Auteur Topic: [kandidaat] Frans  (gelezen 213942 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #160 Gepost op: 5-11-2007, 23:40:33 »
En Frans maar typen... ::rofl::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #161 Gepost op: 6-11-2007, 14:49:46 »
Hoi Frans

Na gisteren had ik zeker weer wat vraagjes. Hoe heb je zelf de afgelopen aflevering bekeken? vond je dat er veel dingen weggelaten waren en zo ja welke? Waren de mannenproeven erg zwaar, met die stenen sjouwen enzo, had je de piramide snel in elkaar? Vond je het terecht dat Kristien op deze manier bij de laatste tien zat?
Baalde je dat je niet gekozen werd tot meest waardevolle man of had je wel verwacht dat het iemand anders zou zijn?
Groetjes Ayla

Hai Ayla

Ja de afgelopen aflevering was voor mij een beetje minder. Er is veel weg gelaten en geknipt waardoor ik een "incompleet" gevoel heb van deze aflevering. Zo waren er meerdere proeven bij de slimste man/vrouw competitie, en ja er is niet 1 kip geslacht maar 4, en dat op verschillende dagen en manieren en door meerder mensen, en het enige wat ze laten zien is dat Marcel de kip consumptiegereed maakt. Daardoor vind ik dat er een verkeerd beeld onstaan is als of alle kippen rucksichloss afgeslacht zijn. Maar goed ze smaakten evendgoed lekker, en er ging werkelijk niks verloren. De proef voor sterkste man/vrouw was echt zwaar, grote keien, mul zand en de faktor tijd tegen. Deze proef was voor iedereen zwaar en dat is wel goed te zien omdat vele onder ons vielen of stenen lieten vallen. De pyramide had ik binnen 17 sec. staan, maar omdat ik bij de andere (niet in beeld gebracht proef) lager scoorde was ik bij de slimste man proef 4e en viel dus niet in de prijzen.
Kristien, ach geluk moet je een beetje hebben en dat had ze, ze is in mijn ogen niet zo'n Robinson ster, en ik denk ook als ze met ons mee had moeten doen voor de proeven en ook het stemmen dat ze niet al te veel kans maakte voor een laatste 10 plaats.
En als waardevolste man, ik had 4 stemmen samen met nog iemand en er waren er nog twee met 3 stemmen, dus het veld lag niet ver uit elkaar.  Willem was tot dan toe ook een waardevol man in ons kamp en dus heeft hij ook terecht de stemmen gekregen, kort gezegd de rest was net iets minder waardevol, jammer.
En de laatste drie, stem zondag af en dan wordt het stel kompleet en kan de echte strijd losbarsten.

Groetjes Frans
« Laatst bewerkt op: 6-11-2007, 14:56:30 door fraba »
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #162 Gepost op: 6-11-2007, 14:50:40 »
Heeft er iemand een kopje water om mijn vingertoppen te koelen?

Thanks Frans
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline theemuts

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #163 Gepost op: 6-11-2007, 14:55:42 »
arme frans :D
met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #164 Gepost op: 6-11-2007, 15:38:33 »
Hoi Frans,

Bedankt voor de antwoorden, wij als kijkers missen altijd erg veel en het is leuk als er dan een deelnemer is die uitgebreid antwoord wil geven op vragen.
Ja ik had na afloop van afgelopen aflevering ook het idee dat het alleen maar ging om die proeven enzo, je zag verder weinig van de kandidaten en de ontwikkelingen op het eiland. Ik vind dat de vrouwen erg weinig naar voren komen, ik ken er nog maar een paar van gezicht omdat we ze niet zoveel horen. Was dat op het eiland anders? Wat voor andere intelligentie proef was er nog gehouden dan? Vond je de 7 mensen die zeker bij de laatste tien zaten allemaal terecht?
was je het met Arthur eens dat Marcel wel wat subtieler had kunnen omgaan met de kip, omdat mensen er toch problemen mee hadden. Hoe zat het verder met jullie eetvoorraard, was er nog genoeg vis te vangen enzo?
Ik hoop dat je alsnog gekozen word om erin te blijven, naar mijn idee zitten er nu mensen aan de kant die meer robinson waardig overkomen als de finalisten. Zoals Hans, jij, Bart enz. Maar ik weet natuurlijk niet of die gekozen mensen wel hard werken in het kamp want daar ben ik niet bij.
alvast bedankt voor je reactie.
Groetjes Ayla
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #165 Gepost op: 6-11-2007, 20:26:11 »


Hoe ervaarde jij de lange tussenpauzes tussen de drie mogelijkheden om de laatste tien te behalen? Wat vond jij er van dat iedereen zich opeens uit de naad ging werken om op het laatste moment nog stemmen te verzamelen?


