Auteur Topic: [Kandidaat NL] Pieter  (gelezen 131626 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #140 Gepost op: 10-05-2006, 10:48:13 »
Eindelijk weer eens een kandidaat die beseft dat het uiteindelijk maar een spel is :) Ik vraag me trouwens af in hoeverre je dit doortrekt? Ik hoop zover mogelijk, maar dat zullen de resterende afleveringen wel gaan uitwijzen.

Ik vind het wel grappig dat de kandidaten altijd spreken over complotten, waarmee al wordt aangegeven hoe ze hier tegen aankijken (het betekend namelijk een 'kwaadaardige samenzwering'). Naar mijn mening klinkt een alliantie al een stuk beter, daar het een spel is en het wegstemmen van mensen (ook al is het met een groep) niet veel met kwaadaardig te maken heeft.

Dan nog even iets over Mick: voor de samensmelting liet hij zien dat hij goed in de gaten had dat het een spelletje was. Na het wegstemmen van Melvin reageerde hij heel verontwaardigd en haalde o.a. het robinsonwaardig zijn naar boven. Denk je niet dat dit slechts een act was van Mick omdat zijn positie er niet erg goed uitziet? Dit is een van de weinige troeven die hij nog kan uitspelen. Zo lag het er ook wel erg dik bovenop dat Mick expres zijn stem niet op dezelfde persoon heeft uitgebracht als Karin en Melvin. Waardoor hij direct daarna kon zeggen wij dat ze geen stemafspraken maakten. Terwijl hij voor de samensmelting met niks anders bezig was.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Arie-Els

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #141 Gepost op: 10-05-2006, 10:51:34 »
Dat gebabbel over eten was toen ook mooi over the top in beeld gebracht. Hebben we op de bank hard om gelachen.

De enige fragmenten die je kunt vertrouwen zijn de discussies die volledig uitgezonden worden.

In de laatste aflevering was die opmerking van jou tegen Mick voor een raclame-blok in beeld: "of ben je dan een slaaf van Melvin" (oid). Dat leek spectaculair te worden, maar in de context van het gesprek bleek dat later een gewone opmerking.

Pieter, volgens mij was je startgewicht dit jaar wel 15 kg hoger dan een paar jaar terug. Of niet? Dan trek je dat gewichtsverlies ook beter.

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #142 Gepost op: 10-05-2006, 11:19:23 »
Mijn startgewicht was exact gelijk aan het gewicht in 2001. In 2001 had ik meer tijd om te sporten. Was toen wat gespierder denk ik. In 2005 en begin dit jaar mocht/mag ik blij zijn als ik tijd heb om 1x per week te gaan hardlopen en daar had ik meestal geen zin in. Ik ben daar nu weer mee begonnen, eet ook bijna geen rommel meer (drop/ijs/chocola) en voel me er prima bij. Heb inmiddels geen gram overtollig vet en er komt ook niets bij merk ik. Ik kan verder gelukkig eten zoveel ik wil, als er maar niet te veel baggerzooi tussen zit.

Ik merk vaak dat kijkers me herinnerde van de laatste afleveringen, waarin ik heel mager was maar als ik de foto's terug zie van de eerste afleveringen van 2001 dan ben ik daar flink bespekt.

Offline Pascale

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #143 Gepost op: 10-05-2006, 12:00:36 »
Hi Pieter,

Ik weet wel dat je eetbabbel goed bedoelt was.
Toen (op het eiland) had ik daar pecies wel wat problemen mee  ::tandpastasmiley::
raar he ;D

Enfin, ik vind de strijd der titanen leuk omdat ik jullie ken.
Verder vind ik het geen super afleveringen hoor.
Maar goed dat Jennifer af en toe een 'gekwiekste' opmerking maakt anders was het helemaal saai.


Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #144 Gepost op: 10-05-2006, 18:13:31 »
Ik heb nog een vraagje aan Pieter.
Zou je die misschien nog willen beantwoorden?  ::)

Hadden jullie, de kandidaten die op Panga zaten, toch niet een licht (of sterk) vermoeden dat de overige kandidaten (Maxime, Ryan, Veronique, Fleur en Lydia) nog in het spel zaten? Zoals het nu in beeld wordt gebracht komt het over alsof jullie geen flauw benul hadden van dat andere eiland. Maar het zou niet echt binnen ER passen om vijf mensen zomaar zonder pardon naar huis te sturen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Madine

  • Gast
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #145 Gepost op: 10-05-2006, 18:19:27 »
Dat gebabbel over eten was toen ook mooi over the top in beeld gebracht. Hebben we op de bank hard om gelachen.
Hij kreeg zijn straf wel toen hij een chocoladetaart moest serveren en er geen hapje van mocht nemen. Heb zelden iemand zo enthousiast over de geur van chocolade horen praten  ::rofl:: Of is er buiten de camera toch een stukje in je maag verdwenen?  :P

De enige fragmenten die je kunt vertrouwen zijn de discussies die volledig uitgezonden worden.

In de laatste aflevering was die opmerking van jou tegen Mick voor een raclame-blok in beeld: "of ben je dan een slaaf van Melvin" (oid). Dat leek spectaculair te worden, maar in de context van het gesprek bleek dat later een gewone opmerking.
Dat doen ze altijd.. ik kan me de teasers van voorgaande jaren niet meer herinneren, maar in 2005 hadden we er ook paar mooie: Nicole gaat door het lint! Ze was gewoon op rooftocht op het andere eiland. Of Marnix die dreigde te vallen. Ik vind het echt geweldig hoe ze de kijkers iedere keer op het verkeerde beeld zetten, zie je wat een moeite erin gestopt wordt.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #146 Gepost op: 10-05-2006, 18:31:55 »
[off-topic]

In 2003 was ook zo'n geweldige teaser: Bjorn schreeuwde een zin in de trant van: "Ik kan ze niet meer uitstaan!" Iedereen dacht natuurlijk dat het om zijn kampgenotes ging en dat er een grote ruzie was, maar het bleek om de zandvlooien te gaan.  ;D

[/off-topic]
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Maartje71

  • Gast
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #147 Gepost op: 11-05-2006, 09:34:58 »
Hadden jullie, de kandidaten die op Panga zaten, toch niet een licht (of sterk) vermoeden dat de overige kandidaten (Maxime, Ryan, Veronique, Fleur en Lydia) nog in het spel zaten?

dat zouden wij ook wel eens willen weten...jullie zullen je daar bij de samensmelting toch wel regelmatig afgevraagd hebben hoe en wat met de 'afvallers'?? of worden deze gesprekken misshcien bewust niet in beeld gebracht? da's altijd zo jammer ja, dat mensen verkeerd neergezet worden (werden)

dat hele 'nu -in 2006- een andere productie verhaal' (zie ook Véronique) is dat ook op jou (en wellicht Ryan) van toepassing? dat er nu een heel ander team werkt en dus meer vertrouwen in een meer oprechte berichtgeving? dus niet meer van de bank gevallen door missers van de regie??? al is dat hanen-aan-een-touwtje verhaal natuurlijk wel héél fout (en dan heb ik het nog niet over het slachten) zoals ze het in beeld brachten...tamtamdedetammmmmmmmmm!

oja,wilden jullie echt al zo snel kip (haan) eten?

en leuk dat je post!!!

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #148 Gepost op: 11-05-2006, 09:40:30 »
Hi Pieter,

Ik weet wel dat je eetbabbel goed bedoelt was.
Toen (op het eiland) had ik daar pecies wel wat problemen mee  ::tandpastasmiley::
raar he ;D

Enfin, ik vind de strijd der titanen leuk omdat ik jullie ken.
Verder vind ik het geen super afleveringen hoor.
Maar goed dat Jennifer af en toe een 'gekwiekste' opmerking maakt anders was het helemaal saai.



Ik kan me voorstellen dat het voor kijkers saaier is dan een gewone serie. je kent bijna alle deelnemers al en er zijn maar heel weinig proeven en dat zijn toch vaak de momenten in een aflevering waarbij er even wat aktie komt.

"Gewiekst" zou ik haar opmerkingen absoluut niet willen noemen maar ze vallen wel op ja, het is maar hoe je het bekijkt. Nou is ze niet de enige die dat doet, Mick zorgt ook voor de nodige aktie.

Offline Pascale

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #149 Gepost op: 11-05-2006, 11:50:42 »
Hoi Pieter,

Ja...Mick is ook een figuur apart  ::jaja::
En je hebt gelijk hoor - je mist de proeven een beetje.
De actie, de spanning: wie wint wie verliest, de muziek daarbij, spannend....

