Auteur Topic: [Kandidaat BE] Veronique  (gelezen 88597 keer)

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #120 Gepost op: 23-05-2006, 14:15:53 »
Nee via het forum. Onder je naam links staat prive brichten daar heb ik het naar toe gestuurd  ;)

oh oh oh wat dom van mij ; ik had het ondertussen net zelf ontdekt !! tja, zo ontdekt een mens elke dag nog iets nieuws hé.
Bon, ik was dus idd niet op de hoogte van dat item op deze site.
ja,  hoor lijkt me leuk wat je daar vraagt.

Offline Scarabee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hiukwan mijn Robinson 2008
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #121 Gepost op: 23-05-2006, 14:17:52 »
oh oh oh wat dom van mij ; ik had het ondertussen net zelf ontdekt !! tja, zo ontdekt een mens elke dag nog iets nieuws hé.
Bon, ik was dus idd niet op de hoogte van dat item op deze site.
ja,  hoor lijkt me leuk wat je daar vraagt.

Aldoende leert men  ;)Ik mail je via dat wel even mij mail adres. Oke als je dat wilt. Daarna gaan we weer on topic hoor haha anders  ::oink::
Achter elk wolkje schijnt de zon :)

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #122 Gepost op: 23-05-2006, 15:43:44 »
Mijn excuses Sanderman, met dit fenomeen heb ik idd geen rekening gehouden toen ik die opmerking maakte. Ik had me wellicht genuanceerder moeten uitdrukken. Het hongergevoel dat je op het eiland meemaakt, is een honger die wellicht niet te omschrijven valt vrees ik.



Excuses zijn nergens voor nodig hoor Véronique. De bedoeling van een forum is dat je over en weer je mening kunt geven en ook een antwoord moet kunnen incasseren en zodoende hoef je tegen mij je nooit te excuseren. Voor mij is dat ook een belangrijke aantrekkingskracht in dit soort tv programma's: namelijk zien hoe anderen reageren in moeilijke situaties en voor jullie is het omgaan met de honger dan zodanig groot van impact geweest dat zoiets boven alles uit gaat wat je denkt voor mogelijk te houden.
Ik ben zelf ook niet uit op aandacht of zo maar vind het gewoon erg interessant hoe anderen reageren in situaties waarbij het erop aankomt om te laten zien wat je waard bent. En ik moet zeggen dat ik respect voor je prestatie hebt hoor. Jij hebt het tweemaal meegemaakt en dus weet je uit eerste hand wat zoiets is en dat mag je best zeggen hier natuurlijk. Alleen kun je dan ook dit soort reacties terug verwachten. Gewoon met wederzijds respect, zoals het hoort.

Het gaat je goed verder in je leven.
« Laatst bewerkt op: 23-05-2006, 19:54:00 door Sanderman »

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #123 Gepost op: 23-05-2006, 16:41:08 »
.... voor jullie is het omgaan met de honger dan zodanig groot van impact geweest dat zoiets boven alles uit gaat wat je denkt voor mogelijk te houden.
....


Mag ik dit heel erg nuanceren aub ? Honger is idd een constante op het eiland, het is nu eenmaal een gegeven waar je moet mee omgaan, maar ik heb al veel en veel ergere dingen meegemaakt in mijn leven. o.a het emotionele leed tijdens mijn eerste expeditie was veel en veel erger dan de honger. Maar ook in mijn gewone dagelijkse leven ervaar ik emotioneel leed als veel en veel erger.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #124 Gepost op: 23-05-2006, 17:03:33 »
Jammer Veronique  :-\\ Van mij mocht je best verder zijn gekomen  ::jaja::

