Auteur Topic: Aflevering 14  (gelezen 54732 keer)

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #80 Gepost op: 8-12-2012, 02:57:22 »
"lol_wat" lijkt me wel een passende reactie.

Offline jennyjose

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #81 Gepost op: 8-12-2012, 03:06:34 »
Even de vertaling voor Chris :  revanche = wraak 

revanche hier in Belgie is GEEN wraak - dat is weerwerk bieden . Dit gebeurt indien men een spelletje speelt en er ene wint dan zegt de andere ok "revanche"  - dat heeft dus helemaal niets met wraak te maken.  Je moet alle woordenboeken maar niet klakkeloos geloven Miek want er zijn veel interpretaties mogelijk en hier werd zeker geen wraak bedoeld, alhoewel ik het wel zou begrijpen indien Christophe wraak zou willen nemen op Fajah (ik weet zeker dat IK wraakgevoelens zou hebben indien men mijn tweelingzus (heb ik niet) maar ik heb wel een tweeling - er op zo'n slinkse wijze zou uitbonjouren (voor sommige mensen is familie namelijk heilig maar velen hier op de er site begrijpen dat hoegenaamd niet (of willen het niet begrijpen)....  Naar mijn mening hadden ze echter Fajah er veel sneller moeten uitstemmen - nu is dat sowieso te laat ze hebben dus maw hun kans een beetje verkeken.  Ik hoop alsnog dat ofwel Fatima of Christophe wint - Fajah die nu ineens lag te huilen: aub mensen wie trapt daarin? Chapeau voor haar want ze is een heel goede actrice. Maar ik denk dat dit haar heel goed uitkwam om Peggy voor haar karretje te spannen; tranen kunnen sommigen nog een rad voor de ogen draaien. Ik blijf bij mijn eerste standpunt dat Fajah gewoon een beetje een bitch is; direct dat wel maar tegelijk ook heel beledigend/vernederend/kleinerend naar anderen toe en nadien heeft ze haar tactiek een beetje gewijzigd om de anderen meer aan haar kant te kijken maar toen was het in mijn ogen reeds te laat en had ze zich al echt geprofileerd zoals ik denk dat ze is. Of het moest zijn dat heel deze expeditie gewoon opgezet spel is en dat Fajah de proeven elke keer weer moest winnen (wat gemakkelijker was voor haar dan voor de andere afvallers) en dat zij ook moest acteren.

Offline jennyjose

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #82 Gepost op: 8-12-2012, 03:09:08 »
zie vorige commentaar:

oops moet zijn anderen aan haar kant te krijgen natuurlijk

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14
« Reactie #83 Gepost op: 8-12-2012, 03:27:16 »
Fajah komt uit GTST hé ::). Dat staat niet echt bekend om het goeie acteren van de spelers. Het acteren van het huilen lijkt me wel heel erg ver gezocht. Ze had een punt dat ze nooit echt ergens bij hoorde de gehele expeditie en ik kan me voorstellen dat ze na zo'n lange en zware expeditie er emotioneel van werd ;).

Wat ook opvallend is, is dat je Fajah een bitch noemt ( zal ik niet ontkennen) maar Fatima geweldig vind, die minstens zo'n bitch is :P.

"lol_wat" lijkt me wel een passende reactie.
Inderdaad ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline jennyjose

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #84 Gepost op: 8-12-2012, 03:35:53 »
Fajah komt uit GTST hé ::). Dat staat niet echt bekend om het goeie acteren van de spelers. Het acteren van het huilen lijkt me wel heel erg ver gezocht. Ze had een punt dat ze nooit echt ergens bij hoorde de gehele expeditie en ik kan me voorstellen dat ze na zo'n lange en zware expeditie er emotioneel van werd ;).

