Auteur Topic: Bulgaar komt om bij ER  (gelezen 6499 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Bulgaar komt om bij ER
« Gepost op: 15-06-2009, 18:56:23 »
Via de site van het nieuwsblad:

Deelnemer sterft tijdens Expeditie Robinson

Een 53-jarige Bulgaar die deelnam aan het programma Expeditie Robinson (internationaal bekend als 'Survivor'), is tijdens de opnames overleden aan een hartaanval. Het programma werd opgenomen op een Filipijns eiland.
Moncho Vodnicharov kwam zaterdag om het leven na afloop van een proef. Hij kreeg een hartstilstand en overleed ter plaatse, stelden de twee artsen van de productieleiding vast. Het is niet duidelijk aan welke proef de vijftiger net had deelgenomen.

Op het eiland werden eerder al de Franse en de Israëlische versie van Expeditie Robinson opgenomen. In het programma, dat bij ons wordt uitgezonden op 2BE, moet een groep deelnemers overleven op een verlaten eiland. Ze dienen hun eigen voedsel te zoeken en nemen ook deel aan een reeks fysieke en mentale uitdagingen.

Zouden de medische keuringen in Bulgarije niet zo grondig zijn?

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Bulgaar komt om bij ER
« Reactie #1 Gepost op: 15-06-2009, 19:03:37 »
Een hartstilstand is niet te voorspellen. Als iemand schrikt ofzo, kan een hartstilstand intreden. Het gaat hier om een 50er.

Het zegt niet heel erg veel over de medische keuring
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bulgaar komt om bij ER
« Reactie #2 Gepost op: 15-06-2009, 21:42:32 »
Een hartstilstand is niet te voorspellen. Als iemand schrikt ofzo, kan een hartstilstand intreden. Het gaat hier om een 50er.

Het zegt niet heel erg veel over de medische keuring

Voorspellen tot op de dag kan men dat idd nooit doen maar er zijn risico-groepen.  Door meer achtergrondinformatie te verzamelen (lifestyle, erfelijkheid, ... ) kan men toch een goed beeld vormen.

Ik heb onlangs een programma gezien waar er verschillende metingen gedaan werden: oa waar het vet zich opstapelde in het lichaam om een risicoberekening te kunnen doen op hartkwalen en andere zaken.  Zo was er iemand van 26 met een perfect BMI en goede cholesterol maar extreem veel vetophoping had rond het hart en was dus een risico-geval.

Ik trek de werking,grondigheid en relevantie van een medische keuring met zo'n "ongeval" als gevolg toch sterk in twijfel...   

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Bulgaar komt om bij ER
« Reactie #3 Gepost op: 18-06-2009, 22:18:09 »
het is altijd een risico met levende mensen...
een hartsilstand is niet te voorspellen.
wel cru.. weg van huis, op een eiland.. voor de mede kandidaten en medewerkers. en de familie thuis..
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bulgaar komt om bij ER
« Reactie #4 Gepost op: 19-06-2009, 00:07:48 »
.

Ik trek de werking,grondigheid en relevantie van een medische keuring met zo'n "ongeval" als gevolg toch sterk in twijfel...   


Ik denk dat je hier niet te ver mag gaan, reaver.  Zulke zaken gebeuren nou eenmaal.  Er zal wel een autopsie plaatsvinden, en aan de hand daarvan zullen door de juiste personen wel de juiste gevolgtrekkingen gemaakt worden zeker.?  Nou ja, een autopsie op een ER eiland op de fillipijnen, dat mag je in twijfel brengen natuurlijk, maar dat weet je als kandidaat uiteraard ook wel voor je vertrekt.
Is die expeditie uberhaupt verder gegaan, of is men die dag ermee gestopt?
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Bulgaar komt om bij ER
« Reactie #5 Gepost op: 19-06-2009, 05:46:02 »
tja, het gebeurt vaker dat mensen ineens een hartstilstand krijgen, zelfs nog jongere mensen. het gebeurt met topsporters die naar ik aanneem toch onder streng medisch toezocht staan.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bulgaar komt om bij ER
« Reactie #6 Gepost op: 19-06-2009, 11:13:59 »
Precies. Je hoort het best vaak dat mensen ineens dood neervallen als gevolg van een hartstilstand. Ik denk niet dat je dat mag wijten aan een onzorgvuldige medische keuring.
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bulgaar komt om bij ER
« Reactie #7 Gepost op: 19-06-2009, 19:04:14 »
Ik zeg toch niet dat ik de medische keuring in twijfel trek van de reeksen van Belgie en Nederland?

In Bulgarije nemen ze niet echt zo nauw met de arbeidsveiligheid, dus een medische keuring... het is maar een kleine brug eh.

Zoals ik eerder al aangaf, bestaan er verschillende onderzoeken om bepaalde risico's uit te sluiten...


Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bulgaar komt om bij ER
« Reactie #8 Gepost op: 19-06-2009, 19:11:39 »

Ik denk dat je hier niet te ver mag gaan, reaver.  Zulke zaken gebeuren nou eenmaal.  Er zal wel een autopsie plaatsvinden, en aan de hand daarvan zullen door de juiste personen wel de juiste gevolgtrekkingen gemaakt worden zeker.?  Nou ja, een autopsie op een ER eiland op de fillipijnen, dat mag je in twijfel brengen natuurlijk, maar dat weet je als kandidaat uiteraard ook wel voor je vertrekt.
Is die expeditie uberhaupt verder gegaan, of is men die dag ermee gestopt?

Als er zo'n ongeval gebeurt is het toch logisch dat er vragen rond gesteld worden?  Daar is toch niks mis mee?  Als men na zo'n autopsie tot de conclusie komt dat er bepaalde zaken beter opgevolgd konden worden en deze jammerlijke gebeurtenis vermeden kon worden... 

Waar ga ik dan te ver?  Ik schuif de verantwoordelijkheid toch niet in de schoenen van de productie? Deze moeten in de meeste gevallen een externe dienst inschakelen om deze keuringen te doen...
« Laatst bewerkt op: 19-06-2009, 19:39:18 door reaver »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bulgaar komt om bij ER
« Reactie #9 Gepost op: 20-06-2009, 11:57:24 »
Het zou gaan om een burgemeester die voormalig een carrière had als zanger en stuntman.

Dus politiek is een risicofactor voor stress en hartkwalen. ::vergroot::