Auteur Topic: Tanja Dexters [Kandidaat BE]  (gelezen 116355 keer)

Offline michael9

  • Forumlid
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #240 Gepost op: 21-11-2011, 18:43:25 »
Vond het wel een stunt van haar om Niko ook eens goed voor schut te zetten. Jammer dat Niko niet tegen zijn verlies kan en als een ander hem eens naait, hij opeens uit zijn slof schiet. Tanja mag wat mij betreft de Robinson gaan worden van 2011. Liever had ik gezien dat het dit jaar een echte Robinsonuitzending zou gaan worden, maar jammergenoeg wordt list en bedrog beloont en gaat het niet zozeer meer over overleven.  ::ohno::


Iedereen die Niko list en bedrog verwijt en Tanja vervolgens buiten schot laat is niet serieus te nemen  ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #241 Gepost op: 21-11-2011, 19:17:24 »
Iedereen die Niko list en bedrog verwijt en Tanja vervolgens buiten schot laat is niet serieus te nemen  ::rofl::
en andersom zeker wel ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #242 Gepost op: 21-11-2011, 22:48:23 »
Om nu eens ongewoon eigenwijs te doen.


TANJADOMINATIE!!!!!


DEAL WITH IT, HATERZZZ!!!!!!


HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #243 Gepost op: 21-11-2011, 23:56:23 »
Tanja maakt wel een grote kans hoor om deze week te domineren. Als ze de finale haalt, kan ze wel eens een pak stemmen krijgen, alles ligt natuurlijk aan haar tegenstander maar ik denk dat enkel Niko een gevaar vormt voor haar in die finale. Tenzij plots iedereen een openbaring heeft en hem de meest sympathieke gast zal vinden ::) (hij heeft ongetwijfeld de schijn tegen), verwacht ik dat ze de nieuwe Robinson wordt.

Wat mij enorm bijblijft is het feit dat ze al vanaf de eerste aflevering erin geloofde dat ze dit spel kon winnen. En zie maar eens, ze is er nu wel heel dichtbij. Ongelofelijk, zo'n focus en doorzettingsvermogen. Alleen al die drang om te winnen zou een goede motivatie zijn om haar tot Robinson te verkiezen. ::trots::

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #244 Gepost op: 22-11-2011, 01:41:22 »
Mmm ik ging dit jaar niet reageren wegens tijdgebrek, maar nu voel ik me toch geroepen. Wat een slang is die Tanja zeg, en ze slaagt er nog in om iedereen rond haar gespleten tong te draaien, onbegrijpelijk gewoon. Die mannen dachten niet met hun hersenen. Ik zit telkens opnieuw de hele aflevering te zoeken waar ze haar bezem heeft geparkeerd, maar ze verbergt hem blijkbaar heel goed, net als haar munten overigens... 
::pinokkio::
In de grot vond ik ze nog wel wat pit hebben, maar nadien is ze m.i. steil bergaf gegaan. Zelfs haar mond staat ondersteboven de laatste tijd, je kent het wel, zo'n :-( smiley...

Afgang, afgang, afgang, die had echt beter niet meegedaan, mijn vriendenkring en ook ik vond haar voor het programma wel wat hebben, maar hebben nu volledig afgehaakt en zien haar liever in een arena vol zandvlooien. Ik ook btw. Volgende week hoop ik dat haar gifspuiterij wordt afgestraft en dat het zwaar ::zwaai:: exit is voor haar, en dat het overschot van de echte Robinsonners (Nicolas, Esther, wo sind sie bleben?) ??? er eens aan kunnen beginnen, zonder dat iemand een volle minuut voorsprong krijgt ::) of andere laffe manipulaties van het spel #nietleuk. Hopelijk gaat het naar huis sturen deze aflevering, op een -weeral- laffe wijze van een integere en goede vent haar nu wèl eens de kop kosten...
« Laatst bewerkt op: 22-11-2011, 16:42:38 door Lukie4, Reden: ongepast taalgebruik »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #245 Gepost op: 22-11-2011, 14:48:23 »
Mmm ik ging dit jaar niet reageren wegens tijdgebrek, maar nu voel ik me toch geroepen. Wat een slang is die Tanja zeg, en ze slaagt er nog in om iedereen rond haar gespleten tong te draaien, onbegrijpelijk gewoon. Die venten hun bul zat bij hun l*l op dat moment. Ik zit telkens opnieuw de hele aflevering te zoeken waar ze haar bezem heeft geparkeerd, maar ze verbergt hem blijkbaar heel goed, net als haar munten overigens... 
::pinokkio::
In de grot vond ik ze nog wel wat pit hebben, maar nadien is ze m.i. steil bergaf gegaan. Zelfs haar mond staat ondersteboven de laatste tijd, je kent het wel, zo'n :-( smiley...

