Auteur Topic: Aflevering 14 - Finale  (gelezen 115294 keer)

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #140 Gepost op: 30-11-2008, 23:27:15 »
Ach ja, de spelregels worden wel vaker naar believen even veranderd om het verloop te kunnen beinvloeden. Nu bijvoorbeeld het feit dat Hans en Yin Hiukwan niet weg konden stemmen, opeens was die eilandraad eigenlijk geen eilandraad meer en zaten ze alledrie in de halve finale.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #141 Gepost op: 30-11-2008, 23:30:15 »
Niet mee eens, Judge en jutta waren waardeloze spelers.

De strategie die beiden gebruikten bracht hen tot de finale en daardoor zijn het per definitie geen waardeloze spelers in vergelijking met de rest van de kandidaten uit het betreffende seizoen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #142 Gepost op: 30-11-2008, 23:31:59 »
Wat heb ik nou gezien vanavond
Hiukwan is winnaar
Hans eerste verliezer
Yin tweede verliezer

En ja Hans wilde haar wel degelijk op de mond kussen ik riep t ook meteen.
Maar door zijn normen en waarden wist hij dat nog net op tijd te veranderen. pfffffffff
Nu heeft Hans dus voor t eerst eens verloren haha vraag me af of hij daarmee kan omgaan wat een sukkel.
hij had tijdens de uitzendingen nog niks van familie bekenden of vrienden gehoord?
Nee raar he?
 Gefeliciteerd Hiukwan je hebt t um weer geflikt ::bravo::

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #143 Gepost op: 30-11-2008, 23:40:40 »
Niet mee eens, Judge en jutta waren waardeloze spelers. Die stonden ook in de finale, puur door dom geluk op de balk.

Mee eens. Judge was gewoon een aartsluie kerel, die vooral meelifte op het succes van bevriende (sterke) expeditie-genoten. Jutta vond ik nou ook niet echt de gedroomde winaar maar okee, als het om die twee ging dan toch maar Jutta.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #144 Gepost op: 30-11-2008, 23:47:25 »

 Mocht er nog een volgende expeditie plaatsvinden dan acht ik het mogelijk dat de breinaaldenclub de winnaar gaat bepalen.
Wat denk jij dat de naam STRIX letterlijk betekent ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #145 Gepost op: 30-11-2008, 23:55:33 »
Jee wat een einde... moeilijk hoor...
Hans en Yin liggen bij mij zo moeilijk omdat ze beweren oprecht en eerlijk te zijn, en dat naar elkáár toe wellicht zijn, maar niet naar de anderen. Ze waren fysiek enorm sterk en hebben het spel sterk gespeeld, ze hebben niets gedaan dat niet mag.
Vaak zijn de finalisten mensen die goed (in een deel van) de groep liggen; juist door dat sociale aspect komen ze ver in de expeditie. Dat was deze keer niet het geval. Samen met het feit dat we aan het begin van een uitzending meestal al wisten wie er aan het einde weggestemd zou worden, maakte dat dit seizoen veel minder leuk.

Ik vond het overigens ook jammer dat de Geerten niet meer aan het woord kwamen!! Geert "oor" zoals gezegd omdat hij Hans en Yin leek door te hebben. Andere Geert omdat hij tot hij eruit lag deel uitmaakte van de "drieëenheid" Yin-Hans-Geert. Zou hij akkoord zijn gegaan met het voorstel om gelijk te stemmen? Deed hij dat dan omdat het makkelijk was? Hij hoefde dan immers geen keus tussen Hans of Yin te maken... Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij instemde met gelijk stemmen omdat hij Hans en Yin geen winnaars vond. Beetje laffe man in het spel.

En waarom heeft Yin gewonnen? Ik denk dat met ieder woord dat Hans sprak, hij een mogelijke stem voor hem verloor. Door haar mond te houden heeft Yin voorkomen dat ze (net als Hans) domme dingen ging zeggen. Niemand wilde meer op Hans stemmen, dus werd Yin de "winnaar"....

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #146 Gepost op: 1-12-2008, 00:03:13 »
De finale (Robinson)Waardig?

Waardig was het afscheid van Ernst Paul door Evi,
Waardig was het afscheid zoals Frank dat nam samen met alle aanwezigen,
Waardig was de houding van Hiu, ze bleef lachen, steeds weer,
en Robinsonwaardig,

ik heb het gemist bij de twee finalisten,

niet door hun spel, niet door hun fysiek of uithoudingsvermogen dat was er gewoon en daar waren beiden goed in, en zeker niet door hun eerlijkheid en oprechtheid.

