Auteur Topic: Fajah Lourens [Kandidaat NL]  (gelezen 181340 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #340 Gepost op: 22-11-2012, 22:01:24 »
verkeerde topic maar niet helemaal waar ::trots::

Dat jij een fan van Chris bent of dat hij op de persoon speelt?  ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #341 Gepost op: 22-11-2012, 22:02:03 »
Dat jij een fan van Chris bent of dat hij op de persoon speelt?  ::)
die laatste :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline pepim

  • Forumlid
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #342 Gepost op: 22-11-2012, 22:02:33 »
Toch vind ik haar nog steeds leuk vanaf dag 1, ondanks dat ik weet dat ze direct en bot kan zijn. Schijnheilig is ze iig niet en daarmee bedoel ik niet dit te verwarren met de tactiek waar ze nu mee bezig is.
Het is óf dit óf eruit denk ik dan  ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #343 Gepost op: 22-11-2012, 22:02:59 »
verkeerde topic maar niet helemaal waar ::trots:: Chris komt gewoon zijn beloftes na ::)
In dat geval heeft Fajah haar beloftes ook nagekomen ::). Ze heeft nooit gezworen met haar vingertjes in de lucht ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #344 Gepost op: 22-11-2012, 22:05:24 »
In dat geval heeft Fajah haar beloftes ook nagekomen ::). Ze heeft nooit gezworen met haar vingertjes in de lucht ::).

 ::trots::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #345 Gepost op: 22-11-2012, 22:59:22 »
Ik vraag me eigenlijk wel af wat het verblijf op zo'n eiland met je doet. Wij zien in ieder geval lang niet alles wat er gezegd en gedaan wordt.
Ik denk dat Fajah af en toe ook aardig wat te verduren krijgt van de andere deelnemers.
Voor mij is en blijft het een kanjer die zich ondanks alle tegenslagen (het verblijf in de mangrove bijvoorbeeld) heel sterk staande weet te houden. En dat ze daardoor soms wat pinnig uit de hoek kan komen vind ik echt niet zo verwonderlijk.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #346 Gepost op: 22-11-2012, 23:23:24 »
Ik vraag me eigenlijk wel af wat het verblijf op zo'n eiland met je doet. Wij zien in ieder geval lang niet alles wat er gezegd en gedaan wordt.
Ik denk dat Fajah af en toe ook aardig wat te verduren krijgt van de andere deelnemers.
Voor mij is en blijft het een kanjer die zich ondanks alle tegenslagen (het verblijf in de mangrove bijvoorbeeld) heel sterk staande weet te houden. En dat ze daardoor soms wat pinnig uit de hoek kan komen vind ik echt niet zo verwonderlijk.

Ze heeft het iig makkelijker gehad dan Tanja vorig jaar, zij heeft echt haar emotionele 'krak' gehad door de eenzaamheid.  Maar alles draait om relativeren in zo'n situatie en ze kan en mag zich heel wat veroorloven met zo'n grote bek en ik vind het opmerkelijk dat ze haar er nog steeds niet op afgerekend hebben zoals bij de eerste eilandraad. 

Misschien nemen Fatima en Christophe haar gewoon mee naar de finale omdat de gunfactor veel minder zal zijn tegenover Tanja vorig jaar indien het met een stemming zou zijn of wordt ze net voor de semifinale  eruit gewerkt

Fysiek vind ik haar niet echt de bovenmaat, er is buiten Fatima en Gene gewoon geen concurrentie meer. (Paul, Aagje, Lodewijk, Olivier hadden het in de individuele proeven vast beter gedaan, ok ze heeft een duel van de laatste 2 gewonnen maar over dat voordeel hoeven we het niet meer te hebben...)

Die bordenproef had grotendeels ook met geluk te maken (2 borden in 1 keer). 
--> Laat ze dit 10 keer doen en ben er zeker van dat dit ze geen 3 keer kan presteren.  Om haar daarvoor een topper te noemen vind ik ook beetje overdreven.


