Auteur Topic: Expeditie Robinson 2012  (gelezen 171772 keer)

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Expeditie Robinson 2012
« Gepost op: 2-12-2011, 21:30:18 »
Weet iemand of er al plannen zijn voor een nieuw seizoen.
Vorig zei Eddy aan het einde van de finale dat ze opnieuw de jungle in zouden gaan met celebs.
Dit jaar hebben ze (voor zover ik heb gezien) niks gezegd.
Dus.. wat betekend dit?
Dat ze nog niet genoeg bekende koppen hebben kunnen vinden voor een nieuw seizoen?
Of dat er weer een seizoen met onbekende koppen komt?
Of, dat er helemaal geen seizoen meer komt?

There's no show like a reality show ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #1 Gepost op: 2-12-2011, 21:32:37 »
Ik denk dat er gewoon weer een seizoen met celebs komt en dat die zich kunnen opgeven.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #2 Gepost op: 3-12-2011, 01:32:18 »
Citaat
RTL 5 verder met Expeditie Robinson

Het tv-programma Expeditie Robinson keert ook in 2012 terug op televisie. RTL 5 heeft al een nieuwe reeks in de planning staat. Dat heeft het tv-station vrijdag laten weten in een persbericht.

Presentator Eddy Zoëy deed donderdag aan het eind van de finale van de eerste celebrity-editie een kandidatenoproep. "Ben je nou een VIP en zie je dit en zeg je: dat overleven op een eiland is iets voor mij. Laat het ons dan weten en wie weet zit je in 2012 op een Robinson-eiland!", zei hij.

De finale van Expeditie was donderdag goed voor ruim 1,3 miljoen kijkers. "De finale was in alle doelgroepen marktleider. In de core doelgroep van RTL 5, 20-34 jaar, was het zenderaandeel 27,4 procent en in de brede doelgroep 20-49 jaar werd 22,9 procent zenderaandeel behaald", licht een woordvoerster toe.

Tanja Dexters ging met de hoofdprijs van 50.000 euro naar huis.

© Mediacourant.nl

En daar is de bevestiging al ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #3 Gepost op: 3-12-2011, 11:01:07 »
^
eind van de finale van de eerste celebrity-editie
 ::rofl:: die zijn ook niet goed op de hoogte

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #4 Gepost op: 3-12-2011, 11:20:22 »
Citaat
RTL 5 heeft al een nieuwe reeks in de planning staat.
En aan goede tekstredacteuren geen gebrek ::rofl:: ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #5 Gepost op: 3-12-2011, 13:19:20 »
achja het belangrijkste is dat er een nieuw seizoen komt ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #6 Gepost op: 4-12-2011, 11:57:17 »
*OPNIEUW* Vips??? pffffffffffffffffftttt :-/
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #7 Gepost op: 4-12-2011, 13:47:38 »
achja het belangrijkste is dat er een nieuw seizoen komt ;D

Inderdaad, men moet niet zo zeuren... anders was er waarschijnlijk helemaal geen E.R. meer geweest... en verder is er ook weinig aan op de Nederlandse t.v.

Offline Emiel.B.

  • Forumlid
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #8 Gepost op: 4-12-2011, 13:48:26 »
En aan goede tekstredacteuren geen gebrek ::rofl:: ::rofl::
goh een foutje... wat erg, poeh he... ::ohno::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #9 Gepost op: 5-12-2011, 14:12:01 »
Inderdaad, men moet niet zo zeuren... anders was er waarschijnlijk helemaal geen E.R. meer geweest... en verder is er ook weinig aan op de Nederlandse t.v.
Gelukkig verschillen smaken... Er is nog genoeg leuks op de tv, maar dat terzijde.

OT: leuk dat er een nieuw seizoen komt, alleen hoop ik dat men van de vele 'missers' van dit seizoen zal leren... (misschien zou de organisatie van ER eens hier naar onze klachten en ideetjes moeten kijken...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #10 Gepost op: 5-12-2011, 23:14:51 »
Om eerlijk te zijn... ER2011 had weinig echte missers. Zonder al te veel twists (of beter: zonder twists tout court) of overvloedige luxe zullen ze goed zitten voor volgend jaar.

ER2011 had een paar goede twists die het spel interessanter maakten (Immuniteitsmunten, de grot) en een echt goede cast (de enige missers waren Do, Katerine en Freddy). Alleen spijtig van de Vips.

ER wordt werkelijk beter vind ik. Niet zo supergeweldig als van voor SDT, maar toch, traagjes beter sinds de zwarte wormgaten genaamed ER2007 en ER2008. Ik heb goede hoop voor het volgend seizoen, zolang de makers zich niet door hun zucht voor kijkcijfers niet laten leiden.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #11 Gepost op: 5-12-2011, 23:19:35 »

ER2011 had een paar goede twists die het spel interessanter maakten (Immuniteitsmunten, de grot) en een echt goede cast (de enige missers waren Do, Katerine en Freddy). Alleen spijtig van de Vips.