Het enige waardige wat de finalisten bij zich droegen, was hun vermogen om tijdens het spel te liegen en bedriegen.
Als dat volgens Hans zijn normen en waarden en volgens Yin haar perceptie Robinswaardig is, dan ben ik blij dat dat woord niet in de dikke van Dale staat en dan hoop ik zeker dat niemand mij ooit Robinswaardig noemt, want dan zou ik dat als een belediging ervaren.
Dit soort normen en waarden zijn voor mij namelijk niet Waardig.




Hee Franske, op wie heb jij gestemd?

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #147 Gepost op: 1-12-2008, 00:12:14 »
Ach ja, de spelregels worden wel vaker naar believen even veranderd om het verloop te kunnen beinvloeden. Nu bijvoorbeeld het feit dat Hans en Yin Hiukwan niet weg konden stemmen, opeens was die eilandraad eigenlijk geen eilandraad meer en zaten ze alledrie in de halve finale.

 ::ohno::

Er is (bijna?) nooit gestemd met drie mensen. (Bijna?) altijd hebben proeven bepaald wie er bij de laatste twee kwamen...

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #148 Gepost op: 1-12-2008, 00:15:19 »
Zou hij akkoord zijn gegaan met het voorstel om gelijk te stemmen? Deed hij dat dan omdat het makkelijk was? Hij hoefde dan immers geen keus tussen Hans of Yin te maken... Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij instemde met gelijk stemmen omdat hij Hans en Yin geen winnaars vond. Beetje laffe man in het spel.

Het was wel duidelijk dat Geert T. op Hans zou stemmen, toch? Dat wist de rest ook, dus dan hoefden ze er alleen maar voor te zorgen dat zij met z'n vijven op 3-2 voor Yin zouden uitkomen. Geert móest dus wel meedoen, of hij wilde of niet. Ja, of hij moest opeens tegen z'n zin op Yin stemmen...

Offline mozzer

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #149 Gepost op: 1-12-2008, 00:17:37 »
Wat een waardeloze manier om een winnaar te bepalen, 81 oud kandidaten die op basis van uiterst gekleurde tv beelden mogen beslissen wie de titel het meest (zeg maar minst) verdient. Een verkrachting van het concept en derhalve een smet op de hele expeditie. De uitkomst was voorspelbaar. Daar de meerderheid van de oud expeditieleden nog altijd denkt dat Expeditie Robinson een nabootsing is van de roman Robinson Crusoe in plaats van een keihard spel was het te verwachten dat ze de speelwijze en het getoonde 'karakter' van Hans zouden afkeuren. Bedankt voor deze aanfluiting, Geert D, Kyra, Sarah, Geert T, Sharon en Hiukwan.

man man man, wat kun jij zeuren zeg...

zou het misschien kunnen zijn dat wat de beelden laten zien gewoon een kern van waarheid bevatten? dat Hans en Yin gewoon twee zelfingenomen omhooggevallen hotemetoten zijn die terecht flink op hun bek zijn gegaan door toedoen van een aantal mensen die er een (volgens velen) normaal moreel wereldbeeld op nahouden????

JIJ zeurt over voorspelbaarheid terwijl hans, yin en geert (en voor een gedeelte hiu) voor een van de meest saaie ER ooit hebben gezorgd omdat elke week duidelijk was wie eruit zou vliegen???

JIJ zeurt over het feit dat iedereen behalve hans en yin ER zien als een nabootsing van de roman Robinson Crusoe, terwijl het juist yin (maar ook hans) is geweest die het elke keer maar weer had over 'robinson-waardig' volgens de 'oude robinson traditie... whatever-the-fuck-that-may-be???


het getoonde karakter van hans was een aanfluiting ...een aanfluiting voor normale waarden en normen in de sociale omgang tussen mensen... spel of geen spel....

en dát is terecht flink afgestraft....

Offline mozzer

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #150 Gepost op: 1-12-2008, 00:18:38 »
Het was wel duidelijk dat Geert T. op Hans zou stemmen, toch? Dat wist de rest ook, dus dan hoefden ze er alleen maar voor te zorgen dat zij met z'n vijven op 3-2 voor Yin zouden uitkomen. Geert móest dus wel meedoen, of hij wilde of niet. Ja, of hij moest opeens tegen z'n zin op Yin stemmen...

dat lijkt mij ook...