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #347 Gepost op: 22-11-2012, 23:26:46 »
Fysiek vind ik haar niet echt de bovenmaat, er is buiten Fatima en Gene gewoon geen concurrentie meer. (Paul, Aagje, Lodewijk, Olivier hadden het in de individuele proeven vast beter gedaan, ok ze heeft een duel van de laatste 2 gewonnen maar over dat voordeel hoeven we het niet meer te hebben...)
En wat heeft Gene in hemelsnaam gepresteerd om tot 'enige concurrentie' uitgeroepen te worden? Hij lag de laatste proef in het begin zelfs achter Fajah die niet eens haar best deed en heeft nog nooit een proef gewonnen. Ik vind wat dat betreft Minhee en Joke beide sterker dan Gene.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #348 Gepost op: 23-11-2012, 00:32:23 »


Die bordenproef had grotendeels ook met geluk te maken (2 borden in 1 keer). 
--> Laat ze dit 10 keer doen en ben er zeker van dat dit ze geen 3 keer kan presteren.  Om haar daarvoor een topper te noemen vind ik ook beetje overdreven.


Die proef heeft misschien met geluk te maken, maar nog veel meer met goed gooien.
Ze was veel beter als de rest, daarom was ze ook zo veel eerder klaar.

En Fajah zelf vind ik nog altijd geweldig, had nooit verwacht dat ze er nu nog in zou zitten.
Ze heeft soms een te grote mond, en maakt zichzelf hiermee zeker niet populair.
Maar zelfs daar kan ik mij niet aan ergeren, hou van mensen die recht uit zijn.
(Al moet ik toegeven dat ze soms iets respectvoller mag zijn)
There's no show like a reality show ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #349 Gepost op: 23-11-2012, 01:05:44 »
En wat heeft Gene in hemelsnaam gepresteerd om tot 'enige concurrentie' uitgeroepen te worden? Hij lag de laatste proef in het begin zelfs achter Fajah die niet eens haar best deed en heeft nog nooit een proef gewonnen. Ik vind wat dat betreft Minhee en Joke beide sterker dan Gene.

Mijn persoonlijke mening en observatie.

Ik bekijk ook de groepsproeven en daar was hij imo toch telkens een aanwinst voor het team, ook al hebben ze er verloren: hij is er altijd voor blijven gaan wat van anderen niet altijd gezegd kan worden.  Heeft met de hindernissenbaan ook laten zien dat hij vrij goed kan zwemmen en over een goede conditie beschikt.  Had een van de betere houdingen in het boogschieten en blijft vrij bescheiden in het algemeen.

De hangproef heeft hij niet mee kunnen doen maar dat is het voordeel wie het minste weegt(remember hangproef met Rita tegenover afgetrainde Jeroen in 2009). Het geheugenspel is tevens ook weer een grote portie geluk mee gemoeid of is het handig dat iemand je helpt zoals Christophe dat bij fatima deed.  Bij het bordjes gooien was hij 2de ook weer deels door geluk maar dat had Fajah ook.

Hij is een goede all-rounder en schat em in het totaal toch iets sterker in dan Joke omdat ze zich bij het bordjes werpen niet echt bewezen heeft.

Je hebt zeker een punt dat Joke niet moet onderdoen als het gaat om vrouwelijke concurrentie maar schat op dat punt Fajah nog iets agressiever in aangaande algemene conditie en niet enkel op basis van die hangproef waarbij Joke toch subliem heeft gepresteerd.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #350 Gepost op: 23-11-2012, 01:12:01 »
Die proef heeft misschien met geluk te maken, maar nog veel meer met goed gooien.
Ze was veel beter als de rest, daarom was ze ook zo veel eerder klaar.

Het was op een reactie om de bewering dat Fajah fysiek de sterkste is.

Goed gooien heeft te maken met coördinatie, waarbij uithouding en conditie maar een minimale rol spelen.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #351 Gepost op: 23-11-2012, 07:13:29 »
Ja maar Reaver je verliest als getrainde man snel spieren op ER dat weet je toch. Rita was mentaal super sterk. En ze woog minder.
Kijk maar naar die hangproef in 2010, Sebastiaan toch een sterke vent lager bijn als eerste af. Anthony bleef als laatste over met Regina terwijl hij ook nog gewicht mee moest zeulen.
Fajah vind ik mentaal gewoon erg sterk. Dit complot was natuurlijk geniaal opgezet. Maar je zag Fajah toch nog twijfelen op de eiland raad toen ze 3x haar naam zag.
Ik vind haar nog steeds leuk. Ze was hard tegen Joke maar ik deel haar mening over Joke. Ze had het misschien anders kunnen en moeten zeggen maar goed dat is Fajah.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #352 Gepost op: 23-11-2012, 11:07:20 »
Fajah is voor mij een topper en voor mij 1 van de redenen dat ik nog kijk.
En tja die kritiek die je hier leest over Fajah.... zo kan ik over iedere kandidaat wel bakken vol kritiek uiten want over iedereen valt wel wat negatiefs te zeggen.
Het is maar net wat je wilt zien hé! Ik bekijk het liever van de positieve kant en Fajah vind ik gewoon een super leuke vrouw. Daarbij respecteer ik iedereen.
Zet ém op Fajah!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #353 Gepost op: 23-11-2012, 14:31:41 »

