Auteur Topic: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers  (gelezen 157650 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #160 Gepost op: 15-07-2010, 19:09:28 »
Op de site van 2be spreken ze dan weer van 8 belgen tegen 9 vlamingen, dus het is allemaal weer tegenstrijdig.
8 Belgen tegen 9 Vlamingen?  ::oink:: Het moet ni gekker worden!  :D

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #161 Gepost op: 15-07-2010, 19:11:57 »
Ik bedoelde 8 belgen tegen 8 nederlanders. Fout is inmiddels hersteld  ::hypocriet::

Offline Leet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #162 Gepost op: 18-07-2010, 11:46:39 »
Oh met pijn in mijn hart kreeg ik van de week het bericht te horen. Bekende (semi) nederlanders in ER. Het lag al een tijd in de planning en gaat nu toch gebeuren. Afgrijselijk. Wordt allemaal te lief en te aardig en een hoop acteerwerk.De mol is ook zo om zeep geholpen.( in mijn ogen dan)
Gelukkig hebben we Survivor nog. Ik ben deze week begonnen met seizoen 19 met de onvergetelijke Russell. Zoiets zullen we nu niet meer krijgen in ER.

Zal er wel aan beginnen maar met tegenzin want ik ben nu eenmaal een ER-verslaafde. ( zal nu wel cold-turkey worden)


Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #163 Gepost op: 21-07-2010, 17:36:09 »
Ik zou eerst maar eens één of twee afleveringen afwachten voordat je zo'n felle mening geeft, misschien valt het wel heel erg mee.. Ik bedoel hoe kan je iets nou zo afgrijselijk vinden, en pijn in je hart krijgen als je nog niet eens een aflevering gezien hebt...

Ik vond WIDM met BN'ers ook best leuk, en bij Survivor South Africa is de editie met Celebrities ook de leukste vind ik..

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #164 Gepost op: 21-07-2010, 18:00:08 »
Ik zou eerst maar eens één of twee afleveringen afwachten voordat je zo'n felle mening geeft, misschien valt het wel heel erg mee.. Ik bedoel hoe kan je iets nou zo afgrijselijk vinden, en pijn in je hart krijgen als je nog niet eens een aflevering gezien hebt...

Ik vond WIDM met BN'ers ook best leuk, en bij Survivor South Africa is de editie met Celebrities ook de leukste vind ik..


Naar mijn gevoel baseren veel mensen hun mening door het feit dat er al veel te veel programma's zijn met locale bekende koppen.  De Die Hard fans die mee wilden doen worden achteruit gedrukt, geen selecties, geen spanning... terwijl die bekende koppen het praktisch allemaal mooi op een schoteltje krijgen gepresenteerd...  Een reactie uit jaloezie? Voor mij persoonlijk enigszins wel maar dan enkel op deelname, niet om de 'Bekende Koppen'-status...

Ik volg WIDM niet (op dat vlak hebben enkele BNers dan weer het voordeel en hopelijk gaan ze de boel een beetje saboteren als Russel... Maarja Survivor is dan weer een ander calliber --> Het originele concept in de States heeft het al 20 seizoenen gedaan zonder Bekend volk (met uitzondering op de allstar-reeksen maar dat heeft alsnog een andere gevoelswaarde) Er werd Jeff Probst wel al een paar keer gevraagd welke celebs hij in het programma zou willen zien maar voor zover ik weet is er van een celeb-editie gelukkig nog geen sprake. 

Survivor South Afrika Vip heb ik (nog) niet gezien maar het zou me ook verwonderen dat ik daar nog maar enkele deelnemers van ken.

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #165 Gepost op: 21-07-2010, 21:23:54 »
Afgrijselijk. Wordt allemaal te lief en te aardig en een hoop acteerwerk.De mol is ook zo om zeep geholpen.( in mijn ogen dan)



bij de mol kunnen ze nog acteren.. maar bij er..

na een paar dagen van honger en niet weten wat er komt... lijkt me sterk dat dat dan nog zo zou zijn... niemand weet hoe die dan gaat reageren..

ben eigenlijk wel benieuwd.. het zijn ook gewoon mensen. toevallig wat bekender..

maar ik denk er best kans is dat het nog wel leuk word. ondanks dat ookik negatief er over ben.



robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #166 Gepost op: 22-07-2010, 16:17:20 »
Iemand een idee wanneer nu precies de uitzendingen zijn? Lees namelijk de ene keer dat de uitzendingen aanvangen op 29 augustus 2010, dat is een zondag ( het oude vertrouwde tijdstip van 21:30). Op de site van RTL spreken ze weer van donderdag 2 september.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #167 Gepost op: 23-07-2010, 10:05:19 »
Ik las in een krant vorige week ook 2 september... En dat zou mij helemaal niet goed uitkomen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #168 Gepost op: 24-07-2010, 09:00:38 »

Naar mijn gevoel baseren veel mensen hun mening door het feit dat er al veel te veel programma's zijn met locale bekende koppen.  De Die Hard fans die mee wilden doen worden achteruit gedrukt, geen selecties, geen spanning... terwijl die bekende koppen het praktisch allemaal mooi op een schoteltje krijgen gepresenteerd...  Een reactie uit jaloezie? Voor mij persoonlijk enigszins wel maar dan enkel op deelname, niet om de 'Bekende Koppen'-status...

Dit is denk ik waarom er veel weerstand tegen de BN-ers reeks is. ER gaf altijd het gevoel dat je misschien ook eens mee zou kunnen doen aan zon avontuur. Zodra BN-er reeksen komen, en wie weet blijven, dan is dit extra gevoel weg. Ik vond dat zelf altijd een grote meerwaarde van de charme van ER. Ik denk dat dit geen jaloezie is, maar een hele reeele gewaarwording dat je zelf geen kandidaat meer kunt worden. Maar wellicht blijft het bij een eenmalige BN-er reeks. Ik hoop het stiekem wel.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #169 Gepost op: 24-07-2010, 10:05:28 »
Citaat

Naar mijn gevoel baseren veel mensen hun mening door het feit dat er al veel te veel programma's zijn met locale bekende koppen.  De Die Hard fans die mee wilden doen worden achteruit gedrukt, geen selecties, geen spanning... terwijl die bekende koppen het praktisch allemaal mooi op een schoteltje krijgen gepresenteerd...  Een reactie uit jaloezie? Voor mij persoonlijk enigszins wel maar dan enkel op deelname, niet om de 'Bekende Koppen'-status...

Dit is denk ik waarom er veel weerstand tegen de BN-ers reeks is. ER gaf altijd het gevoel dat je misschien ook eens mee zou kunnen doen aan zon avontuur. Zodra BN-er reeksen komen, en wie weet blijven, dan is dit extra gevoel weg. Ik vond dat zelf altijd een grote meerwaarde van de charme van ER. Ik denk dat dit geen jaloezie is, maar een hele reeele gewaarwording dat je zelf geen kandidaat meer kunt worden. Maar wellicht blijft het bij een eenmalige BN-er reeks. Ik hoop het stiekem wel.

Voor mij is dit geheel niet het geval. Ik heb nooit de ambitie gehad om mee te willen doen dus van jaloezie kan geen sprake zijn.

Voor mij is een reeks met onbekenden aantrekkelijker omdat ik deze mensen nog geheel niet ken. De karakters ontwikkelen zich in de loop van de serie en daar zitten soms hele onverwachte wendingen bij. Dàt vind ik het leuke eraan. Bij bekenden weet je al min of meer wat voor vlees je in de kuip hebt.

Daarbij heb ik het gevoel dat onbekenden veel minder of helemaal niet acteren. Bekenden hebben meestal televisie-ervaring en acteren naar mijn gevoel in meer of minder mate in zo'n serie.

Vind het trouwens nogal gevaarlijk te beweren dat mensen hun afkeer van BN/BV zouden baseren op jaloezie. Is daar enig bewijs voor? Of is dit meer een projectie van je eigen gevoelens?
« Laatst bewerkt op: 24-07-2010, 10:08:16 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #170 Gepost op: 24-07-2010, 13:41:54 »
Test, gek genoeg heb ik dat gevoel altijd als ik naar Survivor kijk, die deelnemers zijn altijd zwaar camera-bewust (Russel is daar het perfecte voorbeeld van) en daar stoor ik me niet echt aan.. Ik denk bovendien als je een goed leven gewend bent zoals de meeste bekende koppen, je het nog zwaarder zult krijgen op zo'n expeditie en de irritatie van honger / insectenbeten zal zijn tol gaan eisen. Hierdoor zul je lijkt mij een hele andere kant van zo'n bekende kop zien wat het wel weer interessant maakt.