Offline weener01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #150 Gepost op: 11-05-2006, 15:06:07 »
Hoi Pieter,een vraagje

In het Veronique topic schrijft veronique een stukje waarin ze verteld dat ze onder het oude produktiehuis waarschijnlijk niet had meegedaan omdat ze hier niet echt goede ervaringen mee had. Had jij soortgelijke ervaringen in je eerste expeditie? En is er een verschil van aanpak tussen het "oude" en het "nieuwe" produktie team.


Offline Stefffje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #151 Gepost op: 11-05-2006, 23:53:22 »
Dag Pieter,

Proficiat met je expeditie zoals we die tot nog toe op TV kunnen zien. Ik ben het met je eens dat Robinson gewoon een spel is en ik vind het dan ook normaal dat je complotten smeedt om ver te geraken, heb ik helemaal geen problemen mee! Ik denk trouwens dat de productie wel zal proberen te vermijden dat jullie de andere twee er nu één voor één uitstemmen, het moet boeiende televisie blijven he!

Wanneer en hoe hebben jullie met z'n vieren besloten om Melvin eruit te stemmen? Was de keuze tussen Karin en Melvin evident? Waarom kwam je er tegen Karin niet gewoon voor uit dat je Melvin een sterkere kandidaat vond en daarom voor hem had gekozen? En vond je die uitleg van Frank niet heel vreemd (het zijn jullie 3 van Noord die een complot tegen ons smeden...?)
 
groeten,

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #152 Gepost op: 12-05-2006, 09:36:34 »
Ik heb nog een vraagje aan Pieter.
Zou je die misschien nog willen beantwoorden?  ::)

Hadden jullie, de kandidaten die op Panga zaten, toch niet een licht (of sterk) vermoeden dat de overige kandidaten (Maxime, Ryan, Veronique, Fleur en Lydia) nog in het spel zaten? Zoals het nu in beeld wordt gebracht komt het over alsof jullie geen flauw benul hadden van dat andere eiland. Maar het zou niet echt binnen ER passen om vijf mensen zomaar zonder pardon naar huis te sturen.

Wij konden ons inderdaad niet voorstellen dat het zomaar gedaan was met de 5 die niet voor de samensmelting gekozen waren en naar huis terug gekeerd waren. Ik moet zeggen dat de productie wat dat betreft een heel goed spel gespeeld heeft en dat toch voortdurend vol is blijven houden. Wij bleven daar voortdurend over doorpraktiseren maar op een begeven moment hadden we zo lang niets meer gehoord van die anderen dat we bijna gingen geloven dat het waar was en we konden niet direct een manier bedenken waarop ze alsnog in het spel gebracht zouden gaan worden als ze er nog waren. Het was wel af en toe overdag zo rustig waarbij er maar heel weinig gefilmd werd dat ik wel vermoedde dat de productie toch ook nog ergens anders bezig was. "Hoe kun je nou een boeiende aflevering maken met het weinige materiaal dat hier gefilmd wordt?" dacht ik. Maar goed, ik had ook verwacht dat Björn, na aflevering 1 nog ergens op zou duiken. Een veel te markante kandidaat die veel te veel kijkcijfers trekt om zomaar ineens naar huis te sturen. Voor mij niet echt een prettige persoon om mee op 1 eiland te zitten maar als programmamaker had ik er alles aan gedaan om die gast er zo lang mogelijk in te houden. Hoe? gewoon een eerste proef verzinnen waarvan je weet dat hij hem makkelijk kan winnen. Ik weet alleen niet waar hij echt goed in zou zijn.
« Laatst bewerkt op: 12-05-2006, 09:48:21 door Pieter-2006 »

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #153 Gepost op: 12-05-2006, 10:17:02 »
Dag Pieter,

Wanneer en hoe hebben jullie met z'n vieren besloten om Melvin eruit te stemmen? Was de keuze tussen Karin en Melvin evident? Waarom kwam je er tegen Karin niet gewoon voor uit dat je Melvin een sterkere kandidaat vond en daarom voor hem had gekozen? En vond je die uitleg van Frank niet heel vreemd (het zijn jullie 3 van Noord die een complot tegen ons smeden...?)
 
