Auteur Topic: Expeditie Robinson 2006 in Panama!  (gelezen 93831 keer)

Offline josje107

  • Winnaar pool Expeditie Robinson 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #160 Gepost op: 12-08-2006, 22:10:08 »
Waarom moet het publiek nou weer gaan bepalen wie er de beste robinson is? Dat is niet eerlijk want het ligt er maar net aan welke beelden er wel en niet uitgezonen worden. De mede kandidaten kunnen het volgens mij het beste bepalen.
smile

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #161 Gepost op: 12-08-2006, 22:21:06 »
Hmm.. op mediacourant las ik een paar weken terug dit, en ik heb het nog even opgezocht:
---
Op Talpa’s maandagavond is in het nieuwe seizoen de live-uitzending van Big Brother te zien, die gepresenteerd zal worden door Bridget Maasland. Om 21.30 uur volgen Ernst-Paul Hasselbach en de Vlaamse Evi Hanssen met nieuwe afleveringen van Expeditie Robinson. Dit jaar kent het deelnemersveld acht Belgische mannen en acht Nederlandse vrouwen. Tijdens de live finale kiest het kijkerspubliek de winnaar van 50.000 euro en eeuwige roem.
---

Dat viel me toen ook al op.. maar ik dacht dat het op Big Brother sloeg..  ???
The sun came up and reality set in.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #162 Gepost op: 12-08-2006, 23:37:49 »
Waarom moet het publiek nou weer gaan bepalen wie er de beste robinson is? Dat is niet eerlijk want het ligt er maar net aan welke beelden er wel en niet uitgezonen worden. De mede kandidaten kunnen het volgens mij het beste bepalen.
gewoon strijden voor de 1é plaats lijkt mij het eerlijkst. Het publiek dat bepaalt wie wint is idd niet zo fair. De medekandidaten? Hmmm,tijdens the Farm hebben ze er ook iemand vlak voor de finale uitgeflikkert,waardoor deze kandida(a)t(e) zich niet kon bewijzen.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #163 Gepost op: 13-08-2006, 10:11:32 »
Het hele concept wordt eigenlijk onderuitgehaald doordat het publiek uiteindelijk de winnaar kiest. De winnaar wordt dan waarschijnlijk bepaald door de manier waarop hij neergezet is door de producers (met de juiste editing kan je van bijna iedereen wel een winnaar maken). De kandidaten hebben hierdoor het spel niet meer in eigen handen, maar zijn afhankelijk van editing en de beoordeling van een (klein) deel van de kijkers. Ik snap ook niet waarom er in navolging op Expeditie Robinson 2005 wederom drie finalisten zijn. De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is het verhogen van de inkomsten uit Sms’jes etc. Iedere finalist brengt immers een groep bekenden en fans met zich mee, waadoor de kans groter wordt dat er meer mensen Sms’en.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline jeroen987

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #164 Gepost op: 13-08-2006, 21:41:28 »
ik vind trouwens dat weg stemmen ook heel erg oneerlijk, als iedereen 1 of meerdere personen nou niet mag, maar wel een super goeie robinson is krijgt die gene nooit een kans.. kanidaten af laten vallen door proeven is een veel betere en eerlijkere manier.. vind ik dan..

ik kijk wel super uit naar de eerst aflevering..  ;D

Madine

  • Gast
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #165 Gepost op: 13-08-2006, 22:04:36 »
Ik ben gewoon voor het systeem met 3 kandidaten die de laatste ronde in gaan, twee proeven waarvan de eerste de balkproef  is. Winnaar balkproef naar finale eilandraad. Overige twee strijden in een tweede proef om de laatste plaats. Dan eilandraad met de expeditieleden van na de samensmelting waarin een winnaar wordt gekozen. En dan nog een publieksprijs van 10.000,- waarin het publiek kan sms'en/bellen voor één van de deelnemers.

ik vind trouwens dat weg stemmen ook heel erg oneerlijk, als iedereen 1 of meerdere personen nou niet mag, maar wel een super goeie robinson is krijgt die gene nooit een kans.. kanidaten af laten vallen door proeven is een veel betere en eerlijkere manier.. vind ik dan..

ik kijk wel super uit naar de eerst aflevering..  ;D

Maar ik heb al eerder een keer een concept voor ER gepost waarin er niemand hoeft af te vallen. Het idee daarvan is:

