Auteur Topic: Dit jaar is de expeditie matig  (gelezen 47555 keer)

Offline bambo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dit jaar is de expeditie matig
« Gepost op: 8-11-2006, 22:12:11 »
Beste robinson fans,

Hebben jullie nu ook het gevoel dat het dit jaar wat minder leuk spannend etc. is dat had ik nou ook al bij ER SDT bij bijv. ER 2004 zat ik de hele week in spanning te wachten tot een nieuwe aflevering dit jaar heb ik dat niet komt dat door de eilandraden die te voorspelbaar zijn? komt het omdat het niet zo erg mee leeft(mindere kijkcijfers dus minder media)? komt het door dat het nu wel genoeg geweest(ze kunnen niet veel leuks meer bedenken)? komt het door de slechte uitzendtijd? of ligt het gewooon aan mij?



edit: topic titel aangepast
« Laatst bewerkt op: 11-11-2006, 17:41:41 door Stormpie »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #1 Gepost op: 9-11-2006, 11:26:04 »
Wat mij betreft het laatste  ;) Na een zwak begin van deze expeditie vind ik het nu weer echt leuk geworden. En ik verheug me nog steeds elke week op de nieuwe afleveringen.

Maar misschien zijn er wel mensen die het nu zo langzamerhand een beetje gezien hebben met ER. Zou kunnen. Maar dat geldt niet voor mij hoor.  ::tandpastasmiley::

Offline Hoosh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #2 Gepost op: 9-11-2006, 12:05:56 »
Ik kan niet zeggen dat ik het zoveel anders beleef dan andere jaren. Het is een andere expeditie, de hoge ergernissen zoals die van vorig jaar zijn minder, maar ik kan niet zeggen dat het meer of minder leuk is. Het is goed zoals het is.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #3 Gepost op: 9-11-2006, 17:06:55 »
Ik vind ER dit jaar ook minder leuk dan de andere jaren, ik veheug me gewoon minder op de aflevringen en echt spannend vind ik het ook niet maar dat is misschien omdat ik het dit jaar over het algemeen gewwon niet heel spannend vind door het hele concept, de proeven en ook de kandidaten zijn niet zo leuk dan andere jaren (sommige natuurlijk wel...) maar voor de rest is het inderdaad gewoon minder, de vorige jaren vond ik ER altijd zooow leuk en verheugde ik me ieder jaar weer erop maar nu heb ik dat ook al niet meer. Maar misschien dat het de volgende jaren (als deze er eventueel nog komen) wel weer leuker wordt....

Offline Taco

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #4 Gepost op: 10-11-2006, 12:11:03 »
Ik vind het ook minder dan de vorige jaren...

Zou het aan de locatie kunnen liggen?  ::vergroot::


Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #5 Gepost op: 10-11-2006, 12:42:38 »
Ik vind het ook minder dan de vorige jaren...

Zou het aan de locatie kunnen liggen?  ::vergroot::

Ik vind het meer aan de opnames liggen. Er wordt totaal geen aandacht meer besteed aan het survivallen en het leven op het eiland. Ruzies en meningsverschillen zorgen bijna voor een volle aflevering en op de proeven en de eilandraad na, was dat het ook wel.
Voorgaande jaren zag je ze eten zoeken, spelen (zelf een spel maken of met een meegebracht ding spelen) en onderling goeie gesprekken houden. Dat mis ik nu allemaal wel.

Ik denk dat Talpa beter eens kan kijken naar waar aandacht aan werd besteed door Net5. Niet de ruzies en de aandachttrekkerij, maar gewoon plain survival. Zou weer meer kijkers trekken denk ik.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #6 Gepost op: 10-11-2006, 13:10:06 »
Ik vind het ook minder dan de vorige jaren...

Zou het aan de locatie kunnen liggen?  ::vergroot::



De locatie lijkt me bijzonder aantrekkelijk en uitnodigend voor het echte overleven. Er is voldoende voedsel, maar men moet wel moeite doen om dat te bemachtigen. De omgeving is schitterend en het weer afwisselend. Aan de locatie kan het volgens mij niet liggen.
Ik voel meer voor de theorie van Cynneke. Teveel aandacht voor al het gehakketak, te weinig aandacht voor het overleven. Daarbij denk ik dat de markt overvoerd is met reality.
er was eens......

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #7 Gepost op: 10-11-2006, 16:52:53 »
Toen ik ER voor het eerst zag vond ik het helemaal geweldig, de 2e keer ook, zo ok de 3e keer, maar toen begon het allemaal hetzelfde te worden en nu vind ik het wel leuk, maar ik kijk het omdat ik het altijd al kijk, maar om nou te zeggen dat ik er echt naar uitkijk wat ik eerst wel deed.. nee. Maar dat is niet alleen bij ER, ook PE vind ik na 2 series al saai worden, al die reality-series beginnen gewoon op elkaar te lijken, het begint allemaal hetzelfde te worden. WIDM blijf ik leuk vinden doordat het altijd leuk blijft om erachter te komen wie de mol is en met die BN'ers kun je altijd zo leuk lachen. Hoewel ik PE met bn'ers niet zo boeiend vond.
I'm a real big goblin..

