Auteur Topic: Muziek uit Expeditie Robinson  (gelezen 155485 keer)

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #160 Gepost op: 23-10-2005, 19:59:20 »
Het exp. robinson team heeft duidelijk een voorkeur voor de werken van Hans Zimmer.
Beetje off topic; ik heb dit weekend Zimmers nieuwste album beluisterd voor de animatie-film 'der kleine eisbär 2'.
Leuke vrolijke muziek, dat zeker zou passen als achtergrond in de reeks. Een aanrader  ::ok::!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #161 Gepost op: 23-10-2005, 22:33:07 »
en met de Wi-Wa-Wackel Song! :o
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Tee-Jay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Björn Lemeire en Douwe Popma heerschen
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #162 Gepost op: 24-10-2005, 21:53:09 »
In aflevering 9, werd bij het winnaarseiland 2x 'gelukkig zijn' van Raymond van het Groenewoud gebruikt. Hetzelfde lied dat ze gebruikten toen Bjorn op het duivelseiland zat 2 jaar geleden. Mooi om were te horen.. :)


Björn Lemeire is de man

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #163 Gepost op: 24-10-2005, 23:18:13 »
In aflevering 9, werd bij het winnaarseiland 2x 'gelukkig zijn' van Raymond van het Groenewoud gebruikt.


Inderdaad één vd mooiste scenes deze aflevering waarin, muziek en beeld versmelten, prachtig! ::jaja::

Deze aflevering viel me op dat net zoals vorige aflevering  enorm veel muziek werd gekozen uit 'edward scissorhands'. Muziek die blijkbaar als thema dient voor het winnaarseiland. Misschien rare keuze mits de link met kerstmis, maar persoonlijk stoorde het niet vind ik. Enkel voor de scene tijdens het vissen had ik eerder iets uit 'finding nemo' verwacht.

Ook weer aanwezig was de muziek uit 'chocolat', het nummer 'minor swing' met het spaans gypsy tintje, vond ik deze keer niet echt passen bij de sfeer van de aflevering.

Twee keer hebben we Zimmers 'gladiator' gehoord, heel kort.
De dame met de mooiste stem binnen de filmmuziek wereld met name Lisa Gerrard was deze keer ook weer te horen, op het einde van de eliminatieproef (off topic; een nogal wat gewaagde proef, beetje onverantwoord).

Verrassend te horen was opnieuw muziek uit de film 'the island', toch de track die ze vandaag gebruikte 'this tongue things amazing' behoort tot één van de betere op dit album van Steve Jablonsky (ook al een leerlingske van grootmeester Zimmer).

Verder heb ik muziek gehoord dacht ik uit één of andere horrorscore, ik dacht aan 'the ring'. Al twijfel ik daar over, dus morgen de herhaling eens bekijken.


« Laatst bewerkt op: 25-10-2005, 11:55:22 door filmmuziek fan »

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #164 Gepost op: 25-10-2005, 13:54:09 »
Even de herhaling bekeken op de talpa-site, al moet ik het voorlopig stellen met 19 min.  ???.
Maar geen muziek uit de 'the ring', neen het hypnotiserende synthesizer geluid gebruikt na de discussie's met Carl in de scene in de regen, is uit 'forgotten'.
Muziek gecomponeerd door James Horner, een album dat hoort bij één van zijn mindere werken. Heel wat kritiek gekregen dit album, maar zoals de meeste horror en thriller composities muziek dat afzonderlijk vd film nogal moeilijk beluisterbaar is.
Toch vond ik de keuze bij de beelden een perfect match, een verrassende keuze dat wel. Ook bij de eliminatieproef werd muziek uit 'forgotten' gekozen om drna prachtig over te gaan in de stem van Lisa Gerrard, heerlijk muziekmontage, top  ::ok::
Na troy (waar ik dit jaar meer had uit verwacht), titanic, legend of the fall opnieuw een keuze uit Horners indrukwekkende lijst albums. Samen met Hans Zimmer misschien wel één vd bekendste filmcomposers.

Offline DF

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #165 Gepost op: 25-10-2005, 16:43:36 »
Hoe noemt het Engesltalig liedje dat gisteren werd gespeeld? Klonk als een popgroep.

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #166 Gepost op: 25-10-2005, 20:00:16 »
Hoe noemt het Engesltalig liedje dat gisteren werd gespeeld? Klonk als een popgroep.

 ??? euh engelstalig liedje, nogal vaag, wat, wanneer gehoord? ???