groeten,


We wilden op Mick stemmen omdat we zijn opvliegende karakter behoorlijk storend vonden. Daarnaast vonden we hem een gigantische onruststoker die iedereen tegen elkaar uit probeerde te spelen. Ik begrijp het wel van hem maar ik had het op een andere manier gedaan. Als ik daar net als Mick had gezeten (in een minderheidsgroepje wetende dat je makkelijk weggestemd kan worden) had ik er ook absoluut alles aan gedaan om me niet weg te laten stemmen door de anderen die een afspraak met elkaar hebben. Net als Mick ben ik niet het type om mijn hoofd in zo'n situatie maar alvast op het hakblok te leggen. Als je mensen tegen elkaar op gaat proberen te zetten, dan moet je dat heel subtiel aanpakken want anders krijgen die anderen door dat je dat bij iedereen probeert te doen, waardoor niemand je meer kan vertrouwen. Nou kan je dat daar sowieso niet maar je moet het zo lang mogelijk laten lijken alsof dat wel zo is.

Mick won imuniteit en daarom werd het Karin of Melvin. Qua gevoel moest dat absoluut Karin worden (mijn mening, ik spreek hier niet voor anderen) omdat ze naar mijn mening maar heel weinig uitvoerde, ik vond haar behoorlijk sjagrijnig en ontevreden overkomen en ik vond haar de minst leuke deelnemer die er op dat moment bij zat. Met Mick heb ik in ieder geval nog heel veel gesproken en gelachen, dat zal je op TV niet terugzien ben ik bang. De combinatie Melvin & Mick zag er echter gevaarlijker uit dan Karin & Mick en daarom hebben we er voor gekozen om op Melvin te stemmen. We wisten dat karin dan gebroken achter zou blijven en weinig meer zou kunnen uitrichten.

Als ik het over had kunnen doen had ik op karin gestemd omdat ik het Melvin achteraf gezien meer gegund had om verder te komen en met hem had ik een fijnere tijd op dat eiland gehad dan met Karin waar ik me behoorlijk aan kon ergeren. Uiteindelijk begreep ik ook dat het met name Melvin is geweest die mij ipv Ryan bij de samensmelting wilde hebben. Melvin is zo'n rustige vent, die heel veel dingen ook graag alleen doet en daarom leek het soms alsof hij iets in zijn schild voelde. Achteraf gezien bleek hij dus gewoon heel rustig persoon te zijn die er gewoon alleen op uit trok af en toe. Een complot op zich moet best kunnen vind ik maar het is veel makkelijker om iemand er uit te kegelen die je niet mag, dat scheelt een hoop schuldgevoelens.


Offline Brambo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #154 Gepost op: 12-05-2006, 11:30:56 »
Sorry pieter maar dit vind ik echt gelul. Als je zo graag op Karin had willen stemmen, had je een vent moeten zijn en dat ook gewoon doen. Het gaat er bij mij gewoon niet in, zeker niet na zo'n opmerking over mick een slaaf van melvin zijn.
Ik denk dat je altijd in je eigen kracht moet blijven geloven, en niet mensen eruit gaan stemmen omdat ze misschien een gevaar gaan vormen. Dan is het gewoon afgelopen met je, als je niet meer op jezef kan vertrouwen (waar het bij overleven wel op aan komt) Het maakt niet niet uit hoe je tegen het hele gebeuren aankijkt, als spelletje of als survivaltest.
Bovendien zou het voor mij alleen maar afdoen aan mijn eigen prestatie, zou er nou niet echt trots op zijn op eerst op een lepe manier de sterken eruit te wippen en vervolgens zwakkeren af te troeven.

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #155 Gepost op: 12-05-2006, 12:03:21 »
Vind het niet echt gelul eigenlijk.
Ik kan me zo voorstellen dat als je op zo'n eiland bezig bent dan gaat hoe dan ook de tijd een enorme rol spelen op je geestelijke gesteldheid. Je gaat dan heel gemakkelijk mensen beoordelen op heel kleine details die op zo'n moment dan een veel grotere rol spelen dan het eigenlijk zou moeten zijn. Daarnaast ben je ook bezig met survivallen en dat kost erg veel van je energie, wat dan ten koste gaat van je interpretatievermogen over mensen. Ik weet ook niet hoe ik zelf zou reageren maar wat ik wel weet is dat als zoiets achter de rug is en je nu al een aantal weken lekker thuis bent kun je terugkijken op alles wat daar is gebeurd. Kijk maar naar de post van Véronique. Je kunt nu alles goed in kaart brengen als je lekker met een kop koffie voor het scherm zit en dan merk je dat je in verschillende situaties anders kunt reageren.
Achteraf kun je altijd alles beter doen.