Je hebt zeker een punt dat Joke niet moet onderdoen als het gaat om vrouwelijke concurrentie maar schat op dat punt Fajah nog iets agressiever in aangaande algemene conditie en niet enkel op basis van die hangproef waarbij Joke toch subliem heeft gepresteerd.


Ja ik ben het helemaal met je eens dat Gene gewoon goed heeft meegedaan in de groepsproeven en nee ik zou hem ook niet 'slap' noemen. Het noemen van Joke als 'vrouwelijk' concurrentie komt een beetje over alsof je vind dat mannen sowieso sterker zijn dan vrouwen ;), waar ik het sowieso niet mee eens ben. Wat mij betreft hebben zowel Joke als Minhee meer uitblink momenten gehad dan Gene. Joke met bijv. de balanceer proef, de hangproef, de memory proef en laatste proef was ze ook heel dicht bij. Minhee heeft zich als teamspeler al meerdere keren bewezen met bijv. de eerste puzzelopdracht, de tactiek bij de balanceeropdracht, de hindernissbaan, laatste proef. Je kan Gene best een sterke kandidaat vinden, maar de anderen zwak noemen is niet helemaal fair.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline BMS

  • Forumlid
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #354 Gepost op: 23-11-2012, 15:40:31 »


Fysiek vind ik haar niet echt de bovenmaat, er is buiten Fatima en Gene gewoon geen concurrentie meer. (Paul, Aagje, Lodewijk, Olivier hadden het in de individuele proeven vast beter gedaan, ok ze heeft een duel van de laatste 2 gewonnen maar over dat voordeel hoeven we het niet meer te hebben...)

Die bordenproef had grotendeels ook met geluk te maken (2 borden in 1 keer). 
--> Laat ze dit 10 keer doen en ben er zeker van dat dit ze geen 3 keer kan presteren.  Om haar daarvoor een topper te noemen vind ik ook beetje overdreven.



Nou als je de marathon kan lopen ben je fysiek en qua uithoudingsvermogen toch best sterk! Fajah heeft de duels ook allemaal gewonnen en bij de andere proeven heeft ze het ook echt goed gedaan!
Met dat gooien op borden kun je het wel geluk noemen (die 2 borden met een blok) Maar de rest gooide ze ook in een keer kapot.
Vind haar van de vrouwelijke kandidaten zeker de sterkste.

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #355 Gepost op: 23-11-2012, 15:50:15 »
Dat de meeste provincialen of Belgen onder ons niet weten,
dat de manier zoals Fajah communiceerd, in Amsterdam (en ook in andere grote steden) heel normaal is, Is de reden dat ze haar niet mogen.

Ik kan me dan wel voorstellen dat het nogal grof klinkt als je dat niet kent.
Fajah is gewoon een Amsterdams wijfie met het hart op de tong. 

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #356 Gepost op: 23-11-2012, 17:20:50 »
Ja ik ben het helemaal met je eens dat Gene gewoon goed heeft meegedaan in de groepsproeven en nee ik zou hem ook niet 'slap' noemen. Het noemen van Joke als 'vrouwelijk' concurrentie komt een beetje over alsof je vind dat mannen sowieso sterker zijn dan vrouwen ;), waar ik het sowieso niet mee eens ben. Wat mij betreft hebben zowel Joke als Minhee meer uitblink momenten gehad dan Gene. Joke met bijv. de balanceer proef, de hangproef, de memory proef en laatste proef was ze ook heel dicht bij. Minhee heeft zich als teamspeler al meerdere keren bewezen met bijv. de eerste puzzelopdracht, de tactiek bij de balanceeropdracht, de hindernissbaan, laatste proef. Je kan Gene best een sterke kandidaat vinden, maar de anderen zwak noemen is niet helemaal fair.