Wat ik wel erg jammer vind bij deze serie is dat sommige van de bekende Nederlanders elkaar al heel goed kennen en in het normale leven goede vrienden zijn... Dus bepaalde alliantie zullen waarschijnlijk al gemaakt zijn voordat het spel begint, net als bij de Titanen-editie van ER..

En tja ik begrijp het volkomen dat er nu een bepaalde spanning af is omdat je je niet meer kunt inschrijven..

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #171 Gepost op: 24-07-2010, 23:32:31 »
Vind het trouwens nogal gevaarlijk te beweren dat mensen hun afkeer van BN/BV zouden baseren op jaloezie. Is daar enig bewijs voor? Of is dit meer een projectie van je eigen gevoelens?


Was een gedachtekronkel en tevens een voor de hand liggende reactie van de tegenpartij: Als ik mijn ongenoegen over deze 'bekende' editie laat weten tegen mensen krijg ik soms de reactie 'Ben je jaloers?'... ;)

Heb ook geantwoord dat het enigszins bij mij dat de mogelijkheid kan zijn maar enkel op de mogelijkheid tot deelname die veel makkelijker verloopt, juist omwille van een bekende kop te hebben.   


Voor mij is een reeks met onbekenden aantrekkelijker omdat ik deze mensen nog geheel niet ken. De karakters ontwikkelen zich in de loop van de serie en daar zitten soms hele onverwachte wendingen bij. Dàt vind ik het leuke eraan. Bij bekenden weet je al min of meer wat voor vlees je in de kuip hebt.

Daarbij heb ik het gevoel dat onbekenden veel minder of helemaal niet acteren. Bekenden hebben meestal televisie-ervaring en acteren naar mijn gevoel in meer of minder mate in zo'n serie.


Kan ik me trouwens ook in vinden maar doordat ik wel de ambitie heb/had om mee te doen, heeft het voor mij waarschijnlijk een sterkere gevoelswaarde, wat goed weergegeven is in de reactie van Clown:

ER gaf altijd het gevoel dat je misschien ook eens mee zou kunnen doen aan zon avontuur. Zodra BN-er reeksen komen, en wie weet blijven, dan is dit extra gevoel weg. Ik vond dat zelf altijd een grote meerwaarde van de charme van ER. Ik denk dat dit geen jaloezie is, maar een hele reeele gewaarwording dat je zelf geen kandidaat meer kunt worden.


« Laatst bewerkt op: 25-07-2010, 02:15:55 door reaver »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #172 Gepost op: 25-07-2010, 20:13:16 »
Test, gek genoeg heb ik dat gevoel altijd als ik naar Survivor kijk, die deelnemers zijn altijd zwaar camera-bewust (Russel is daar het perfecte voorbeeld van) en daar stoor ik me niet echt aan.. Ik denk bovendien als je een goed leven gewend bent zoals de meeste bekende koppen, je het nog zwaarder zult krijgen op zo'n expeditie en de irritatie van honger / insectenbeten zal zijn tol gaan eisen. Hierdoor zul je lijkt mij een hele andere kant van zo'n bekende kop zien wat het wel weer interessant maakt.

Wat ik wel erg jammer vind bij deze serie is dat sommige van de bekende Nederlanders elkaar al heel goed kennen en in het normale leven goede vrienden zijn... Dus bepaalde alliantie zullen waarschijnlijk al gemaakt zijn voordat het spel begint, net als bij de Titanen-editie van ER..

En tja ik begrijp het volkomen dat er nu een bepaalde spanning af is omdat je je niet meer kunt inschrijven..

Ik heb nooit survivor gekeken (hoogstens een klein stukje) dus heb hier geen mening over. ;D Het enige wat ik erover zou kunnen zeggen is dat naar mijn mening Amerikanen over het algemeen wat theatraler zijn. Of misschien wij Nederlanders/Belgen wat ingetogener. ;)
Geniet nooit met mate...

