Auteur Topic: [Kandidaat NL] Pieter  (gelezen 131632 keer)

Offline Ferrero

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #180 Gepost op: 15-05-2006, 22:11:01 »
Pieter gebruikte nog al wat harde woorden over Mick. Nu een paar negatieve woorden over hem: Hard, arrogant, denkt dat ie slim is. Hij vergelijkt elk expeditie lid met een dier, eigenlijk vind ik Pieter wel op een wesp lijken met zn lange kin, net een angel. Hij kan Mick nu niet meer steken >:D

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #181 Gepost op: 15-05-2006, 22:21:15 »
Jammer ::ohno::

Maar wel een slimme zet van Frank

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #182 Gepost op: 15-05-2006, 22:29:02 »
Inderdaad wel jammer dat ie eruit ging, maar het was te verwachten na die opmerking over Richard en Jennifer. Toen zag ik al aankomen dat Frank op Pieter zou stemmen en dat vind ik eerlijk gezegd ook volkomen logisch. Toch jammer dat Mick zijn plannetje zo goed heeft gewerkt

Offline ItsNumber7

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #183 Gepost op: 15-05-2006, 23:14:44 »
Nou Pieter... k heb wel ff gelachen op de bank  ::rofl::
Dat was best een foute zet van je, en die Mick... damn die is wel slim  ::rofl::

Je mag m wel een compliment geven daarvoor ::trots::, ondanks dat je hem niet bepaald mag ;)

 ::rofl:: Je wilde een spel.... je hebt een spel gekregen  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 15-05-2006, 23:19:31 door ItsNumber7 »

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #184 Gepost op: 15-05-2006, 23:33:16 »
Schitterend hoe Mick dat aanpakte. Jammer dat je erin trapte.
That's the game...

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #185 Gepost op: 16-05-2006, 09:04:56 »
Hij heeft zijn eigen afgrond getekend om te zeggen dat hij met zijn jaargenoten wil overblijven, en Frank zat niet in 2001 dus een tactische en slimme beslissing van Frank en heel erg goed van Mick, dat hij Pieter heeft ondervraagd.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-05-2006, 09:18:00 door Nîcky »

Offline Ferrero

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #186 Gepost op: 16-05-2006, 09:15:45 »
2001 hoor ;D

Offline Zonnetjuh

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #187 Gepost op: 16-05-2006, 09:49:14 »
Mee eens, winnen is leuk, maar ik denk dat Pieter op dit moment trotser naar deze aflevering heeft zitten kijken dan Frank ! ::ok::

hoezo dat dan??? wat zou jij doen als je hoorde dat je waarschijnlijk geen kans maakt op de finale omdat die 3 nooit op elkaar zullen stemmen. als frank het zo niet had gespeeld, dan was het eerst exit karin, daarna mick en daarna frank geweest. ik vind het juist een megaslimme zet van frank! pieter daarentegen is gewoon superdom geweest!

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #188 Gepost op: 16-05-2006, 10:17:10 »
hallo Pieter,

In mijn laatste post had ik iets gezegd over: man een man, woord een woord enzo. Nu zie je zelf hoe het is als een ander (Frank) zich er niet aan houdt. Zou me ook genaaid voelen.

maar goed, is niet anders. Was wel goed in je weer in actie te zien.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #189 Gepost op: 16-05-2006, 10:20:27 »
ik vind het juist een megaslimme zet van frank! pieter daarentegen is gewoon superdom geweest!

Ik zag de afl nog niet maar volgens ik allemaal hier kan bijeen sprokkelen moet ik toegeven dat het inderdaad slim was van Frank...Maar Pieter dom noemen, neen.... Hij is gewoon "te eerlijk" geweest en op Robinson en zeker in real life kan men spijtig genoeg niet altijd eerlijk meer zijn. Dat vind ik bijzonder jammer. Meer en meer moet men faken  ::hypocriet::

Offline Arie-Els

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #190 Gepost op: 16-05-2006, 10:23:38 »
Jammer dat je er uit bent, maar je kunt ook te eerlijk zijn.

Als je het spel wilde spelen, dan heb je het niet slim gedaan. Mick wel. Dat blijft een **kel, maar wel briljant gespeeld.

Lekker dronken geworden die avond?


Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #191 Gepost op: 16-05-2006, 10:53:58 »
Aardig heftige aflevering, vooral ook voor mij om terug te zien.

Gisteren een chat met het publiek gehad na de aflevering en kreeg ongeveer 10.000 keer te horen dat ik te eerlijk en stom ben geweest. Ik moet zeggen dat ik dat als kijker ook zou zeggen. Het is niet mijn bedoeling om hier dingen te gaan verdraaien maar mijn laatste paar dagen verliepen daar iets ingewikkelder dan je als kijker krijgt te zien.

