Auteur Topic: Muziek uit Expeditie Robinson  (gelezen 155434 keer)

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #180 Gepost op: 26-10-2005, 17:11:41 »


Ik denk dat het was na of tijdens een proef.

Dan vermoed ik dat je je het gezang na de eliminatie-poef voor hebt, ik zou anders echt niet weten wat je bedoelt.
En dat was Lisa Gerrard.
« Laatst bewerkt op: 26-10-2005, 18:41:23 door filmmuziek fan »

Offline FLITS

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #181 Gepost op: 26-10-2005, 18:04:03 »
charlie zat in aflev. 5 en mss nog andere




(rolf)

Offline Klijntje

  • Forumlid
"Gelukkig zijn" aflevering 9
« Reactie #182 Gepost op: 26-10-2005, 18:18:28 »
Weet iemand misschien van wie het nummer is en hoe het heet, dat werd gedraaid in aflevering 9. Elke keer als Emma en Marnix in beeld waren; "gelukkig zijn"? De stem van de zanger leek op die van Frank Boeijen...

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #183 Gepost op: 26-10-2005, 18:22:01 »
ik vond t eigenlijk meer Raymond van t Groenewoud
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #184 Gepost op: 26-10-2005, 19:28:32 »
ik vond t eigenlijk meer Raymond van t Groenewoud


Het is inderdaad Raymond van 't Groenewoud


Gelukkig zijn :

Gelukkig zijn
Gelukkig zijn
Daarvoor wil ik alles geven
Weg wat te veel is
Geen stress aan mijn lijf
Gelukkig zijn
Gelukkig zijn

Alleen in de stad
Iedereen ongeïnteresseerd
Dat kan, dat kan niet blijven duren
Ik word gek

Gelukkig zijn
Gelukkig zijn
Daarvoor wil ik alles geven
Weg wat te veel is
Geen stress aan mijn lijf
Gelukkig zijn
Gelukkig zijn

Zonder werk, zonder gehoor
't Leven heeft geen enkele zin
Red me, red me uit die nachtmerrie
Geef me al je warmte
Geef me al je warmte


Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #185 Gepost op: 26-10-2005, 20:53:42 »
charlie zat in aflev. 5 en mss nog andere




(rolf)

Aaaaaa inderdaad, ik heb even aflevering 5 bekeken. En ja hoor tijdens één van de discussies tss John en Esther waarin  hij zijn bewuste citaat 'autoritaire bitch' verwoord.
Daar hoor je 'chocolate explorers' uit 'charlie & the chocolate factory' van Elfman als begeleiding, trouwens één van de betere tracks op het album.
Was me toen niet echt opgevallen, ik hoorde enkel zijn immens mooie 'edward scissorhands'.
Maar tof een recent album,  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #186 Gepost op: 26-10-2005, 21:47:38 »
Heerlijke cd overigens. Past bij die heerlijke film.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #187 Gepost op: 26-10-2005, 23:10:28 »
Heerlijke cd overigens. Past bij die heerlijke film.

Inderdaad buiten de songs, die spreken me minder aan.
Maar als je deze 'Charlie & ...' leuk vind, moet je zeker eens naar zijn recente score luisteren voor de film 'corpse bride'. Die is eigenlijk een tikkeltje beter vind ik.

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #188 Gepost op: 26-10-2005, 23:30:25 »
ik vond t eigenlijk meer Raymond van t Groenewoud

 ;D Volgens mij werdt een ander lied van hem ook gebruikt voor Lydia en Deborah:


Ik weet niet wat de naam was maar was ook mooi.  ;D

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #189 Gepost op: 26-10-2005, 23:43:34 »
;D Volgens mij werdt een ander lied van hem ook gebruikt voor Lydia en Deborah:


Ik weet niet wat de naam was maar was ook mooi.  ;D

Klopt! Dat was 'Twee meisjes' Ook een leuk nummer van hem inderdaad. ::ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #190 Gepost op: 27-10-2005, 12:56:46 »
Klopt! Dat was 'Twee meisjes' Ook een leuk nummer van hem inderdaad. ::ok::

Die heeft hij toen tijdens de finale-uitzending van ER nog live gezongen. Dat was zo mooi.  ::ok:: ::love::
Nog even niks.

Offline Gjalt

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #191 Gepost op: 27-10-2005, 15:52:18 »
Ik ben een groot fan van filmmuziek, heb thuis ook veel soundtracks. Maar nou zat er in de laatste aflevering een erg mooi melodieus stukje dat bleef hangen, had het al eens vaker in ER 2005 gehoord maar het is voor mij onbekend.
Het gaat om het stukje waarin Emma na haar gewonnen proef moest kiezen tussen Marnix en Carl en met een schaal vol meloenen op de boot werd gezet en aankwam op Goal.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waarvan dit is. Lijkt erg veel op legends of the fall.

Offline Ferrero

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #192 Gepost op: 27-10-2005, 17:58:17 »
Hoe heet het nummer uit het begin van afl 9 als emma op weg is naar Goal??