Maar de twists waren imo niet grondig uitgewerkt... het behoud van de munten in de grot was volgens mij de grootste misser.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #12 Gepost op: 5-12-2011, 23:31:53 »
mmm... eerder de overvloed aan munten zou ik zeggen. En het feit dat je ze op de laatste eilandraad mocht inzetten i.p.v. dat ze gewoon vervallen. De uitwerking had zeker beter gekund, dat is waar.

Het idee van "Immuniteitsmunten" was wel goed. Het promoot strategisch denken en maakt de eilandraden belangrijker, wat automatisch het spel interessanter maakt omdat het iedereen dwingt om te wikken en te wegen op wie ze hun stem uitbrengen. De distributie van die munten was ook een goede vonst vond ik, nl de fysiek zwakkeren hebben een grotere kans om munten te hebben, en hebben dus ook een betere kans om zichzelf te redden, en dat maakt het spel meer gebalanceerder, fairder en spannender.

HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #13 Gepost op: 5-12-2011, 23:43:01 »
mmm... eerder de overvloed aan munten zou ik zeggen. En het feit dat je ze op de laatste eilandraad mocht inzetten i.p.v. dat ze gewoon vervallen. De uitwerking had zeker beter gekund, dat is waar.

Het idee van "Immuniteitsmunten" was wel goed. Het promoot strategisch denken en maakt de eilandraden belangrijker, wat automatisch het spel interessanter maakt omdat het iedereen dwingt om te wikken en te wegen op wie ze hun stem uitbrengen. De distributie van die munten was ook een goede vonst vond ik, nl de fysiek zwakkeren hebben een grotere kans om munten te hebben, en hebben dus ook een betere kans om zichzelf te redden, en dat maakt het spel meer gebalanceerder, fairder en spannender.

Als tegenzet van deze munten zou men ook best extra 'tegen' stemmen mogen ingevoerd hebben (dmv lege papiertjes), nu werd dat bepaald door als laatste te zijn van een proef wat ik op zich ook wel goed vond enkel 2 stemmen vond ik er op sommige momenten wel iets te veel, 1 zwarte stem per persoon per keer had wel genoeg geweest maar ze konden deze in verloop wel optrekken naar meerder personen met een zwarte stem zoals ze bij Esther en Sascha gedaan hebben. 
« Laatst bewerkt op: 6-12-2011, 00:02:06 door reaver »

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #14 Gepost op: 6-12-2011, 22:22:30 »
Mischien moet ER voor volgende keer beter BIPs uitnodigen..(Barely Important People)
Is wellicht wat spannender.. ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #15 Gepost op: 6-12-2011, 22:28:33 »
doen er dan alleen zwervers mee? :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #16 Gepost op: 6-12-2011, 22:31:21 »
doen er dan alleen zwervers mee? :P

Komt Bjorn dan terug ? :)
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #17 Gepost op: 6-12-2011, 22:39:45 »
Komt Bjorn dan terug ? :)
nee nee, we gaan voor nieuwe kandidaten ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #18 Gepost op: 6-12-2011, 22:41:43 »
Inderdaad, men moet niet zo zeuren... anders was er waarschijnlijk helemaal geen E.R. meer geweest... en verder is er ook weinig aan op de Nederlandse t.v.

Dat ben ik niet helemaal met je eens... de afgelopen twee jaar is E.R. steeds meer een bijproduct voor me... en als ze zo doorgaan dan boeit het me niet eens meer of het op t.v. is of niet... grote delen van de huidige serie boeide het me eigenlijk ook niet echt of ik de aflevering zou missen of niet.

Prima als men het leuk of zelfs leuker vindt... ik hoop dat men geniet van ieder seizoen dat nog gaat komen... sterker nog, ik hoop dat ik er ook weer van kan gaan genieten.

Maar de keuze tussen "beroerd seizoen" of "geen seizoen"... voor mij persoonlijk... tja, dan maar geen seizoen...

Al met al hóóp ik dat het volgende seizoen (in mijn ogen) een goede wordt...maar ik ben er bang voor
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Expeditie Robinson 2012
« Reactie #19 Gepost op: 11-12-2011, 12:07:55 »
ER 2012 is dus terug met BN en BV's.
Ik heb dus vanaf de eerste aflevering van jaargang 1 tem de laatste afleverig van ER 2011 geen minuut gemist.
Toen het vorig seizoen met bekende mensen zou zijn,stond ik er ook eerst wat sceptisch tegenover.Maar ik vind het best leuk om eens ER te zien met bekende mensen  ::jaja:: ::jaja::
Want hoe "onbekend" waren de kandidaten in de seizoenen met "onbekende" mensen?
Altijd zaten er zonen,dochters,neefjes,nichtjes.....van...bij....  ::jaja:: ::jaja:: of anders mensen die al eerder hadden deelgenomen in andere reality-programma's.
De ECHTE onbekende mensen die zich ooit als kandidaat opgaven,maar uiteindelijk niet geselecteerd werden zullen dit bevestigen  ::jaja:: (tenzij je een zéér opvallend figuur bent)
Maar bekende mensen dus...Ik hoop dat bijv.Johan Boskamp volgend seizoen deelneemt  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::