Maar ik denk dat je op deze expeditie toch wat positiever op terugkijkt dan op je eerste  :)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #125 Gepost op: 23-05-2006, 20:04:35 »
Mag ik dit heel erg nuanceren aub ? Honger is idd een constante op het eiland, het is nu eenmaal een gegeven waar je moet mee omgaan, maar ik heb al veel en veel ergere dingen meegemaakt in mijn leven. o.a het emotionele leed tijdens mijn eerste expeditie was veel en veel erger dan de honger. Maar ook in mijn gewone dagelijkse leven ervaar ik emotioneel leed als veel en veel erger.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het gebrek aan een primaire levensbehoefte zoals voeding zodanig kan inwerken op je reactievermogen etc. dat je op een dergelijk moment het gevoel hebt dat dit alles te boven gaat wat je ooit hebt meegemaakt. Aangezien het menselijk lichaam in dergelijke situaties de prioriteit geeft aan het puur in leven blijven kan ik me zo voorstellen dat je emotionele ervaringen dan min of meer worden verdrongen. Dat zie ik bijvoorbeeld ook bij documentaires waar mensen dan in nood in staat blijken te zijn tot het verzetten van bergen bij wijze van spreken. Dan zeg je makkelijker van: dit of dat heeft nog nooit iemand zo meegemaakt. Pas als men dan weer in "veiligheid" is slaan de emoties toe en zeker nu je weer in je eigen omgeving kunt herstellen kun je dat alles relativeren tegenover elkaar.

Ik begrijp in ieder geval wat je schrijft en neem ik ter harte.

En nogmaals, veel goeds toegewenst.



Offline Jim200

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #126 Gepost op: 23-05-2006, 20:22:26 »
Ah wat ongelofelijk jammer Véronique. Ik vond het vreselijk dat je afscheid moest nemen en dat Lydia gewoon doormocht. Wat was je een sterke vrouw! Alleen op het eind ging het wat minder goed maar dat zei je zelf ook al in de aflevering...

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #127 Gepost op: 24-05-2006, 15:14:28 »
Oh, ja, wat had ik toen een zwakke dag zeg !!
Ik weet trouwens niet of ik het alsnog zou gehaald hebben, indien ik net een paar minuten meer de tijd had genomen om mijn energie te bundelen en mijn ademhaling onder controle te houden om dan pas aan de proef te beginnen. De proef was fysiek voor mij persoonlijk heel zwaar, en mijn lichaam was al heel erg verzwakt.
Trouwens bedenkingen in de trand van 'wat indien....' helpen toch niet achteraf.

Ik persoonlijk kijk terug op een fantastische expeditie en misschien had ik wat meer aan mijn persoonlijke PR moeten doen en mij wat meer moeten profileren voor de camera, maar eerlijk gezegd lagen mijn doelstellingen ginder op het eiland op een ander vlak.
« Laatst bewerkt op: 24-05-2006, 16:06:17 door Véro-2006 »

Offline Scarabee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hiukwan mijn Robinson 2008
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #128 Gepost op: 24-05-2006, 15:44:06 »
Vero heeft ook een eigen site.

Ik zou zeggen kom eens even kijken  ;D



Ook daar kun je vero vragen stellen en straks veel meer dingetjes vinden over haar


(edit: link verwijderd; terug te vinden in profiel)
« Laatst bewerkt op: 1-06-2006, 08:29:43 door Stormpie »
Achter elk wolkje schijnt de zon :)

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #129 Gepost op: 26-05-2006, 10:28:36 »
Veronique,je hebt het super goed gedaan!Ik heb met plezier naar je gekeken! ::ok::
Ik heb een vraagje voor je..
Iedereen valt zo over het "agressieve" gedrag van Mick,maar tijdens de eerste proef op jullie nieuwe eiland zagen wij iets gebeuren wat ik me nu al een hele tijd afvraag hoe het precies gegaan is!
Toen Fleur de proef met de blokjes verloor van Lydia,werd Lydia helemaal hysterisch en gaf ze een mega-mep tegen de blokjes aan..Klopt het nou dat jij een blok op je voet kreeg?
Ik vond het (ahum..vanaf mijn luie bankje natuurlijk) zo`n rare  overtrokken reactie en wij reageerde echt van  AAAAUUUWW,dat moet pijn doen..!
Hadden wij het nu verkeerd gezien?


Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #130 Gepost op: 26-05-2006, 18:13:17 »
Ik vind het ook erg jammer dat Veronique eruit is. Wat mij betreft had zij van Miniloc naar de finale gemogen, en dan zij of Karin als winnaar.