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #193 Gepost op: 27-10-2005, 18:54:45 »
Inderdaad buiten de songs, die spreken me minder aan.
Oh, die vind ik juist helemaal geweldig ;D Paste perfect bij de stijl van de film 8)

En bedankt voor de tip, ik zal eens op zoek gaan :)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #194 Gepost op: 28-10-2005, 21:13:17 »
Ik ben een groot fan van filmmuziek, heb thuis ook veel soundtracks. Maar nou zat er in de laatste aflevering een erg mooi melodieus stukje dat bleef hangen, had het al eens vaker in ER 2005 gehoord maar het is voor mij onbekend.
Het gaat om het stukje waarin Emma na haar gewonnen proef moest kiezen tussen Marnix en Carl en met een schaal vol meloenen op de boot werd gezet en aankwam op Goal.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waarvan dit is. Lijkt erg veel op legends of the fall.

Volgens mij was dat iets van James horner, het leek inderdaad veel op de muziek uit 'legends of the fall'.
Maar ik dacht niet dat het muziek uit dit albums was.
Nu ja Horners muziek is zoo typisch en hij heeft zo'n herkenbare stijl dat het soms moeilijk word. Vaak gebruikt hij identieke stukken in verschillende albums.
Maar voor jouw bedoelde scene moet ik eens in mijn cd's gaan zoeken.

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #195 Gepost op: 28-10-2005, 21:20:25 »
Dit jaar heeft het research team moeite gedaan, veel prachtige muziek en zeer goede montage's.
Voor mij persoonlijk viel vooral op dat ze enorm veel muziek genomen hebben uit 'finding neverland' van Jan AP Kaczmarek.
Een album uit 2004, dat een welverdiende oscar verkreeg.
Voor mij samen met het meer recente Kingdom of heaven (dat meer in de eerste afleveringen werd gebruik) de betere muziek dit jaar!
En beide albums absolute aanraders!!! ::ok::

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #196 Gepost op: 31-10-2005, 23:19:44 »
Tijdens de ronddraai proef voor de brieven was muziek uit Harry Potter van John Williams te horen. Volgens mij was het uit deel 2, The Chamber of Secrets.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Mus20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #197 Gepost op: 1-11-2005, 09:23:36 »
Tijdens de ronddraai proef voor de brieven was muziek uit Harry Potter van John Williams te horen. Volgens mij was het uit deel 2, The Chamber of Secrets.

ja dat klopt, als EP de proef uitlegt dan hoor je Gilderoy Lockhart  van de Chamber of Secrets!!!

Offline Gjalt

  • Forumlid
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #198 Gepost op: 1-11-2005, 11:17:59 »
Hoorde ook muziek uit de Lord of the rings toen Douwe zijn fuik liet afbranden, dacht eerst dat het uit het nummer  'the White tree' kwam, maar dat was niet zo volgens mij kwam het uit 'Minas Tirith' op het album The return of the king. Vond het toepasselijk bij douwe zijn actie.  ::jaja::

Offline filmmuziek fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek uit Expeditie Robinson
« Reactie #199 Gepost op: 1-11-2005, 23:51:08 »
WAUW WAUW WAUW WAUW, aflevering 10 werd begeleid door prachtige muziek, drama op het hoogste niveau!! Drama in beeld en klank, het lijkt wel dat de muziek betert naarmate de finale in zicht komt! ::jaja::

De muziek die me het meest heeft gefascineerd is de begeleiding tijdens de eerste 10 minuten, tijdens Carls aankomst. Heerlijke drama muziek samen met een vocale stem, prachtig! Waaruit men dit heeft genomen, ik heb een vermoedde van 'sleepy hollow' van Danny Elfman, maar zeker ben ik er niet van.

Deze aflevering ook muziek van John Williams en zijn 'harry potter'. Williams een componist die nogal wat bekende composities op z'n naam heeft, oa. 'ET' 'Jaws' 'Jurrasic park', meer recent 'war of the worlds' en nog vele andere meesterwerken. Persoonlijk hou ik niet zo van zijn typische vaak bombastische stijl.

Een componist die ik zeker kan waarderen is Gabriel Yared, deze aflevering heeft men een klein stukje (track; as far as florence) gekozen uit 'the english patient'. Een album uit 1996 een wonderlijk album, volledig in de stijl van Yared met de woorden; dromerig, romance, warm als key words.

Het vocale deel deze aflevering was van hoog niveau. Hoorde ik daar tijdens Marnix brief, weer de stem van Lisa Gerrard. Heerlijke warme stem, een stem die me steeds weer kan bekoren! En geslaagd bij de beelden, top  ::ok::

Een track die ik ook al even verwachtte was 'my name is lincoln', muziek uit de film 'the island'. Deze aflevering heel eventjes te horen. Doet enorm veel denken aan 'now we are free' uit 'gladiator'. De componist hiervoor dan ook de nodige kritiek gekregen.

Andere muziek die me opviel, was muziek uit 'lord of the rings' 'chocolat' en de gebruikelijk keuzes.
Maar een aflevering met één van de mooiste keuzes en zeker op vocaal gebied. Ga ze zeker nog eens bezien en vooral beluisteren, maar dan met de hoofdtelefoon.
« Laatst bewerkt op: 2-11-2005, 00:10:26 door filmmuziek fan »