De "strijd" voor de laatste 10 plaatsen duurde best wel lang ja, maar er was iedere dag wel een kans om verder te geraken. Bovendien hadden we onze normale dagelijkse beslommeringen, want ondanks de 4 kiekens moest er nog wel meer "brood" op de plank komen om toch een beetje op kracht te blijven. En och het uit de naad werken viel best mee, met knippen en plakken lijkt het opeens alsof er nu extra actievelingen waren opgestaan, maar geloof me iedereen was elke dag bezig met het vergaren van eten, want 20 mondjes lusten wel wat. Het was alleen wel merkbaar dat iedereen nu wat alerter was want je wist nooit hoe je zomaar bij de laatste 10 kon geraken. Voor de rest heerste er een goed sfeer meteen gezonde competitiedrang onder elkaar.

Greetz Frans
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #166 Gepost op: 7-11-2007, 22:03:54 »

Was dat op het eiland anders? Wat voor andere intelligentie proef was er nog gehouden dan? Vond je de 7 mensen die zeker bij de laatste tien zaten allemaal terecht?
was je het met Arthur eens dat Marcel wel wat subtieler had kunnen omgaan met de kip, omdat mensen er toch problemen mee hadden. Hoe zat het verder met jullie eetvoorraard, was er nog genoeg vis te vangen enzo?


Hai Ayla,

Hier ben ik weer met wat antwoorden voor je,
"Onze" vrouwen waren wel degelijk aktief en kwamen helaas in de uitzendingen niet altijd naar voren. De meiden waren net als de jongens aktief bezig met het vergaren en bereiden van voedsel. Ook gingen ze mee, en sommige vrouwen zelf vaker dan de mannen, op expedities. Het beeld dat geschetst word op TV is anders dan de werkelijkheid.
De intelligentie proeven waren: het inschatten van tijd, het onthouden van een cijferreeks en de pyramide. En uit deze drie proeven kwamen de twee beste mannen/vrouwen naar voren.
Van de 7 mensen die al gekozen zijn had ik net als velen mijn twijfels over de manier waarop Kristien haar bandana verkreeg. Mijn idee was dat het van de productie de bedoeling was dat Ingeborg als eerste dit briefje zou krijgen, dat was meestal onze insteek de brief naar de leider, maar omdat Ingeborg had aangegeven naar huis te willen, vermoed ik dat de productie haar op deze wijze wou strikken. Maar helaas pindakaas was het Kristien die de brief als eerste pakte dus ik denk dat het plannetje van de produktie mislukt is. En zodoende mazzelde Kristien.
De kippen. Och het was natuurlijk niet de charmanste methode maar die kippen (het waren trouwens slachthanen) waren niet naar ons gestuurd voor de gezelligheid. Ik heb o.a. samen met Marcel de kippen gereed gemaakt voor consumptie, en de tweede dag gebeurde het slachten wat verder van het kamp zodat het voor de mensen die dit niet wilden zien er geen reden tot opwinding was. Ze waren een welkome aanvulling op ons rantsoen want het vissen was niet iedere dag even succesvol. Zo is het nou eenmaal, je eet wat er op je pad komt en elke aanvulling (kippen)is welkom. Wat voor de een barbaars lijkt is voor de ander gewoon, ik heb er totaal geen probleem mee zoals Marcel de kip slachte, en de rest van de kippen is gewoon de kop afgehakt met de parang. Ze smaakten overigens goed.
Het gaf ons weer kracht voor het volbrengen van de proeven.
Hoe het verder gaaat met de laatste drie, ja dan zul je moeten wachten tot zondag.

groetjes Frans

Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Ocampa

  • Gast
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #167 Gepost op: 8-11-2007, 19:43:22 »