Vergezeld van een mooie klokslag zag je gisteren Frank plotseling wakker schudden toen hij mij hoorde zeggen dat ik niet op mijn 2 vrienden Richard en Jennifer ging stemmen. Dat wist hij voor die tijd ook al want daar begon iedereen al over zodra wij met z'n driëen op één eiland bleken te zitten. De productie heeft op een bepaald moment, vrij kort na de samensmelting door laten schemeren dat er 3 personen van de samensmelters in de eindronde terecht gingen komen. Op dat moment vermoedde Frank al dat hij naast ons driëen nummer 4 zou zijn. Voor hem was het op dat moment echter nog helemaal niet nodig om actie te ondernemen, wat dat betreft heeft hij dat gisteren gewoon op het juiste moment gedaan. Dat hij daarbij op mij gestemd heeft kan ik ook goed begrijpen, in principe wilde hij me ook niet bij de samensmelting hebben. Prima vent die Frank die zijn spel goed heeft gespeeld naar mijn mening.

Wat je als kijker niet goed ziet is dat karin en Mick na de samensmelting, voortdurend vragen bleven stellen over "ons" complot en daar hun duidelijke kritiek op bleven geven. Iedereen, inclusief Frank, wist dus precies hoe de vork in steel bleek te zitten. Veel andere gespreksonderwerpen waren er niet. Omdat alles toch volledig duidelijk was, heb ik op een rustige, eerlijke wijze uit proberen te lagen waarom ik vond dat een complot, op zich moet kunenn in zo'n programma. Als ik mijn kop in het zand gestoken had, net als Jennifer en Richard, door helemaal geen antwoord op dat vragenvuur te geven, dan had dat voor mij absoluut geen verschil gemaakt, ik was er uiteindelijk toch uitgegaan. Karin en ik hadden persoonlijk geen enkele klik met elkaar, zij wilde niet op Jennifer stemmen omdat dat de enige andere vrouw in de expeditie was en op Richard en Frank kon ze niet stemmen omdat die de uitstraling hebben van wat voor haar een typische Robinson is. Dit heeft ze mij gezegd toen ik in een veel eerder stadium vroeg waarom ze steeds op mij stemde. Haar stem kreeg ik dus sowieso. Mick zou gek zijn als hij dan niet met haar mee zou stemmen en Frank wist dat hij tzt eieren voor zijn geld moest kiezen, die is ook niet dom natuurlijk. Zoals gezegd was ik zijn laatste keuze voor de samensmelting en op mij stemmen deed hij dus liever dan op de andere 2. Kortom, omdat ik deze feiten al veel eerder wist had ik de duidelijke keuze:

1) Me nergens mee bemoeien, blijven ontkennen dat er een complot is, kronkelend een uitweg proberen te vinden en uiteindelijk toch weggestemd worden. In dat geval had ik voor mijn gevoel een toneelstuk moeten opvoeren waar ik me helemaal niet in thuis gevoeld zou hebben en waar ik niets beter van geworden was.

2) Wetende dat de het tzt toch afgelopen is, eerlijk zeggen hoe ik dacht, over het spel en over anderen. Dat scheelt een hoop opgekropte gevoelens en frustraties.

Ik heb dus voor de 2e mogelijkheid gekozen en heb gemerkt dat ik daarbij een hele goede bliksemafleider geweest ben voor Richard en Jennifer, want daar hoor of zie je niets van terwijl ze exact hetzelfde spel speelden.

Ik heb een hele leuke tijd gehad en had het niet anders kunnen doen als ik het opnieuw kon doen. Ik had het denk ik alleen meer naar mijn zin gehad als Frank me inderdaad niet voor die samensmelting had gekozen. Met grienende vrouwen op een eiland zitten is ook niet alles maar complotten bestonden daar niet, gewoon zorgen dat je de proefjes niet verliest en verder was het gewoon aftellen geblazen.

Offline Pieter-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #192 Gepost op: 16-05-2006, 11:02:26 »
Jammer dat je er uit bent, maar je kunt ook te eerlijk zijn.

Als je het spel wilde spelen, dan heb je het niet slim gedaan. Mick wel. Dat blijft een **kel, maar wel briljant gespeeld.

Lekker dronken geworden die avond?



