Auteur Topic: Aflevering 11 (9 november)  (gelezen 362 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 11 (9 november)
« Gepost op: 9-11-2025, 12:57:52 »
Bespreek hier aflevering 11!
I will follow my inner gold

Offline Feodora

• Forumlid
Re: Aflevering 11 (9 november)
« Reactie #1 Gepost op: 9-11-2025, 22:04:46 »
Dat Vincent opgaf zag ik echt niet aankomen. Normaal vind ik dat niet zo sterk, maar ik begreep hem ergens wel. En hij is in ieder geval standvastig en duidelijk dat hij het zo niet wil spelen. In tegenstelling tot wispelturige Linda. Dan wil ze naar huis, dan weer niet. Ik vind eigenlijk alleen Churandy nog leuk, maar die gaat het zo niet redden.

Tevens vind ik dat er weer veel te veel voordelen aan winnaarseiland zijn verbonden. Dat concept mag wel eens op de schop.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 10-11-2025, 01:05:00 »
Ik snap niet dat er nog een eilandraad wordt opgetuigd als een speler, zoals Vincent nu, zelf opstapt. Ja, dat moet misschien om de zendtijd op te vullen, maar het slaat nergens op. Degene die de meeste stemmen krijgt, krijgt maar liefst één zwarte stem bij de volgende eilandraad. Waaaauwww. Het moet niet erger worden. Ik zou geen oog meer dicht doen.
Even serieus, je denkt toch niet dat iemand bij zo'n eilandraad nog serieus gaat stemmen en de beoogde afvaller al vast gaat waarschuwen voor een volgende eilandraad.
Hier moeten ze toch echt iets anders voor gaan bedenken. Bijvoorbeeld, houd er rekening mee dat iemand voortijdig opgeeft en plan het programma zodanig dat je niet vastzit aan een bepaald aantal kandidaten in de finale. Speel de finale desnoods met een paar kandidaten meer of minder. Je kan er ook rekening mee houden dat gedurende het seizoen tenminste één kandidaat voortijdig afhaakt en minder uitzendingen plannen, dan wel met meer kandidaten beginnen. Haakt er niemand voortijdig af dan zou je (net als bij Wie Is de Mol) kunnen overwegen om 2 eilandraden in één uitzending te doen, of bij de eilandraad een keer 2 kandidaten naar huis sturen.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 10-11-2025, 18:45:18 »
Dit seizoen laat zien dat er iets goed mis zit in het format. Doordat kamp Zuid in het begin proef na proef won, staan ze totaal niet meer open voor de andere deelnemers. Er is niets aan als we het verloop al helemaal kunnen uittekenen. Ik geef Vincent gelijk dat hij dit spel niet meer wil spelen. Stoer dat hij zijn eigen plek in de expeditie opgeeft om Churandy te redden.

En Linda, daar ben ik al helemaal klaa mee. Als je naar huis wil prima, maar ga dan ook gewoon.

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #4 Gepost op: 10-11-2025, 20:29:13 »
Linda is net the boy who cried wolf, als je te vaak dit theaterstukje "ik wil naar huis" opvoert dan ben ongeloofwaardig

Zeer top gestreden door Amije vond ik

Sowieso zal Zuid toch ook op mensen van hun moeten stemmen zodra die van Noord weg zijn of als er eentje over is en die naar winnaarseiland is met immuniteit, en dan denk ik dat of Tobias of Matyas de eerste zullen zijn

Stom dat Marieke Kevin zo vertrouwd lol, ik zie Kevin als het backstabber type
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline ViWiRu

• Forumlid
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
« Reactie #5 Gepost op: 10-11-2025, 21:46:44 »
Prima dat Vincent eruit stapt.

Snap de rest wel heel goed. De eilandraad is hét middel en ook het enige middel om iemand eruit te stemmen. De uitleg over het schaakbord was wat mij betreft de perfecte metafoor voor de situatie
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Whatthefrank

• Forumlid
  • Frenkie 🍻
« Reactie #6 Gepost op: 11-11-2025, 00:24:30 »
Respect voor Vincent, vind hem een topper in tegenstelling tot sommige mensen uit het andere oude kamp die steeds meer stijgen op mijn irritatielijst  ;D
Verliezend finalist WIDMO22 + De Code
Winnaar RSC 26 + Z4P

Offline Spiegelbeeld

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 11-11-2025, 08:57:04 »
Mooie actie van Vincent!

En wat een vreselijk clubje met die Tobias en Kevin.
Dat je met gezeik over moreel kompas sterke kandidaten als Nordin en Churandy naar huis durft te sturen.
Wees een echte Robinson en versla of verlies met eer van hen.
« Laatst bewerkt op: 11-11-2025, 11:09:33 door Brtdm, Reden: belediging verwijderd »

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 11-11-2025, 11:29:02 »
Prima dat Vincent eruit stapt.

Snap de rest wel heel goed. De eilandraad is hét middel en ook het enige middel om iemand eruit te stemmen. De uitleg over het schaakbord was wat mij betreft de perfecte metafoor voor de situatie

Eens. Ik snap de meerderheid wel. Ik zou ook niet tegen een Olympisch sporter die veel sneller en sterker is dan ik willen strijden in de finale. Als je die dan alleen via een eilandraad er uit kan proberen te werken moet je die kans grijpen.
Ik snap de frustratie van Vincent wel, maar het is en blijft een spel.
When life knocks you down, fight back!