Hai Ocampa,

Ik heb van 1972 tot 2006 gediend bij Koninklijke Marine. Ik ben als Geschutmaker 3 opgekomen en bij mijn FLO was ik Majoor Geschutmaker. De meeste tijd (1980-2006) heb ik gediend bij de mijnendienst op mijnenjagers en bij de Duik en Demonteer Groep (DDG=Marine EOD), daar ik begin 80er jaren marineduiker werd. Tijdens o.a. diverse EOD/IED crosstrainingen (vnl. in Duitsland) met diverse Nato partners heb de nodige skill's op gedaan die bij deze expeditie van pas kunnen komen. Verder moest ik in mijn werk bij de DDG veel improviseren en organiseren, zelfstandigheid stond hoog in het vaandel, en ik denk dat ik daardoor ook wel het nodige heb opgestoken. Ik hoop dat ik met deze antwoorden je een plezier heb gedaan en mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

Greetz Frans

Bedankt voor het antwoord.

Offline groen draakje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • De rest van je leven begint NU !
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #168 Gepost op: 11-11-2007, 23:04:08 »
Hi Frans,
Ik vind het echt super dat je voor het eiland hebt gekozen. Je weet het hé, als ik bij jullie aan tafel had gezeten, had ik zeker weten ook voor het eiland gekozen.
Ik denk dat sommigen die vóór de pizza nog veel respect en aanhangers hadden, daarvan toch een stukje zullen moeten inleveren door hun keuze.
Wat velen zich waarschijnlijk niet goed realiseren, is dat er veel tijd zit tussen het weten dat je niet bij de laatste 10 zit - en dus naar huis toe moet - en het aan de pizza zitten. In die uren hebben mensen een knop omgezet en zich inmiddels verzoend met het afvallen en verheugd op thuis. En dan ineens .... kiezen!
Ik snap heus wel dat niet iedereen die flexibiliteit heeft om dan zo snel weer om te schakelen. Maar ik vind het van de juiste Robinson-inzet getuigen als je dat wel kan.
(Ik kopieer dit stukje om ook bij Nelleke te plaatsen. Zij verdient zeker haar eigen portie aandacht.)
Ik kan me wel iets moeilijker inleven in het feit dat jullie van plan zijn om het de nieuwe afvallers moeilijk te gaan maken. (Of in ieder geval niet gemakkelijk.) Zij verdienen toch net zo goed die kans als jullie? Of zie jij dat anders? Ik hoor het graag!  ::joehoe::

Offline Miek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #169 Gepost op: 11-11-2007, 23:32:06 »
Frans, allereerst, grote klasse dat je de kans hebt aangegrepen om te blijven!   ::ok::

Maar ik begrijp net als Els niet goed wat de reden is om onaardig te doen tegen de nakomers, ok je kan stellen wij waren hier eerst dus je houd je aan onze regels maar verder is er toch geen enkele reden om niet gewoon normaal tegen iemand te doen? 


Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #170 Gepost op: 11-11-2007, 23:52:53 »
 ::ok:: ::ok:: ::ok::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Ocampa

  • Gast
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #171 Gepost op: 12-11-2007, 00:31:31 »
Potverdrie Frans, op een onbewoond eiland met een mooie jonge blondine. Welke man heeft daar nou niet over gedroomd? En voor jou is het gewoon werkelijkheid.  ;)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #172 Gepost op: 12-11-2007, 00:33:09 »
Geweldig dat je doorging Frans. Respect! ::bravo::

En ik blijf hem nog steeds hilarisch vinden 8)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #173 Gepost op: 12-11-2007, 11:14:16 »
Respect Frans  ::ok::

Hoe aangeschoten was je toen je naar Gual ging? Niet eten, wel lekker vlot wat wijn wegtanken, dat moet een lollige boel zijn geweest  ::rofl::


Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar gewoon de alledaagse dingen op zo'n eiland. Je komt samen aan op zo'n kale rots. Hoe bepaal je waar je gaat eten, gaat slapen?
Hoe doe je de dagelijkse dingen als jezelf wassen, omkleden, je kleding wassen, waar laat je je ontlasting, hoe doe je de afwas, etc. Kun je daar eens wat over vertellen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline mosdiertje