Offline Novitia

  • Forumlid
  • Ik houd wel van een goede paradox ...
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #156 Gepost op: 12-05-2006, 12:57:05 »
Ik vind het absoluut geen gelul Brambo.. maar een sterk onderbouwd verhaal.
En wb: 'mick een slaaf van melvin'.. dat heeft Pieter elders al in zijn context geplaast.

Mooi ook Pieter... hoe je in de laatste alinea je gevoelens beschrijft   ::ok:: 
Ik kan het me goed voorstellen en sluit me bij Sanderman aan.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #157 Gepost op: 12-05-2006, 13:01:46 »
Sorry pieter maar dit vind ik echt gelul. Als je zo graag op Karin had willen stemmen, had je een vent moeten zijn en dat ook gewoon doen. Het gaat er bij mij gewoon niet in, zeker niet na zo'n opmerking over mick een slaaf van melvin zijn.
Ik denk dat je altijd in je eigen kracht moet blijven geloven, en niet mensen eruit gaan stemmen omdat ze misschien een gevaar gaan vormen. Dan is het gewoon afgelopen met je, als je niet meer op jezef kan vertrouwen (waar het bij overleven wel op aan komt) Het maakt niet niet uit hoe je tegen het hele gebeuren aankijkt, als spelletje of als survivaltest.
Bovendien zou het voor mij alleen maar afdoen aan mijn eigen prestatie, zou er nou niet echt trots op zijn op eerst op een lepe manier de sterken eruit te wippen en vervolgens zwakkeren af te troeven.
Ik denk niet dat je dat kunt beoordelen vanaf hier.

Het is nog steeds een spel, wat je graag wilt winnen. Als je bijv. mens-erger-je-niet speelt, en je kunt kiezen tussen een pion van iemand die al bijna gewonnen heeft er af te gooien, of die van iemand die ver achter jou staat (maar die je niet mag), dan kies je toch zeker voor de eerste pion.

Pieter zegt ook: Een complot op zich moet best kunnen vind ik maar het is veel makkelijker om iemand er uit te kegelen die je niet mag, dat scheelt een hoop schuldgevoelens.
Hij zegt dus heel eerlijk dat hij het achteraf toch liever anders had gedaan. Lekker makkelijk beoordelen dus voor jou, jij ziet alles achteraf, en in een heel ander perspectief!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #158 Gepost op: 12-05-2006, 13:16:24 »
Hoi Pieter,een vraagje

In het Veronique topic schrijft veronique een stukje waarin ze verteld dat ze onder het oude produktiehuis waarschijnlijk niet had meegedaan omdat ze hier niet echt goede ervaringen mee had. Had jij soortgelijke ervaringen in je eerste expeditie? En is er een verschil van aanpak tussen het "oude" en het "nieuwe" produktie team.


Ik heb helemaal geen slechte ervaringen met het oude productiehuis gehad, vond dat prima lui allemaal. Volgens mij is het zo dat veel deelnemers een productiehuis niet goed vinden als ze niet positief genoeg uit de serie komen. Natuurlijk wil iedereen zo leuk mogelijk over komen op televisie maar je moet de productie er niet de schuld van geven als de kijkers wat minder leuk op je reageren of als je mindere kanten in beeld gebracht worden. Als je weet hoe zo'n programma  gemaakt wordt na je eerste deelname, kan je daar rekening mee houden in deze nieuwe serie die nu loopt. Onbewust houdt men daar volgens mij wel rekening mee op enkele personen na die zelf niet door hebben dat ze af en toe beter even na kunnen denken voordat ze iets zeggen.

