Auteur Topic: Fajah Lourens [Kandidaat NL]  (gelezen 181291 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #180 Gepost op: 19-10-2012, 14:07:42 »
Fajah is een toffe ze heeft zowel Willie als Olivier als Zoé en Lodewijk naar huis gestuurd en het heeft er niets te maken dat zij die proef door en door kent ze is gewoon er goed in denk ook wel dat ze van Tess wint hoor maar, zou dat niet erg vinden ik gun het zowel Tess als Fajah beide om door te gaan ook al ben ik net iets meer voor Tess maar so be it het zou wel eerlijk zijn als Fajah wint zou lullig zijn als zij nog even de laatste proef verliest ben benieuwd...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #181 Gepost op: 19-10-2012, 14:12:58 »
Fajah is een toffe ze heeft zowel Willie als Olivier als Zoé en Lodewijk naar huis gestuurd en het heeft er niets te maken dat zij die proef door en door kent ze is gewoon er goed in

Dus ervaring erin staat los van het succes in deze proef?  ???

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #182 Gepost op: 19-10-2012, 14:14:17 »
Dus ervaring erin staat los van het succes in deze proef?  ???

Het kan altijd fout gaan en die proef is heus wel uitgelegd alleen dat zien we niet op de televisie.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #183 Gepost op: 19-10-2012, 14:15:30 »
Natuurlijk heeft dat er alles mee te maken (Zoe vraagt zich nu nog af hoe het toch kan dat die emmer maar bleef drijven  ::rofl::) maar nogmaals, dat valt Fajah niet aan te rekenen maar de regie.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #184 Gepost op: 19-10-2012, 14:26:31 »
Natuurlijk heeft dat er alles mee te maken (Zoe vraagt zich nu nog af hoe het toch kan dat die emmer maar bleef drijven  ::rofl::) maar nogmaals, dat valt Fajah niet aan te rekenen maar de regie.

En daar ga ik akkoord mee

Maar is het dan fair tegenover de mensen die er later uitgaan dat iemand dat er als eerste uitgaat op deze manier bevoordeeld wordt? ook krijgt deze persoon enorm veel info van de 2 kampen en vervolgens doorspelen en een alliantie vormen. aan de andere kant kan dit ook een 2-zijdig mes zijn, maar zo hoog schat ik de meeste overblijvende niet in om hier rekening mee te houden.

Dit staat wel los van of het al dan niet Fajah is.

De kans bestaat dat ze de samensmelting haalt en alsnog er snel uit gestemd zal worden omwille van dat voordeel, tenzij de anderen geen weet krijgen dat het telkens dezelfde proef was of dat er een enorme gunfactor is zoals vorig jaar en dan heeft ze praktisch een vrijgeleide naar de finale.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #185 Gepost op: 19-10-2012, 14:47:39 »
Ik ben benieuwd of Fajah de samensmeltingsproef ook meespeelt of ze pas na die proef in het spel komt ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #186 Gepost op: 19-10-2012, 14:50:04 »
Ik ben benieuwd of Fajah de samensmeltingsproef ook meespeelt of ze pas na die proef in het spel komt ::vergroot::

vroeg ik me ook al af.

Ze zou deze qua fairplay ook mee moeten spelen  >:D

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #187 Gepost op: 19-10-2012, 15:21:39 »
En daar ga ik akkoord mee

Maar is het dan fair tegenover de mensen die er later uitgaan dat iemand dat er als eerste uitgaat op deze manier bevoordeeld wordt? ook krijgt deze persoon enorm veel info van de 2 kampen en vervolgens doorspelen en een alliantie vormen. aan de andere kant kan dit ook een 2-zijdig mes zijn, maar zo hoog schat ik de meeste overblijvende niet in om hier rekening mee te houden.

Dit staat wel los van of het al dan niet Fajah is.

De kans bestaat dat ze de samensmelting haalt en alsnog er snel uit gestemd zal worden omwille van dat voordeel, tenzij de anderen geen weet krijgen dat het telkens dezelfde proef was of dat er een enorme gunfactor is zoals vorig jaar en dan heeft ze praktisch een vrijgeleide naar de finale.