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #174 Gepost op: 12-11-2007, 11:28:03 »
Het leven is zo simpel op zo een eiland:
eten zoeken - in zee
afwas - in zee
ontlasting - in zee (liefst niet in de branding of het komt gemalen terug naar je toe)
je wassen - in zee
slapen - aan land vaneigens

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #175 Gepost op: 12-11-2007, 11:41:53 »
Respect Frans  ::ok::

Hoe aangeschoten was je toen je naar Gual ging? Niet eten, wel lekker vlot wat wijn wegtanken, dat moet een lollige boel zijn geweest  ::rofl::


Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar gewoon de alledaagse dingen op zo'n eiland. Je komt samen aan op zo'n kale rots. Hoe bepaal je waar je gaat eten, gaat slapen?
Hoe doe je de dagelijkse dingen als jezelf wassen, omkleden, je kleding wassen, waar laat je je ontlasting, hoe doe je de afwas, etc. Kun je daar eens wat over vertellen?

Zoals Mosdiertje al zei, ongeveer alles in zee. Uiteraard probeer je de verschillende plaatsen wat uit elkaar te houden, zo was onze wc verderop de rotsen achter ons kamp en deden we de afwas en onzelf wassen voor onze "villa". Het voordeel is natuurlijk dat je altijd stromend water hebt zo vlak voor je neus. En och met zo weing eten ga op een gegeven moment nog maar een keer per week naar de wc. Je stoelgang staat nagenoeg stil. Omkleden was ook niet echt een probleem want met 2 broeken en 2 shirts puilt je garderobekast niet bepaald uit en dus verkleden voor het avondeten (als we dat al hadden) was niet echt noodzakelijk. Kort door de bocht je houd uiteraard rekening met elkaar en gunt elkaar gewoon de privacy die hij of zij nodig heeft. Je hebt gewoon erg veeeeel respekt voor elkaar en je weet dat je in het zelfde schuitje zit, en met het weinige wat je bij je hebt moet overleven.
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #176 Gepost op: 12-11-2007, 12:42:03 »
HELD!! Ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste afleveringen niet heel erg positief tegenover je stond, maar de laatste afleveringen en zeker gister hebben dat helemaal goed gemaakt, echt super dat je ook koos voor Gual, was bijna bang dat Nelleke daar helemaal alleen heen zou moeten. En wat viel het me tegen van de rest, ik was er van tevoren echt van overtuigd dat zo ongeveer de hele afvallersgroep zou blijven..maar nee hoor..

Offline anatje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #177 Gepost op: 12-11-2007, 15:52:45 »
HELD!! Ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste afleveringen niet heel erg positief tegenover je stond, maar de laatste afleveringen en zeker gister hebben dat helemaal goed gemaakt, echt super dat je ook koos voor Gual, was bijna bang dat Nelleke daar helemaal alleen heen zou moeten. 

Helemaal mee eens.
Ik denk dat we nog heel veel van je te zien krijgen!
Top!!!! ::trots::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #178 Gepost op: 12-11-2007, 18:30:21 »
Hoi Frans!
Leuk dat je toch naar Gual gegaan bent! ::bravo::  had ik wel van je verwacht aangezien ik je mentaliteit wel erg goed vond. Was je verbaasd dat zoveel mensen ervoor kozen om niet te gaan? Ik bedoel zo'n kans krijg je maar 1 keer in je leven, dus ik snap persoonlijk niet hoe zo veel mensen de handdoek in de ring gegooid hadden. Had je verwacht dat de 7 finalisten jou zouden kiezen? Wat vond je van de aflevering, was alles goed in beeld gebracht? Hoe heb je het eiland Gual ervaren, was het gezellig met Nelleke?
Vond je het een moeilijke keuze om te gaan naar Gual of had je meteen zoiets van, laten we gaan? Vond je het jammer dat er niet meer mensen mee gingen?
Groetjes Ayla
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: [kandidaat] Frans
« Reactie #179 Gepost op: 12-11-2007, 19:00:13 »
Hoi Frans

Goede keuze om naar Gual te gaan, respect.
Ik heb weer een paar vragen
Wat was er voor voedsel te vinden op het eiland, behalve de rode vruchten die in beeld kwamen? Waren de rode vruchten lekker, of zat er weinig smaak aan?
Wat deed je de hele dag op zo'n klein eiland? Hoe groot was het eiland?

Alvast bedankt

Telminator