Ik heb ook niemand werkelijk zwak genoemd enkel wie ik vind die momenteel de sterkste zijn en weerstand konden bieden.  De rest kan evengoed een redelijke middelmaat zijn.  Ik heb het over de fysiek sterke kandidaten die reeds eruit zijn en daar behoord Aagje ook toe...  Qua vrouwelijke concurrentie gaat het gewoon om het voordeel dat vrouwen hebben tegenover de mannen bij bepaalde proeven en omgekeerd.  Zodoende fajah best wel goed presteerde maar nogmaals indien Aagje, Olivier, Paul of Lodewijk er nog in hadden gezeten konden ze wel iets meer weerstand bieden dan tegenover de mensen die er nu nog inzitten.


Nou als je de marathon kan lopen ben je fysiek en qua uithoudingsvermogen toch best sterk! Fajah heeft de duels ook allemaal gewonnen en bij de andere proeven heeft ze het ook echt goed gedaan!


De andere proeven heeft ze idd goed gedaan en uithouding heeft ze ook, dat heb ik ook niet ontkent.

Ik had het over de mensen die weerstand konden bieden, ik zie Fajah qua fysiek meer als een sterke middelmaat over alle kandidaten die dit jaar meedoen.  De toppers op fysiek vlak zijn er al uit en als mensen blijven zeuren over hoe geweldig ze is door die duels en niet willen inzien welk voordeel zij heeft gehad door telkens dezelfde proef te doen en voor de rest haar energie heeft kunnen sparen enz... heeft het ook geen zin meer om daar nog verder op in te gaan.


Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #357 Gepost op: 23-11-2012, 17:43:43 »
De andere proeven heeft ze idd goed gedaan en uithouding heeft ze ook, dat heb ik ook niet ontkent.

Ik had het over de mensen die weerstand konden bieden, ik zie Fajah qua fysiek meer als een sterke middelmaat over alle kandidaten die dit jaar meedoen.  De toppers op fysiek vlak zijn er al uit en als mensen blijven zeuren over hoe geweldig ze is door die duels en niet willen inzien welk voordeel zij heeft gehad door telkens dezelfde proef te doen en voor de rest haar energie heeft kunnen sparen enz... heeft het ook geen zin meer om daar nog verder op in te gaan.

Nou, nog 1 dingetje over die mangroveproeven. Zij hoefde steeds maar 1 proef minder te doen dan haar tegenstander. Na elke eliminatieproef kwam haar proef. Dus oke, daar kan een Lodewijk of Olivier nog wat moe van zijn, maar om nou te zeggen dat Fajah veel minder proeven hoefde te doen....

Voor de rest over Fajah, ze zorgt voor spetterende televisie. En ik hou ook wel van dat directe al mag het af en toe minder hard en grof. Wat ik wel een naar trekje vind is het zo overduidelijk en in the face genieten van iemand anders zijn of haar nederlaag. Dat najennen, daar hou ik niet zo van.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #358 Gepost op: 23-11-2012, 18:08:37 »
Nou, nog 1 dingetje over die mangroveproeven. Zij hoefde steeds maar 1 proef minder te doen dan haar tegenstander. Na elke eliminatieproef kwam haar proef. Dus oke, daar kan een Lodewijk of Olivier nog wat moe van zijn, maar om nou te zeggen dat Fajah veel minder proeven hoefde te doen....

Ik heb het over het opsparen van energie, niet over de hoeveelheid van proeven: qua intensiteit is er wel een groot verschil tussen de teamproeven en 5 keer heen en weer over een balkje lopen en af en toe een emmertje ophalen. 


Wat ik wel een naar trekje vind is het zo overduidelijk en in the face genieten van iemand anders zijn of haar nederlaag. Dat najennen, daar hou ik niet zo van.

Idd, indien ze zich beetje bescheidener had opgesteld zou ze misschien een grotere gunfactor verkregen hebben. 

Ik hoop iig dat ze de finale niet haalt.

 

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fajah Lourens [Kandidaat NL]
« Reactie #359 Gepost op: 23-11-2012, 23:25:22 »


Ik hoop iig dat ze de finale niet haalt.

 

Ja dat is nu voor een ieder wel duidelijk hoor reaver.   ::rofl::