Auteur Topic: Aflevering 14 - Finale  (gelezen 114535 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #260 Gepost op: 4-12-2008, 02:10:42 »
Ik denk dat niet het SAS handboek, maar Robinson Crusoe werd bedoeld :)
De vraag is in hoeverre dát boek zinvol is om te lezen... misschien is het boek "De familie Robinson" een beter idee :) (samen met het SAS handboek). Eh... behalve dan dat religie op het eiland niet zo belangrijk is (in de fam.robinson wel)


Effe bij de les blijven  ::vergroot::

In het boek van Robinson Crusoe zal je geen duidelijke - met tekeningetje erbij- uitgelegde vallen en strikken terugvinden.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 4-12-2008, 02:13:15 door reaver »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #261 Gepost op: 4-12-2008, 10:23:16 »
Het zijn van een zakenman of -vrouw staat dus geenszins gelijk aan het zijn van hard, dominant, (over)vol zelfvertrouwen enz. Het lag eerder aan hun persoonlijkheid dan aan hun zakenachtergrond dat Yin en Hans elkaar vonden. Raar dat dat steeds zo nadrukkelijk werd genoemd.

Helmaal mee eens! ::jaja:: Daarbij heeft zover ik weet Hans noch Yin hun spel ooit gelinkt aan het zijn van zakenmens, terwijl er nogal wat zakenmensen hier op het forum zich blijkbaar wel opeens herkennen in Hans.
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #262 Gepost op: 4-12-2008, 10:24:39 »
Ik heb wat vage beelden ervan, en ik meende ook (weet niet of het klopt) Test op dat moment te zien filmen.

 ::ohno:: Ik heb niet gefilmd. wel een foto genomen van het moment maar dies een beetje onscherp.

Edit: toch maar geplaatst...
« Laatst bewerkt op: 4-12-2008, 12:25:03 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #263 Gepost op: 4-12-2008, 12:16:35 »


Is dat ons Nolleke die met Douwe praat?  :o
Nog even niks.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #264 Gepost op: 4-12-2008, 12:20:56 »
Is dat ons Nolleke die met Douwe praat?  :o

Da's toch Fleur?  ???
Geniet nooit met mate...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #265 Gepost op: 4-12-2008, 12:21:39 »
Da's toch Fleur?  ???

Dat dacht ik dus ook, aan het gezicht te zien.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #266 Gepost op: 4-12-2008, 17:15:29 »
]
Da's toch Fleur?  ???


Dat dacht ik dus ook, aan het gezicht te zien.

Ik dacht ook Fleur... Logisch ook, Fleur en Douwe waren goede maatjes, ook al op het eiland... Ze hebben mekaar misschien een poos niet gezien en hadden veel bij te praten...

Offline kristine

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #267 Gepost op: 4-12-2008, 19:45:07 »
Aan allen, mijn uiteindelijke mening, deel 1.

mijn meest zuivere, en wellicht hiermee afrondende, mening in het hele RB-gebeuren.
Mijn mening,wel hè,dus subjectief, en juist, daarom niet alleenzaligmakend voor niemand. Niettemin mijn mening.
Aan Hans: ik wil niemand als persoon afbreken. Welk recht zou ik daartoe hebben? Geen enkel. En ik wil erg graag geloven dat de Hans privé-persoon niet dezelfde is als degene die ik op tv. zag.
Maar, ik vind het toch zo erg voor het programma, dat het precies geleken heeft, of een business-zakenwereld-man, dan ook op een robinson-eiland diezelfde 'kwaliteiten' (hyprocisie vind ik een beter woord, overigens ook voor Yin, zie verder)zou dienen nodig te hebben als de oorspronkelijke robinson. Hierdoor werd het programma eerder: the survival of the most hypocryt', i.p.v. the survival of the fittest (de èchte fittest), althans zo is mijn mening.
Hans, ongetwijfeld ben je sterk, heel erg sterk, alleen: het ging hier toch niet om een business-overwinningspel?

Aan Yin:
Jij bent prachtig mooi, zowel tijdens als na ER.
JIj bent sterk, echt oersterk.
Jij bent, dit woord schiet me nu te binnen, niks minder dan 'olympisch'. Ja dat woord past bij je: 'olympisch'.
Maar die hele Hansworsttoestanden....
Daarom is toch voor mij Hiu-Kwan de echte winnaar. Niet jij.

Aan Hiu:
Jij hebt het pas echt. Je bent oprecht, spontaan, sterk en sociaal supervaardig. En vooral: authentiek. (en daar hebben Hans en Yin van jou veel in te leren). En dan ook: je humor...
Zo jong, op eigen houtje gedaan. En weerstand kunnen bieden aan de lage zelfingenomen gemeenheid van H. en Y. in, ... die laatste afleveringen...
Ja, dit was (haast) pestgedrag, zondebok, een één tegen allen-toestand.