Afgang, afgang, afgang, die had echt beter niet meegedaan, mijn vriendenkring en ook ik vond haar voor het programma wel wat hebben, maar hebben nu volledig afgehaakt en zien haar liever in een arena vol zandvlooien. Ik ook btw. Volgende week hoop ik dat haar gifspuiterij wordt afgestraft en dat het zwaar ::zwaai:: exit is voor haar, en dat het overschot van de echte Robinsonners (Nicolas, Esther, wo sind sie bleben?) ??? er eens aan kunnen beginnen, zonder dat iemand een volle minuut voorsprong krijgt ::) of andere laffe manipulaties van het spel #nietleuk. Hopelijk gaat het naar huis sturen deze aflevering, op een -weeral- laffe wijze van een integere en goede vent haar nu wèl eens de kop kosten...


Over gifspuiterij gesproken....


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #246 Gepost op: 22-11-2011, 14:51:18 »
Mmm ik ging dit jaar niet reageren wegens tijdgebrek, maar nu voel ik me toch geroepen.
van mij hoef je niet hoor ::hypocriet:: als je toch alleen maar zwaar negatieve dingen kan benoemen ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #247 Gepost op: 22-11-2011, 16:17:39 »
Hoi Lukas, fijn dat je terug bent  ::ok:: ;)


Zelfs haar mond staat ondersteboven de laatste tijd, je kent het wel, zo'n :-( smiley...


Lol, ik vond al dat ze een beetje op die 'mimi muppet' begon te lijken  >:D
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 22-11-2011, 16:26:34 door reaver »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #248 Gepost op: 22-11-2011, 16:44:05 »
Ik zit telkens opnieuw de hele aflevering te zoeken waar ze haar bezem heeft geparkeerd, maar ze verbergt hem blijkbaar heel goed, net als haar munten overigens... 
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Leuk dat je er weer bent Lukas. Beetje tegengas aan die fans van Tanja is altijd goed voor een discussie!
Ik ben het in andere woorden maar zeker wel met je eens.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #249 Gepost op: 22-11-2011, 16:53:58 »
Om nog eens terug te komen op volgende quote na de aflevering te hebben gezien:

"Een kado geef je aan iemand omdat je daarmee deze persoon een plezier wilt doet, niet omdat je een kado terug wilt hebben." (of iets van die strekking)

Akkoord dat ze haar reden had om Niko niet mee te nemen, maar haar bedoeling om Jochen en Patrick mee te nemen hield wel in om de stemmen van de heren te kunnen sturen... is dat dan ook niet te klasseren onder 'iets er terug voor willen' want van enkel hen hiermee een plezier doen is hier in dit concept dan toch niet van toepassing.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 22-11-2011, 20:15:35 door reaver »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #250 Gepost op: 22-11-2011, 18:43:55 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Leuk dat je er weer bent Lukas. Beetje tegengas aan die fans van Tanja is altijd goed voor een discussie!
Ik ben het in andere woorden maar zeker wel met je eens.

Als je het er niet mee eens was geweest had je dan wel om een beetje respect gevraagd?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #251 Gepost op: 22-11-2011, 18:46:07 »
ik heb de post zelfs veranderd aangezien ik het taalgebruik niet gepast vond dus .....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #252 Gepost op: 22-11-2011, 19:37:01 »
 ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #253 Gepost op: 22-11-2011, 19:56:25 »
ik heb de post zelfs veranderd aangezien ik het taalgebruik niet gepast vond dus .....

