Auteur Topic: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster  (gelezen 61688 keer)

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #140 Gepost op: 10-10-2006, 19:44:21 »
Klaar heb weer van je genoten dit jaar,
helaas zit je taak er op...
Hopelijke zie ik je nog op een mogelijke fandag  ::tandpastasmiley::
There's no show like a reality show ;)

Offline aangekoekt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • echte flapuit
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #141 Gepost op: 10-10-2006, 21:05:25 »
ik zie een zelfverzekerde vrouw die niet bang is om dingen te zeggen en met grote zelfspot naar zichzelf kijkt.

Wil mezelf niet op de borst kloppen maar dicht mezelf wel enige mensenkennis toe en ben het op basis van de vertoonde tv-beelden totaal met je oneens. Ik zie cynisme en geen zelfspot, en ik zie eerder een manipulatieve dan een open persoonlijkheid. Bij ER 2004 was  Klaar's rol veel evidenter dan bij deze expeditie, maar dat betekent m.i. niet dat er een Moeder Teresa op het eiland staat.
lekkere ruige vent van me

Offline Basten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #142 Gepost op: 12-10-2006, 20:58:20 »
Misschien al geplaatst, maar leuk om terug te lezen, is deze column uit 2004 van de ene kampleider (Robin) over de andere kampleider (Klaar) in het Psychologie Magazine:
Citaat
Aflevering 1: Ze leren het nooit!

Hoe verknal ik mijn Robinson-avontuur al op de eerste dag? In Nederland en België wordt de expeditie al vier seizoenen uitgezonden en toch begaan sommige deelnemers ook dit jaar weer dezelfde flaters. Dat noem ik: met je ogen open in de stront trappen.

In het Nederlandse kamp: Klaar. Of mag ik Nolleke 2 zeggen. Wat een introductie. Eigengereid, negatief en rebels. Mijn haren stonden meteen recht overeind. Dat noemen wij nu eens een lastig Hollands wijf. Wel lekker lachen met die guitige schenenschopster – maar ook al heeft ze misschien gelijk, iedereen weet toch waar een extreem tegendraadse opstelling toe leidt? Miskleun 1 vloog dan ook snel de Mangrove in.

Miskleun 2, Patrick, de know it all van Nederland. Ook al heeft hij 48 dagen de tijd, al binnen drie uur organiseert hij twee workshops om uit te pakken met zijn kunnen. En wat is hij lekker opdringerig. Ik wil leider zijn, ikke, ikke. Als het dan niet lukt, nog even lekker tegendraads doen en bokken als een kind. En verkozen ‘coördinator’ Henk (die trouwens beter ‘de gezellige opa’ was gebleven in plaats van leider te worden) uitmaken voor trage ouwe. Patrick, jij gaat nog voor ergernissen zorgen.

Miskleun nummer 3 zit in de Belgische kooi: Mick. Op het eerste gezicht een grappige entertainer. Vanaf de eerste tien seconden stelt hij zich dominant op. Hij bepaalt de sfeer, bijna non-stop. Hij vindt dat er gelachen moet worden, dus babbelt hij er blind op los. Ook al is de groep in de gierende kooi lekker hecht geworden, het zal Mick nog zuur opbreken.

Miskleunen van me, waarom gedragen jullie je zo? Waarom moeten jullie je koste wat kost manifesteren? Borrelt er dan zo’n sterke bewijsdrang in jullie op? Is het die snak naar erkenning, de zoektocht naar liefde? Je moet nu toch weten dat te hard van de toren blazen in de kennismakingsfase je straks de kop kost! Met of zonder kooi, jullie zijn nu al vogels voor de kat.

Robin Ibens
Zou Klaar dat hebben geweten?! >:D

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #143 Gepost op: 12-10-2006, 21:08:32 »
Stelling 1

Niet alles wat psychologen beweren berust op waarheid.

Stelling 2

Alles wat psychologen beweren berust niet op waarheid.
 
er was eens......

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #144 Gepost op: 12-10-2006, 21:13:21 »
Stelling 3:

Robin moet wel wat grappigs schrijven, anders leest niemand het...

Offline Basten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #145 Gepost op: 12-10-2006, 21:15:32 »
Stelling 3:

Robin moet wel wat grappigs schrijven, anders leest niemand het...
Hallo, 't is het Psychologie Magazine. Dat leest überhaupt niemand!








Uhm, nou ja... bijna niemand! ;D

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #146 Gepost op: 12-10-2006, 21:17:02 »
het lezen van dat ene stukje zij je vergeven ;) >:D
er was eens......

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #147 Gepost op: 12-10-2006, 21:19:00 »
Stelling 1

Niet alles wat psychologen beweren berust op waarheid.

Stelling 2

Alles wat psychologen beweren berust niet op waarheid.
 

Nou, zo'n slechte analyse was dat toen toch helemaal niet?
Integendeel: als je kijkt hoe die expeditie zich verder heeft ontwikkeld, dan heeft Robin het heel goed voorspeld. Klaar en Mick werden beiden door hun kamp weggestemd en naar de mangroven verbannen.
Patrick herinner ik me niet meer.

Maar in ieder geval zal Klaar toch ook moeten toegeven dat het tactisch niet erg slim was om zich meteen zo 'anti' op te stellen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #148 Gepost op: 12-10-2006, 21:19:56 »
Nou, zo'n slechte analyse was dat toen toch helemaal niet?
Integendeel: als je kijkt hoe die expeditie zich verder heeft ontwikkeld, dan heeft Robin het heel goed voorspeld. Klaar en Mick werden beiden door hun kamp weggestemd en naar de mangroven verbannen.
Patrick herinner ik me niet meer.