18 kandidaten beginnen individueel aan een serie proeven, waarna een ranglijst wordt opgemaakt. De eerste 12 worden verdeeld over de twee kampen (Zuid en Noord) die elkaar in proeven gaan bestrijden, de overige 6 gaan op een eigen eiland verder. Na iedere eliminatieproef gaat één kamp (Zuid of Noord) naar de eilandraad waar ze één persoon moeten wegstemmen, die persoon gaat dan naar het 'afvallerskamp'. Vervolgens moet het kamp die zojuist iemand heeft weggestuurd weer iemand anders kiezen uit het 'afvallerskamp' om hun team te komen versterken. Zo gaat het een tijdje totdat de samensmelting op het programma staat. Er volgt wederom een reeks proeven waaraan het 'afvallerskamp' naast Noord en Zuid deelneemt. De twee beste kampen gaan naar de samensmelting. De zes die laatste worden met hun kamp vallen in één keer af. Na de samensmelting volgt het programma weer het oude concept waarin iedereen z'n eigen strijd moet leveren.

Het leuke daarvan is dat zowel Noord als Zuid zichzelf in de vingers snijden als ze sterkere deelnemers uit hun midden wegsturen, want die kunnen zich later als 'afvallerskamp' komen wreken.

Als jullie het interessant vinden om hier verder over te discussieren of zelf misschien een leuk idee hebben openen we wel een nieuw topic daarvoor ;)

Offline Ferrero

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #166 Gepost op: 14-08-2006, 09:08:18 »
Op welke datum begint nou eigenlijk de eerste aflevering op talpa?

Offline Ramiro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Where's that coconut when you need it?
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #167 Gepost op: 14-08-2006, 11:26:49 »
28 augustus 21:30 de eerste aflevering op TALPA.
LET DUS OP!!!!!!

Het begint niet in september zoals algemeen gezegd wordt!!!!
Groooagghhhhh-Ugh?

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #168 Gepost op: 14-08-2006, 11:42:22 »
Ik ben gewoon voor het systeem met 3 kandidaten die de laatste ronde in gaan, twee proeven waarvan de eerste de balkproef  is. Winnaar balkproef naar finale eilandraad. Overige twee strijden in een tweede proef om de laatste plaats. Dan eilandraad met de expeditieleden van na de samensmelting waarin een winnaar wordt gekozen. En dan nog een publieksprijs van 10.000,- waarin het publiek kan sms'en/bellen voor één van de deelnemers.
Dit is idd een fair systeem!
 ::ok::

Maar ik heb al eerder een keer een concept voor ER gepost waarin er niemand hoeft af te vallen. Het idee daarvan is:(...)
Ook heel leuk, veel goedkoper voor de productie trouwens, want zo moeten ze niet al die zuipende en vretende afgevallen kandidaten in de resort te eten en te drinken geven...
 ;D

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Madine

  • Gast
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #169 Gepost op: 15-08-2006, 23:48:46 »
Ik zou echt wel oppassen met eten als ik uit de expeditie kwam. Volgens mij kom je zo hard aan dat je 10 kilo zwaarder bent dan dat je erin ging.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #170 Gepost op: 16-08-2006, 00:51:58 »
Ik zou echt wel oppassen met eten als ik uit de expeditie kwam. Volgens mij kom je zo hard aan dat je 10 kilo zwaarder bent dan dat je erin ging.
Ja, dat kan ik wel beamen! Ik heb in de vorige editie samen met de deelnemers niet gegeten gedurende 3 weken, enkel groenten- en fruitsapjes gedronken.
Geen alcohol :o, geen vast voedsel, noppes, maar wel veel voedzamer dan wat zij te eten kregen of vonden!!
Ik ben toen meer dan 8 kilo afgevallen, maar die zijn er allang weer bij, en ik moet heel goed oppassen of er hangen er nog meer aan! Onderschat het jojo-effect niet, heel wat forummers hadden me gewaarschuwd voor zo'n crash-dieet, en ze hadden gelijk. Ik ben nu net op hetzelfde gewicht als ik toen had voor ik met mijn sapdieet begon... Moet moeilijk zijn, dat terug in de bewoonde wereld komen, zo met een overvloed aan eten!
Toch vind ik het een leuk idee om op een verantwoorde manier mee te vasten of te diëten en sporten samen met de deelnemers wanneer het programma begint, of bv. na de tweede week of zo.
::ok::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #171 Gepost op: 16-08-2006, 14:32:32 »

Maar ik heb al eerder een keer een concept voor ER gepost waarin er niemand hoeft af te vallen.