Of bedoel je het vrolijk gitaar melodieetje, dat in het begin vd aflevering tijdens het koken werd gebruikt?
Dat is 'minor swing' van Django Reinhardt & Stephane Grappeli.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #167 Gepost op: 25-10-2005, 20:01:20 »
??? euh engelstalig liedje, nogal vaag, wat, wanneer gehoord? ???

Of bedoel je het vrolijk gitaar melodieetje, dat in het begin vd aflevering tijdens het koken werd gebruikt?
Dat is 'minor swing' van Django Reinhardt & Stephane Grappeli.

jij weet echt alles he ::rofl:: ::rofl::

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #168 Gepost op: 25-10-2005, 20:04:44 »
jij weet echt alles he ::rofl:: ::rofl::

 ::pinokkio:: hahahahaha alles neen zeker niet  ;)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #169 Gepost op: 25-10-2005, 20:06:54 »
::pinokkio:: hahahahaha alles neen zeker niet  ;)
weet jij dan toevallig ook wat de namen zijn van de nummers die in Terra Incognita worden gebruikt?

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #170 Gepost op: 25-10-2005, 20:07:08 »
Deze aflevering viel me op dat net zoals vorige aflevering  enorm veel muziek werd gekozen uit 'edward scissorhands'. Muziek die blijkbaar als thema dient voor het winnaarseiland. Misschien rare keuze mits de link met kerstmis, maar persoonlijk stoorde het niet vind ik. Enkel voor de scene tijdens het vissen had ik eerder iets uit 'finding nemo' verwacht.
Oh, was het Edward Scissorhands? Het kwam me al bekend voor, maar dat is Danny Elfman en al zijn muziek lijkt op elkaar ;D
Take a glorious bite out of the whole world

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #171 Gepost op: 25-10-2005, 20:12:42 »
weet jij dan toevallig ook wat de namen zijn van de nummers die in Terra Incognita worden gebruikt?
neen ik volg deze reeks niet, ik heb enkel de trailer gezien en eerste aflevering in stukjes sorry

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #172 Gepost op: 25-10-2005, 20:15:01 »
neen ik volg deze reeks niet, ik heb enkel de trailer gezien en eerste aflevering in stukjes sorry
jammer...

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #173 Gepost op: 25-10-2005, 20:19:12 »
Oh, was het Edward Scissorhands? Het kwam me al bekend voor, maar dat is Danny Elfman en al zijn muziek lijkt op elkaar ;D

Ja inderdaad Elfmans muziek heeft veel gelijkenissen tussen de verschillende albums. Uit zijn recente album 'charlie and the chocolate factory' hadden ze misschien beter wat muziek gehaald of zijn uit zeer recente 'corpse bride'. Beide albums zeer leuk, opnieuw typische dromerige fantasie sprookjesachtige music.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #174 Gepost op: 25-10-2005, 21:41:57 »
Dan wel uit de nonvocale delen van Charlie atcf neem ik aan? :P
Take a glorious bite out of the whole world

Offline hänzel

  • Forumlid
aflevering 8
« Reactie #175 Gepost op: 25-10-2005, 22:35:27 »
Hoi, weet iemand wat de titel was van het liedje dat raymond van het groenewoud zong in deze aflevering? Het was zo half hoorbaar en ik weet zeker dat raymond het was maar.....

Offline FLITS

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #176 Gepost op: 26-10-2005, 11:50:03 »
er zít muziek van charlie & the choc. fact. in! echt waar  ;)
(en de umpa lumpa's zijn weggelaten)
« Laatst bewerkt op: 26-10-2005, 12:15:06 door FLITS »

Offline DF

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #177 Gepost op: 26-10-2005, 12:59:56 »
Ik denk dat het was na of tijdens een proef.

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #178 Gepost op: 26-10-2005, 16:12:57 »
Dan wel uit de nonvocale delen van Charlie atcf neem ik aan? :P

Ooo ik weet niet, zou misschien leuk zijn bij vertrek van Carl, begeleid door 'wonka' hahaha. Neen ik denk en hoop van niet!
Al zou er wat meer filmmuziek gekozen worden met een vocaal gedeelte, zou leuk zijn. De keren dat de stem van Lisa Gerrard gebruikt werd uit oa 'gladiator' dit samen met de beelden vond ik prachtig. Dus meer van dat graag!!

Offline Tee-Jay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Björn Lemeire en Douwe Popma heerschen
Re: aflevering 8
« Reactie #179 Gepost op: 26-10-2005, 17:09:23 »
Hoi, weet iemand wat de titel was van het liedje dat raymond van het groenewoud zong in deze aflevering? Het was zo half hoorbaar en ik weet zeker dat raymond het was maar.....
Als je even teruggelezen had, dan wist je het. Het is dus : 'Gelukkig zijn'
Björn Lemeire is de man