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #173 Gepost op: 26-07-2010, 13:15:48 »
Iemand een idee wanneer nu precies de uitzendingen zijn? Lees namelijk de ene keer dat de uitzendingen aanvangen op 29 augustus 2010, dat is een zondag ( het oude vertrouwde tijdstip van 21:30). Op de site van RTL spreken ze weer van donderdag 2 september.

op rtl.nl staat: RTL 5, wekelijks vanaf donderdag 2 september, 20.30 uur.
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #174 Gepost op: 26-07-2010, 13:24:11 »
Dit jaar ER met BN en BV.Is er dan een verschil met de vorige jaren?Ik dacht het niet  ::ohno:: ::ohno:: Wie mocht er deelnemen?De vrouw,het nichtje,de broer,de zus,de zoon,de dochter de neef.......van....of iemand die al deelgenomen had aan een reality-programma,of iemand die op een andere manier al eens in de media verschenen was.... en om het toch een beetje"serieus" te laten lijken,nam men er af en toe een onbekend iemand bij......dus veel verschil met vorige seizoenen zie ik niet  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #175 Gepost op: 26-07-2010, 16:11:22 »
Dit jaar ER met BN en BV.Is er dan een verschil met de vorige jaren?Ik dacht het niet  ::ohno:: ::ohno:: Wie mocht er deelnemen?De vrouw,het nichtje,de broer,de zus,de zoon,de dochter de neef.......van....of iemand die al deelgenomen had aan een reality-programma,of iemand die op een andere manier al eens in de media verschenen was.... en om het toch een beetje"serieus" te laten lijken,nam men er af en toe een onbekend iemand bij......dus veel verschil met vorige seizoenen zie ik niet  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Mja je hebt ergens een punt... maar er is toch een verschil tussen een referentie via een bepaalde relatie met een lokaal bekend persoon en de bekenden zelf.

--> De bekende koppen werden gevraagd terwijl de rest zich alsnog moet aanmelden via de gebruikelijke kanalen en alle selecties moeten doorstaan om een kans te krijgen tot het spel (buiten enkele uitzonderingen).

Op zich is een bekende koppen versie veel eenvoudiger qua organisatie en veel minder werk om kandidaten te screenen voor de selecties...  ::vergroot::
--> Goedkoper

« Laatst bewerkt op: 26-07-2010, 20:49:01 door reaver »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #176 Gepost op: 26-07-2010, 16:17:45 »
Ze zullen zeker minder screening hebben gedaan, maar er zal toch genoeg screening geweest zijn! Er zullen vast wel heel wat meer namen zijn gepasseerd en zijn gescreend dan dat je nu op tv zal gaan zien!
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #177 Gepost op: 26-07-2010, 16:28:16 »
Ik zou eerst maar eens één of twee afleveringen afwachten voordat je zo'n felle mening geeft, misschien valt het wel heel erg mee..

bij Survivor South Africa is de editie met Celebrities ook de leukste vind ik..


Survivor South Afrika Vip heb ik (nog) niet gezien maar het zou me ook verwonderen dat ik daar nog maar enkele deelnemers van ken.

Ik heb inmiddels een paar afleveringen gezien.

In de eerste afleveringen 3 opgevers (ok 1 werd weggestemd maar die ging het toch niet lang meer trekken met zijn been)... dat is niet echt een opener van een goed seizoen.  Als ik dan de eerste afleveringen vergelijk met Survivor South Africa Malaysia vind ik Malaysia toch iets leuker om te zien. 

Ik had eerder aangegeven dat Expeditie Robinson de fakkels gerust mag overnemen maar als ik zie hoe South Africa en UK het concept hebben ver...   beter niet dus.  ::ohno::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #178 Gepost op: 26-07-2010, 16:40:22 »
Ze zullen zeker minder screening hebben gedaan, maar er zal toch genoeg screening geweest zijn! Er zullen vast wel heel wat meer namen zijn gepasseerd en zijn gescreend dan dat je nu op tv zal gaan zien!

Tuurlijk  ::jaja::

De vraag werd eerder al meerdere keren gesteld:  Hoeveel bekende koppen er werkelijk mee willen doen aan Expeditie Robinson om het spel te spelen en niet om hun imago op te poetsen.  Van de 50-100 waar de productie een balletje heeft opgegooid heeft misschien 40% interesse voor deelname en dan wordt het veel eenvoudiger tegenover een paar duizend mensen die zich aanmelden.
« Laatst bewerkt op: 26-07-2010, 20:50:16 door reaver »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson 2010: met BN'ers
« Reactie #179 Gepost op: 26-07-2010, 16:53:58 »
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! ::jaja:: Ik ben trouwens wel benieuwd (en dat geldt overigens ook voor WIDM) wie men verder in gedachten heeft gehad en wie benaderd zijn...
Ich bin ein Bärliner!