Auteur Topic: [Kandidaat NL] Hiukwan  (gelezen 287301 keer)

Offline rode duivel !

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #480 Gepost op: 16-11-2008, 23:28:23 »
Hiu ik hoop dat je eruit gaat...

Wel grappig om te zien hoe kijkers in een richting kan worden geduwt door de productie...
ah ik had het dan toch niet mis met mijn buikgevoel ... tijdens de uitzendingen hoorde ik her en der wel dat Hiu tweee verhalen had en daardoor had ik bij haar niet zo'n fijn gevoel  .. maar wie (eender wie !!) zover komt in ER mag voor mij winnen ... of dat nu Hans (die tactisch meesterlijk sterk is en ook altijd heeft gezegd hoe de vork in de steel zit + wat we te zien kregen ....ook wel overlevingscapaciteiten heeft) maar hij heeft een ego trekje, of Yin (met haar charme en haar inzicht als vrouw en actief op het eiland (top hoor !)) of Hiu (met buiten de camera achterklap te hebben en het koken van wat een ander meebrengt uit de natuur winkel ...)

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #481 Gepost op: 16-11-2008, 23:34:59 »
Waarvoor was die duikprijs eigelijk, dat ontging mij even?

Ah, je weet wel dat wij kijkers een bepaalde kant worden opgedreven door de productie, maar zelf een beetje gedegen kijken is er niet bij kennelijk :P Hiukwan had haar eigen gewicht het best geraden.

Over die beïnvloeding door de productie: vind jij nou dat Hans en Yin uitermate goed uit hun woorden komen als Ernst Paul hen het vuur na aan de schenen legt? Als alles sfeermakerij is dan zouden ze daar m.i. toch iets beter in moeten slagen, volgens mij.

Offline esther1971

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #482 Gepost op: 16-11-2008, 23:37:14 »
  .. maar wie (eender wie !!) zover komt in ER mag voor mij winnen ...

Dat vind ik toch wel sportief!  ::ok::

Offline scherp

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #483 Gepost op: 17-11-2008, 10:15:07 »
Is niemand opgevallen dat de weegschaal van Hui bij de proef geen 50 kg aan wees? Ik heb dat stukje beeldje voor beeldje afgespeeld. Als je gaat zitten schiet de wijzer een beetje door om vervolgens weer terug te zakken en dan vervolgens ergens tussenin te stoppen bij het juiste gewicht. De montage laat het punt waar de wijzer stopt bij Hans en Yin wel zien, echter bij Hiu niet. Als ze gaat zitten schiet de wijzer door tot 48,5 zakt naar 42 en de montage stopt bij 47. Hij geeft op geen enkel punt 50 kg aan! Dit is 2,5 van haar inschatting af en dat is meer dan bij Yin, conclusie Yin heeft de proef eigenlijk gewonnen.

Hui zat in de lift na haar meesterlijke zet en het winnen van de eetproef. Echter heeft ze de weegproef onterecht gewonnen en is de positieve beeldvorming onjuist. Ik geloof dan ook de reactie van Hans dat Hui niet al haar tactiek deelt met de kijker. Ze stelt zich niet kwetsbaar op en wil alleen maar positief overkomen, haar donkere kant krijgen we niet te zien.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #484 Gepost op: 17-11-2008, 10:30:56 »
Is niemand opgevallen dat de weegschaal van Hui bij de proef geen 50 kg aan wees? Ik heb dat stukje beeldje voor beeldje afgespeeld. Als je gaat zitten schiet de wijzer een beetje door om vervolgens weer terug te zakken en dan vervolgens ergens tussenin te stoppen bij het juiste gewicht. De montage laat het punt waar de wijzer stopt bij Hans en Yin wel zien, echter bij Hiu niet. Als ze gaat zitten schiet de wijzer door tot 48,5 zakt naar 42 en de montage stopt bij 47. Hij geeft op geen enkel punt 50 kg aan! Dit is 2,5 van haar inschatting af en dat is meer dan bij Yin, conclusie Yin heeft de proef eigenlijk gewonnen.

