Poll

heb jij je aangemeld voor ER 2009?

Ja
Nog niet, maar ben het wel van plan
Ik ga me niet aanmelden
Ik twijfel nog

Auteur Topic: Aanmelden ER 2009!  (gelezen 72852 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aanmelden ER 2009!
« Gepost op: 1-01-2009, 18:12:04 »


  ::ok:: Succes aan diegenen die zich in dit avontuur willen storten!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 26-03-2009, 14:02:37 door reaver »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #1 Gepost op: 1-01-2009, 22:28:05 »
Ondanks dat ik eindelijk de leeftijd heb bereikt om mee te doen, doe ik het lekker niet :P

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #2 Gepost op: 1-01-2009, 23:35:48 »
ik mag waarschijnlijk niet vanwege mijn rug :(
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #3 Gepost op: 2-01-2009, 11:08:21 »
ik mag waarschijnlijk niet vanwege mijn rug :(
Je zal zelf weten welke  proeven je wel en niet aan zou kunnen.  Als er dingen zijn zoals die balk, waarvan je weet dat je dat niet redt, dan heeft het weinig zin om voor de eindzege te gaan, maar waarom zou je het niet proberen (wie weet, heb je je inschrijving toch al op de bus gedaan).

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #4 Gepost op: 2-01-2009, 14:13:42 »
Ik denk dat het belangrijker is te kijken of het totaalconcept je aanspreekt en je dit mentaal en fysiek aan zou kunnen.  (Zelfs de fysiek sterkste kerel uit de geschiedenis van ER had last van heimwee)   

De proeven zijn maar een onderdeel.  Medische en lichamelijke beperkingen kunnen wel problemen geven maar als je bij je inschrijving daar geheel open en eerlijk over bent heb je jou deel gedaan.  De selectie zal dan wel uitwijzen in hoeverre die aandoeningen een risico vormen...
 

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #5 Gepost op: 2-01-2009, 14:21:22 »
Je zal zelf weten welke  proeven je wel en niet aan zou kunnen.

Vergeet niet dat je (mogelijk) ook 52 nachten op een bamboe-plank ligt te slapen. In ER 2006 is iemand ook uiteindelijk met rugklachten vertrokken. Als ik het me goed herinner had zij op medische gronden wel door mogen gaan, maar wilde ze haar gezondheid niet in de waagschaal zetten. Zolang het niet om hele ernstige rugklachten gaat, is het dus volgens mij ook enigszins een eigen keuze.

Aangezien ze aan het casten zijn, verwacht ik dan dat ER 2009 ook wel in Nederland uitgezonden zal gaan worden. Zo goed liep het in België nu ook weer niet, dat ik niet denk dat zij alleen deze productie voor hun rekening gaan nemen. Ik ben benieuwd wie Ernst-Paul dan gaat vervangen........
« Laatst bewerkt op: 2-01-2009, 14:26:47 door honeymaker »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #6 Gepost op: 2-01-2009, 14:34:04 »
Vergeet niet dat je ook 52 nachten op een bamboe-plank ligt te slapen. In ER 2006 is iemand ook uiteindelijk met rugklachten vertrokken. Als ik het me goed herinner had zij op medische gronden wel door mogen gaan, maar wilde ze haar gezondheid niet in de waagschaal zetten. Zolang het niet om hele ernstige rugklachten gaat, is het dus volgens mij ook enigszins een eigen keuze.


52 in het beste/slechtste geval ;D (de expeditie is gemiddeld toch maar 47 dagen?)

Als je na 4-5 dagen niet goed slaapt op bamboe-latjes is het misschien wel tijd om iets anders te proberen.
Ieder is grotendeels verantwoordelijk voor het onderhouden van zijn/haar eigen lichaam.  Een beetje inventief omgaan met zaken uit de omgeving --> 1 van de kenmerken van een goede Robinson.  ;)   

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #7 Gepost op: 2-01-2009, 14:37:51 »

52 in het beste/slechtste geval ;D (de expeditie is gemiddeld toch maar 47 dagen?)

Dat realiseerde ik me ook net, vandaar dat ik er tussen haakjes maar mogelijk aan heb toegevoegd  ;)

Als je na 4-5 dagen niet goed slaapt op bamboe-latjes is het misschien wel tijd om iets anders te proberen.
Ieder is grotendeels verantwoordelijk voor het onderhouden van zijn/haar eigen lichaam.  Een beetje inventief omgaan met zaken uit de omgeving --> 1 van de kenmerken van een goede Robinson.  ;)   

Je kunt natuurlijk ook gewoon een hangmat meenemen als persoonlijk item. Of werd ER: de 100 niet gesponsord door Eastborn slaapsystemen?  ;D

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #8 Gepost op: 2-01-2009, 14:45:29 »
Ik heb even gebeld met RTL en gevraagd wat ze zelf zeiden.
Ze adviseerden me eerst even goed met mijn fisiotherapeut te overleggen, wat hij er van vond, maar ook dat het onverstandig was om mee te doen als ik vantevoren weetk dat ik grote kans heb op rugproblemen.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #9 Gepost op: 2-01-2009, 14:53:29 »
je zou erop kunnen gokken dat er een fysiotherapeut bij de kandidaten zit, maar ik denk dat je dat niet verder zal helpen. Dan maar aan de andere kant van het beeldscherm ernaar kijken.




Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #10 Gepost op: 2-01-2009, 17:20:27 »
Je kunt natuurlijk ook gewoon een hangmat meenemen als persoonlijk item.

Hangt er ook weer vanaf of men een item mag meenemen; vorige editie was er geen sprake van persoonlijk item.  Bij de 100 mocht iedereen 3 items meenemen en de reeksen ervoor mocht een persoonlijk item geen survival/comfort gerelateerd ding zijn. 

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #11 Gepost op: 2-01-2009, 17:30:30 »
Ik heb even gebeld met RTL


Heb je misschien ook extra info over de opnameperiode?  Misschien handig aangezien toch veel mensen hun vakantie een hele tijd op voorhand moeten aanvragen...

De periode mei-juni lijkt mij toch de beste (indien het terug naar Maleisië zou zijn): Goedkopere vluchten, minder last van de moessonregens, 2.5 maand tijd om te knippen en te plakken...


Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #12 Gepost op: 2-01-2009, 17:39:54 »

Heb je misschien ook extra info over de opnameperiode?  Misschien handig aangezien toch veel mensen hun vakantie een hele tijd op voorhand moeten aanvragen...

De periode mei-juni lijkt mij toch de beste (indien het terug naar Maleisië zou zijn): Goedkopere vluchten, minder last van de moessonregens, 2.5 maand tijd om te knippen en te plakken...
Daar mochten ze niets over zeggen
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2009, 11:53:18 »
Ben blij te horen dat het inschrijfformulier weer online staat. Dan zal het ook niet zo lang meer duren voordat ze hem ook op de site van rtl zullen plaatsen.

Misschien nog wat suggesties voor het nieuwe jaar
-immuniteitsmunt al vanaf het begin in het spel zetten, dat zorgt ervoor dat iedereen gelijk al op scherp komt te 
 staan bij de eilandraden.
-Evenwichtsproef als finaleproef skippen. Na al die jaren is deze proef wel aan vervanging toe. Zeker het afgelopen
 jaar vond ik hem weinig spannend. Na het doorsnijden van de een na laaste balk viel Hans er gelijk al af. Hui
 volgende net lang daarna. Als finaleproef zie ik toch meer een proef waarbij het uithoudingsvermogen meer wordt
 getest.
-Eilandraden voortaan alleen 's avonds houden, dat geeft altijd veel meer sfeer.
-18 of 20 spelers, altijd handig voor back-up voor de vele uitvallers elk jaar. Mocht er dit jaar eens geen   
 uitvallers zijn, dan gewoon dubbele eilandraden.
-Proeven met vuur, een essentieel kunnen voor een echte survivor.

Iemand anders nog suggesties?

In elk geval aan iedereen veel succes met zijn of haar inschrijving.


Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2009, 21:25:08 »
het lijkt mij wel erg leuk, maar ik mag denk ik niet van mij ouders :P. die hebben een hekel aan dit programma :P en zolang in bij hun in huis woon... :P

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #15 Gepost op: 5-01-2009, 22:17:55 »
Gaaf dat je je weer kan inschrijven ga ik ook zeker weer proberen als ik tijd heb ga ik me Aanmelden. ::jaja:: ::rofl:: :)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2009, 02:32:24 »


ff opgezocht  ::vergroot::  en het blijkt dat mei-juni 150 a 225 euro per persoon goedkoper is dan juli-augustus 
« Laatst bewerkt op: 16-03-2009, 22:11:09 door reaver »

Offline ItsAnne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #17 Gepost op: 8-01-2009, 16:15:39 »
ff opgezocht  ::vergroot::  en het blijkt dat mei-juni 150 a 225 euro per persoon goedkoper is dan juli-augustus 

Net ook even zitten puzzelen, en klopt idd. Maar ligt er wel aan naar welke luchthaven je vliegt, vanaf welke luchthaven en met welke maatschappij......
Voor de Nederlanders bijvoorbeeld is het voordeliger om vanaf bijvoorbeeld Düsseldorf te reizen ipv Amsterdam, en zo zijn er wel meer manieren om een goedkoop ticket te vinden!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #18 Gepost op: 8-01-2009, 16:35:49 »
Net ook even zitten puzzelen, en klopt idd. Maar ligt er wel aan naar welke luchthaven je vliegt, vanaf welke luchthaven en met welke maatschappij......
Voor de Nederlanders bijvoorbeeld is het voordeliger om vanaf bijvoorbeeld Düsseldorf te reizen ipv Amsterdam, en zo zijn er wel meer manieren om een goedkoop ticket te vinden!

Rekeninghoudende met het feit dat je in groep bent. Voor enkele tickets kan je een extra verplaatsing maken maar je moet ook de tijd en de extra kost mee inrekenen om die extra verplaatsing te maken. Toen in 2007 met de 100 is het vast niet de bedoeling geweest een hele volksverhuizing te organiseren  ;D


Offline ItsAnne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanmelden ER 2009!
« Reactie #19 Gepost op: 9-01-2009, 15:34:33 »
Rekeninghoudende met het feit dat je in groep bent. Voor enkele tickets kan je een extra verplaatsing maken maar je moet ook de tijd en de extra kost mee inrekenen om die extra verplaatsing te maken. Toen in 2007 met de 100 is het vast niet de bedoeling geweest een hele volksverhuizing te organiseren  ;D



Wat bedoel je precies met een verplaatsing? Dat het een flexibel ticket moet zijn? Of dat ze vanaf een andere airport reizen dan Amsterdam?