Nee hoor, ben helemaal niet dronken geworden. Vreemgenoeg voelde ik me prima, ik heb wel heel veel gegeten die avond en ben de dag daarna met een duikcursus begonnen. Voor € 150 heb ik daar in 3 dagen mijn PADI gehaald. Je kon daar verder helemaal niets, we zaten in een afgelegen dorp zonder enige luxe en in principe mocht je daar ook niet tijdelijk weg gaan. Melvin was van daaruit voornamelijk met zijn werk bezig en verder waren er nog geen andere afvallers om een leuke tijd mee te hebben. Ik vermoedde heel sterk dat Karin en Mick de volgende afvallers zouden zijn en daar had ik inmiddels lang genoeg mee op een eiland gezeten, met de locale bevolking had ik meer lol.

Offline Zonnetjuh

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #193 Gepost op: 16-05-2006, 11:04:09 »
Ik zag de afl nog niet maar volgens ik allemaal hier kan bijeen sprokkelen moet ik toegeven dat het inderdaad slim was van Frank...Maar Pieter dom noemen, neen.... Hij is gewoon "te eerlijk" geweest en op Robinson en zeker in real life kan men spijtig genoeg niet altijd eerlijk meer zijn. Dat vind ik bijzonder jammer. Meer en meer moet men faken  ::hypocriet::

ik bedoel niet dat pieter dom is. ik bedoel dat hij dom gehandeld heeft. tuurlijk het siert hem dat hij zo eerlijk is! maar daardoor heeft hij wel z'n eigen graf gegraven, dus hij beter ff na kunnen denken voordat hij alles eruit gooide. dat bedoel ik ermee te zeggen.

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #194 Gepost op: 16-05-2006, 11:06:19 »
Je verhaal klopt niet helemaal Pieter. Als jullie pact inderdaad zo goed was, dat jullie met zijn drietjes niet op elkaar zouden stemmen, dan zou je eerst deze ronde moeten overleven, en dan zou er niets aan de hand zijn, want dan was het gewoon drie tegen twee. en ik geloof dat drie nog altijd meer is dan twee....

Als jij je mond had gehouden, dan was je complot geslaagd geweest. Ik vind het nu een beetje zwak dat je niet in wil zien dat je zelf verantwoordelijk bent voor je exit.
Het was duidelijk dat je zo weinig respect had voor Mick dat je hem niet serieus nam dat je niet door had dat Mick net iets sluwer was dan je dacht. Je hebt hem onderschat.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #195 Gepost op: 16-05-2006, 11:08:23 »
Ik heb een hele leuke tijd gehad en had het niet anders kunnen doen als ik het opnieuw kon doen. Ik had het denk ik alleen meer naar mijn zin gehad als Frank me inderdaad niet voor die samensmelting had gekozen. Met grienende vrouwen op een eiland zitten is ook niet alles maar complotten bestonden daar niet, gewoon zorgen dat je de proefjes niet verliest en verder was het gewoon aftellen geblazen.

Dit begrijp ik niet helemaal, Pieter. Een mooi complot op z'n tijd, dat kon juist jij toch wel waarderen? Dat moest toch allemaal kunnen? Complotten zijn nu eenmaal nodig om de finish te halen, dat weet jij ook. Zou jij ook ver weg van alle complotten tussen de afvallers hebben willen zitten als jouw afspraak met Richard en Jennifer je wél naar de finale had gebracht? Ik waag het te betwijfelen. Nee, dit klinkt meer als iets wat Karin zou zeggen. Bovendien, zou je tussen de grienende vrouwen niet het gevoel hebben gehad dat je tot de verliezers behoorde, omdat je de samensmelting niet had gehaald? Zou dat voor iemand als jij, die vol voor de winst gaat, wel te verkroppen zijn geweest?

Offline Big D.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #196 Gepost op: 16-05-2006, 11:22:43 »
Tja pieter, wie met vuur speelt.........
Ik vind het wel erg grof dat jullie met jullie groepie een pact hebben gesloten al meteen bij de samensmelting. Op die manier hebben jullie niemand een kans gegeven en hebben types als Jennifer de kans gekregen om ver te komen. Dat heeft natuurlijk niets meer met survivelen te maken.......en hebben jullie het voor de kijker ook minder leuk gemaakt..... >:(

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #197 Gepost op: 16-05-2006, 11:32:56 »
Loontje komt om zn boontje ::rofl:: Mick heeft hem goed te pakken gehad!

Pieter had zn hart op zn tong liggen, jammer maar dat kost je dus je kop...De slimme van het stel is Richard, die sluipt zo naar de finale toe.
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #198 Gepost op: 16-05-2006, 11:35:58 »

Richard, die sluipt zo naar de finale toe.

Die gun ik dus ook de finale ....!

Offline ItsNumber7

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Pieter
« Reactie #199 Gepost op: 16-05-2006, 11:39:22 »
Ja dat doet Richard samen met Ryan  ::rofl::