Maar in ieder geval zal Klaar toch ook moeten toegeven dat het tactisch niet erg slim was om zich meteen zo 'anti' op te stellen.
Patrick gaf uiteindelijk op omdat hij naar zijn inzien een leuke vader was geworden. Voor mij is hij achteraf de loser van de serie.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #149 Gepost op: 12-10-2006, 21:38:58 »
Klaar is niet tactisch, niet gehaaid. Wel te eerlijk, wat haar niet altijd in dank werd afgenomen...
Mensen (vooral mannen) zijn ook altijd gelijk op hun p*k getrapt als een type als Klaar iets op hen aan te merken heeft.
er was eens......

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #150 Gepost op: 12-10-2006, 21:50:56 »
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #151 Gepost op: 12-10-2006, 21:56:01 »
Klaar is niet tactisch, niet gehaaid. Wel te eerlijk, wat haar niet altijd in dank werd afgenomen...
Mensen (vooral mannen) zijn ook altijd gelijk op hun p*k getrapt als een type als Klaar iets op hen aan te merken heeft.

Ik denk dat veel mensen vooral problemen hebben met de manier waarop Klaar zoiets brengt. Ze heeft vaak wel goede argumenten, maar brengt de argumenten naar mijn mening op een verkeerde manier over. In 2004 maakte ze bijvoorbeeld direct een enorme heisa over een klein voorval, waarmee ze gewoon haar eigen glazen ingooide. Daarom vind ik het wel jammer dat Klaar dit jaar niet als standaard kandidaat meedeed, ik had wel willen zien of ze dan ook met dezelfde houding als 2004 aan de expeditie begonnen was.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #152 Gepost op: 12-10-2006, 22:03:25 »
ja klopt Goyathlay... Klaar bezit gewoon niet de meeste tact. In 2004 lag het volgens mij niet alleen aan Klaar, maar ook aan de wisselwerking onderling. Sommigen zijn daar gewoon heel sterk in, anderen niet.
er was eens......

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #153 Gepost op: 12-10-2006, 22:25:03 »
Kamp Nederland van 2004 was echt een slecht kamp ::niet-ok::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #154 Gepost op: 13-10-2006, 09:46:14 »
Ik denk dat veel mensen vooral problemen hebben met de manier waarop Klaar zoiets brengt. Ze heeft vaak wel goede argumenten, maar brengt de argumenten naar mijn mening op een verkeerde manier over. In 2004 maakte ze bijvoorbeeld direct een enorme heisa over een klein voorval, waarmee ze gewoon haar eigen glazen ingooide. Daarom vind ik het wel jammer dat Klaar dit jaar niet als standaard kandidaat meedeed, ik had wel willen zien of ze dan ook met dezelfde houding als 2004 aan de expeditie begonnen was.

Maar als ze dat niet had gedaan en zo slim was geweest zich wat rustiger te houden, dan was dat een tegenvaller geweest: je verwacht namelijk 'vuurwerk' van Klaar. Door haar positie met immuniteit kon ze zich nu net zo uitgesproken gedragen als eerst, zonder daar voor gestraft te worden. Ik denk dat het daarom juist wel slim was, dat Klaar en Robin immuniteit kregen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #155 Gepost op: 14-10-2006, 11:17:18 »
Kamp Nederland van 2004 was echt een slecht kamp ::niet-ok::

2004 was sowieso een slecht jaar met teveel mensen die opgaven.  ::niet-ok::
Nog even niks.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #156 Gepost op: 14-10-2006, 11:21:00 »
Volgens mij viel 2004 nog in het niet bij 2006...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #157 Gepost op: 14-10-2006, 11:24:38 »
2004 was sowieso een slecht jaar met teveel mensen die opgaven.  ::niet-ok::
2004 had dan wel veel opgavers, maar ik vond het een fantastische Expeditie hoor! ::ok::
Superkandidaten! Frank, Klaar, Shandinella, Peter, Mo en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan!

Ik vind 2004 de beste Expeditie die ik heb gezien!

En 2006 inderdaad de slechtste. Misschien vind ik deze nog wel slechter dan Strijd der Titanen...

Offline Remy Bouwman

  • Forumlid
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #158 Gepost op: 17-10-2006, 16:51:25 »
2004 was idd een hele leuke, maar ik vond 2002 ook heel leuk (vond Nolleke volgens mij als enige grappig) maar 2006 is zeker geen strijd der titanen die was achteraf bekeken wel heel goed vind ik, ze hadden maar 30 dagen en daarom moest de samensmelting op die manier plaatsvinden maar op Lydia na heb ik niemand horen klagen dat het zo zwaar was

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [kandidaat NL] Klaar - kampleidster
« Reactie #159 Gepost op: 17-10-2006, 16:53:56 »
2004 was idd een hele leuke, maar ik vond 2002 ook heel leuk (vond Nolleke volgens mij als enige grappig) maar 2006 is zeker geen strijd der titanen die was achteraf bekeken wel heel goed vind ik, ze hadden maar 30 dagen en daarom moest de samensmelting op die manier plaatsvinden maar op Lydia na heb ik niemand horen klagen dat het zo zwaar was
2000-2003 heb ik niet gezien. Baal ik echt van ::ohno::