Leuk concept inderdaad!  ::ok:: Het lijkt wel een (heel klein) beetje op Terra Incognita: in zoverre dat er de mogelijkheid bestaat om te 'promoveren' en dat er een hele groep in 1 keer afvalt. (daar houdt de vergelijking dan ook meteen op  ;))
Ik vind het, net als de meesten hier, ook veel leuker als de winnaar ter plekke wordt bepaald, ipv. door televoting. Maar die evenwichtsproef heeft wat mij betreft wel zijn langste tijd gehad... De laatste keer vond ik het contrast tussen die fantastische eindproef en die 'last man standing'-proef veel te groot. Ik begrijp niet zo goed waarom ze iedere serie weer die evenwichtsproef aan het einde laten komen.


Voor het begin van de serie heb ik ook wel een alternatief concept (heb ik al eerder gepost). Het zou namelijk leuk zijn als het begin wat meer 'schipbreuk-achtig' (=Robinson-achtig) zou zijn. Dit zou er dan zo uit kunnen zien:

Alle deelnemers worden in het water gedropt, een behoorlijk eind van het eiland. De eerste acht (of zes, als je drie kampen hebt) kandidaten die op het strand aankomen, vormen een kamp op het mooiste eiland (met veel vruchten aan de bomen, etc.). Onderweg drijven echter allemaal pakketjes met spullen erin (bijl, magnesiumsticks, rijst, visnet, etc.) die de kandidaten hard nodig hebben. Hoe waardevoller de spullen zijn, hoe verder de omweg die de kandidaten moeten maken om het eiland te bereiken. Ze moeten dus een keuze maken tussen een mooi eiland en gereedschap, of ze moeten zo sterk zijn dat ze met de omweg alsnog als één van de eersten op het eiland aankomen.

Dit lijkt me niet alleen een mooie manier om de kampen in te delen, het levert ook leuke beelden op: de drenkelingen ploeteren tussen de wrakstukken om te 'redden wat er te redden valt' en spullen te zoeken die van pas kunnen komen.
« Laatst bewerkt op: 16-08-2006, 14:37:53 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #172 Gepost op: 16-08-2006, 16:07:36 »
Leuk concept inderdaad!  ::ok:: Het lijkt wel een (heel klein) beetje op Terra Incognita: in zoverre dat er de mogelijkheid bestaat om te 'promoveren' en dat er een hele groep in 1 keer afvalt. (daar houdt de vergelijking dan ook meteen op  ;))
Ik vind het, net als de meesten hier, ook veel leuker als de winnaar ter plekke wordt bepaald, ipv. door televoting. Maar die evenwichtsproef heeft wat mij betreft wel zijn langste tijd gehad... De laatste keer vond ik het contrast tussen die fantastische eindproef en die 'last man standing'-proef veel te groot. Ik begrijp niet zo goed waarom ze iedere serie weer die evenwichtsproef aan het einde laten komen.


Voor het begin van de serie heb ik ook wel een alternatief concept (heb ik al eerder gepost). Het zou namelijk leuk zijn als het begin wat meer 'schipbreuk-achtig' (=Robinson-achtig) zou zijn. Dit zou er dan zo uit kunnen zien:

Alle deelnemers worden in het water gedropt, een behoorlijk eind van het eiland. De eerste acht (of zes, als je drie kampen hebt) kandidaten die op het strand aankomen, vormen een kamp op het mooiste eiland (met veel vruchten aan de bomen, etc.). Onderweg drijven echter allemaal pakketjes met spullen erin (bijl, magnesiumsticks, rijst, visnet, etc.) die de kandidaten hard nodig hebben. Hoe waardevoller de spullen zijn, hoe verder de omweg die de kandidaten moeten maken om het eiland te bereiken. Ze moeten dus een keuze maken tussen een mooi eiland en gereedschap, of ze moeten zo sterk zijn dat ze met de omweg alsnog als één van de eersten op het eiland aankomen.

Dit lijkt me niet alleen een mooie manier om de kampen in te delen, het levert ook leuke beelden op: de drenkelingen ploeteren tussen de wrakstukken om te 'redden wat er te redden valt' en spullen te zoeken die van pas kunnen komen.
KD. je bent een genie! Dit is een fantástische openingsproef, echt! Richards idee om heel lang niemand te laten afvallen ben ik niet zo fan van (bij Terra Incognita ergerde ik me er alleen maar aan dat niemand weg ging), maar dit is echt een heel goede openingsproef!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #173 Gepost op: 17-08-2006, 11:12:37 »
Richards idee om heel lang niemand te laten afvallen ben ik niet zo fan van (bij Terra Incognita ergerde ik me er alleen maar aan dat niemand weg ging), maar dit is echt een heel goede openingsproef!