Wat ook opvallend is, is dat je Fajah een bitch noemt ( zal ik niet ontkennen) maar Fatima geweldig vind, die minstens zo'n bitch is :P.
Inderdaad ::rofl::

Fatima heeft NOOIT maar dan ook NOOIT iemand vernederd of gekleineerd of gekwetst in alle afleveringen en Christophe ook niet. Ze hebben het spel alleen tactisch gespeeld  wil dat zeggen dat je dan een bitch bent? Dan hebben wij hier in België een andere definitie van bitch. Ze hebben in het begin Lodewijk eruit gestemd omdat die een te geduchte tegenspeler was met zijn vijf munten maar dat was niet met de bedoeling om hem te kwetsen maar opnieuw gewoon tactisch en als je het filmpje/ commentaar zou bekijken/lezen dat het "pokertrio" erop geeft zeggen ze zelf dat ze het er heel erg moeilijk mee hadden om Lodewijk weg te stemmen want dat ze hem een hele toffe kerel vonden. Tactisch spelen is niet bitcherig spelen volgens mij.


Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #85 Gepost op: 8-12-2012, 06:46:28 »
Mislukte proef!  ::ohno::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 14
« Reactie #86 Gepost op: 8-12-2012, 10:14:29 »
Fatima heeft NOOIT maar dan ook NOOIT iemand vernederd of gekleineerd of gekwetst in alle afleveringen en Christophe ook niet.


mag ik je ten eerste verzoeken om het hoofdletter gebruikt te verminderen. De herhaling van het woord "nooit" maakt je punt al duidelijk genoeg.

Dan even inhoudelijk op dat stukje.  Ik vond "afscheidscadeau voor Min Hee" wel erg kleinerend. (en ik ben Christophe fan)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14
« Reactie #87 Gepost op: 8-12-2012, 12:17:01 »
Ee nog niet, maar ik zie dat wel gebeuren. Maar het gaat me vooral om jullie mening wat betreft de uitschakeling van gene
Ik volg ER eigenlijk maar zijdelings, maar gezien je twee posts heb je volgens mij een verkeerde nickname gekozen. Uit je reacties ''proef'' ik namelijk dat je op ''manipulatie'' doelt.

Plagiaat is iets heel anders.  Google maar eens op beide begrippen.

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14
« Reactie #88 Gepost op: 8-12-2012, 23:34:55 »
revanche hier in Belgie is GEEN wraak - dat is weerwerk bieden . Dit gebeurt indien men een spelletje speelt en er ene wint dan zegt de andere ok "revanche"  - dat heeft dus helemaal niets met wraak te maken.  Je moet alle woordenboeken maar niet klakkeloos geloven Miek want er zijn veel interpretaties mogelijk en hier werd zeker geen wraak bedoeld, alhoewel ik het wel zou begrijpen indien Christophe wraak zou willen nemen op Fajah (ik weet zeker dat IK wraakgevoelens zou hebben indien men mijn tweelingzus (heb ik niet) maar ik heb wel een tweeling - er op zo'n slinkse wijze zou uitbonjouren (voor sommige mensen is familie namelijk heilig maar velen hier op de er site begrijpen dat hoegenaamd niet (of willen het niet begrijpen)....  Naar mijn mening hadden ze echter Fajah er veel sneller moeten uitstemmen - nu is dat sowieso te laat ze hebben dus maw hun kans een beetje verkeken.  Ik hoop alsnog dat ofwel Fatima of Christophe wint - Fajah die nu ineens lag te huilen: aub mensen wie trapt daarin? Chapeau voor haar want ze is een heel goede actrice. Maar ik denk dat dit haar heel goed uitkwam om Peggy voor haar karretje te spannen; tranen kunnen sommigen nog een rad voor de ogen draaien. Ik blijf bij mijn eerste standpunt dat Fajah gewoon een beetje een bitch is; direct dat wel maar tegelijk ook heel beledigend/vernederend/kleinerend naar anderen toe en nadien heeft ze haar tactiek een beetje gewijzigd om de anderen meer aan haar kant te kijken maar toen was het in mijn ogen reeds te laat en had ze zich al echt geprofileerd zoals ik denk dat ze is. Of het moest zijn dat heel deze expeditie gewoon opgezet spel is en dat Fajah de proeven elke keer weer moest winnen (wat gemakkelijker was voor haar dan voor de andere afvallers) en dat zij ook moest acteren.