Dat ze een gespleten tong heeft en voor gifspuiter, slang en heks wordt uitgemaakt kan er dus kennelijk net mee door....   ::tandpastasmiley::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #254 Gepost op: 22-11-2011, 20:00:05 »
Dat ze een gespleten tong heeft en voor gifspuiter, slang en heks wordt uitgemaakt kan er dus kennelijk net mee door....   ::tandpastasmiley::

Het is op het randje, maar na rijp beraad is besloten om het te laten staan. En als we er nu verder geen woorden meer aan vuil maken, en iedereen verder met respect behandelen (zoals het ook in de regels van RN staat), kunnen we weer gewoon verder gaan in dit topic.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #255 Gepost op: 22-11-2011, 21:51:22 »
Akkoord dat ze haar reden had om Niko niet mee te nemen, maar haar bedoeling om Jochen en Patrick mee te nemen hield wel in om de stemmen van de heren te kunnen sturen... is dat dan ook niet te klasseren onder 'iets er terug voor willen' want van enkel hen hiermee een plezier doen is hier in dit concept dan toch niet van toepassing.  ::vergroot::

Tanja speelt gewoon het spel. Ik zie dat niet als er iets voor terug willen in dit verband. Natuurlijk heeft zij geprobeerd de stemmen te sturen. Maar dat in mijn optiek gewoon het spel spelen, net zoals Niko en anderen het spel spelen. Daar is toch niks mis mee? ???
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #256 Gepost op: 22-11-2011, 22:32:05 »
Tanja speelt gewoon het spel. Ik zie dat niet als er iets voor terug willen in dit verband. Natuurlijk heeft zij geprobeerd de stemmen te sturen. Maar dat in mijn optiek gewoon het spel spelen, net zoals Niko en anderen het spel spelen. Daar is toch niks mis mee? ???

Niets mis mee. Ik vind je opvatting hierover gewoon een beetje vreemd.

Ze speelt zeker haar spel, maar ben zeker geen fan van de manier waarop.  Ik keur sommige dingen dat Niko gedaan heeft ook niet volledig goed maar zij speelt het spel op een goedkope en makkelijke manier -->
Ik heb bij haar zo'n deja vu gevoel aangaande pussy power bullsh*t van Lydia enkele jaren terug.





Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #257 Gepost op: 22-11-2011, 22:32:42 »
Ik persoonlijk begrijp niet dat mensen zich zo fanatiek tegen Tanja kanten omdat ze zogenaamd "smerig" speelt.

Wat moet ze dan doen? Gaan voor een Finale die ze KAN winnen or voor degene die ze NIET kan winnen? Wel, natuurlijk voor de finale die ze niet kan winnen, want dan staat ze tegenover een Robinsonwaardige medespeler, en dat is natuurlijk een pak eerlijker, niet?

Of Nee, beter zelfs, ze moet spelen vóór de "Robinsonwaardigen" zoals Niko en Nicolas en zichzelf opofferen zodat hun fans fantards zich zelfbevredigend kunnen versmalen aan Nic/ko's *verdiende* overwinning want die voelt toch zoooooooo gooooooooed aaaaaaaaaaaaahn!!!!

Bah, wat smerig van Tanja dat ze méér wil zijn dan de voetmat van diegenen die de expeditie "verdienen" te winnen. Gooi de feeks maar meteen op de brandstapel, hoor!

[/sarcasme]

Tanja speelt het spel op een manier die haar de beste kansen geeft om te winnen. Dat is niet smerig. Dat is logisch.

Nu over zogenaamde dubbele standaarden tussen mensen die Tanja's spel liefhebben en Niko's spel haten (of omgekeerd)... wel, voor mij is er geen dubbele standaard, want Tanja en Niko spelen het spel op twee volledig verschillende manieren en in twee verschillende stijlen. Tanja liegt wel hier en daar en is egoïstisch in het feit dat ze puur voor de winst speelt, maar ze heeft het volle recht om voor de winst te gaan. Ze heeft teveel afgezien om NIET voor de volle winst te gaan. Ze is een vechter en geeft zich niet gewonnen.

Daarvoor moet NIEMAND gehoond worden, vind ik. Integendeel, die mentaliteit moet worden beloond en aangemoedigd. Het doel van het spel is toch om het te winnen, nietwaar?

Nu het verschil met Niko zit hem in deze

1) Niko is een STUK sterker dan Tanja... waarschijnlijk, zonder enige twijfel de sterkste persoon van dit seizoen. Hij kan zich permitteren om sterkere kandidaten mee te nemen, en in die zin heb ik er veel begrip voor want a) zo weet hij zichzelf langer in het spel te houden (meer doelwitten om zich heen) en b) het spel wordt nogal saai als hij sterkere spelers eruit stemt en zomaar zonder moeite zich door het spel heenwalst.


Met punt 1) heb ik geen problemen... maar punt 2) daarentegen.

