemmen.

En idd saaie aflevering. Sowieso een vrij saai seizoen.
Wel de meest symphatieke groep kandidaten ooit, iedereen is lief voor elkaar.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 20:24:25 »
De peluang zet je niet bewust wel of niet in, die wordt automatisch ingezet als je de meeste stemmen krijgt. Zolang je niet de meeste stemmen hebt blijf je dat ding gewoon houden. De immuniteitsmunt moet je wel bewust inzetten voordat je weet of je stemmen hebt gekregen.

Er zijn inderdaad nog heel veel munten over. Ik ben heel benieuwd of Timor echt een munt aan Ramon gaat geven. Ik denk dat hij eerst kijkt of hij de proef wint. Want net wat de dames al zeiden: als hij Ramon die munt had gegund had hij de munt vorige keer wel meegegeven met hen om aan Ramon te geven. Daar had hij heus op kunnen vertrouwen.

Timor heeft ook nog een hoop stemmen over denk ik. Heeft iemand enig overzicht over het aantal stemmen? Ze hebben blijkbaar niet eens gemerkt dat Ramon de vorige keer een stem meer had kunnen inzetten?

Het is dan misschien wel iets saaier zo zonder ruzie en met redelijk netjes gekonkel, ik vind het wel een heel goed seizoen als je naar de proeven kijkt. Week na week echt heel interessante proeven, die er ook nog eens geweldig uitzien. Ik vond deze aflevering vooral het duel erg geslaagd.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollende_Moller

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 23:41:11 »
Het is ook niet zo dat het inzetten van een peluang betekent dat je gegarandeerd mag blijven. Het is een kans om te blijven en die was vorig seizoen volgens mij 1 op 3.