Hui zat in de lift na haar meesterlijke zet en het winnen van de eetproef. Echter heeft ze de weegproef onterecht gewonnen en is de positieve beeldvorming onjuist. Ik geloof dan ook de reactie van Hans dat Hui niet al haar tactiek deelt met de kijker. Ze stelt zich niet kwetsbaar op en wil alleen maar positief overkomen, haar donkere kant krijgen we niet te zien.


 ::rofl::

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #485 Gepost op: 17-11-2008, 11:10:04 »
Ik heb de proef wel eerlijk gewonnen hoor :)

Voor aanvang van de proef werden we al gewogen.. wat je zag op de weegschaal was niet nauwkeurig genoeg en voor de sier..

Dacht dat mensen dat wel doorhadden, want mijn vrienden zagen het wel meteen.. :)

En over mijn diep donkere kwaaie kant.. :D Voor en achter de camera ben ik 100% hetzelfde geweest hoor ..  ::tandpastasmiley::

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #486 Gepost op: 17-11-2008, 11:11:55 »
Ik heb de proef wel eerlijk gewonnen hoor :)

Voor aanvang van de proef werden we al gewogen.. wat je zag op de weegschaal was niet nauwkeurig genoeg en voor de sier..

Dacht dat mensen dat wel doorhadden, want mijn vrienden zagen het wel meteen.. :)

En over mijn diep donkere kwaaie kant.. :D Voor en achter de camera ben ik 100% hetzelfde geweest hoor ..  ::tandpastasmiley::

Dit was inderdaad wel duidelijk, want de uitslagen hingen er al.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #487 Gepost op: 17-11-2008, 11:16:25 »
Misschien kan je ook ophelderen of en zo ja welke afspraken er zijn gemaakt tijdens of na het etentje van `de vier` Was er sprake van een alliantie?
Geniet nooit met mate...

Offline Gooly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #488 Gepost op: 17-11-2008, 11:39:16 »
... Ik heb dat stukje beeldje voor beeldje afgespeeld. .....
Tja als je het op die manier controleert dan moet het wel kloppen  ::rofl::
Met zo'n scherpe blik was je vast ook al opgevallen dat die uitslagen al op het bord stonden voor ze begonnen met wegen ;-)
« Laatst bewerkt op: 17-11-2008, 11:41:44 door Gooly »

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #489 Gepost op: 17-11-2008, 11:47:52 »
Ik neem idd aan dat de kijker snapt dat die mooie grote weegschaal een deel showelement is, als je ziet dat al het gewicht al bekend is op t bord.  ::rofl::
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline BalkanPower

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #490 Gepost op: 17-11-2008, 12:16:04 »
Tja als je het op die manier controleert dan moet het wel kloppen  ::rofl::
Met zo'n scherpe blik was je vast ook al opgevallen dat die uitslagen al op het bord stonden voor ze begonnen met wegen ;-)

ach, sommige mensen hebben een gave om slim over te willen komen, maar het tegengestelde bereiken LOL

Offline BalkanPower

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #491 Gepost op: 17-11-2008, 12:20:00 »
Hiu!! vertel ons gewoon wie de balk proef gaat winnen....hoeven we niet een week te wachten. Zo erg is dat toch niet? ::rofl::

Offline Peanut

  • Kandidaat ER2008
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #492 Gepost op: 17-11-2008, 12:42:18 »
Hiu!! vertel ons gewoon wie de balk proef gaat winnen....hoeven we niet een week te wachten. Zo erg is dat toch niet? ::rofl::
HAHAHA.... gewoon afwachten, en vol spanning gaan kijken volgende week zondag!!

Je bent niet de enige die nu vol spanning wacht en me het vraagt.. mijn vrienden en familie worden GEK van de spanning hahaha..  ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #493 Gepost op: 17-11-2008, 12:43:19 »
Ik hoorde Hiu fluisteren: ''deze is voor mij'', maar het is uit de opname niet op te maken, of dat aan het begin of einde van de proef is.