Hiu: I love you. Jij bent niet zomaar alleen robinson-waardig. Jij bent robinson!
En niet degenen die er de mond van vol haddeb en zich daardoor dachten naar boven te halen door anderen naar beneden te halen. (Dat is wel de meest onproductieve "winnaarstactiek", H en Y,... dat jullie zelfs dat niet wisten....)

Hiu: Proficiat! I love you!
En. Ook alle anderen (Sara, Kyra, Geert De D., ....) die op hun eigen manier hun daden van 'repressie' hebben gesteld, en vooral omdat ze weigerder hier een 'winnaar' in te kiezen.
Jullie zijn de winnaars!!!

« Laatst bewerkt op: 4-12-2008, 20:10:03 door Megan, Reden: topictitel aangepast »

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #268 Gepost op: 4-12-2008, 20:27:37 »
Haha, na het berichtje in de "beste expeditie topic" denk ik overal Nolleke te zijn. Sorry Fleur. :P
Nog even niks.

Offline kristine

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #269 Gepost op: 4-12-2008, 22:29:44 »

Hier ben ik nog maar een keer. Om mee te delen dat ik mijn vorig bericht als een deel 1 heb betiteld. Dat was enkel omdat ik dacht niet binnen de mij toegedeelde tijd mijn bericht verzonden te krijgen.
Ik heb dus wel alles gezegd. Geen 'deel 2'.
Maar nu ik hier toch weer ben, wil vanuit mijn hele hart dit nog kwijt:

ERNST-PAUL. Je hebt mij en mijn ondertussen volwassen kinderen jarenlang het beste tv-programma geboden. Daarvoor bleven we, en dat was het enige programma, want geen van ons is een echte tv-kijker, maar daar bleven we wel met z'n allen voor thuis. En dat namen we op, mochten we het toch missen, en zelfs wanneer we het niet misten. Om te herbekijken.
Ik geloof nooit dat jij vervangen kan worden. Al zou ik nog altijd graag een ER zien.
Overigens ook: EVI, jij hebt dat fantastisch gedaan, en dan vooral die laatste aflevering!
Bedankt, zo bedankt jullie, en ook de hele crew, die ik niet ken. Zo bedankt!!!

Kristine

Offline kristine

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #270 Gepost op: 4-12-2008, 23:15:26 »

Ja, wat ik dan in mijn vorig bericht 'deel 1' noem, heeft eigelijk geen zin. Ik deed dit enkel omdat ik dacht niet binnen de mij toegemeten tijd toe te komen. Ik heb alles gezegd wat me van het hart moest.
'deel 2' is er dus niet, tenzij dan toch dit, nu ik weer ben:
ERNST-PAUL: zoooooo bedankt voor al het mooie dat je mij en mijn kinderen jarenlang geboden hebt! Wij zijn een gezin waar de tv nauwelijks aanstaat, maar voor ER daar gingen we voor zitten, bleven we voor thuis, en als dat niet kon, dan namen we het op. En we namen het ook op, louter op het te herbekijken... Om maar te zeggen: Zoooo genoten van dit programma, vanaf de allereerste aflevering... ERNST-PAUl:gigantisch bedankt!!!
Ik geloof nooit dat iemand kan doen wat jij hiermee bereikt hebt, al zou ik precies toch nog wel een ER willen zien. Maar het zal nooit hetzelfde zijn zonder jou!
Ook: bedankt aan EVI, die, vind ik, vooral ik de slotshow echt geschitterd heeft en zich een echte vakvrouw heeft getoond!
En ook: bedankt aan alle crewleden, die ik niet ken, maar die dit programma mee hebben helpen maken tot het mooist wat de tv te bieden heeft (gehad?).
Nogmaals: BEDANKT!! aan alle hierboven genoemden...

Kristine en haar gezin

Offline beetjelaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #271 Gepost op: 5-12-2008, 08:19:13 »
Helmaal mee eens! ::jaja:: Daarbij heeft zover ik weet Hans noch Yin hun spel ooit gelinkt aan het zijn van zakenmens, terwijl er nogal wat zakenmensen hier op het forum zich blijkbaar wel opeens herkennen in Hans.

Zowel Yin als Hans heeft het vaak over hun zelfde achtergrond 'het zakenleven' gehad.
Ik vind dit trouwens een belediging voor de integere mensen uit het zakenleven  ::joehoe::

Marga

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #272 Gepost op: 5-12-2008, 10:04:06 »
Zowel Yin als Hans heeft het vaak over hun zelfde achtergrond 'het zakenleven' gehad.