Ik vind KD's idee zeker niet slecht, maar dan maken de "Ernestines" in Expeditie Robinson helemaal geen kans, die verzuipen gewoon, of zitten in 't beste geval zonder eten en zonder vuur op een eiland zonder eten en veel zandvlooien. En wàt heb ik genoten van Ernestine, al van de eerste minuut (haar pogingen om in de kooi te geraken). Dan ben je enkel nog bezig met haantjes alla Gio, Pieter, ... en dan verdwijnt er ook een pak kijkplezier imo. De verschillende karakters bijéén op een eiland met te weinig eten, dat maakt juist leuke TV. Maar het blijft wel een leuk idee om (eventueel zelfs meer dan eens) als proef te organiseren.
::ok::

Richards idee vind ik zeker wel kunnen, het grote verschil met Terra Incognita is dat er ginder eten genoeg was, ze lagen maar wat te liggen in hun huisjes, geen stress, enkel verveling. En dat geeft geen kijkplezier natuurlijk.
Wanneer je echter constant moet vechten voor eten, vuur, ... en er blijft druk op de ketel staan wordt het wel heel leuk, zelfs al valt er niemand af. Ook voor de deelnemers is dat leuker, ze hebben een garantie op een minimum aantal dagen expeditie. Ik vond Bjorn toch zo zielig kijken toen hij er al uitlag voor het spel eigenlijk begonnen was. Op deze manier heeft iedereen pakweg 3 weken op een eiland gezeten, plus dan nog het feit dat je moet blijven oppassen voor de mensen die je eruit stemt.
:)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #174 Gepost op: 17-08-2006, 20:14:28 »
KD. je bent een genie! Dit is een fantástische openingsproef, echt! Richards idee om heel lang niemand te laten afvallen ben ik niet zo fan van (bij Terra Incognita ergerde ik me er alleen maar aan dat niemand weg ging), maar dit is echt een heel goede openingsproef!

 ::trots:: Dank je!  :) Misschien wordt dit ook gelezen door iemand van de ER-proeven?  :D

Ik vind KD's idee zeker niet slecht, maar dan maken de "Ernestines" in Expeditie Robinson helemaal geen kans, die verzuipen gewoon, of zitten in 't beste geval zonder eten en zonder vuur op een eiland zonder eten en veel zandvlooien.

Dus precies waar ze het grootste deel van haar (eerste) expeditie heeft doorgebracht: de Mangrove.  ;)
De bedoeling van de proef is natuurlijk ook dat mensen een keuze maken. Om ervoor te zorgen dat ze dat echt doen, zal de proef van tevoren een aantal keren getest moeten worden. Zo wordt voorkomen dat de Gio's en Pieters al te gemakkelijk én de beste spullen én het beste eiland wegkapen. Als de proef perfect is opgebouwd, dan zullen er slechts 2 met de omweg toch bij de eerste acht weten te komen. Op die manier worden de goede zwemmers ook over beide kampen verspreid, afhankelijk van hun keuze.


Om verkenningstochten over het eiland te stimuleren (ziet er altijd mooi uit!), zou de organisatie eigenlijk af en toe nuttige spullen op het eiland moeten verstoppen. Als bijvoorbeeld kamp Noord op een proef een grote pot rijst wint, dan krijgen ze de boodschap 'Zoek in de grot aan de oostzijde van het eiland', in plaats van dat ze die pot direct meekrijgen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #175 Gepost op: 17-08-2006, 21:01:07 »
Ga ns ff solliciteren bij de produktie of zo, want je ideeën zijn bijzonder goed!
Weg met dat statische, move that body!!
;D ::ok::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #176 Gepost op: 18-08-2006, 16:22:31 »
Ga ns ff solliciteren bij de produktie of zo, want je ideeën zijn bijzonder goed!
Weg met dat statische, move that body!!
;D ::ok::
::jaja:: ::ok::

Madine

  • Gast
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #177 Gepost op: 18-08-2006, 16:52:21 »
Ja doe dat maar. Dan hebben we alvast een stok tussen de deur daar bij de volgende aanmelding  :-X

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #178 Gepost op: 18-08-2006, 20:52:47 »
 


Lenny Janssens

Offline Angel007

  • Forumlid
  • itsybitsyspider
Re: Expeditie Robinson 2006 in Panama!
« Reactie #179 Gepost op: 20-08-2006, 13:30:45 »
Dat belooft  :-\\  ??? Zijn 'uitstraling' verklapt al veel  ::ohno:: We zien wel wat ie ervan afbrengt  ;D