Auteur Topic: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004  (gelezen 9370 keer)

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Gepost op: 2-05-2007, 21:23:07 »
02/05/2007 - Robinson-deelnemer veroordeeld voor dood door onopzettelijke slagen
(bron: Het Nieuwsblad)

BRUSSEL - Het Brusselse hof van beroep heeft woensdag Michael ’Mick’ Van Poelvoorde veroordeeld tot 8 maanden cel voor onopzettelijke slagen met de dood tot gevolg. Van Poelvoorde, die bij het grote publiek bekend raakte door zijn deelname aan het VT4-programma 'Expeditie Robinson', wordt verantwoordelijk geacht voor de dood van een klant van zijn topless café in Schepdaal.

De feiten speelden zich af in de nacht van 1 juli 2001. Het 27-jarige slachtoffer was een klant van Mick’s topless café, gelegen aan de Ninoofsesteenweg in Schepdaal.

Volgens Van Poelvoorde wou de dronken klant drugs verkopen en zette de uitbater hem daarom aan de deur. Daarbij zou Van Poelvoorde een wegwerpgebaar gemaakt hebben waardoor Lancelin op de smalle stoep achteruit deinsde en zijn evenwicht verloor. Het slachtoffer viel op de rijweg en kwam onder de wielen van een voorbijrijdende auto terecht. De man overleefde de klap niet.

In eerste aanleg veroordeelde de correctionele rechtbank Van Poelvoorde voor opzettelijke slagen en verwondingen omdat getuigen hadden verklaard dat hij het slachtoffer geduwd had. De ’Robinson’ kreeg toen een gevangenisstraf van 18 maanden opgelegd.

Het hof van beroep bekeek de zaak opnieuw en oordeelde dat er geen sprake was van opzettelijke slagen maar van onopzettelijke slagen. Het parket-generaal vorderde daarom een straf van 8 maanden. Woensdag hebben de raadsheren van het Brusselse hof die straf ook uitgesproken.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2007, 21:25:17 door Lukas »
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Reactie #1 Gepost op: 2-05-2007, 21:25:43 »
Dat scheelt toch 10 maanden...  ;)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Reactie #2 Gepost op: 2-05-2007, 23:53:29 »
Oei, da's niet best!

Offline Richard™˛

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Reactie #3 Gepost op: 4-05-2007, 17:37:09 »
Zou Mick nadat hij werd weggestemd het vonnis hoorde de rechter het verhaal van Adam en Eva nog hebben verteld?
† Rust zacht Eepee †

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Reactie #4 Gepost op: 5-05-2007, 18:32:16 »
Zou Mick nadat hij werd weggestemd het vonnis hoorde de rechter het verhaal van Adam en Eva nog hebben verteld?
;D lol
Ik vind dit eerder een witte stem voor Mick, 't is nog altijd 8 maanden brommen (als dat er al van komt wegens geen plaats genoeg in de gevangenissen), maar geef toe: 8 maanden is toch beter dan 18 hé!
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Richard™˛

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Reactie #5 Gepost op: 5-05-2007, 21:45:15 »
Dat zeker. Maar ja.. het is nooit leuk om te moeten brommen lijkt mij. Hij kan toch nog in cassatie gaan bij het Hof van Cassatie toch? Belgische tegenhanger van onze Hoge Raad. Ik ben niet echt geweldig op de hoogte van het Belgische recht  :P
† Rust zacht Eepee †

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Reactie #6 Gepost op: 6-05-2007, 00:37:40 »
Dat zeker. Maar ja.. het is nooit leuk om te moeten brommen lijkt mij. Hij kan toch nog in cassatie gaan bij het Hof van Cassatie toch? Belgische tegenhanger van onze Hoge Raad. Ik ben niet echt geweldig op de hoogte van het Belgische recht  :P
Ja, dat klopt, Hof van Cassatie kan idd, maar da's alleen voor procedurefouten. Indien de cassatierechter vaststelt/oordeelt dat de lagere rechter het recht niet correct heeft toegepast zal hij de uitspraak van die rechter verbreken, er wordt dus geen uitspraak gedaan over de grond van de zaak, maar wel over de procedure.
Het zou natuurlijk al moeten lukken dat je in dit geval fouten in de rechtsgang zou ontdekken, al zal het zeker niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt...
::trots::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Reactie #7 Gepost op: 14-05-2007, 21:26:59 »
Ja, dat klopt, Hof van Cassatie kan idd, maar da's alleen voor procedurefouten. Indien de cassatierechter vaststelt/oordeelt dat de lagere rechter het recht niet correct heeft toegepast zal hij de uitspraak van die rechter verbreken, er wordt dus geen uitspraak gedaan over de grond van de zaak, maar wel over de procedure.
Het zou natuurlijk al moeten lukken dat je in dit geval fouten in de rechtsgang zou ontdekken, al zal het zeker niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt...
::trots::

Tja wat is 8 maanden in België?
Met een beetje goed gedrag en een enkelband enzo loopt ie al terug op vrije voet na enkele weken(dagen)  ::jaja:: ::jaja::
Niet dat ik uit ervaring spreek hoor  ::ohno:: ::ohno::
Maar het Belgisch gerecht kennende(en dan bedoel ik niet biefstuk-friet  ::rofl:: ) amaaii
Sommige van de grootste criminelen(bij deze heb ik het niet over Mick) mogen in België al eens een weekendje op stap,maar hoho!!!MET een enkelband!!!! dat zullen ze leren,de boeven dat ze zijn  :)  ::jaja:: ::jaja:: Natuurlijk komen er amper gedetineerden  vrijwillig op het afgesproken uur dat ze terug de cel in moeten zich aanmelden. ::) ::) ::)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Reactie #8 Gepost op: 14-05-2007, 21:52:03 »
Ach, troost je koekoe, in Nederland is het volgens mij niet veel anders... :-X
Geniet nooit met mate...

Offline Lukas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Reactie #9 Gepost op: 15-05-2007, 01:15:18 »
Tja wat is 8 maanden in België?
Met een beetje goed gedrag en een enkelband enzo loopt ie al terug op vrije voet na enkele weken(dagen)  ::jaja:: ::jaja::
Niet dat ik uit ervaring spreek hoor  ::ohno:: ::ohno::
Maar het Belgisch gerecht kennende(en dan bedoel ik niet biefstuk-friet  ::rofl:: ) amaaii
Sommige van de grootste criminelen(bij deze heb ik het niet over Mick) mogen in België al eens een weekendje op stap,maar hoho!!!MET een enkelband!!!! dat zullen ze leren,de boeven dat ze zijn  :)  ::jaja:: ::jaja:: Natuurlijk komen er amper gedetineerden  vrijwillig op het afgesproken uur dat ze terug de cel in moeten zich aanmelden. ::) ::) ::)
Tegenwoordig klimmen ze er gewoon uit, zonder enkelband...
::rofl::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Reactie #10 Gepost op: 15-05-2007, 17:31:05 »
Met een heli? ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Reactie #11 Gepost op: 15-05-2007, 21:26:33 »
Met een heli? ;D
ja  ::rofl:: en zelfs met een copter   :) :)

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Veroordeling in beroep van Mick ER 2004
« Reactie #12 Gepost op: 16-05-2007, 09:48:39 »
Zou Mick nadat hij werd weggestemd het vonnis hoorde de rechter het verhaal van Adam en Eva nog hebben verteld?
::rofl:: ::rofl::
First you go backwards, but then forwards again