Offline summergirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #131 Gepost op: 26-05-2006, 21:17:36 »
echt jammer dat je eruit bent, veronique!!  ::niet-ok:: :\'(
Je had echt van Lydia moeten winnen!! zij verdient het namelijk echt niet om zo ver te komen in de expeditie!!  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Maargoed, ik heb van je genoten!!  ::bravo::


Maartje71

  • Gast
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #132 Gepost op: 26-05-2006, 21:56:39 »
Wat een leuke site Véronique!!
En dat verhaal dat je wel 5 borden hebt gegeten na terugkomst..geweldig! Ga je er ook zoveel eten tijdens het gala!?  ;)


Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #133 Gepost op: 28-05-2006, 13:21:14 »
Leuke site Veronique,
heb meteen een bericht in het gastenboek achter gelaten  ::tandpastasmiley::
There's no show like a reality show ;)

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #134 Gepost op: 31-05-2006, 15:14:11 »
All credit voor de site moet naar Scarabee gaan, jongens en meisjes, want zij is deze site over mij spontaan gaan maken !!!

Ik zou ook nog wat bijdragen leveren, maarre daar moet ik dan eerst eens wat tijd voor vrijmaken !

De site zal dus regelmatig wijzigingen ondergaan veronderstel ik !!

groetjes,

Véronique

Offline Véro-2006

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #135 Gepost op: 31-05-2006, 15:36:32 »
Veronique,je hebt het super goed gedaan!Ik heb met plezier naar je gekeken! ::ok::
Ik heb een vraagje voor je..
Iedereen valt zo over het "agressieve" gedrag van Mick,maar tijdens de eerste proef op jullie nieuwe eiland zagen wij iets gebeuren wat ik me nu al een hele tijd afvraag hoe het precies gegaan is!
Toen Fleur de proef met de blokjes verloor van Lydia,werd Lydia helemaal hysterisch en gaf ze een mega-mep tegen de blokjes aan..Klopt het nou dat jij een blok op je voet kreeg?
Ik vond het (ahum..vanaf mijn luie bankje natuurlijk) zo`n rare  overtrokken reactie en wij reageerde echt van  AAAAUUUWW,dat moet pijn doen..!
Hadden wij het nu verkeerd gezien?

Hallo Gon,

Tja, bij die blokkenproef.
Je moet weten dat mijn gezichtsuitdrukking en algemene reactie een combinatie van verschillende factoren was.  Vooreerst was er alweer de zoveelste hysterische uitbarsting van Lydia die m.i. totaal buiten proportie was, maar bovendien was dit de 2de uitbarsting binnen hetzelfde uur, want net voordat we de grot waren binnengegaan had ze op de boot ook al een dergelijke uitbarsting gehad omdat ze niet vlug genoeg haar zin gekregen had. Maar het was pas bij haar uitbarsting tijdens de blokkenproef dat er mij ineens een opmerking van Jakobien te binnen schoot : nl het feit dat Lydia haar emotionele gedrag ook reeds in 2002 had 'mis'bruikt om zo ver mogelijk te geraken in de expeditie. En dat kwam mij plots de keel uit toen ze met die blokken begon te gooien waarvan er inderdaad eentje net mijn voeten raakte, waarop ik normaliter keihard 'AU' zou uitroepen omdat ik daar de veroorzaker van mijn pijn meestal wel even mee wil shockeren omdat de meesten niet de moeite doen om 'pardon' te zeggen. (Het gebeurt mij nogal eens op de dansvloer dat er iemand keihard op mijn tenen trapt en die heeft het dan ook wel geweten  ::rofl::; ) Maar bij Lydia was ik dus te verbouwereerd over mijn ontdekking omtrent haar tactiek dat ik dus alleen maar vlug kon wegspringen, maar geen verbale reactie kon geven. 

Ik was oh zo woedend op een jonge vrouw die de houding van een 3-jarige peuter aannam - bij die laatste hoort zoiets nu eenmaal bij het verkennen van zijn grenzen, maar als je al in de 20 bent is dat misschien een tactiek die bij haar papa nog werkt, maar dus niet meer bij mij.

Die scènes zien er redelijk heftig uit op TV, maar in het echt ging het er daar ook echt heftig aan toe, en ik kon plots totaal geen empathie meer opbrengen, hoewel ik mij op de boot toch nog een arm om haar schouder zag leggen, maar dat was meer omdat het zo hoorde op dat moment en ik nog volop aan het nadenken was hoe ikzelf met mijn gevoelens zou omgaan. Maar op weg naar ons eiland begon het alsmaar meer te koken vanbinnen bij mij tot ik de kans kreeg om mijn gal te spuwen tegen Ryan die Het Licht ook ineens zag branden, en toen is daar de volgende dag dus een discussie van uuuuren op gevolgd.
« Laatst bewerkt op: 31-05-2006, 15:39:00 door Véro-2006 »

Offline Remy Bouwman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #136 Gepost op: 5-06-2006, 22:48:12 »
Jennifer was verdiend tweede maar Véronique had natuurlijk eerste moeten zijn ;)

Offline Ricknotyzed

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #137 Gepost op: 5-06-2006, 23:08:54 »
Hey Veronique!
Nog steeds jammer dat je niet nog iets verder was gekomen .. maar zeker een mooie plek!
Ik had er nog op gehoopt dat jullie ook nog mochten stemmen .. maar helaas.

Ik had je willen vragen op wie jij ging stemmen dan .. maar sinds Ryan in de finale zit is dat niet meer nodig.
Had jij wel een voorkeur voor de andere finalist?

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #138 Gepost op: 5-06-2006, 23:40:48 »

En toch blijf ik erbij Starry Night, dat je hier (in onze Westerse contreien)  enkel 'trek' hebt en nooit echte honger. Honger treed niet op na een paar uurtjes een lege maag te hebben, honger treed pas op na een aantal dagen geen eten of slechts 2 stukjes kokosnoot per dag.  Ik daag je graag uit om het eens te proberen !  >:D  je zult het verschil in gevoel onmiddellijk merken    :o

Nou... Ik pak even de Van Dale erbij, dat is een objectieve gesprekspartner, niewaar ;)?

"Honger = het gevoel van de natuurlijke behoefte aan spijs". Dat kan dus wel degelijk na een paar uurtjes lege maag optreden. Trek echter wordt omschreven als "begeerte, lust, verlangen". Dat is toch heus wat anders dan wat wij hier dagelijks in onze 'westerse contreien' meemaken 3x per dag. Dat beschrijft meer wat ik voel bij het zien van een reep hazelnootchocola, ongeacht of ik honger heb of niet.

Overigens ben ik ooit zo dom geweest om een brooddieet te volgen. Op een gegeven moment begon dat droge brood me zo tegen te staan, dat ik op de zgn. 'brooddagen' niets anders nuttigde dan thee. Daar leed mijn humeur onder, ik kreeg koppijn op die dagen, en onderin mijn buik zweefde aan het eind van de dag een soort holle steen. Dat is nog niet te vergelijken met wat jullie meemaakten, maar honger was het wel degelijk.

Wat jullie meemaakten, daar is geen echt lekker Nederlands woord voor. Waarschijnlijk daarom dat mensen anderen zo graag op de vingers tikken als het op de superlatieven aankomt. "Jij honger? 3 Weken niet eten, da's pas honger." Maar dan kun je ook zeggen tegen iemand die keihard z'n kop stoot (of bijna z'n vinger afhakt met een kapmes ;)): "Jij pijn? Soldaten die aan reten geschoten worden op het slagveld en daar vier uur liggen voordat ze eindelijk sterven, díe hebben pas pijn." Maar zo lusten we er natuurlijk nog wel een paar...

P.s.: Ik vind hier toch het juiste woord: "Uitgehongerd = door honger verteerd, uitgeput." Komt dat een beetje in de buurt bij wat jullie voelden? Ga dan eens praten met mensen in Angola en Zimbabwe en vraag wat ze van jullie honger vinden ;). Waarmee ik zeggen wil: je moet uitkijken met mensen betuttelend toespreken 'omdat het altijd erger kan'. Laten we het gewoon bij de Van Dale houden en onze eigen zeer functionele Nederlandse taal.

« Laatst bewerkt op: 6-06-2006, 00:37:14 door Starry Night »

Offline Ricknotyzed

  • Forumlid
Re: [Kandidaat BE] Veronique
« Reactie #139 Gepost op: 6-06-2006, 14:04:30 »
Tja en als je zo doorgaat kan je nix meer zeggen  ::zwaai::

Iedereen snapt het toch als Veronique zegt dat je hier nooit echte honger hebt.
Ok..er zijn uitzonderingen .. maar verder dan echte trek heb je gewoon niet.
Wij zeggen het wel als honger, maar dat is cker geen honger, maar eerder trek.

Neem gewoon niet alles zo letterlijk .. want dan kan je de hele dag wel bezig blijven!