Mooi gemonteerd, die eindsprint tussen Anna en Thomas. Zou mij niks verbazen als er in werkelijkheid drie kwartier tussen zat.... Maar wel een mooie aflevering, volop actie !
Haha! Dat is het eerste wat ik ook dacht. Maar inderdaad wat een vette aflevering zeg, volop actie en spannend. Ik hou wel van vrij lange proeven met veel onderdelen, iemand kan een grote voorsprong hebben, maar alsnog kan dan alles zo weer open liggen.
Wel jammer dat je wederom zag dat twee kandidaten op een ander eiland zaten als de andere twee bij het becommentariëren van de proef (als er 4 personen in het spel zijn zegt dat in principe nog niks als er 2 winnaars zijn, je weet dan niet welke twee zullen winnen en welke twee zullen verliezen maar zodra één persoon als eerste de proef wint, weet je gelijk dat de volgende winnaar dús die andere persoon met dezelfde eilandachtergrond is) toen Bertie won kon je daardoor opmaken dat Thomas ook zou gaan winnen (even los van Dio z'n spoiler reactie) zonde, dat had je (soms) ook bij de immuniteitsproeven. De gewone kijker zal dat misschien geeneens opvallen, maar als je het eenmaal weet wel. Hopelijk leert de regie hieruit volgend jaar, maar de productie van ER leest denk ik niet mee.
Goddank is dat in de finaleproef i.i.g niet mogelijk. De winnaar gaat, na het winnen van de finale, niet nog naar een winnaarseiland, dus we kunnen daaruit volgende week gelukkig niet voortijdig opmaken wie Expeditie Robinson gewonnen heeft. Zit er trouwens weer helemaal in dit jaar, vorig jaar niet echt gekeken. Ben benieuwd volgende week, voor de expeditie kende ik haar nog totaal niet maar Bertie, you go girl!