Auteur Topic: [kandidaat] Jeroen  (gelezen 113813 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #180 Gepost op: 13-11-2009, 16:27:34 »
Het spel wordt duidelijk gespeeld en Jeroen is veel te laat tot het besef gekomen dat het gunnen van de meest verdienstelijke kandidaat geen zekerheid is voor winst in dit spel.

Dat hij stemmen pakt sinds net na de samensmelting heeft niets te maken hoe hij in de groep lag ervoor.  Maar door de manier hoe hij op de stemming reageerde, heeft em enkel tot een groter doelwit gemaakt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #181 Gepost op: 13-11-2009, 16:29:46 »
Zoals Rita het al eens heeft gezegd: het is een vorm van zelfbescherming...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #182 Gepost op: 13-11-2009, 17:57:18 »
Ik vond het gisteren beetje zielig.  Hoe wij in de steek werd gelaten door Kurt.  en erna moet hij horen van Dennis, Esmeralda en Rita dat ze willen dat hij terugkomt, maar ze hebben dan wel alle 3 lekker voor hem gestemd.

Telkens 1 zondebok zoeken en telkens met zen alle erop moet echt wel frustrerend zijn voor het pispaaltje van dienst... 
Jammer, want het was slimmer geweest om op Marcel te stemmen. dan hadden Marcel en Kurt er 4. Rita en Jeroen 3 en dat zijn 2x 7 stemmen.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #183 Gepost op: 13-11-2009, 18:03:37 »
toch wel apart dat ze allemaal op Jeroen stemmen. Van het trio Belgen is het duidelijk waarom, maar waarom hebben Esmeralda, Dennis en vooral Rita op hem gestemd. Iets zegt me toch ook dat hij het niet goed heeft gedaan/echt niet goed in de groep ligt, want hij heeft echt niet één maatje 'gevonden' na zoveel weken.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #184 Gepost op: 13-11-2009, 18:11:35 »
toch wel apart dat ze allemaal op Jeroen stemmen. Van het trio Belgen is het duidelijk waarom, maar waarom hebben Esmeralda, Dennis en vooral Rita op hem gestemd. Iets zegt me toch ook dat hij het niet goed heeft gedaan/echt niet goed in de groep ligt, want hij heeft echt niet één maatje 'gevonden' na zoveel weken.

Dat heeft Rita toch duidelijk gezegd: omdat de anderen op hem stemmen. Hoe meer stemmen op anderen, hoe kleiner de kans dat ze zelf naar het duel moet.

Dennis liet aan Jeroen weten dat die het ook tactisch moet gaan spelen, dus bij Dennis was de stem op Jeroen ongetwijfeld ook tactisch  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #185 Gepost op: 13-11-2009, 18:15:48 »
daar heb je natuurlijk gelijk in, maar wat ik bedoel is dat hij na zoveel tijd bij geen enkel deelenmer zoveel goodwill heeft gekweekt dat ze het toch niet over hun hart kunnen krijgen op hem te stemmen. Dat kan betekenen dat iedereen heel hard het spel speelt, maar kan ook betekenen dat hij niet echt indruk heeft gemaakt.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #186 Gepost op: 13-11-2009, 18:19:28 »
De verhouding was met de samensmelting 4-6 en zijn echte maatje was misschien wel Simone.  Hij gaf eerst aan niet mee te doen aan de stemafspraken en Rita ook niet. Dan  doe je niet veel tegen een team die eerst gebruikt maakt van hun meerderheid om 2 sterke personen van het andere kamp tegen elkaar te zetten...

Hij heeft een hele een grote beoordelingsfout gemaakt te veronderstellen dat de mannen niet op hem zouden stemmen en die rekening zal hij telkens gepresenteerd krijgen als hij de duels blijft winnen.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #187 Gepost op: 13-11-2009, 18:22:03 »
daar heb je natuurlijk gelijk in, maar wat ik bedoel is dat hij na zoveel tijd bij geen enkel deelenmer zoveel goodwill heeft gekweekt dat ze het toch niet over hun hart kunnen krijgen op hem te stemmen. Dat kan betekenen dat iedereen heel hard het spel speelt, maar kan ook betekenen dat hij niet echt indruk heeft gemaakt.

Of dat enkele mensen heel goed zijn in het beïnvloeden van anderen. 

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #188 Gepost op: 13-11-2009, 18:23:16 »
Niet iedereen hoeft één maatje te hebben. Rita heeft er ook geen en volgens mij nooit gehad, maar ze ligt wel hartstikke goed in de groep.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #189 Gepost op: 13-11-2009, 18:35:12 »
Ik hoop dat Jeroen eruit gaat. Zo'n brave borst is niet boeiend om naar te kijken en ik gun het Kurt meer om nog even te blivjen.

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #190 Gepost op: 13-11-2009, 18:52:17 »
Ik hoop dat hij door gaat! Maar ik vrees het ergste.
Het is alleen erg jammer dat hij het vertikt om het spel te gaan meespelen.
En ik denk dat hij nu te laat is..

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #191 Gepost op: 13-11-2009, 20:53:22 »
Ik hoop dat hij door gaat! Maar ik vrees het ergste.
Het is alleen erg jammer dat hij het vertikt om het spel te gaan meespelen.
En ik denk dat hij nu te laat is..

Of hij moet vanaf nu alle proeven winnen, en dan wel eerlijke proeven! >:(
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Asherah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #192 Gepost op: 13-11-2009, 21:08:47 »
Of hij moet vanaf nu alle proeven winnen, en dan wel eerlijke proeven! >:(

Inderdaad, ik hoop dat er nu proeven komen waarop iedereen evenveel kans heeft.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #193 Gepost op: 14-11-2009, 19:25:28 »
Als Jeroen met de blokkendoos van Kurt verliest (en we weten allemaal dat dat spelletje niets met overleven op een onbewoond eiland te maken heeft), dan zijn de drie beste Robinsonners naar huis. (Simone, Igor en Jeroen.) >:(
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #194 Gepost op: 14-11-2009, 23:07:47 »
Go Jeroen!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #195 Gepost op: 15-11-2009, 19:48:44 »

en we weten allemaal dat dat spelletje niets met overleven op een onbewoond eiland te maken heeft

Eind 2005 werd Oberon ook op deze manier beslist.  Zij het, dat het toen om een reuzen-versie van Jenga ging. Het heeft gewoon te maken met strategie en behendigheid.

Die eigenschappen horen met andere eigenschappen eerlijkgezegd wel een beetje bij het totaalplaatje (in mijn ogen moet je dan van alles wat hebben), maar wie niet zo handig is in dit soort spelletjes, is bij voorbaat al de verliezer.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #196 Gepost op: 15-11-2009, 21:02:40 »
Vuurmaken had opzich een betere proef geweest, maar het was waarschijnlijk wel veel minder spannend dan dit.

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #197 Gepost op: 15-11-2009, 21:09:59 »
Vuurmaken had opzich een betere proef geweest, maar het was waarschijnlijk wel veel minder spannend dan dit.

Waarom geen hindernissenparcours met daarna een hersenkraker? ::jaja:: Of andersom? Eventueel met vuur?
Ze willen leuke TV, awel, dat zou toch veel leukere TV zijn dan 2+1 mensen te zien gapen naar een torentje. ???
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline semadima

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • kritiek krijgen doet beter leven
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #198 Gepost op: 15-11-2009, 21:49:42 »
wat een huichelaar, slijmbal nr 1 samen met dennis, ik hoop dat kurt hem eruit werkt

Offline pepim

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jeroen
« Reactie #199 Gepost op: 15-11-2009, 23:01:52 »