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #8 Gepost op: 10-11-2006, 17:54:39 »

Zou het aan de locatie kunnen liggen? 
Moest het volgend jaar Nederlandse dames tegen Vlaamse dames zijn,dan wil ik mijn tuin als lokatie ter beschikking stellen hoor  ::jaja:: ::jaja:: (met een Vlaamse mol ertussen  ::) ::) )

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #9 Gepost op: 10-11-2006, 19:41:43 »
Misschien is het wel een beetje veel ER in een jaar. Strijd der Titanen was er ook nog.

Ik vind het ook dit jaar weer leuk maar ik moet toegeven, ik vind het minder spannend dan andere jaren, waar het aan ligt, ik weet het niet. Misschien de kandidaten, misschien de lokatie, of toch misschien iets teveel ER in 1 jaar. Maar ik moet wel elke aflevering enorm lachen om sommige opmerkingen, dat maakt veel goed!!!!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #10 Gepost op: 10-11-2006, 20:51:58 »
Misschien is het wel een beetje veel ER in een jaar. Strijd der Titanen was er ook nog.

TessaLondon, ik ben het volledig met je eens.Al wil ik zeker de kandidaten van dit jaar niet "minderwaardig" of wat dan ook noemen  ::ohno::
Maar de strijd der titanen vond ik ook een grote flop.
Ik had verwacht dat de winnaars van elke aflevering zouden deelnemen,aangevuld met iedere 2é,maar nee, ze hebben de meest "opvallende" figuren gekozen  :-\\ :-\\

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #11 Gepost op: 11-11-2006, 11:31:32 »
Mij kan het ook stukken minder boeien. Eigenlijk helemaal niet. Ik heb nu zoiets als wat ik destijds met De Farm had: ik kijk het af omdat ik nu wel wil weten wie de winnaar wordt.
Maar ik heb totaal geen favoriet die winnaar moet worden. Het zal me compleet worst wezen.

En ik denk er dan weer helemaal 180° het tegenovergestelde van dan Cynneke en Stormpie. Ik zie niets andersdan mensen die vissen, krabben vangen, hangen liggen en slapen. Er is juist een gebrek aan actie. Ik kan niet zeggen dat er al echt ruzies geweest zijn. Een paar lauwe afkooksels van discussies, dat wel.
En niet dat ik om de ruzies perse naar ER kijk, maar je kan er niet naast dat die momenten de meeste reacties (en kijkcijfers) teweeg brengen.
De leukere reeksen waren juist die reeksen met een Nolleke waar iedereen zich gruwelijk aan ergerde. Met de hele bananenkwestie/ruzie tussn Ryan en Giovanni. Met Esther versus John+Carl.
Zelfgemaakte spelletjes spelen, visjes en andere beestjes vangen, positieve goeie gesprekken, dat kan mij eerlijk gezegd helemaal niet boeien. Dan kijk ik wel naar buiten hoe een paar kinderen spelen. Of ik ga naar de vaart en kijk hoe ze daar visjes vangen. Dat hoef ik echt niet op tv te zien.

En het is voor mij zeker geen geval van een teveel aan ER. Want ik kijk wel gewoon Survivor nog steeds met de volle zin. Daar is alleen gewoon meer actie. En daar stikt het van de complotten. Dat is hier taboe en zo slecht als je dat doet, maar hallo het is een spel. Geen Robinson verkiezing. Dan kan je het net zo goed in een bos in België of Nederland doen, iedereen proberen vuur te laten maken en vervolgens beslissen wie de beste Robinson is.
Nee het is een spel en dat moet met tactiek gespeeld worden, vind ik. En dat mis ik gewoon heel erg.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #12 Gepost op: 11-11-2006, 11:50:04 »
Mij kan het ook stukken minder boeien. 
ik nu wel wil weten wie de winnaar wordt.

Maar ik heb totaal geen favoriet

Eigenlijk zijn er bij mij 3 die ik de overwinning NIET gun : Wietske, Linda en Curd. De anderen mogen allemaal winnen.
De vorige jaren had ik ook mijn uitgsproken favoriet en had ik ook echt mijn "vijanden".
Wat ook saaier is dit jaar is de onophoudelijke regen. vroeger veel meer zon taferelen.


De leukere reeksen waren juist die reeksen met een Nolleke waar iedereen zich gruwelijk aan ergerde. Met de hele bananenkwestie/ruzie tussn Ryan en Giovanni. Met Esther versus John+Carl.
Nee het is een spel en dat moet met tactiek gespeeld worden, vind ik. En dat mis ik gewoon heel erg.