Zoals je zelf al aangeeft het z'n voor- en nadelen, ik denk dat het een het ander wel opheft.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #188 Gepost op: 19-10-2012, 15:26:29 »
Zoals je zelf al aangeeft het z'n voor- en nadelen, ik denk dat het een het ander wel opheft.

Hangt af van situatie en de mindset van de andere kandidaten.


Ik vraag me dan weer af of dit werkelijk de opzet is of niet grondig uitgewerkt of gewoon binnen de middelen die op dat moment voor handen waren.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #189 Gepost op: 19-10-2012, 15:37:54 »
Hangt af van situatie en de mindset van de andere kandidaten.


Ik vraag me dan weer af of dit werkelijk de opzet is of niet grondig uitgewerkt of gewoon binnen de middelen die op dat moment voor handen waren.

Dat is natuurlijk wel heel lastig om ze steeds een andere afval proef te laten doen, ook dan krijg je weer voor en nadelen in het geval een krachtproef of een puzzel waar de een wel en dan ander niet goed in is.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #190 Gepost op: 19-10-2012, 17:46:23 »
Dat is natuurlijk wel heel lastig om ze steeds een andere afval proef te laten doen, ook dan krijg je weer voor en nadelen in het geval een krachtproef of een puzzel waar de een wel en dan ander niet goed in is.

Maar dan begint ieder vanaf nul qua strategie bij aanvang van zo'n proef.  En dat is te verwaarlozen tegenover het voordeel men nu heeft door steeds dezelfde proef te doen.

In het eerste duel had ze heel veel geluk tegen Willie.  Eigenlijk vond ik het ergens niet terecht want ze kwam met een volle emmer op het platform toen ze achter haar emmer aanging terwijl het imo toch de bedoeling was om via het platform met het touw en emmer water te bekomen.  weer iets waar we als kijker niet echt een goede kijk op hadden qua spelregels (of wederom niet goed uitgewerkt en met mogelijke gebeurtenis geen rekening gehouden)

In Survivor hebben ze recent 2 seizoenen gedaan met telkens een duel en dit waren steeds andere maar in miniversie van proeven die in de afgelopen 20 reeksen te zien waren.  Het verschil zat em ook dat de duellisten op een apart eiland zaten en bij het duel 2 mensen per kamp mochten gaan kijken naar dat duel en dit was steeds op eenzelfde locatie maar de proeven werden telkens apart opgebouwd. 

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #191 Gepost op: 19-10-2012, 18:52:49 »
Dat het niet helemaal eerlijk is ben ik het wel mee eens.
Ervaring is toch een voordeel bij een proef.

Maar ik vind het eigenlijk niet erg omdat Fajah mijn favoriet is  ::jaja::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #192 Gepost op: 20-10-2012, 01:20:25 »
Maar dan begint ieder vanaf nul qua strategie bij aanvang van zo'n proef.  En dat is te verwaarlozen tegenover het voordeel men nu heeft door steeds dezelfde proef te doen.

In het eerste duel had ze heel veel geluk tegen Willie.  Eigenlijk vond ik het ergens niet terecht want ze kwam met een volle emmer op het platform toen ze achter haar emmer aanging terwijl het imo toch de bedoeling was om via het platform met het touw en emmer water te bekomen.  weer iets waar we als kijker niet echt een goede kijk op hadden qua spelregels (of wederom niet goed uitgewerkt en met mogelijke gebeurtenis geen rekening gehouden)

In Survivor hebben ze recent 2 seizoenen gedaan met telkens een duel en dit waren steeds andere maar in miniversie van proeven die in de afgelopen 20 reeksen te zien waren.  Het verschil zat em ook dat de duellisten op een apart eiland zaten en bij het duel 2 mensen per kamp mochten gaan kijken naar dat duel en dit was steeds op eenzelfde locatie maar de proeven werden telkens apart opgebouwd. 