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #159 Gepost op: 12-05-2006, 14:36:42 »
Sorry pieter maar dit vind ik echt gelul. Als je zo graag op Karin had willen stemmen, had je een vent moeten zijn en dat ook gewoon doen. Het gaat er bij mij gewoon niet in, zeker niet na zo'n opmerking over mick een slaaf van melvin zijn.
Ik denk dat je altijd in je eigen kracht moet blijven geloven, en niet mensen eruit gaan stemmen omdat ze misschien een gevaar gaan vormen. Dan is het gewoon afgelopen met je, als je niet meer op jezef kan vertrouwen (waar het bij overleven wel op aan komt) Het maakt niet niet uit hoe je tegen het hele gebeuren aankijkt, als spelletje of als survivaltest.
Bovendien zou het voor mij alleen maar afdoen aan mijn eigen prestatie, zou er nou niet echt trots op zijn op eerst op een lepe manier de sterken eruit te wippen en vervolgens zwakkeren af te troeven.

Beste Brambo, je mag het absoluut gelul vinden, maar daar gaat het hier helemaal niet om. Jullie vragen mij waarom we op Melvin gestemd hebben en daar geef ik gewoon direct antwoord op, maar je bent natuurlijk vrij om je mening daar over te geven.

Persoonlijk vind ik het helemaal geen gelul om de volgende reden:

Het is heel mooi gedacht van je dat ik had moeten stemmen op de persoon die het 't minst verdient om verder te mogen gaan. Ik wilde daar zo lang mogelijk blijven en volgens mij zou dat de doelstelling moeten zijn van iedere "Titaan" die nog een keer mee doet. Zeker als je voor de tweede keer mee doet aan dat programma weet je inmiddels dondersgoed dat eerlijkheid bij Expeditie Robinson vrijwel nooit het langst duurt. Puur stemmen met wat je hart je ingeeft is natuurlijk heel mooi maar een beetje naïf. Het programma is zo ontworpen dat de productie zeker weet dat er complotten en ruzies in voor gaan komen, dat verklaart bij een groot publiek het succes van het programma immers. Grappig dat veel kijkers toch iedere keer weer verbaasd blijken te zijn dat niet iedereen 100% eerlijk (wat is dat eigenlijk) blijkt te stemmen. Ik had wel op Karin kunnen gaan stemmen, maar dat is voor mij heel gevaarlijk als de rest op Melvin stemt. Ik ben niet iemand die het dan maar van het toeval laat afhangen of ik er in mag blijven of niet. Sommigen vinden complotten smeden, afspraken maken, anderen bewust misleiden absoluut niet kunnen. Die mensen, die vaak de wereld willen verbeteren, moeten absoluut nooit mee gaan doen aan een programma als Expeditie Robinson.
Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk dat er ieder jaar weer hordes mensen zich druk kunnen maken over dat soort zaken in Expeditie Robinson. Al die zaken maken het programma juist leuk, je kunt je heerlijk ergeren als kijker aan bepaalde deelnemers etc.

Kijken naar 17 deelnemers die volledig eerlijk, conform wat hun hart ze ingeeft, stemmen, het programma beleven en die hun eigen positie op het spel zetten om vooral alleen maar eerlijk te kunnen blijven lijkt me helemaal niets. Mocht het ooit zo ver komen dan ga ik John de Mol direct aanraden om het programma  aan de "Evangelische Omroep" te verkopen waarbij de E.O-Jongerendag mooi gecombineerd kan gaan worden met de Fandag van Robinson. En in de serie nemen we dan een gitaar mee als persoonlijk item, dan kunnen we heel knus, liedjes meezingen rond het kampvuur en naar elkaar uitroepen dat het zo heerlijk gezellig is en dat we allemaal van elkaar houden. Bij de eilandraad gaan we dan ook weer allemaal zeggen dat we eigenlijk op helemaal niemand willen stemmen want iedereen is zo leuk....maarja, je moet toch op iemand stemmen en daarom lieve Truusje, daarom ben jij het maar geworden...snik!

Getverdegetver!

Alle bullshit op een stokje...geloven in je eigen kracht waar het volgens jou bij overleven op aan komt heeft niets met dit programma te maken. "Overleven" is een volledig ondergeschoven element van dit programma. Uiteindelijk kan ieder mens 2 maanden zonder voedsel. Meedoen met een TV programma waarbij helemaal niemand te vertrouwen is omdat je al hun streken als ex-deelnemer direct of indirect kent, is een hele andere manier van overleven. Daarbij moet je ook hard, sluw, dom, en weet ik wat meer kunnen zijn als dat op een bepaald moment nodig is.
« Laatst bewerkt op: 12-05-2006, 14:48:41 door Pieter-2006 »