Wat ik overigens merkwaardig vond, of ik heb dat gemist: is met de symbolenopdracht duidelijk gezegd, dat alle symbolen in de juiste richting moesten wijzen? Als dat zo is, dan had EP gelijk, dan heeft Yin die terecht gewonnen (we keken op school allemaal wel eens een keer af, dus dat wordt je sowieso al vergeven, geldt voor alle deelnemers overigens).


Maar als het niet is gezegd, dan heb jij de proef gewonnen. Het blokje dat verkeerd om lag, lag immers op de goede plek.


Offline BalkanPower

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #494 Gepost op: 17-11-2008, 12:47:06 »
HAHAHA.... gewoon afwachten, en vol spanning gaan kijken volgende week zondag!!

Je bent niet de enige die nu vol spanning wacht en me het vraagt.. mijn vrienden en familie worden GEK van de spanning hahaha..  ::rofl::

aaaarghhh, maar ik wil het nu weten, niet zondag haha:)

Ik hoop echt serieus dat je ze koek geeft op die balk. Bijvoorbeeld....dat je nadat ze gevallen zijn nog een week op die balk blijft staan, en jij zegt: "kijk yin, ik sta er nog steeds, goed he. Maar jij hebt het ook niet slecht gedaan, je familie mag trots op je zijn" :)

wist yin trouwens dat hans die munt had?

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #495 Gepost op: 17-11-2008, 12:55:47 »
Ik geloof dan ook de reactie van Hans dat Hui niet al haar tactiek deelt met de kijker. Ze stelt zich niet kwetsbaar op en wil alleen maar positief overkomen, haar donkere kant krijgen we niet te zien.


En dan glashard zo'n nick hanteren... Na ja ;D

Hiu stelt zich herhaaldelijk wel degelijk kwetsbaar op, zowel in de biechtstoel als tegenover haar medekandidaten. Het zijn Hans en Yin die zich nimmer kwetsbaar opstellen. Sterker: Hans heeft zelfs een keer uitgesproken zichzelf als onoverwinnelijk te beschouwen (toen hij de munt had gevonden, een tikkie koud kreeg ik het daarvan). Verder geloof ik niet zo in een donkere kant bij Hiukwan. Ze komt heel vrolijk en spontaan over en ik heb niet het idee dat dat een pose is. Juist omdat haar gedrag consequent is, ook in moeilijke tijden.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2008, 12:57:37 door Starry Night »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #496 Gepost op: 17-11-2008, 13:03:35 »
Uit het topic van Hans:

Tuurlijk heeft zij dan gestemd op een sterk iemand als Kyra, maar dat kan dan dus uit hele andere overwegingen zijn geweest dan die van Hans en Yin. Want Kyra was geen oudkampgenoot van Zuid.

Komt het er dan op neer dat HiuKwan a. zich tot en met Geert T. aan een afspraak met haar oude kampgenoten heeft gehouden, b. idd geen amok heeft gemaakt over stemafspraken, zolang ze zelf niet voor de bijl ging en c. wellicht helemaal niet gestemd heeft uit eetafspraakoverwegingen?

Hebben Hans en Yin dan met name gesneden in het vlees van kamp Noord -hun eigen kamp, met daarin een aantal sterke tegenstanders-, aangezien er meer mensen uit Noord weggestemd zijn na de samensmelting? Net als Starry Night: ik ben nu dus -was ik al, maar had toch steeds een kleine twijfel- helemaal voor HiuKwan. Sorry meid voor mijn twijfels, maar het is dit jaar gewoon echt een moeilijke ondoorgrondelijke expeditie geweest voor de kijkers.