Ik denk aan favorieten zoals Ryan maar zeker niet Jutta en Judge. Had ik het enorm voor Olivier maar was ik enorm tegen Nolleke en Christina. Het jaar van de mangrove was ik onmiddellijk voor Frank. Ik kon echter enorm genieten van het rebelse gedrag van Mick.
Het vorige jaar was ik vertederd door Maxime en was ik onmiddellijk voor Marnix en Emma. Er was de teddybeer Elbert die een bink was met een klein hartje.
Daarentegen had ik weer een hekel aan Douwe en Fleur die zo om zijn figuurtje gecharmeerd was.
Dan was er de Strijd der Titanen. Voor mij een blij weerzien met al die bekenden die nu onderling moesten strijden met mijn uitgesproken favorieten maar ook sommigen waar ik me in het verleden aan geergerd had (Lydia).
Dit jaar allemaal slappe, saaie figuren, misschien met één uitzondering : Olga dan.
« Laatst bewerkt op: 11-11-2006, 12:09:01 door Millesime »

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #13 Gepost op: 11-11-2006, 13:12:28 »
Mij kan het ook stukken minder boeien. Eigenlijk helemaal niet. ik kijk het af omdat ik nu wel wil weten wie de winnaar wordt.
Het zal me compleet worst wezen.

Ieder zijn eigen mening Robbie,maar dit begrijp ik niet goed  ???
Het boeit je minder,helemaal niet,het zal je worst wezen,maar toch blijf je het volgen omdat je graag zou willen weten wie de winnaar wordt? Dus in zekere zin boeit het je toch?
Als ik een programma maar niks vind,dan kijk ik er ook helemaal niet naar,ook niet om te weten wie de winnaar wordt,want dat kan me dan echt worst wezen.

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #14 Gepost op: 11-11-2006, 13:51:00 »
Ieder zijn eigen mening Robbie,maar dit begrijp ik niet goed  ???
Het boeit je minder,helemaal niet,het zal je worst wezen,maar toch blijf je het volgen omdat je graag zou willen weten wie de winnaar wordt? Dus in zekere zin boeit het je toch?
Als ik een programma maar niks vind,dan kijk ik er ook helemaal niet naar,ook niet om te weten wie de winnaar wordt,want dat kan me dan echt worst wezen.

Of sommige mensen blijven ER toch kijken omdat ze het elk jaar al kijken en het daarom blijven volgen en dan kun je het misschien helemaal niet boeiend vinden maar je gevoel zegt dan dat je het toch maar moet blijven kijken ::jaja:: ::jaja::

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #15 Gepost op: 11-11-2006, 15:02:35 »
Of sommige mensen blijven ER toch kijken omdat ze het elk jaar al kijken en het daarom blijven volgen en dan kun je het misschien helemaal niet boeiend vinden maar je gevoel zegt dan dat je het toch maar moet blijven kijken ::jaja:: ::jaja::

Dat gevoel heb ik ook.. Ik ben nog altijd een robinson fan en hou nog altijd van het concept maar vermits de personnages maar matig zijn wordt er waarschijnlijk ook niet zoveel gepost en is een belangstelling naar een fandag toe gering.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #16 Gepost op: 11-11-2006, 16:07:40 »
De expedities worden denk ik steeds matiger omdat mensen behoefte hebben aan afwisseling.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dit jaar is de expiditie matig
« Reactie #17 Gepost op: 11-11-2006, 23:07:17 »
Of sommige mensen blijven ER toch kijken omdat ze het elk jaar al kijken en het daarom blijven volgen en dan kun je het misschien helemaal niet boeiend vinden maar je gevoel zegt dan dat je het toch maar moet blijven kijken ::jaja:: ::jaja::
Inderdaad, dat en wat Millesime zegt. En ik blijf kijken omdat er misschien toch nog iets leuks gebeurt ofzo, je weet maar nooit. En omdat ik het van reeks 1 af aan al gekeken heb. Dat sluit ik niet zomaar af.
Bovendien vind ik dat ik pas écht kan zeggen dat ik er helemaal niets aan vond, als ik de hele reeks gezien heb.

Offline Ramona

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #18 Gepost op: 11-11-2006, 23:58:10 »
Ben ik nou echt de enige op het forum
die expeditie robinson net zo
leuk, spannend, afwisselend en plezierig
vindt als de voorgaande jaren ???
Ben ik nou echt de enige
die telkens weer uitkijkt naar de volgende aflevering ???

Ik ben het dus niet eens met dit topic
Helaas vele andere mensen wel
maar ieder zijn mening hé  :)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dit jaar is de expeditie matig
« Reactie #19 Gepost op: 12-11-2006, 00:02:51 »
Ben ik nou echt de enige op het forum
die expeditie robinson net zo
leuk, spannend, afwisselend en plezierig
vindt als de voorgaande jaren ???
Ben ik nou echt de enige
die telkens weer uitkijkt naar de volgende aflevering ???

Ik ben het dus niet eens met dit topic
Helaas vele andere mensen wel
maar ieder zijn mening hé  :)
Ik kijk wel telkens uit naar de volgende aflevering, maar ik kan wel inzien dat er veel betere series zijn geweest.