Ja, ik snap je redenatie wel maar dat zal ook met geld te maken hebben, de USA heeft nu eenmaal meer geld te spenderen als ER.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #193 Gepost op: 20-10-2012, 07:44:40 »
Ik vind het ook niet eerlijk dat het steeds dezelfde proef is, maar dan nog vind ik het wel fijn voor Fajah dat ze het goed doet, zij kan er ook niks aan doen dat het steeds hetzelfde is.
Dat vind ik ook niet leuk dat het steeds dezelfde proef is, het zou eerlijker zijn als Fajah ook steeds iets nieuws moest doen.
Maar ja daar kan zij ook niks aan doen.
Vond haar erg lief dit keer, ze had het echt te doen met Lodewijk toen ze van hem won. Al denk ik dat ze na de samensmelting ( mocht ze die halen ) niet ver komt, denk dat het pokertrio haar of Ruud er snel uit wipt. Als ze slim is vormt ze meteen een alliantie met de rest en haalt ze die over om het trio eruit te wippen. Denk dat zelfs Gene in zal zien dat op de tweeling stemmen slim zou zijn ( ook al zijn het belgen ).
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

I-love-paars

  • Gast
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #194 Gepost op: 20-10-2012, 11:04:32 »
Ik vind het ook niet eerlijk dat het steeds dezelfde proef is, maar dan nog vind ik het wel fijn voor Fajah dat ze het goed doet, zij kan er ook niks aan doen dat het steeds hetzelfde is.
Dat vind ik ook niet leuk dat het steeds dezelfde proef is, het zou eerlijker zijn als Fajah ook steeds iets nieuws moest doen.
Maar ja daar kan zij ook niks aan doen.
Vond haar erg lief dit keer, ze had het echt te doen met Lodewijk toen ze van hem won. Al denk ik dat ze na de samensmelting ( mocht ze die halen ) niet ver komt, denk dat het pokertrio haar of Ruud er snel uit wipt. Als ze slim is vormt ze meteen een alliantie met de rest en haalt ze die over om het trio eruit te wippen. Denk dat zelfs Gene in zal zien dat op de tweeling stemmen slim zou zijn ( ook al zijn het belgen ).

Ben het eens met wat je op het einde zegt.
Ik heb het hier al ergens gezegd: ik hoop dat Fajah-Ruud (want ik denk dat tess het niet haalt) en Joke-Gene beter gaan overeenkomen. Omdat ik gewoon zo hard wil dat het pokertrio gestopt wordt! En Fajah had hen volgens mij echt goed door volgens wat ze allemaal zei in de biechtstoel. Ik denk wel dat ze er het belang van inziet om die 3 er uit te kegelen. Dus hopelijk zeggen ze eens met z'n allen, komaan we stemmen allemaal op die ene persoon. Daarna kunnen we terug onze eigen weg gaan.
Want als ze niet afspreken kan het ook fout aflopen. Ze kunnen wel allemaal beseffen dat die 3 er uit moeten, maar als er op 3 verschillende een stem uitbrengen, ...

Ik hoop dus dat Fajah de anderen waarschuwt en dat zij hier zullen in meegaan.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #195 Gepost op: 20-10-2012, 12:15:15 »
Ik denk dat de tactiek van het pokertrio straks bij iedereen bekend zal zijn, ze hebben zichzelf in hun eigen web verstrikt..
Niemand zal ze dan nog vertrouwen..
« Laatst bewerkt op: 20-10-2012, 12:51:58 door bertje51 »

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #196 Gepost op: 21-10-2012, 15:43:46 »
Ik vraag me af of Fajah Tess gaat inlichten over wat de proef inhoud, misschien heeft ze dat al eerder gedaan en daar nu spijt van. Ze mag haar graag maar ik hoop niet dat ze Tess teveel info mee geeft over hoe de proef gewonnen kan worden.
Als ze slim is heeft ze dat niet verteld.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Belgarath

  • Forumlid
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #197 Gepost op: 21-10-2012, 23:00:49 »
Dingen als hoe je de emmer het beste kunt vullen zal ze vast niet gedeeld hebben... Ze is slim genoeg om te beseffen wat voor een voordeel dat haar oplevert...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #198 Gepost op: 25-10-2012, 20:50:01 »
Maakt me geen hol uit of ze nou een voordeel had of niet, ik vind het knap dat ze 14 dagen in die mangrove en tig battles heeft overwonnen, chapeau Fajah!   ::bravo::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #199 Gepost op: 25-10-2012, 20:51:23 »
Maakt me geen hol uit of ze nou een voordeel had of niet, ik vind het knap dat ze 14 dagen in die mangrove en tig battles heeft overwonnen, chapeau Fajah!   ::bravo::
16, maar inderdaad heel knap! ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.