De overwegingen om iemand eruit te stemmen doen toch niks af aan het uiteindelijke doel van de stemafspraak, zonder consensus heeft een alliantie geen bestaansrecht. Ik durf niet te zeggen of er tijdens het etentje expliciete stemafspraken zijn gemaakt maar het mag nu toch wel duidelijk zijn dat de grondslagen van de alliantie daar te vinden zijn. Zoals ik het zie is Hiukwan constant bezig geweest met haar eigen positionering binnen het spel en wordt ze op dat vlak aardig onderschat. Door zich aan te sluiten bij Hans, Yin en Geert T heeft ze haar kansen drastisch verbeterd.

Het feit dat er zowel kampleden van Noord als Zuid zijn weggestemd na de samensmelting (Prince, Geert D, Kyrah, Sarah) maakt het geheel iets verwarrender maar dat is ook een gevolg van de gebrekkige toelichting op het spelproces. Geert T en Hiukwan stemden niet tegen hun oudkampleden omdat het helemaal niet nodig was. Prince was door een tijdelijke alliantie van Kamp Noord al gesneuveld en om Sarah weg te krijgen waren slechts drie stemmen nodig. Echter op basis daarvan stellen we toch ook niet dat Geert T geen alliantie had met Yin en Hans? Hiukwan en Geert T wisten waarschijnlijk ontzettend goed dat Sarah weggestemd zou worden en dat was geen ramp omdat het de bedoeling was dat Sharon daarna volgde waardoor het oorspronkelijke viertal zou overblijven.

Er deed zich echter een welkome wending voor doordat het relaas van Hiukwan over Yin veel te persoonlijk werd opgevat door deze laatste. De positie van Hiukwan kwam daardoor in het geding waardoor ze opzoek ging naar een uitweg en er uiteindelijk een vond. Ik ben heel benieuwd wat er gebeurd zou zijn wanneer Hiukwan niks over Yin had gezegd en als gevolg daarvan niet in een benauwde positie terecht zou zijn gekomen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #497 Gepost op: 17-11-2008, 13:34:12 »
Uit het topic van Hans:

Er deed zich echter een welkome wending voor doordat het relaas van Hiukwan over Yin veel te persoonlijk werd opgevat door deze laatste. De positie van Hiukwan kwam daardoor in het geding waardoor ze opzoek ging naar een uitweg en er uiteindelijk een vond. Ik ben heel benieuwd wat er gebeurd zou zijn wanneer Hiukwan niks over Yin had gezegd en als gevolg daarvan niet in een benauwde positie terecht zou zijn gekomen.

Dan was volgens afspraak Sharon gesneuveld en daarna Hiukwan en dan waren Hans, Yin en Geert overgebleven, zoals gepland. En dan waren de kijkcijfers dramatisch gedaald, heb ik op basis van de algehele stemming hier (en mijn eigen stemming) de indruk, maar dit terzijde.

p.s. Overigens kunnen we hieruit concluderen dat het dus Yin is die het graf van de alliantie - zij het onbedoeld - gegraven heeft met haar lange tenen op het gebied van haar eigen flirtgedrag...
« Laatst bewerkt op: 17-11-2008, 13:55:33 door Starry Night »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #498 Gepost op: 17-11-2008, 14:26:52 »
p.s. Overigens kunnen we hieruit concluderen dat het dus Yin is die het graf van de alliantie - zij het onbedoeld - gegraven heeft met haar lange tenen op het gebied van haar eigen flirtgedrag...

Indirect wel ja, want anders hadden ze eerst gewoon Sharon weg kunnen stemmen (voor HiuKwan). Maar aan de andere kant heeft Geert T gewoon het graf van de alliantie gegraven, door zo dom en arrogant te zijn aan te nemen dat zijn stem niet nodig was bij het wegstemmen van HiuKwan.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat NL] Hiukwan
« Reactie #499 Gepost op: 17-11-2008, 14:39:07 »
Indirect wel ja, want anders hadden ze eerst gewoon Sharon weg kunnen stemmen (voor HiuKwan). Maar aan de andere kant heeft Geert T gewoon het graf van de alliantie gegraven, door zo dom en arrogant te zijn aan te nemen dat zijn stem niet nodig was bij het wegstemmen van HiuKwan.

Dat was 'een beetje dom', ja ;D