Auteur Topic: Hoe kijken we terug op ER 2011  (gelezen 12559 keer)

Offline ZicoDuco

  • Forumlid
Re: Hoe kijken we terug op ER 2011
« Reactie #20 Gepost op: 12-07-2012, 04:31:52 »
Wat er al gezegd wordt, wat een bagger seizoen. Dwaastoo slaat de spijker op z'n kop. Heb de eerste twee afleveringen gekeken, en daarna mezelf bespaard, en uiteindelijk maar toch alles in één keer bekeken bij aflevering gemist. Hierbij wil ik even vermelden, dat die voorstukjes die ze telkens lieten zien van de volgende aflevering echt verschrikkelijk slim waren, maar de kijkers waarschijnlijk telkens voor niks zoet maakte. Ben blij dat ik alles in een rits hebben kunnen kijken zodat ik niet om de week teleurgesteld zou worden.

Wat ik heb gedaan is mn video recorder weer aangesloten en expeditie robinson 2000, 2003 en 2004 bekeken, dit doe ik veel liever dan de Expedities van de afgelopen jaren kijken. Wat een pracht van een progamma was Expeditie Robinson, beelden uit 2000 van Melvin en Tommy die me nog steeds ontroeren, omdat je ziet dat die mensen werkelijk de mooiste ervaring uit hun leven meemaken, en je daar zelf ook nog eens wat van zou kunnen opsteken. Dus toen vond ik Expeditie Robinson ook nog eens een educatieve progamma.

Ik vind verder heel het Robinson nep geworden, ze gooien die mensen de afgelopen vip seasons maar 30 dagen op een eiland? De samensmelting die al na 2 weken voor de deur staat, waar ze alweer een maaltijd krijgen van hier tot Tokio. Verschrikkelijk, waar is de uitdaging? In seizoen 4 overleefde ze potverdomme 24 dagen lang op een paar houten planken midden in de mangrove, en toen begon het spelletje nog maar pas, want dan waren er NOG 24 dagen te gaan. En nu in het hedendaagse Robinson is de echte verzwakking niet eens toegeslagen en ze worden alweer volgepropt vanwege de samensmelting.
Ik zie de deelnemers van de afgelopen 2 jaar dus niet eens als echte waardige robinsons, gewoon complete bullsh!t.

Wat ik altijd het mooiste vond aan het progamma Expeditie Robinson was de totale overgave aan de natuur door de deelnemers: Judge, Bjorn, Ryan, Geert, Giovanni en Robin (Seizoen 3), of Klaar, Mick, Frank, Peter en Mathias (seizoen 4). Die bouwde een samenleving en community op, omdat ze daar daadwerkelijk zo lang moesten blijven, het enige wat de productie doet is nu zoveel mogelijk actie stampen in 28 dagen tijd. Dit laat veel en veel te weinig tijd over voor ontplooiing van de deelnemers.

Hey, maar zolang ze maar promotie reclames kunnen maken, waarin bekende nederlanders op een onbewoond eiland zichtbaar zijn, zodat Expeditie Robinson de eerste twee weken veel kijkers trekt  ;) Dan is het goed toch? NOT.

Robinson 2011:
- Vol met deelnemers die er niet op hun plek waren (Do, lachwekkend)
- Te weinig uitdaging
- Te weinig dagen op het eiland
- Te weinig diepgang

Te weinig diepgang zou ook kunnen komen door het feit dat alle deelnemers elkaar al kennen, daarom is heel het VIP gebeuren ook al gedoemd te mislukken. In alle voorgaande edities was het mooi om te zien hoe mensen de hechtste vriendschappen ontwikkelde met elkaar, omdat ze zo'n unieke ervaring met elkaar deelde. Nu is heel het Robinson al van tevoren bepaald omdat sommige elkaar allang kennen, en van tevoren hebben afgesproken om samen te zweren, en vervolgens een masker op te houden richting de productie, alsof het allemaal spontaan, fair and square verloopt(Nico, Erwein en Deborah vs Sipke Jan aflevering 1).

Expeditie Robinson is gewoon Done

En fake

Robinson 2000, 2003 en 2004 zal ik elke jaar wel weer een keer opnieuw bekijken, zegt genoeg.
« Laatst bewerkt op: 12-07-2012, 04:43:13 door ZicoDuco »