Sorry, maar ook ik zie niet in waarom Fajah meer een bitch is dan Fatima. Fajah stemde Matti op een slinkse manier eruit, Fatima Lodewijk. Allebei om tactische redenen, waarvan ik persoonlijk die van Fajah beter begreep. Allebei hebben ze een beetje lol als hun plan lukt. Bij Fajah ligt het hart wat meer op de tong, maar het sneaky Joke paaien door Fatima was ook niet echt netjes. Net als dat vernederende zogenaamde afscheidskado voor Min Hee. Zoals Fajah na het wegstemmen van Matti zei, ze heeft het van het pokertrio geleerd toen Lodewijk het mes in de rug kreeg.
Daarnaast is revanche in een spel dan misschien weerwerk, maar in het geval van Chris gebruikt hij het woord dan verkeerd. Het feit dat hij zegt, dit is voor jou, Matti, zegt al dat hij op wraak uit is en dat het niet een puur tactisch stem is. Dat hij dat dan probeert te verdoezelen is alleen maar zijn zwakte.
En de tranen van Fajah, ik denk dat ze echt waren. Ik denk dat Fajah een spel hard kan spelen, maar dat dat moment even een breekpunt was. Ze zal toch wel geweten hebben dat dat niet hielp bij Peggy. En als dat wel zo was dan had het nog niet geholpen want dan heb je maar 1 stem mee. Ik denk dat ze er zelfs van baalde omdat ze wel niet zal willen dat haar huilen bij Chris bekend zou worden, omdat die daar dan weer van kon genieten.

Offline Plagiaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #89 Gepost op: 9-12-2012, 03:51:30 »
Ik volg ER eigenlijk maar zijdelings, maar gezien je twee posts heb je volgens mij een verkeerde nickname gekozen. Uit je reacties ''proef'' ik namelijk dat je op ''manipulatie'' doelt.

Plagiaat is iets heel anders.  Google maar eens op beide begrippen.

Beste meneer / mevrouw bodejos, mijn Nick name heeft niets te maken met mijn inhoudelijke Posts. Maar laat ik nog een keer de vraag stellen: wat vonden jullie van de uitschakeling van gene op de balk? Ben ik de enige die echt niet gelooft dat hij er opeens afviel? (zie beelden)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14
« Reactie #90 Gepost op: 9-12-2012, 12:40:24 »
Beste meneer / mevrouw bodejos, mijn Nick name heeft niets te maken met mijn inhoudelijke Posts. Maar laat ik nog een keer de vraag stellen: wat vonden jullie van de uitschakeling van gene op de balk? Ben ik de enige die echt niet gelooft dat hij er opeens afviel? (zie beelden)
nouja het zag eruit alsof hij er opeens afviel en meestal als je van een balk valt dan val je 'opeens' en in dit geval viel hij er ook opeens af ::). Dus wat is je punt? ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 14
« Reactie #91 Gepost op: 9-12-2012, 13:15:06 »
Beste meneer / mevrouw bodejos, mijn Nick name heeft niets te maken met mijn inhoudelijke Posts. Maar laat ik nog een keer de vraag stellen: wat vonden jullie van de uitschakeling van gene op de balk? Ben ik de enige die echt niet gelooft dat hij er opeens afviel? (zie beelden)
Ik denk dat je inderdaad de enige bent...
Het is echt niet moeilijk om binnen een paar seconden je balans te verliezen en van een evenwichtsbalk af te vallen. ;)
Bovendien zou ik ook niet weten waarom ze Gene er expres van af zouden willen laten vallen. Het was denk ik nog betere televisie geweest als Gene en Fajah samen op het winnaarseiland hadden gezeten. ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #92 Gepost op: 9-12-2012, 13:15:06 »
Ik denk niet dat Gene de mol is Plagiaat, sorry  ::ohno::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 14
« Reactie #93 Gepost op: 9-12-2012, 13:25:56 »
Ik denk dat je inderdaad de enige bent...
Het is echt niet moeilijk om binnen een paar seconden je balans te verliezen en van een evenwichtsbalk af te vallen. ;)
Bovendien zou ik ook niet weten waarom ze Gene er expres van af zouden willen laten vallen. Het was denk ik nog betere televisie geweest als Gene en Fajah samen op het winnaarseiland hadden gezeten. ::rofl::
Dat zou idd hilarisch zijn ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline christien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14
« Reactie #94 Gepost op: 9-12-2012, 14:30:37 »
Ik denk niet dat Gene de mol is Plagiaat, sorry  ::ohno::