2) Niko verbergt zijn strategie achter zijn kracht. Hij IS een strateeg. Al vanaf Dag Éen. En wat mij daarin vooral irriteert is dat hij een façade van "Sterke Robinson" opbouwt terwijl hij constant subtiel zit te manipuleren, dingen op te blazen om de anderen van hem af te leiden en "sterke" spelers tot doelwitten maakt. Hij zegt het één en doet het ander, en dat vind ik enorm storend.

Het ergste is dat hij alles ontkent. Als je het spel speelt, kom er dan voor uit. Als je eerlijk bent in je gameplay (wat nog altijd niet wil zeggen dat je ALTIJD de waarheid moet spreken (soms is het nu eenmaal beter om te liegen of om te zwijgen).. de nuance van je gameplay toelichten is al voldoende om een vertrouwensbasis op te bouwen, zelfs als ze weten dat je over lijken gaat). Niko verstop zich echter achter zijn kracht, verteld dat hij met de sterksten naar het einde wil gaan... maar tegelijkertijd stemt hij wel op Jochem of op Sipke Jan. Wat is dat voor bullshit?

Al het geen dat Niko doet komt zo enorm berekend voor, en het zou me niet verbazen dat ALLES (zijn plaats afstaan aan Tanja, tegen Jochem stemmen wanneer Esther vetrok, Anne afblaffen na Nicolas' exit, Sascha vertellen over het complot tegen hem, etc) wat hij to dusver gedaan heeft allemaal hoorde tot hij "mind games." Integendeel, ik zou verrast zijn als het niet zo was. Maar hij gooit er zo'n afstotelijk, zelfgenoegzaam waas van "Robinsonwaardigheid" over (god wat haat ik die term) dat ik gewoon... weet je... er niet voor *kan* zijn. Want dat vind ik nu hypocriet en smerig, zie je.

Buiten dat om heb ik weinig problemen met Niko. Ik zie GEEN graten in het feit dat hij strategisch WIL spelen, of dat hij op een "smerige" (ik zou eerder zeggen: sluwe) manier proeven zoals de laatste won. Het is toegestaan, en ik zou veel liever hebben dat mensen stoppen zo'n gedrag te verketteren. Mensen die ECHT bereid zijn om voor de volle winst te gaan  ten alle prijs ZIJN objectief entertainender dan mensen die gewoon de "Meest Robinsonwaardige" erin willen houden. Het spel verandert door de mensen van de eerste categorie... het spel wordt saai en voorspelbaar door die van de tweede categorie.

Als ik zou moeten kiezen tussen die twee groepen, is mijn keus ERG snel gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 23-11-2011, 10:02:49 door Lexxan »
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #258 Gepost op: 22-11-2011, 23:04:32 »
Allemaal leuk en wel Lexxan maar de afgevallen kandidaten kiezen de winnaar.

Hierbij nemen de mensen, die hun eindstem moeten geven, zaken mee en gaan ze zich vooral op de negatieve zaken focussen op een van de eindfinalisten indien de gunfactor niet aanwezig is:
Men geeft diegene de stem die het minste negatieve dingen heeft gedaan, bv het minste heeft gelogen, het meest egoïstisch heeft gespeeld...
Natuurlijk worden ook de positieve elementen in rekening gebracht: diegene het meeste spelletjes heeft gewonnen, de meeste diensten heeft verleend bv mensen meenemen naar winnaarseiland, aangenaam gezelschap is en wel degelijk een poot heeft uitgestoken in het kampleven.

Maar het verleden leert ons dat de meeste afgevallen kandidaten redelijk zuur reageren op hun exit en meer met de negatieve zaken rekening gaan houden van de personen die er verantwoordelijk voor zijn.


Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Tanja Dexters [Kandidaat BE]
« Reactie #259 Gepost op: 22-11-2011, 23:09:17 »
Reaver: je hebt absoluut gelijk. Het is echter niet in strijd met wat ik zei.

ER is inderdaad boven alles een sociaal spel, en persoonlijk vind ik het niet erg als mensen zonder tactische spelletjes spelen. Integendeel. De meeste winnaar hadden daar niet een behoefte aan, dus waarom het doen?

Het is aan de kandidaten om het perfecte evenwicht te vinden tussen sociaal, mentaal, fysiek en overlevingszin.

Wat ik echter WEL zeg is dat strategie en manipulatie een toegestane manier is om het spel te spelen... als het je helpt, waarom niet?

Maar dan moet je er wel voor uitkomen, vind ik.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*