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #151 Gepost op: 1-12-2008, 00:23:32 »
::ohno::

Er is (bijna?) nooit gestemd met drie mensen. (Bijna?) altijd hebben proeven bepaald wie er bij de laatste twee kwamen...

Misschien een ongelukkig voorbeeld inderdaad. Maar het is wel een feit dat de productie soms even een spelregel bedenkt, om op die manier het spel te kunnen beinvloeden.

Offline Avalon

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #152 Gepost op: 1-12-2008, 00:28:20 »
Nog nooit 2 zulke onwaardige ER winnaars gezien in al die jaren dat ik al kijk  ::niet-ok:: ::niet-ok::

Groot was m'n teleurstelling dat Hiukwan daar niet stond. Eigenlijk interesseerde me die hele afloop toen al niet meer, want Yin of Hans, het zou me een worst zijn verder.
Ik vond ze alletwee om te braken, al die afleveringen al. Ben blij dat ik ze niet persoonlijk ken.

Krijgt ER nog wel een vervolg denken jullie?
Ik hoop van wel, maar dan wel graag met wat meer integere kandidaten dan we nu moesten verdragen.

Ook van de kijkers vraag je namelijk nogal wat om dit wekenlang te moeten aanzien, wat mij dus meestal ook niet meer lukte.
Andere jaren keek ik ook vaak nog met plezier de herhalingen, of nam ik enthousiast deel aan het forum hier.




Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #153 Gepost op: 1-12-2008, 00:30:55 »
Dat de productie absoluut niet blij was met Hans, Yin en Generaal Pardon dat was wel duidelijk, op de felle manier waarop Evi en/of EP tegen ze spraken op de diverse eilandraden.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #154 Gepost op: 1-12-2008, 01:18:52 »
Ik vond de Finale anders als anders nu Ernst Paul er niet meer is en toen ik de beelden zag voelde ik de leegte en ook bij Robinson echt jammer en baalde als een stekker toen Yin won echt super  ::niet-ok:: maar, het is niet anders.... ::jaja::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #155 Gepost op: 1-12-2008, 01:27:56 »
Ik mistte reacties van de afvallers, die zaten er maar als achtergrondversiering bij (buiten HiuKwan) ook had ik graag van een paar oud kandidaten hun gedachtegang over de term  "Robinsonwaardig" gehoord...

Offline mic1

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #156 Gepost op: 1-12-2008, 01:37:50 »
Om het met twee woorden samen te vatten, anti climax.

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #157 Gepost op: 1-12-2008, 06:35:35 »
hoe zou het kindje van evi worden genoemd? ernst of paul?
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #158 Gepost op: 1-12-2008, 07:23:02 »
Hee Franske, op wie heb jij gestemd?

Alhoewel ik het liefst niet gestemd had (net als vele ex-Robinsonners) wilde ik een ding absoluut niet, dat Hans zou winnen. Het was in dit geval (helaas) een keuze tussen twee "kwaden", maar de meest "kwade" moest het zeker niet worden. Blanco stemmen zou dan ook niets opgeleverd hebben omdat er vast wel een van de 81 op Hans zou stemmen en hij dan willicht nog zou winnen. Ik zie mijn stem dan ook als een tegen (zwarte) stem tegen Hans. Het zou Hans alleen maar meer in zijn eigen ego doen hebben geloven, en dat verdiende hij zeker niet na zijn uitleg en getoonde beelden tijdens de finale. Hoe hij het spel fysiek en mentaal speelde, alla, maar zijn constante liegen en bedriegen, nee sorry dan ben voor mij het niet waard om te winnen. Hij is in mijn ogen dan ook zeker moreel de grootste verliezer en ik hoop dat het zijn ego een behoorlijk knauw heeft gegeven en dat hij misschien toch eens nadenkt of dat het niet tijd wordt om zichzelf eens op een bescheidenere manier te gaan gedragen.
Waardig (heid) beste Hans staat wel in de dikke van Dale, integenstelling tot Robinsonwaardig, zoals je zelf zei.

Veel sterkte Hans, ik ben bang dat dat wel kan gebruiken..
« Laatst bewerkt op: 1-12-2008, 07:25:39 door fraba »
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #159 Gepost op: 1-12-2008, 07:23:58 »
Bescheidenheid staat ook in de Van Dale Frans  ::rofl::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.