lol  ::rofl::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14
« Reactie #95 Gepost op: 9-12-2012, 14:34:49 »
Beste mensen ik zit nooit op dergelijke fora maar ik vond het nu wel even nodig om te reageer
. Wat er deze aflevering namelijk gebeurde was zeer opzienbarend. De uitschakeling van gene heb ik het dan over. Spoel het even terug en kijk hoe hij plotseling zelf in het water sprong zonder enige aanleiding, tevens werd er daarna door de redactie geen aandacht gegeven aan de uitschakeling van gene gegeven en aan de rest wel. Gene stond al niet meer op het bamboe en toch viel hij opeens. Ik ben geen complot denker maar ben er in dit geval van overtuigd dat de regie hier een hand in heeft gespeeld, om gene vervolgens als grote vijand in de finale te zetten. Ik hoor graag jullie reacties na een goede video analyse.

Ik heb het nog eens teruggekeken op het moment dat Evi in het midden vd balk het touw doorhakt raakt hij in disbalans en springt het water in.  Wat wel een wonder is, is dat hij nog niet eerder sprong aangezien Peggy op het moment dat zij in disbalans kwam zich aan hem vastgreep.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2012, 18:41:16 door Miek37 »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #96 Gepost op: 9-12-2012, 15:32:37 »
Het was niet zo gek dat Gene van de balk af viel. Zelfs toen Evi de middelste touw doorkapte stond hij nog op beide balken..

Even wat anders; waar zou iedereen geslapen hebben na de eilandraad?  :)
« Laatst bewerkt op: 9-12-2012, 15:40:05 door bertje51 »

Offline muizje

  • Forumlid
Re: Aflevering 14
« Reactie #97 Gepost op: 9-12-2012, 22:14:38 »
Dit was trouwens wel de meest kansloze balkproef van alle jaren ER tot nu toe. Binnen 10 seconden lagen ze er al af. Ik kan me nog jaren herinneren dat de kandidaten uren op de balk stonden en er echt een spannende strijd van maakten. Ach ja goeie oude tijd  :P

Offline Quirino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #98 Gepost op: 10-12-2012, 11:31:32 »
Waardeloos... Sorry dat ik het zeg, maar winnaarseiland met 4 personen elke keer met een overvloed aan eten?! Een luxe-resort voor de winnaars en een (zelfgebakken) brood voor de verliezers? Is niemand het met me eens dat het allemaal veel te luxe wordt? Ik kan me 2001 nog herinneren dat één van de teams hele dagen niks deed behalve zitten in hun kamp omdat ze geen eten dus geen energie hadden...

Beter weer een Robinsonproef waarbij je eten/luxe kunt winnen en een immuniteitsproef waar je dan ook alleen immuniteit kunt winnen vind ik.
« Laatst bewerkt op: 10-12-2012, 11:33:23 door Quirino »

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14
« Reactie #99 Gepost op: 10-12-2012, 14:22:33 »
Ik lees wel erg vaak over die Robinsonproeven, maar die zijn er al zó lang niet meer. Die komen echt niet meer terug.