Dat klopt, maar dat was de reden dat ze het goed met elkaar konden vinden. Niet de reden dat Hans of Yin het spel speelden zoals ze het hebben gespeeld.
Geniet nooit met mate...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #273 Gepost op: 5-12-2008, 12:01:15 »
Mij komt de 'business' waar Hans en Yin het over hebben over als een omhooggevallen high society clubje dat zich superieur voelt tegenover de anderen zolang ze niet alleen staan. Hannie werd duidelijk ook tot dat clubje gerekend als je kijkt naar de reactie van Yin tegenover Geert d hoe ze hem op de rooster wilde leggen bij haar exit.  Na het vertrek van mano waren ze helemaal in de minderheid.  En zag je zowel Yin als Hans goed genoeg dat ze het niet goed konden slikken dat ze in de minderheid waren.  Bij de samensmelting hadden ze reeds het vertrouwen van Geert t en Hiukwan dus moesten ze niet vrezen voor een exit.  Integendeel, Yin ging nogmaals op Geert D zijn vingers tikken dat ze niet op haar mochten stemmen omdat het zijn eigen kop zou kosten.  Wat de volgende eilandraad ook werkelijkheid werd.  Er was echter een duidelijke afspraak gemaakt bij kamp Noord: eerst Prince en Sarah is de volgende...  tot zover de betrouwbaarheid van deze 'zakenmensen'

Het viel me ook op dat zowel Geert T als Hannie het smerig vonden dat ze eruit werden gestemd dmv een afspraak maar ze deden juist hetzelfde. 
Beetje hypocriet niet? 


In het dagelijkse leven zie je dit ook,  Op vroegere bedrijfsfeestjes zag ik maar al te goed alle hoge piffen bijeen klitten en als een 'simpele' arbeider of bediende (in mijn ogen nog min of meer de steunpilaren van een bedrijf) even gedag kwamen zeggen zag je hen allen vriendelijk knikken om vervolgens die personen achter hun rug uit te lachen  ::ohno::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #274 Gepost op: 6-12-2008, 19:05:46 »
Ik kwam erachter dat er een gemenigheidje in de afsluitende proef zat. Hierbij gaat het me niet om wie nou welk puzzelvoorbeeld heeft gekregen.

Maar op een gegeven moment hoor je HiuKwan zeggen: ''ze zijn in spiegelbeeld''.


Maar in dat gevel hebben Hans en HiuKwan ieder een eigen afbeelding gekregen. En nu vraag ik me af: kun je nu beter een hele afbeelding in spiegelbeeld krijgen, of een halve die correct wordt weergegeven. Het verandert mijn kijk op het verloop van deze proef enigszins.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #275 Gepost op: 6-12-2008, 19:16:26 »
Maar op een gegeven moment hoor je HiuKwan zeggen: ''ze zijn in spiegelbeeld''.

Volgens mij maak je het nu ingewikkelder dan het is: HiuKwan heeft gewoon twee blokken omgedraait, waardoor ze gespiegeld staan. Dat moet ze dus weer corrigeren.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #276 Gepost op: 6-12-2008, 19:22:36 »
Volgens mij maak je het nu ingewikkelder dan het is: HiuKwan heeft gewoon twee blokken omgedraait, waardoor ze gespiegeld staan. Dat moet ze dus weer corrigeren.
Dat bedoel ik niet.

In het shot vorige week zag je een soort cirkel linksonder de piramide van HiuKwan, die stond later rechts, maar in het andere shot zie je dat diezelfde cirkel bij Hans zijn piramide WEL links staat op het eind. Of zitten die cirkels aan beide kanten, dat heb ik niet goed kunnen zien.

Als het wel klopt, zijn de puzzels zelf elkaars spiegelbeeld. Ik nog eens kijken......


Edit: ik heb het nu beter kunnen zien, er zitten identieke cirkels rechts en links. Geen gemenigheidje, dus.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2008, 19:27:25 door Bodejos »

Offline pallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #277 Gepost op: 6-12-2008, 20:38:04 »
Ik meen mij te herinneren dat Hiu hier of daar ergens zelf heeft gezegd dat ze een fout had gemaakt in haar puzzel, en dat pas laat merkte. Waardoor ze ook niet meer vooruit geraakte. Eens zer de fout had opgemerkt had ze teveel tijd nodig om die te herstellen, waardoor Hans het kon afmaken.
Kan dit daar iets mee te zien hebben ?
In the beginning there was nothing and even that exploded

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #278 Gepost op: 6-12-2008, 21:06:25 »
Ik meen mij te herinneren dat Hiu hier of daar ergens zelf heeft gezegd dat ze een fout had gemaakt in haar puzzel, en dat pas laat merkte. Waardoor ze ook niet meer vooruit geraakte. Eens zer de fout had opgemerkt had ze teveel tijd nodig om die te herstellen, waardoor Hans het kon afmaken.
Kan dit daar iets mee te zien hebben ?
Ik was straks aan het zoeken naar het fragment waarbij Evi de afsluitende in memoriam aankondigde, maar wist niet precies waar die zat. En daarbij keek ik nog even naar de finaleproef. Eerlijkgezegd viel me dat toen pas op. Ik heb nu gezien dat het toch dezelfde afbeelding was.


Overigens: wie twijfelde of het nou om Fleur of Nolleke ging, hieronder een foto. Oordeel zelf.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Aflevering 14 - Finale
« Reactie #279 Gepost op: 7-12-2008, 15:19:53 »
Ik zal ER wel missen hoor, vanavond ... ::jaja::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING